Colobot Gold |
Autor |
Wiadomość |
PoxiPol
Chicken
Wiek: 23 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 146 Skąd: UK
|
Wysłany: 05-03-2012, 20:53 Colobot Gold
|
|
|
Otoz widze ze pracujecie nad projektami, ale nie wiem czy sa to osobne projekty czy...? Gdyz podziele sie z wami moim pomyslem.
Skoro mamy source kod gry, pierwsze co powinnismy zrobic, to oswoic sie z nim, bo doskonaly na pewno nie jest. Moglibysmy zaczac, probujac zrobic Remake gry, wlasnie pod nazwa Colobot Gold, dlaje trzymajac grafike na minimum, ale np ustawiajac poziomy trudnosci, gdzie trzeba programowac by roboty uciekaly przed pociskami, wlasnie wrac z mozliwoscia zakodowania tego, w innym sensie niz tylko losowe ruchy w bok, moze nas nie trafi. Po prostu remake w ktorego wlozymy kilka bajerow, troche ulepszona grafike, moze znajdziemy jakies muzyczne talenty itp. ogolnie optymalizujac, i ulepszajac gre estetycznie. Mam nadzieje ze rozumiecie o co mi chodzi.
Wtedy mozemy ruszyc nad osobna gra, Colobot 2. Ta, dlaej by zaczynala od prostszych misji, ale wzieli bysmy to pod katem ze np dzieci sie ucza za pomoca gry drugi rok. Wglebiamy sie bardziej w C-bota, piszemy bardziej skomplikowane poziomy, ktore mimo wszystko da sie przejsc za pomoca zwyklego sterowania robotow, dla osob ktore po prostu maja gre dla zabawy, a takze dla osob ktore chca sie uczyc programowania serio. Wglebiajac sie w jezyk mam na mysli dalsze upodabnianie go do znanych, bardziej mainstreamowych jezykow.
Ale anyway, to jest moj pomysl, niestety taki balagan na forum zniecheca mnie troche do wczytywania sie w wasze pomysly z przed czasow. Przepraszam : ( |
|
|
|
|
Programerus
Jestem Bogiem
Pomógł: 2 razy Wiek: 22 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 188 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 05-03-2012, 22:25
|
|
|
Jak na mój gust to trzeba by było zacząć od przepisania tego na inny silnik, DX7 już nawet w internecie nie da się znaleźć. |
_________________ "Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia" |
|
|
|
|
Schocker
Wants cookies!
Twoja ulubiona misja: Hmm... All.
Pomógł: 3 razy Wiek: 22 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 05-03-2012, 22:31
|
|
|
Samo przejście na cross-platformowość będzie niezłe. W sumie perspektywa zrobienia najpierw remake'u (czyt. dostosowania COLOBOTa do współczesnych realiów bez wprowadzania rewolucyjnych zmian) i potem dopiero oddzielnej gry jest co najmniej kusząca. ^^ |
_________________ But there's no sense crying over every mistake, you just keep on trying 'till you ran out of cake -GlaDOS
|
|
|
|
|
Emxx52
W istocie
Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 207 Skąd: Z istotnych pobudek
|
Wysłany: 05-03-2012, 22:45
|
|
|
A czy my przypadkiem nie próbujemy tego zrobić? Przecie mieliśmy najpierw pobawić się tym co mamy, a potem coś więcej, czyż nie?
[ Dodano: 05-03-2012, 22:47 ]
Chyba, że chodzi Wam o totalny remake zupełnie od podstaw... W takim razie nie było rozmowy |
_________________ Windows w szacie Linuxa
|
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-03-2012, 23:22
|
|
|
Nie było przypadkiem ustalone, że rozdziałem pierwszym naszej pracy miał być CMP?
Po uprzednim treningu przy mniejszych modyfikacjach oczywiście. Zauważyłem, że edytor map jest już w drodze.
I tę odświeżoną wersję Colobota powinniśmy nazwać "Gold".
Po jej ukończeniu priorytetem pozostanie CMP. Później można będzie zająć się tworzeniem nowej gierki na nowym silniku, ale to odległa przyszłość. |
|
|
|
|
Programerus
Jestem Bogiem
Pomógł: 2 razy Wiek: 22 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 188 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 06-03-2012, 09:37
|
|
|
Ale im bardziej zmienimy teraz kod, tym trudniej będzie później zmienić silnik na inny. |
_________________ "Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia" |
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-03-2012, 10:03
|
|
|
Cytat: | tworzeniem
nowej gierki na nowym silniku, |
Czy to jest jednoznaczne z przepisaniem Colobota na nowy silnik? |
|
|
|
|
Programerus
Jestem Bogiem
Pomógł: 2 razy Wiek: 22 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 188 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 06-03-2012, 11:43
|
|
|
Sądzę, że tak. |
_________________ "Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia" |
|
|
|
|
PoxiPol
Chicken
Wiek: 23 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 146 Skąd: UK
|
Wysłany: 06-03-2012, 11:45
|
|
|
Colobot Multiplayer? Eh. Ale ok.
Mialem nowy pomysl wczoraj zmywajac naczynia. Colobot Gold bylby super do uczenia dzieci prostego pomyslu za programowaniem, gdzie programujemy boty C-botem. Ale co powiecie, ze np w Colobocie 2, albo w jakims dodatku do gold, robimy ze nasz kosmonauta lata po roznych wymiarach, gdzie musi uzyc prawdziwych, mainstreamowych jezykow, jak java itp, by programowac nie tylko roboty? Np sposob bo wyslania wiadomosci spowrotem do NASA, tlumaczac sytuacje, na uszkodzonym radarze, gdzie mamy limit funkcji. Uczy to wtedy pomyslowosci, no i waznych jezykow. Naucza sie czegos co na prawde moga pozniej uzyc. W koncu nei widzialem nigdy CV gdzie pisze:
'Jestem mistrzem w C-bocie'
: P |
|
|
|
|
Programerus
Jestem Bogiem
Pomógł: 2 razy Wiek: 22 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 188 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 06-03-2012, 11:48
|
|
|
Ale Cbot ma uczyć składni i abstrakcyjnego myślenia. Jak go umiesz, to nauczenie się C++ to prościzna. A co do CMP to według mnie chyba najlepszy nasz pomysł |
_________________ "Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia" |
|
|
|
|
PoxiPol
Chicken
Wiek: 23 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 146 Skąd: UK
|
Wysłany: 06-03-2012, 12:22
|
|
|
Pod jakim wzgledem? Jak by to dzialalo? Ale przyznam sie, podoba mi sie mysl grupowego pracowania. Jedna osoba programuje roboty ktore strzelaja, a druga roboty ktore sa jako tarcza. Uczy to wlasnie grupowego planowania i myslenia. Mam nadzieje ze takie cos macie na mysli, a nie jakies dziwne MMO : P |
|
|
|
|
Programerus
Jestem Bogiem
Pomógł: 2 razy Wiek: 22 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 188 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 06-03-2012, 12:23
|
|
|
Rodzajów gier mogłoby być mnóstwo |
_________________ "Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia" |
|
|
|
|
PoxiPol
Chicken
Wiek: 23 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 146 Skąd: UK
|
Wysłany: 06-03-2012, 12:52
|
|
|
Pamietaj, ze Colobot musi zostac gra edukacyjna. |
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-03-2012, 13:22
|
|
|
Może najprosciej byłoby dorzucić w opcjach możliwość zmiany języka programowania.
Po prostu przełączamy między C-botem , C++ a Javą.
Albo po przejściu gry zmienia się język dając pretekst do przejścia gry ponownie. |
|
|
|
|
PoxiPol
Chicken
Wiek: 23 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 146 Skąd: UK
|
Wysłany: 06-03-2012, 15:15
|
|
|
Meh. Nie, to juz by nie mialo sensu. Problem jest w tym ze nie da sie programowac robotow java : P
Lepiej by bylo dac mozliwosc budowania roznych budynkow, albo jakichs innych przedmiotow, gdzie sie uzywa innych jezykow. |
|
|
|
|
|