Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Portujemy grafikę, dźwięk, sterowanie... |
Autor |
Wiadomość |
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 11-03-2012, 21:06 Portujemy grafikę, dźwięk, sterowanie...
|
|
|
1. Irrlicht czy OpenGL+OpenAL+SDL?
2. Zastanawia mnie jak będziemy pracować nad portowaniem? Trzeba zrobić wszystko na raz, nie da się kawałkami bo nie może istnieć np. trochę kodu w DX a trochę w OGL. Ponieważ nie da się etapami, łatwiej o błędy.
3. Kiedy poprawiamy fizykę? |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
Programerus
Jestem Bogiem
Pomógł: 2 razy Wiek: 22 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 188 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 11-03-2012, 21:16
|
|
|
1. Zdecydowanie druga opcja.
2. Wszystko naraz, ale potrzebujemy najpierw dobrze się zorganizować.
3. Jak już przeportujemy na OpenGL. |
_________________ "Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia" |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 11-03-2012, 21:39
|
|
|
WielkiBrat napisał/a: | 1. Zdecydowanie druga opcja. | O RLY? Irrlicht współpracuje z wieloma standardami grafiki 3D (OpenGL, DirectX) więc jeżeli na czyimś kompie DX działa szybciej to będzie mógł przełączyć, bez wymagania od nas portowania. |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
ison
Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 23
|
Wysłany: 11-03-2012, 21:42
|
|
|
Ja bym zamiast SDL proponował SFML, pomimo tego, że nie jest najlepszy w renderowaniu to do tworzenia okna i obsługi zdarzeń jest bardzo przyjazny. Całość napisana obiektowo i przyjemnie się pisze.
Moim zdaniem jeśli chcemy wprowadzać takie zmiany jak poprawa fizyki to już łatwiej byłoby napisać całego colobota od nowa korzystając z obecnych modeli i tekstur. Trochę czasu by to zajęło ale za to efekt byłby myślę warty włożonej pracy. |
|
|
|
|
lukas_j
Geek 127.0.0.1<-hack
Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Cze 2008 Posty: 187 Skąd: localhost
|
Wysłany: 12-03-2012, 19:17
|
|
|
@adiblol: a czy łatwo będzie to przenieść na irrlicht? Bo w sumie to nie wiem...
pozatym - weź pod uwage ze jednak irrlicht ma swoje "wymagania" i po prostu na słabych kartach graficznych gra może nie działać (a tego nie chcemy). Np. pod linuxem nie poszłaby na mojej zintegrowanej . Najlepiej przerobić to na OpenGl. A dźwięk i obsluga klawiatury na SDL.
2. potrzebujemy sie zorganizować, a wiadomo że czasem jest to cięzkie.
3.to samo uwazaj co programerus |
_________________ Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Wersja do druku
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|