Problem z matką naturą |
Autor |
Wiadomość |
Majkel
Wiek: 40 Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 9 Skąd: z kontenera
|
Wysłany: 26-12-2011, 20:09 Problem z matką naturą
|
|
|
Ma może ktoś jakiś pomysł jak ominąć martwą naturę, kosmiczne śmieci i niegroźne roślinki na których program nawet sie nie wykracza, nie zwraca błędu i nie zatrzymuje sie, zatrzymuje sie tylko sam pojazd sam program jest włączony a pojazd stoi a na dodatek tych obiektów nie da sie nawet zradarować |
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-12-2011, 20:12
|
|
|
Wszyscy którzy próbowali zrobic własną, lepszą funkcję goto zetknąli się z tym problemem. Gdzieś na jakiejś pozostałości po oficjalnej stronie z programami widziałem ulepszone goto do wykrywania tych obiektów, muszę poszukac.
Znalazłem! Tutaj jest taki program ale chyba jednak serwer padł.
http://www.ceebot.com/colobot/forum-cbot-e.php
Jednak nic z tego strona epistecu na której były wszystkie pliki txt już nie istnieje. Skoda bo jest tam kilka fajnych tytułów. |
Ostatnio zmieniony przez Mrocza 26-12-2011, 20:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Majkel
Wiek: 40 Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 9 Skąd: z kontenera
|
Wysłany: 26-12-2011, 20:16
|
|
|
właśnie, oficjalne forum jest jeszcze nie dostępne, tutaj to ostatnie forum w galaktyce na ktorym jest jakaś aktywność |
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-12-2011, 20:19
|
|
|
Majkel napisał/a: | oficjalne forum jest jeszcze nie dostępne |
Raczej już.
Podoba mi się określenie: "w galaktyce" |
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 26-12-2011, 20:58
|
|
|
radar(0) wykrywa wszystkie mozliwe obiekty, gdzies jeszcze jest spis id wszystkich grzybow, krzaczkow etc ktore mozna wpisywac.
A wlasne goto() padlo ze wzgledu na brak narzedzi pozwalajacych na uzyskiwanie informacji o terenie + 101 powodow. |
_________________
|
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 27-12-2011, 01:08
|
|
|
W ogóle CoLoBoT mało optymalnie oblicza wektor poruszania się robota. Podjazd pod większą górkę płata problemy i masę zużytej energii, podczas gdy można lepiej. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-12-2011, 13:45
|
|
|
Czyli następną misją jest ulepszenie funkcji goto.
Wydaje się że w niej używane są polecenia move i turn. Wystarczyłoby zamienić je na motor żeby uzyskać znaczną poprawę. Tutaj przydałoby się chyba polecenie drive, które można znaleść w CEEBOCIE |
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 27-12-2011, 15:00
|
|
|
drive() to to samo co motor() tylko w prostszej wersji.
zeby cokolwiek zrobic z goto() trzeba rozpracowac algorytm wyszukiwania drogi, z ktorego korzysta. |
_________________
|
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 27-12-2011, 21:02
|
|
|
Berserker napisał/a: | zeby cokolwiek zrobic z goto() trzeba rozpracowac algorytm wyszukiwania drogi, z ktorego korzysta |
Albo go po prostu poprawić... |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 28-12-2011, 11:05
|
|
|
Zeby go poprawic to chyba trzeba go poznac. Chyba, ze widzisz inny sposob... |
_________________
|
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-12-2011, 11:51
|
|
|
Inny sposób jest taki żeby zrobić nowe goto() od nowa zapominając o pierwotnej funkcji. |
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 28-12-2011, 13:40
|
|
|
Wlasnie ciezko, bo w silniku gry pewnie jest jakies praktyczniejsze narzedzie do odszukiwania drogi, niz tylko topo(), flatground() i space(). Fajnie by bylo sie dowiedziec, co jest uzywane i ewentualnie zrekonstruowac te funkcje za pomoca CBota. Piszac na nowo praktycznie nie wiem, od czego zaczac, kiedys probowalem to robot mi sie gubil i pakowal w dziwne rzeczy. |
_________________
|
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-12-2011, 13:47
|
|
|
Tak samo trudne jest napisanie tego od nowa jak i odnalezienie oryginału. Nie wiem co ma więcej sensu. |
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 28-12-2011, 14:57
|
|
|
Latwiej jest znalezc, pisanie od nowa w CBocie zeby uzyskac chociaz zblizona sprawnosc bedzie robota na miesiace. |
_________________
|
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-12-2011, 18:49
|
|
|
A ile według ciebie zajmie znalezienie oryginału? |
|
|
|
|
|