Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Poprawianie SFX w oficjalnym CoLoBoT |
Autor |
Wiadomość |
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 22-02-2012, 20:53 Poprawianie SFX w oficjalnym CoLoBoT
|
|
|
W tym temacie zamieszczam pierwszą poprawioną wersję efektów dźwiękowych dla CoLoBoT. W niedalekiej przyszłości i w innym temacie, mam zamiar sporządzić wersję z alternatywnymi odgłosami, które można znaleźć w Źródle (niektóre pochodzą z wcześniejszych gier EPSITEC, czyli Planet Blupi i Speedy Blupi, oraz z wczesnych wersji CoLoBoT i kilka z CeeBot Teen).
Cóż, niczego nowego na razie nie usłyszymy. Moja praca na razie była ograniczona do podmiany zaledwie kilkudziesięciu odgłosów. Tylko tyle udało mi się znaleźć w lepszej jakości w Źródle. Różniły się jedynie częstotliwością próbkowania: oryginalnie wszystkie miały 22 050 Hz. Teraz niektóre mają 44 100 Hz. Reszta odgłosów w Źródle była niestety taka sama. Na specjalną uwagę zasługuje jednak podmiana odgłosu pioruna z Orfenii. W źródle znalazłem ten dźwięk w stereo, dłuższy o cztery sekundy. Jedyny mankament to 22 050 Hz, jednak myślę, że druga ścieżka wynagrodzi jakość na plus. Warto sprawdzić, może istnieją jakieś database'y z samplami i SFX'ami? Odgłos pioruna, mimo że tak zachwalany w samej grze (na licencji Creative Labs), dziś już tak nie cieszy i być może uda się znaleźć w którejś bazie lepszy sampel.
Kiedyś dojdziemy do takiego poziomu, że zaczniemy dodawać własne, nowo wygenerowane dźwięki (w międzyczasie postaram się pokombinować z jakimś programem-syntezatorem, o ile będzie darmowy i aktywny w Microsoft Windows 2000) i dzięki modyfikacjom źródła będzie ich więcej. Gra - wtedy już CoLoBoT 2 - będzie bardziej naturalna. Warto wtedy też dodać obsługę przestrzennego dźwięku lub polepszyć efekt 3D...
Jako że miałem trochę problemów z typem załączników, po pobraniu obydwu należy zamienić podwójne rozszerzenie miejscami:
colobot3.001.7z colobot3.7z.001
colobot3.002.7z colobot3.7z.002
Po dokonanej operacji, można wypakować archiwum do katalogu głównego CoLoBoT'a. O kopii zapasowej oryginału nie muszę chyba mówić.
colobot3.002.7z Part drugi |
Pobierz Plik ściągnięto 25 raz(y) 1,63 MB |
colobot3.001.7z Part pierwszy |
Pobierz Plik ściągnięto 27 raz(y) 4 MB |
|
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Madman07
Wiek: 28 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 133 Skąd: Ze Stargate ;]
|
Wysłany: 22-02-2012, 22:52
|
|
|
EAX? |
_________________
"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled." |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 22-02-2012, 23:17
|
|
|
Może być, tylko czy nie jest to przypadkiem płatne i close source? |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Wersja do druku
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|