Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Prośba o wykonanie reliefu |
Autor |
Wiadomość |
Gold
Twoja ulubiona misja: stara ziemia 1
Wiek: 18 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 12 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 02-07-2011, 22:00 Prośba o wykonanie reliefu
|
|
|
Nie umiem jeszcze robić reliefów, dlatego prosiłbym, aby ktoś obeznany zrobił mapkę według mojego pomysłu.
Relief ma odwzorowywać tereny z bajki "Tabaluga"(Pustynia Hamsina, Zielona Dolina i Lodolandia Arktosa)
Podłoże można wziąć z filmów albo z załącznika
W niektórych miejscach powinno być miejsce na budowę (płaski teren, gdzieś w środku szarego koloru(Pałac Arktosa)ostra niska dodatkowa górka)(gdzieś w środku żółtego koloru(Pałac Hamsina)ostra niska dodatkowa górka).
Mapa podłoża.png (wysokość) |
|
Plik ściągnięto 794 raz(y) 5,59 KB |
|
|
|
|
|
Apus
Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy Wiek: 19 Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 246 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 03-07-2011, 12:20
|
|
|
Przecież robienie reliefów jest proste. Zmieniasz rozmiary pustego białego obszaru do 161x161 pixeli, i czarny to najwyższe tereny, biały najniższe, a odcienie szarego są pośrednie. A wodę ustawiasz w scene.txt. |
|
|
|
|
Gold
Twoja ulubiona misja: stara ziemia 1
Wiek: 18 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 12 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 03-07-2011, 12:27
|
|
|
Skoro takie proste to mi pomóż. Nie każdy ma talent graficzny, wiadomo, że im ciemniej tym wyżej, ale żeby to narysować to trzeba po pierwsze mieć zamiłowanie graficzne, a po drugie sporo się namęczyć. Robienie nowych reliefów od podstaw wcale nie jest proste. |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 03-07-2011, 13:46
|
|
|
Tabaluga? Była jedną z moich ulubionych kreskówek na dobranoc w dzieciństwie. Piękne to były czasy...
Zrobiłem dla Ciebie ten relief, Gold. Należy zmienić rozszerzenie pliku z .png na .bmp. Mam nadzieję, że o takie górki (pałace) chodziło. Nie wiem tylko, jak chcesz osiągnąć aż trzy typy klimatu (tekstury podłoża) w jednym user level’u. W tym Ci nie pomogę, nie znam się aż tak bardzo na plikach scene...
W każdym razie, jak będę jeszcze potrzebny w ewentualnych modyfikacjach tego reliefu, pisz, pomogę...
tabaluga.png
|
|
Plik ściągnięto 760 raz(y) 26,84 KB |
|
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 03-07-2011, 13:57
|
|
|
cezar.512 napisał/a: | Piękne to były czasy... |
Oj tak... Teraz szkoda patrzeć na dzisiejsze bajki.
cezar.512 napisał/a: | Nie wiem tylko, jak chcesz osiągnąć aż trzy typy klimatu (tekstury podłoża) w jednym user level’u. |
Jeśli dobrze pamiętam to można ustawić w których miejscach ma być taka a taka tekstura. Zresztą coś takiego było chyba na Nowej Ziemi, w wyższych punktach był śnieg. Albo mam coś namotane w pamięci xD |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
Apus
Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy Wiek: 19 Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 246 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 03-07-2011, 14:02
|
|
|
cezar.512 napisał/a: | Nie wiem tylko, jak chcesz osiągnąć aż trzy typy klimatu (tekstury podłoża) w jednym user level’u. |
Proste. Nawet na tym twoim reliefie się da. Wystarczy ustawić wszystko tak jak na Nowej Ziemii: Ogólna tekstura z trawką, i osobne tekstury dla poszczególnych wysokości terenu: na średniej wysokości (pustynia) dać piasek, a na najwyższej (pustynia lodowa) lód/śnieg. Ewentualnie w jeziorze (najniżej) osobna tekstura. |
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|