Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Poprawianie SFX w oficjalnym CoLoBoT
Autor Wiadomość
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 22-02-2012, 20:53   Poprawianie SFX w oficjalnym CoLoBoT

W tym temacie zamieszczam pierwszą poprawioną wersję efektów dźwiękowych dla CoLoBoT. W niedalekiej przyszłości i w innym temacie, mam zamiar sporządzić wersję z alternatywnymi odgłosami, które można znaleźć w Źródle (niektóre pochodzą z wcześniejszych gier EPSITEC, czyli Planet Blupi i Speedy Blupi, oraz z wczesnych wersji CoLoBoT i kilka z CeeBot Teen).

Cóż, niczego nowego na razie nie usłyszymy. Moja praca na razie była ograniczona do podmiany zaledwie kilkudziesięciu odgłosów. Tylko tyle udało mi się znaleźć w lepszej jakości w Źródle. Różniły się jedynie częstotliwością próbkowania: oryginalnie wszystkie miały 22 050 Hz. Teraz niektóre mają 44 100 Hz. Reszta odgłosów w Źródle była niestety taka sama. Na specjalną uwagę zasługuje jednak podmiana odgłosu pioruna z Orfenii. W źródle znalazłem ten dźwięk w stereo, dłuższy o cztery sekundy. Jedyny mankament to 22 050 Hz, jednak myślę, że druga ścieżka wynagrodzi jakość na plus. Warto sprawdzić, może istnieją jakieś database'y z samplami i SFX'ami? Odgłos pioruna, mimo że tak zachwalany w samej grze (na licencji Creative Labs), dziś już tak nie cieszy i być może uda się znaleźć w którejś bazie lepszy sampel.

Kiedyś dojdziemy do takiego poziomu, że zaczniemy dodawać własne, nowo wygenerowane dźwięki (w międzyczasie postaram się pokombinować z jakimś programem-syntezatorem, o ile będzie darmowy i aktywny w Microsoft Windows 2000) i dzięki modyfikacjom źródła będzie ich więcej. Gra - wtedy już CoLoBoT 2 - będzie bardziej naturalna. Warto wtedy też dodać obsługę przestrzennego dźwięku lub polepszyć efekt 3D...



Jako że miałem trochę problemów z typem załączników, po pobraniu obydwu należy zamienić podwójne rozszerzenie miejscami:

colobot3.001.7z :arrow: colobot3.7z.001
colobot3.002.7z :arrow: colobot3.7z.002

Po dokonanej operacji, można wypakować archiwum do katalogu głównego CoLoBoT'a. O kopii zapasowej oryginału nie muszę chyba mówić.

colobot3.002.7z
Part drugi
Pobierz Plik ściągnięto 25 raz(y) 1,63 MB

colobot3.001.7z
Part pierwszy
Pobierz Plik ściągnięto 27 raz(y) 4 MB

_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 22-02-2012, 22:52   

EAX?
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 22-02-2012, 23:17   

Madman07 napisał/a:
EAX?

Może być, tylko czy nie jest to przypadkiem płatne i close source?
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 23-02-2012, 01:50   

Cytat:
EAX?
Nie wydaje mi się aby to był otwarty standard.

Co do sampli: http://freesound.org/
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012