Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Portujemy grafikę, dźwięk, sterowanie...
Autor Wiadomość
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 11-03-2012, 21:06   Portujemy grafikę, dźwięk, sterowanie...

1. Irrlicht czy OpenGL+OpenAL+SDL?
2. Zastanawia mnie jak będziemy pracować nad portowaniem? Trzeba zrobić wszystko na raz, nie da się kawałkami bo nie może istnieć np. trochę kodu w DX a trochę w OGL. Ponieważ nie da się etapami, łatwiej o błędy.
3. Kiedy poprawiamy fizykę?
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 11-03-2012, 21:16   

1. Zdecydowanie druga opcja.
2. Wszystko naraz, ale potrzebujemy najpierw dobrze się zorganizować.
3. Jak już przeportujemy na OpenGL.
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 11-03-2012, 21:39   

WielkiBrat napisał/a:
1. Zdecydowanie druga opcja.
O RLY? Irrlicht współpracuje z wieloma standardami grafiki 3D (OpenGL, DirectX) więc jeżeli na czyimś kompie DX działa szybciej to będzie mógł przełączyć, bez wymagania od nas portowania.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
ison


Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 23
Wysłany: 11-03-2012, 21:42   

Ja bym zamiast SDL proponował SFML, pomimo tego, że nie jest najlepszy w renderowaniu to do tworzenia okna i obsługi zdarzeń jest bardzo przyjazny. Całość napisana obiektowo i przyjemnie się pisze.
Moim zdaniem jeśli chcemy wprowadzać takie zmiany jak poprawa fizyki to już łatwiej byłoby napisać całego colobota od nowa korzystając z obecnych modeli i tekstur. Trochę czasu by to zajęło ale za to efekt byłby myślę warty włożonej pracy.
 
     
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 12-03-2012, 19:17   

@adiblol: a czy łatwo będzie to przenieść na irrlicht? Bo w sumie to nie wiem...

pozatym - weź pod uwage ze jednak irrlicht ma swoje "wymagania" i po prostu na słabych kartach graficznych gra może nie działać (a tego nie chcemy). Np. pod linuxem nie poszłaby na mojej zintegrowanej ;) . Najlepiej przerobić to na OpenGl. A dźwięk i obsluga klawiatury na SDL.

2. potrzebujemy sie zorganizować, a wiadomo że czasem jest to cięzkie.

3.to samo uwazaj co programerus
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012