Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: krzys_h
17-09-2011, 21:24
Dyskusja na temat biednych dzieci z OpenGL'em 1
Autor Wiadomość
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 30-06-2011, 21:01   

Jeśli będzie wymagało OpenGL 2 lub wyższy to stracicie WIELU użytkowników. ("stracicie" a nie "stracimy" bo oczywiście w takiej sytuacji nie będę mógł wziąć udziału w projekcie).
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 30-06-2011, 21:40   

adiblol napisał/a:
Jeśli będzie wymagało OpenGL 2 lub wyższy to stracicie WIELU użytkowników.


No chyba sobie jaja z nas robisz. Ta gra ma być robiona pod średniowieczny komputer? Idźmy z postępem a nie stoimy w miejscu. Możesz napisać kto to jest to "WIELU"?
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 30-06-2011, 21:55   

W każdym razie zgodzilismy się na Irrlichta który przecież pracuje z niższym OpenGl. W razie czego da się w menu możliwośc wybory który opengl i directX. Narazie można by było sę skupić na zrobieniu czegokolwiek
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 30-06-2011, 23:32   

Simbax napisał/a:
Możesz napisać kto to jest to "WIELU"?
Użytkownicy używanych komputerów za 200zł i laptopów za 400zł. Dziecku z ubogiej rodziny którego nie stać na lepszy sprzęt będzie przykro że nie może sobie zagrać. I zamiast grać w grę programistyczną odpali gry flashowe typu "restauracja" :mrgreen: .
Dyskusja bezsensowna skoro ustaliliśmy że użyjemy Irrlicht'a który współpracuje z wieloma wersjami OpenGL.

Simbax napisał/a:
Idźmy z postępem a nie stoimy w miejscu.
Dziękuję za przejawy "postępu" które faworyzują bogatszych.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 01-07-2011, 12:24   

adiblol napisał/a:
Użytkownicy używanych komputerów za 200zł i laptopów za 400zł.


OMG.

adiblol napisał/a:
Dziecku z ubogiej rodziny którego nie stać na lepszy sprzęt będzie przykro że nie może sobie zagrać. I zamiast grać w grę programistyczną odpali gry flashowe typu "restauracja" :mrgreen: .


Zaczynam myśleć, że programiści open source to naprawdę biedacy. A tych jest tak wielu? Nie zauważyłem.

adiblol napisał/a:
Dziękuję za przejawy "postępu" które faworyzują bogatszych.


Bogatszych? Śmiech na sali. Jak się dobierze sprzęt samemu, to dobry komputer można mieć za mniej niż 1000 zł. Nieużywany i wystarczający, żeby udźwignąć nowsze produkcje. Nie na max, ale jednak. A pana biednego stać na internet, serwer i kto tam wie co jeszcze, ale na sprzęt poskąpi, a później skomli "u jaki ten świat jest niesprawiedliwy, bo mam 4 kb ramu...".
A to chyba oczywiste, że nowe jest droższe, bo lepsze. Może chcesz mieć komputer z NASA za 10 zł? A najlepiej to miejmy gdzieś pieniądze, lepiej cofnijmy się do czasów, kiedy był handel wymienny. Nie wiem jak rozumiesz słowo "postęp".

@topic Jeśli nie ucierpi na tym grafika i gra będzie wyglądać przynajmniej 3 razy lepiej niż Colobot, i nie będzie rozpikselowanych krawędzi to nie mam nic przeciwko. Jak wam się uda to może przywrócicie modę na optymalizację. Wyobraźcie sobie, że ścina mi jakaś głupia gra Facebookowa, podczas gdy, no nie wiem, w takiego np. Warcrafta mogę grać spokojnie bez laggów.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 01-07-2011, 15:50   

Simbax napisał/a:

Zaczynam myśleć, że programiści open source to naprawdę biedacy. A tych jest tak wielu? Nie zauważyłem.
Jeżeli gra będzie edukacyjna (uczy programować) to powinna pójść na starych komputerach w szkołach gdzie karty graficzne mają 8MiB pamięci a RAM ma 256MiB...

Poza tym - po co przepłacać za sprzęt skoro można oszczędzać i kupić np. serwer wirtualny? Korzyść edukacyjna będzie większa. Nie napędzajmy sztucznie gospodarki gdy stare rozwiązania mają się dobrze.

Wydzielam.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012