Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Budowanie budynków i robotów z kodu programu. |
Autor |
Wiadomość |
cyklopek11
Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 25
|
Wysłany: 25-08-2008, 15:38 Budowanie budynków i robotów z kodu programu.
|
|
|
W ceebocie4 istnieją dwie ciekawe funkcje pozwalające budować budynki i roboty z kodu programu dowolnego robota. Krótko na ich temat:
pierwsza z funkcji to:
build(category) - pozwala na budowanie dowolnego budynku przez dowolnego robota z kodu programu. Category to kategoria budynku. Wymagana jest oczywiści blisko robota z przodu kostka tytanu i co najważniejsze w pliku sceneXXX musi pojawić się odpowiednia linijka włączająca budowanie danego budynku tak jak to jest dla astronauty a więc jeśli chcemy np. aby roboty mogły budować hutę to w pliku sceneXXX musi na końcu pojawić się linijka:
EnableBuild type=Converter
W przeciwnym wypadku program robota zwróci błąd! Tak otrzymane budynki można wybrać i pojawiają się w zasobniku u góry ekranu.
Druga z funkcji to funkcja:
factory(category,"") - pozwala robotowi z kodu programu budować w fabryce dowolnego bota. Category to kategoria robora, "" - nazwa programu i ewentualna lokalizacja programu jaki zostaje zaimplementowany do robota i WŁĄCZONY!!!
Wymagana jest oczywiście kostka tytanu w fabryce i odpowiednie linijki w pliku scene które umożliwiają budowanie botów danego typu w fabryce a więc linijki:
EnableResearch type=... oraz
DoneResearch type= ...
To jest taj samo jak jest w poradniku jakie linijki muszą być w pliku scene aby astronauta mógł budować w fabryce odpowiednie roboty.
Tak otrzymane roboty mogą być wybrane i sterowane przez nas, pojawiają się też w zasobniku u góry ekranu.
Uwaga wersja ceebot4 demo zawiera tylko funkcję factory();
Miłego eksperymentowania. |
|
|
|
|
DOJO
Piernik
Twoja ulubiona misja: Misja 36 (Ostatnia na nowej ziemi)
Wiek: 24 Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 85
|
Wysłany: 28-03-2009, 16:55
|
|
|
Dzięki! Zanim miałem Colobota, musiałem się męczyć z Ceebotem. A tak będzie fajnie. W najbliższym czasie dam misje do Ceebota. |
_________________
|
|
|
|
|
ceebot
Gość
|
Wysłany: 04-04-2009, 19:11 w nim
|
|
|
w ceebocie nie ma plików scene tylko train |
|
|
|
|
colobotwymiiata
Zjem cię
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 329 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 04-04-2009, 20:30
|
|
|
Łał ale odkrycie |
Ostatnio zmieniony przez colobotwymiiata 04-04-2009, 21:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Artur
Gość
|
Wysłany: 18-06-2009, 20:07
|
|
|
Czy jest to możliwe w Colobocie,a nie tylko w ceebocie |
|
|
|
|
Deyes
Pomógł: 1 raz Wiek: 22 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 28 Skąd: /dev/null
|
Wysłany: 16-07-2009, 11:34
|
|
|
Artur napisał/a: | Czy jest to możliwe w Colobocie,a nie tylko w ceebocie |
Nie ponieważ programiści z Epsiteca (jeżeli błąd to przepraszam) wprowadzili te funkcje dopiero w Ceebocie |
|
|
|
|
toceejabot
dupa roberta
Twoja ulubiona misja: na dupie roberta
Dołączył: 20 Sie 2009 Posty: 51 Skąd: z dupy roberta(USR)
|
|
|
|
|
jedrus113
Wielki Geniusz
Twoja ulubiona misja: Na pewno nie 1: Na Saari 1: Uran
Wiek: 23 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 20 Skąd: 127.0.0.1
|
Wysłany: 22-08-2009, 04:57
|
|
|
Coraz więcej niemożliwych rzeczy staje się możliwe. Przyszłe pokolenia nie będą miały już co unieniemożliwiać.
//Błąd - colobotwymiiata |
_________________ Moja stronka www.jedrus113.cba.pl |
Ostatnio zmieniony przez colobotwymiiata 22-08-2009, 10:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
toceejabot
dupa roberta
Twoja ulubiona misja: na dupie roberta
Dołączył: 20 Sie 2009 Posty: 51 Skąd: z dupy roberta(USR)
|
Wysłany: 12-02-2010, 18:12
|
|
|
jedrus113 napisał/a: | Przyszłe pokolenia nie będą miały już co unieniemożliwiać.
|
My też chyba możemy coś odkryć bo nie będziemy stać w miejscu i czekać na te przyszłe pokolenia chyba? |
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|