Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o wykonanie reliefu
Autor Wiadomość
Gold 


Twoja ulubiona misja: stara ziemia 1
Wiek: 18
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 12
Skąd: Jarocin
Wysłany: 02-07-2011, 22:00   Prośba o wykonanie reliefu

Nie umiem jeszcze robić reliefów, dlatego prosiłbym, aby ktoś obeznany zrobił mapkę według mojego pomysłu.
Relief ma odwzorowywać tereny z bajki "Tabaluga"(Pustynia Hamsina, Zielona Dolina i Lodolandia Arktosa)
Podłoże można wziąć z filmów albo z załącznika
W niektórych miejscach powinno być miejsce na budowę (płaski teren, gdzieś w środku szarego koloru(Pałac Arktosa)ostra niska dodatkowa górka)(gdzieś w środku żółtego koloru(Pałac Hamsina)ostra niska dodatkowa górka).

Mapa podłoża.png
(wysokość)
Plik ściągnięto 794 raz(y) 5,59 KB

 
 
     
Apus 


Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy
Wiek: 19
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 246
Skąd: ze wsi
Wysłany: 03-07-2011, 12:20   

Przecież robienie reliefów jest proste. Zmieniasz rozmiary pustego białego obszaru do 161x161 pixeli, i czarny to najwyższe tereny, biały najniższe, a odcienie szarego są pośrednie. A wodę ustawiasz w scene.txt.
 
     
Gold 


Twoja ulubiona misja: stara ziemia 1
Wiek: 18
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 12
Skąd: Jarocin
Wysłany: 03-07-2011, 12:27   

Skoro takie proste to mi pomóż. Nie każdy ma talent graficzny, wiadomo, że im ciemniej tym wyżej, ale żeby to narysować to trzeba po pierwsze mieć zamiłowanie graficzne, a po drugie sporo się namęczyć. Robienie nowych reliefów od podstaw wcale nie jest proste.
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 03-07-2011, 13:46   

Tabaluga? Była jedną z moich ulubionych kreskówek na dobranoc w dzieciństwie. Piękne to były czasy...

Zrobiłem dla Ciebie ten relief, Gold. Należy zmienić rozszerzenie pliku z .png na .bmp. Mam nadzieję, że o takie górki (pałace) chodziło. Nie wiem tylko, jak chcesz osiągnąć trzy typy klimatu (tekstury podłoża) w jednym user level’u. W tym Ci nie pomogę, nie znam się aż tak bardzo na plikach scene...

W każdym razie, jak będę jeszcze potrzebny w ewentualnych modyfikacjach tego reliefu, pisz, pomogę...

tabaluga.png
Plik ściągnięto 760 raz(y) 26,84 KB

_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 03-07-2011, 13:57   

cezar.512 napisał/a:
Piękne to były czasy...


Oj tak... Teraz szkoda patrzeć na dzisiejsze bajki.

cezar.512 napisał/a:
Nie wiem tylko, jak chcesz osiągnąć aż trzy typy klimatu (tekstury podłoża) w jednym user level’u.


Jeśli dobrze pamiętam to można ustawić w których miejscach ma być taka a taka tekstura. Zresztą coś takiego było chyba na Nowej Ziemi, w wyższych punktach był śnieg. Albo mam coś namotane w pamięci xD
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Apus 


Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy
Wiek: 19
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 246
Skąd: ze wsi
Wysłany: 03-07-2011, 14:02   

cezar.512 napisał/a:
Nie wiem tylko, jak chcesz osiągnąć trzy typy klimatu (tekstury podłoża) w jednym user level’u.

Proste. Nawet na tym twoim reliefie się da. Wystarczy ustawić wszystko tak jak na Nowej Ziemii: Ogólna tekstura z trawką, i osobne tekstury dla poszczególnych wysokości terenu: na średniej wysokości (pustynia) dać piasek, a na najwyższej (pustynia lodowa) lód/śnieg. Ewentualnie w jeziorze (najniżej) osobna tekstura.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012