|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Colobot dzisiaj |
Autor |
Wiadomość |
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 15-11-2011, 17:45 Colobot dzisiaj
|
|
|
Załóżmy, że Colobot wyszedł dzisiaj. Co by powiedział przeciętny odbiorca na jego temat, jak zareagowaliby recenzenci, czy by się sprzedał? Ten tekst, mam nadzieję, rzuci jakieś światło na powody, dlaczego to forum jest takie małe, a ta wcale niecudna gra została prawie że całkowicie zapomniana. Zamiast pisać całą, typową, dziennikarską recenzję na niskim poziomie po prostu wymienię wady i zalety, ocenię krótko niektóre elementy. Proszę bardzo:
Zalety:
* możliwość programowania robotów za pomocą prostego w nauce języka
* dobry wstęp dla osób pragnących zostać programistami
* kilka możliwości wykonania misji (nie wszystkich)
* przejście zajmuje więcej niż jeden wieczór
* możliwość tworzenia własnych poziomów
* trzeba myśleć
* brak schematyczności, każda misja wymaga nieco innego podejścia
* możliwość zmiany wyglądu astronauty
* limit fps-ów (jak się ma super szybki komputer to niemożliwa jest gra w niektóre starsze produkcje, bo najzwyczajniej w świecie działają tryliard razy szybciej i np. przeciwnicy mogą się poruszać z prędkością światła)
Plus i minus w jednym:
* fabuła (fajnie, że jest, ale praktycznie jest niezauważalna, nie zapada w pamięć, nudna)
* planety (niby się poruszamy po kosmosie i zwiedzamy różne planety, ale są nieciekawe, niewiele się różnią od siebie, nie zachęcają do zwiedzania, żadnych wspaniałych krajobrazów, małe)
* muzyka (miło się słucha, ale szału nie ma i można się bez niej obejść)
* obcy (niby dobrze, że nie są podobne do człowieka, ale czy to, że są podobne do owadów występujących na Ziemi, jest bardziej realistyczne?) {skreślić nawias i do zalet?}
Wady:
* grafika (wygląda niewiele lepiej od Minecrafta, dziecinna, statek WTF, tekstury BARDZO słabej rozdzielczości, kanciasta) [wiem, 2001 rok, ale do jasnej cholery, jak to jest że wydaje mi się o wiele brzydsza niż pozostałe produkcje z tego roku, czy nawet wcześniejszych]
* jesteś jedynym człowiekiem (ew. sobie możesz dopisać do poziomu kilku inżynierów i stworzyć bezużyteczną armię klonów, toż z tego się nawet NPC nie da zrobić)
* brak możliwości podawania danych do programu przez gracza w trakcie jego działania (coś w stylu "Podaj współrzędne" nie jest możliwe do napisania)
* brak multiplayera (a jest potencjał)
* brak edytora misji (tworzenie poziomu odbywa się przez rysowanie kilku obrazków w programach graficznych i wypełnieniu plików tekstowych, skutecznie odstrasza i jest czasochłonne, a efekt często niezadowalający)
* zapomnij o jakichkolwiek podziemiach, jaskiniach czy nawet budynkach
* MEN poleca (;P)
* niestabilne działanie
* czasami problemy z odpaleniem na Windowsie, co dopiero na Linuksie czy Mac-u
* sami twórcy już o niej zapomnieli
* zamknięty kod (EVIL! :])
* nie wciąga, a wręcz nuży większość osób
Dopisujcie swoje, dyskutujcie z czym się nie zgadzacie, może w końcu uda nam się dojść do tego, dlaczego Colobot przeszedł bez echa... Pomijając kiepską reklamę. |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
Ostatnio zmieniony przez Simbax 15-11-2011, 20:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 15-11-2011, 19:05
|
|
|
Nie zgodzę się z tym, jeśli chodzi o tryb fabularny (który przeszedłem niezliczoną ilość razy ).
Simbax napisał/a: | przeciwnicy mogą się poruszać z prędkością światła |
Einstein się w grobie przewraca...
Simbax napisał/a: | poruszamy po kosmosie i zwiedzamy różne planety, ale są nieciekawe, niewiele się różnią od siebie, nie zachęcają do zwiedzania, żadnych wspaniałych krajobrazów |
Subiektywnie, jak byłem młody i zaczynałem swą Przygodę z tą grą, byłem zachwycony wyglądem tych planet i zainteresowany ich odkrywaniem. Gusta są różne...
Simbax napisał/a: | obcy (niby dobrze, że nie są podobne do człowieka, ale czy to, że są podobne do owadów występujących na Ziemi, jest bardziej realistyczne?) |
Na pewno nie jest to realistyczne. Ale w moim "Wstępie" do fabuły CoLoBoT 2 chcę kiedyś dojść do prawdziwej genezy AlienInsect'ów i wyjaśnić wszystko na ich temat. Także na temat ich Ziemskiego i niezgodnego z Ewolucją wyglądu.
Simbax napisał/a: | grafika (wygląda niewiele lepiej od Minecrafta, dziecinna, statek WTF, tekstury BARDZO słabej rozdzielczości, kanciasta) [wiem, 2001 rok, ale do jasnej cholery, jak to jest że wydaje mi się o wiele brzydsza niż pozostałe produkcje z tego roku, czy nawet wcześniejszych] |
W moim odczuciu grafika jest dobra. Mniej dziecinna niż w Buzzing Cars czy w Blupimania 2. Jest raczej prosta i schematyczna, co przekłada się na czytelność całości. Wygląd Statku jest bardzo oryginalny. Tekstury są dobre i proste, jak cała oprawa. Najwyżej trochę niedbale zrobione. Na pewno rozdzielczość jest wystarczająca, jak na 2001 r. Dodam jeszcze, że wciąż w tej grze zachwycają mnie efekty cząsteczkowe i niektóre świetlne.
To są moje i tylko moje spostrzeżenia. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-11-2011, 19:54
|
|
|
Konwergencja wyjaśnia podobieństwo kosmitów do ziemskich form życia.
Wystarczyłoby dodać multiplayer i gra byłaby popularna do dziś. |
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 15-11-2011, 20:06
|
|
|
Raptor napisał/a: | Nie zgodzę się z tym, jeśli chodzi o tryb fabularny (który przeszedłem niezliczoną ilość razy ). |
Pisząc "długa" miałem na myśli więcej niż 10 godzin.
Raptor napisał/a: | Subiektywnie, jak byłem młody i zaczynałem swą Przygodę z tą grą, byłem zachwycony wyglądem tych planet i zainteresowany ich odkrywaniem. Gusta są różne... |
Ale w ten sposób to widzi większość ludzi, przynajmniej tak mi się wydaję. Do głowy nie jestem w stanie nikomu zajrzeć. Wszyscy, których próbowałem namówić na Colobota pograli chwilę, doszli do drugiej/pierwszej misji na księżycu i im się znudziło.
Raptor napisał/a: | W moim odczuciu grafika jest dobra. Mniej dziecinna niż w Buzzing Cars czy w Blupimania 2. Jest raczej prosta i schematyczna, co przekłada się na czytelność całości. Wygląd Statku jest bardzo oryginalny. Tekstury są dobre i proste, jak cała oprawa. Najwyżej trochę niedbale zrobione. Na pewno rozdzielczość jest wystarczająca, jak na 2001 r. Dodam jeszcze, że wciąż w tej grze zachwycają mnie efekty cząsteczkowe i niektóre świetlne. |
Da się na nią patrzeć, ale nie należy do ideałów. Ten statek statkiem nie jest. Rozdzielczość dopisałem dlatego, że dzisiejsze gusta są bardzo wybredne jeśli o to chodzi. To jasne, że w 2001 roku napisałbym inaczej, ale "załóżmy, że powstał dzisiaj".
Całość pisałem z pamięci, dawno w Colobota nie grałem. Więc nieścisłości mogą występować. |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 15-11-2011, 20:19
|
|
|
MROCZA napisał/a: | Konwergencja wyjaśnia podobieństwo kosmitów do ziemskich form życia. |
Tak ale ona występuje tylko na Ziemi między ekosystemami i krajobrazami ekologicznymi oraz epokami.
Życie pozaziemskie ma do dyspozycji inne warunki niż Ziemskie i może powstać z czegoś innego niż białka, DNA czy choćby najprostsza składowa Życia - Węgiel. To wszystko składa się na to, że może działać w zupełnie inny sposób i powstanie czegoś podobnego do Ziemskich organizmów, jest nieprawdopodobne.
Cóż, jestem do tego zmuszony... Zdradzę, że planuję, by AlienInsect'y w Fabule CoLoBoT 2 miały swoją genezę na Ziemi... Nie zdradzę jeszcze tylko, jak to się stało ... |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 15-11-2011, 22:12
|
|
|
Cytat: | możliwość zmiany wyglądu astronauty |
Fajna zaleta, zdecydowanie przyciagnie miliony...
Cytat: | fabuła (fajnie, że jest, ale praktycznie jest niezauważalna, nie zapada w pamięć, nudna)
* planety (niby się poruszamy po kosmosie i zwiedzamy różne planety, ale są nieciekawe, niewiele się różnią od siebie, nie zachęcają do zwiedzania, żadnych wspaniałych krajobrazów, małe)
* muzyka (miło się słucha, ale szału nie ma i można się bez niej obejść)
* obcy (niby dobrze, że nie są podobne do człowieka, ale czy to, że są podobne do owadów występujących na Ziemi, jest bardziej realistyczne?) {skreślić nawias i do zalet?} |
Zauwaz, ze to jest gra edukacyjna, nie rpg, gdzie takie rzeczy bylyby wskazane. Nikt nie oczekuje od gry w szachy pieknej planszy czy klimatycznej muzyki, tak jak nikt tego nie oczekuje od gry w ktorej wiekszosc czasu spedzasz w edytorze tekstu.
Cytat: | grafika (wygląda niewiele lepiej od Minecrafta, dziecinna, statek WTF, tekstury BARDZO słabej rozdzielczości, kanciasta) [wiem, 2001 rok, ale do jasnej cholery, jak to jest że wydaje mi się o wiele brzydsza niż pozostałe produkcje z tego roku, czy nawet wcześniejszych] |
Gra potrafi wystarczajaco duzo pamieci zezrec programami, ktore w koncu kompilowane nie sa.
Cytat: | jesteś jedynym człowiekiem (ew. sobie możesz dopisać do poziomu kilku inżynierów i stworzyć bezużyteczną armię klonów, toż z tego się nawet NPC nie da zrobić) |
Przynajmniej wiedzielibysmy jak dziala goto:
Kod: |
public class way
{
float len;
float dir;
}
int object::goto(point dest)
{
object p = radar(NPC);
way test[];
test = Zapytaj_o_droge(p);
i = 0;
while(i++ < sizeof(test))
{
turn(test[i].dir);
move(test[i].len);
}
}
|
Cytat: | brak możliwości podawania danych do programu przez gracza w trakcie jego działania (coś w stylu "Podaj współrzędne" nie jest możliwe do napisania) |
Szczerze mowiac, nie wiem po co cos takiego by bylo, kiedys wyjasnilem moje podejscie do programow w ktorych wymagana jest ingerencja gracza.
Cytat: | brak multiplayera (a jest potencjał) |
Ciezko zrobic sensowny multiplayer do takiej gry.
Cytat: | brak edytora misji (tworzenie poziomu odbywa się przez rysowanie kilku obrazków w programach graficznych i wypełnieniu plików tekstowych, skutecznie odstrasza i jest czasochłonne, a efekt często niezadowalający) |
Zgadzam sie w 100%, tworzenie misji to najgorszy koszmar ever.
Cytat: | nie wciąga, a wręcz nuży większość osób |
Ile osob wciaga programowanie?
Cytat: | Dopisujcie swoje, dyskutujcie z czym się nie zgadzacie, może w końcu uda nam się dojść do tego, dlaczego Colobot przeszedł bez echa... Pomijając kiepską reklamę. |
Bo jest gra edukacyjna. Bardzo dobra, owszem, ktora potrafi uczyc, ale jest to gra edukacyjna. A jak czesto sprawdzasz nowosci w dziale gier edukacyjnych?
Imo Colobotowi brakuje jakiegos dobrego systemu modow, edycji juz gotowych funkcji (oraz ogolnie poprawy CBota, bo niektore rzeczy z C++ sa bez sensu wyciete) oraz bardziej przemyslanych obcych (silniejszych a jednoczesnie mniej podatnych na wykorzystywanie braku ograniczen gry) |
_________________
|
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 15-11-2011, 22:31
|
|
|
Berserker napisał/a: | Zauwaz, ze to jest gra edukacyjna |
...i przygodowa. Edukacyjną całkowicie grą jest Ceebot.
Berserker napisał/a: | Ciezko zrobić sensowny multiplayer do takiej gry. |
W temacie o Colonization podałem całkiem sporo pomysłów na MP.
Berserker napisał/a: | Fajna zaleta, zdecydowanie przyciagnie miliony... |
No ba! To jest lepsze od The Sims! |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 15-11-2011, 22:58
|
|
|
Cytat: | W temacie o Colonization podałem całkiem sporo pomysłów na MP. |
Albo mi szukajka sie zepsula, albo nie uzywales slowa "multiplayer". Jestem za leniwy na przekopywanie sie przez caly dzial, wiec po prostu wyraze opinie: Colobot nie ma zadnych predyspozycji na multi. Dlaczego? Poniewaz gra jest nastawiona na wlasnie programowanie. Tak wlasciwie to powinno grac w nia cwierc gracza. Z tego powodu tryb coopa odpada. Boty vs. Obcy? W zaleznosci od tego, jak sie gracze umowia odrazu mozna przewidziec, kto wygra. Boty vs. Boty? Trzeba by kompletnie przerobic mechaniki gry, poprawic hitboxy, takie drobiazgi, jednak i tak gra bylaby niegrywalna, bo Colobot jest nastawiony na strategie, nie taktyke.
Cytat: | ...i przygodowa. Edukacyjną całkowicie grą jest Ceebot. |
Nie moge sie powstrzymac.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przygodowa_gra_akcji
http://pl.wikipedia.org/w..._gra_przygodowa
Colobot jest strategia, wszystkie poziomy ktore zostaly zrobione w stylu action-adventure sa tylko po to by odkryc winmission. |
_________________
|
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 16-11-2011, 07:53
|
|
|
Jestem pewien, że gdzieś kiedyś pisało, że jest przygodowa... nvm.
Tryb fabularny można przejść bez programowania. Jak byłem mały, i nie wiedziałem co to słowo znaczy, to przeszedłem ją korzystając czasami tylko z programów od Houston. I to dla mojej własnej wygody, żebym nie musiał samemu zapier***** po tytan.
Berserker napisał/a: | strategie, nie taktyke |
Myślałem, że to wyrazy bliskoznaczne O.o
Berserker napisał/a: | Colobot nie ma zadnych predyspozycji na multi |
To dlaczego tyle osób na tym forum dąży(-ło?) do stworzenia tego multiplayera? |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 16-11-2011, 13:54
|
|
|
Cytat: | Myślałem, że to wyrazy bliskoznaczne O.o |
Strategia to planowanie ogolnego rozwoju oraz sposobu dzialania najczesciej na cala rozgrywke/wojne.
Taktyka to bezposrednie planowanie i sposob wykorzystania pojedynczych elementow lub niewielkich grup.
Czyli ogolna rozbudowa bazy w Colobocie to strategia, natomiast bezposrednie starcia botow z botami/obcymi wykorzystuja taktyke.
Cytat: | To dlaczego tyle osób na tym forum dąży(-ło?) do stworzenia tego multiplayera? |
Nie wiem, ty mi powiedz. |
_________________
|
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-01-2012, 21:49
|
|
|
COLOBOT umarł. [*] |
|
|
|
|
woji
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 5
|
Wysłany: 04-01-2012, 12:13
|
|
|
Ja uważam że wszyscy za bardzo narzekacie. Każda gra ma swoje wady i zalety COLOBOT także. Ta strona i forum zostały stworzone by połączyć nasze upodobanie do tej gry, więc ruszmy sie trochę i ulepszajmy go jeśli coś nie pasuje dodając misje, planety i wynalazki, choć to trudne. |
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-01-2012, 12:34
|
|
|
Nikt nie ma czasu ani chęci aby go teraz wskrzeszać.
COLOBOT umarł a wraz z nim czas i chęci. [*] |
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 04-01-2012, 14:15
|
|
|
MROCZA napisał/a: | COLOBOT umarł a wraz z nim czas i chęci. [*] |
|
|
V
woji napisał/a: | Ja uważam że wszyscy za bardzo narzekacie. |
BTW zapomniałem o tym temacie. |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Wersja do druku
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|