Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Colonization
Autor Wiadomość
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 14-06-2011, 23:36   

Świetnie. W przyszłości można zrobić graficzne menu, a mapka w menu może zawierać np robota jakoś zaprogramowanego.

Mi się w końcu udało zaimportować poprawnie pojazd, teraz wystarczy go oprogramować.




P.S. Czy w jeżeli powstanie Colonization, będzie on kiedyś płatny czy nie?
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 15-06-2011, 09:16   

Proponowałbym pierwsze, wczesne wersje wydać za darmo a za tą właściwą już trzeba by płacić. Podobnie jak z MC :-> Ale to już raczej wtedy, kiedy zdobędzie jakąś popularność i ludzie już by się przekonali do Colonization.

Co do samego projektu mam pewien pomysł. Może wyskoczmy z jakimiś oryginalnymi rzeczami.

Dzisiaj rano wpadłem na pomysł odnośnie interfejsu. Można by zamiast klasycznego paska HP zrobić coś w rodzaju monitora pracy serca. Im bardziej bohater byłby ranny tym szybciej by biło. A w przypadku robotów zrobić coś takiego jak w różnych grach samochodowych. Na ekranie byłby nieskomplikowany schemat robota i wskazywanie kolorami, które części zostały uszkodzone. Np. silnik, koła... Zielone - nieznaczne uszkodzenia, czerwone - zniszczone. Byłoby by to bardziej realistyczne :) Oczywiście robot z uszkodzonymi kołami nie mógłby jechać.

Mam jeszcze kilka pomysłów, taka jakaś wena mnie naszła ;) Pewnie od czytania. Co wy na to?
Jak już coś takiego było, to przepraszam, ale nie jestem komputerem i nie zapamiętuje wszystkiego...
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 15-06-2011, 09:37   

UDK pozwala na robienie zniszczeń poszczególnych części samochodu, więc się da.
Co do płatnej gry problem jest taki, że trzeba poszukać oprogramowania do modelowania/grafiki, które pozwala na wydanie płatnych rzeczy (ale mi sie nie chce uczyć obsługi innych programów...).

Eee i czemu od wczoraj w głowie siedzą mi 2 słowa: ADIBLOL i ID SOFTWARE ???
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-06-2011, 10:41   

@Simbax: Jeśli możesz to narysuj swój pomysł na HUD dla astronauty, to postaram się go zaimplementować.
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 15-06-2011, 10:57   

A co do menu, może zrobić to tak jak jest w Half Life 2, albo Portal? Menu jest całkowicie tekstowe a w tle jest załadowana mała mapka? Fajnie to wygląda w rzeczywistości.

_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 15-06-2011, 12:57   

OK. Nierówno, ale liczy się koncept :) Od razu rozrysowałem cały interfejs, to tak jeszcze kilka moich pomysłów :P



Legenda:
1 - gra :P
2 - monitor pracy serca (HP), im większa by była częstotliwość i... ee... amplituda? (nie, nie wiem co to słowo znaczy) tym mniej HP by miał astronauta. W przypadku bota w tym miejscu byłby schemat
3 - prędkościomierz :) w przypadku astronauty może być wyłączony
4 - paliwo, czy tam temperatura np. plecaka odrzutowego. Moim zdaniem powinno być paliwo, bo jakim cudem to coś lata?
5 - wskazuje wysokość bezwzględną
6 - mapa, z boku różne opcje pozwalające np. wskazać miejsce na mapie (multi)
7 - okno zdarzeń np. "Kopalnia została wybudowana", "Nowy cel misji"
8 - takie tam wzięte żywcem z RTS-ów... tutaj można dać przycisk do SatCom, liczbę jednostek, surowców itp.
9 - lista jednostek
10 - te wszystkie przyciski od stawiania flagi, budowania itd.

Ogólnie wzorowałem się na interfejsie z Colobota i różnych RTS-ów. I jak? :P
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 16-06-2011, 22:31   

Bardzo chciałbym pomóc, naprawdę...
Lecz nie wiem czy znajdziecie mi jakąś rolę w tym projekcie, nie wiem w ogóle czy się przydam.
Ale jeśli już to mógłbym zająć się level design'em, potrzebujecie takiego kogoś? :3
_________________
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 16-06-2011, 22:50   

Potrzebujemy kogoś od tekstur i robienia mapek. Głownie.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-06-2011, 08:52   

W UDK jest takie fajne narzędzie, które może posłużyć do tworzenia warunków wygranej i przegranej, trochę bardzej rozbudowanych niż EndMissionTake. Nazywa się to UnrealKismet i służy do programowania wizualnego. Można w tym zrobić wiele, np. włącznik światła lub rozsuwane drzwi (w połączeniu z UnrealMatinee). Może uzupełniać się z UnrealScript poprzez tworzenie własnych komponentów.
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 17-06-2011, 09:33   

Jak zwykle nie mam czasu na następny projekt nowego Bot'a. Pewnie pojawi się parę dni po końcu roku szkolnego.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 17-06-2011, 10:23   

cezar.512, już wszystkie mam wymodelowane:p
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 17-06-2011, 10:59   

Madman07 napisał/a:
cezar.512, już wszystkie mam wymodelowane:p

Ale ja mówię o nowych RoBot'ach z innym wyposażeniem :-) ...
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 25-06-2011, 15:08   

Stworzyłem szkic nowego transportera typu żuk

https://www.dropbox.com/g...zation?h=dc135d


Nie jest to ładny szkic i robiony na szybko... mam nadzieję że się spodobał.
Nie rysowałem kół i gąsienic, bo mi zniszczyłyby rysunek (niezgrabnie to w moim wykonaniu wychodzi).
_________________

 
     
Wronq 


Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 27
Wysłany: 07-08-2011, 18:47   

Moja wersja UDK (z kwietnia bodajże) strajkuje, gdy próbuję odpalić którąś mapkę :/ a nowej wersji ściągać mi się nie chce :P
Zależy mi troszkę na modelach, bo chciałbym zobaczyć czy uda mi się je zgrać w kupę z XNA, a na razie testuję na 3 boxach :D . Więc:
1. Czy ktoś (szczególnie zwracam się tu do Madmana) może mi wrzucić model któregoś pojazdu (najlepiej z chwytakiem, wtedy od razu bym je zaanimował) w jakimś 3dsmaxowym formacie?
2. Pod którą wersję UDK są te mapki?
3. Czy ja jestem tak ułomny, czy plików .upk też nie otworzę moim UDK?

Pozdrawiam, Wronq!
_________________
Some people see things as they are, and say "why?". I dream things that never were and say "why not?".
 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 07-08-2011, 21:53   

Jeżeli kolega chętny do współpracy, to albo możesz zacząć coś robić pod UDK albo pod Ogre3d :) Modele leżą u mnie na dysku i postaram się któryś wrzucić jutro. Zrobiłem paczkę w 3ds maxie - bodajże 4 gotowe podwozia + 2 budynki także w razie czego można to kontynuowac.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012