Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Edycja obiektów - jak?!?!
Autor Wiadomość
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 31-07-2008, 20:39   Edycja obiektów - jak?!?!

W wątku o tytule "Colobot 2" ktoś przesłał screena który pojawia się po wybraniu pierwszego prototypu. Jednocześnie kolega powiedział mi, że edycja obiektów jest możliwa i że kiedyś stworzył np. robota który ładował baterie atomowe i potwierdził że to jest ten edytor.

Teraz jest pytanie: JAK SIĘ TYM NARZĘDZIEM POSŁUGIWAĆ ???
Próbowałem wpisywać np. AlienAnt czy też Mrówka ale nic z tego... niestety kontakt z kolegą jak narazie utracony.

Kolega mówił że robił to 2 lata temu czy później, więc może ten edytor nie działa na 1.9pl? Sprawdzałem też na 1.3 ale również nic sensownego się nie dzieje.

------------------------------------------------------------------------------
Jak wywołać edytor:

1. Wchodzimy w katalog misji (<katalog Colobota>\scene)
2. Kopiujemy scene100.txt do proto100.txt, scene101.txt do proto101.txt (w tym samym katalogu)
3. Odpalamy CoLoBoTa
4. Po pominięciu "reklam" i wybraniu gracza klikamy jakikolwiek dział (np. misje)
5. Wciskamy Ctrl+Break i wpisujemy kod "debugmode" naciskamy ENTER.
6. Klikamy Anuluj i widzimy po lewo od "Misje" przycisk "Prototypy" (w wersjach przed poziomów użytkownika jest po prawo)
7. Klikamy i wybieramy pierwszą planetę, pierwszą misje, uruchamiamy przyciskiem "Graj"
8. I naszym oczom ukazuje się mistyczny edytor :o (screen)

///Literówka - Abadon
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

Ostatnio zmieniony przez Abadon 26-02-2009, 11:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 12-08-2008, 09:47   RE: Edycja obiektów - jak?!?!

Jest to bardzo ciekawy edytor. Nie wiesz jak się tym posługiwać. Ja mogę więc ci trochę pomoc, jestem zwolennikiem gier o robotach min. np. Robot Arena 2 gdzie się buduje roboty i się nimi walczy. Zamieszczony w tym edytorze kwadracik gdzie występują litery z, x i y, są to najprawdopodobniej litery zaciągnięte z techniki konkretniej z rzutowania aksonometrycznego, czyli służą do tworzenia obiektów 3D. Przyciski te pomagają w tworzeniu robota. Przyciski P,R to może służą do prac "gdy robot ma ręce i nogi" więc do oglądania. Długi pasek to tam prawdopodobnie wpisujesz nazwę bota. cztery paski pod spodem służą do kodowania współrzędnych. np 4x itp. Paski tam gdzie pisze Load(ładować, nabijać, broń), Script(scenariusz!!!!!!!!??????????), Read(czytaj), Add(dodaj), Write(pisz), pewnie służą do nadawania kształtów bota. Jest jeszcze jedna ciekawostka, kiedyś zastanawiałem sie dlaczego w katalogu Colobota/diagram wszystkie roboty i inne rzeczy rozstawione są na tle Ziemi, odpowiedź prosta bo były tworzone w edytorze uruchamiając pierwszą misję po krokach jakich wcześniej opisałeś. Oczywiście to co napisałem nie jest sprawdzone bo mam wersję 1.9pl ale na rzut oka spotkałem się z podobnymi edytorami i programami.:);) Nie wiem czy jakoś ci pomogłem, ale kto pyta nie błądzi.;)

Abadon.
Ostatnio zmieniony przez Abadon 26-02-2009, 11:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 12-08-2008, 09:52   RE: Edycja obiektów - jak?!?!

Widziałem takiego dziwnego robota ale bez kolorow. To był chyba robot nurek z działem. Znalazłem coś takiego na youtube ale teraz chyba tego nie ma, tylko jest podobny filmik.:(
 
 
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 12-08-2008, 10:03   RE: Edycja obiektów - jak?!?!

U mnie na Colobocie 1.9pl nie ma nawed notatnika o nazwie proto jest tylko perso.
 
 
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 19-08-2008, 10:56   RE: Edycja obiektów - jak?!?!

bo te pliki proto musisz utworzyć (najlepiej skopiować z scenexxx). Pisałem o tym w pierwszym poście. co do nazwy bota to próbowałem wpisać np. AlienAnt ale nie wyszło. To może być jedynie edytor modeli a nie obiektów (oby tak nie było) i w to długie pole edycyjne trzeba wpisać nazwę pliku mod (tego nie próbowałem). Script to nie scenariusz lecz najprawdopodobniej program. Jeśli rozpracujemy ten edytor to możemy albo w łatwy sposób edytować modele albo stworzyć nowe obiekty (!!!) o jakich twórcom się nie śniło. Zastanawiam się nad stroną techniczną: w jaki sposób te obiekty mogą być zapisywane w exeku? Ten nurek z działem to mogło być po prostu działo na gąsienicach (rzadko lub nigdy występuje w grze, stąd pomyłka) a brak tekstury związany z niewypakowaniem pliku Colobot1.dat (przy działającym debugmode)
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
 
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 19-08-2008, 12:28   RE: Edycja obiektów - jak?!?!

Script to scenariusz(ang), może to program który służy to do wpisania w poradniku informacji o robocie. Wejdz do katalogu Colobota \Colobot PL\help\object i zobacz co tam się znajduje.;). A o tym nurku pewnie masz racje błąd ktoś nagrał płytając działem na gąsienicach w wodzie. Takie błedy się zdarzają. Mi tylko jeden się przytrafił, otuż wybudowałem kopalnie i z niej spadła mi ruda tytanu i koniec gry, ale zapewnie to było związane że zainstalowaniem z trudem tą grę (stara płyta, napęd CD(na DVD lepiej się instaluje)).
 
 
mac1e7


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Orfenii
Wiek: 26
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-08-2008, 13:03   RE: Edycja obiektów - jak?!?!

No ale dobra wracamy do tematu jak tym cholerstwem się obsługiwać :)
 
 
 
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 19-08-2008, 20:49   RE: Edycja obiektów - jak?!?!

Dzięki adiblol za wskazówkę.
 
 
colobotwymiata
[Usunięty]



Wysłany: 30-01-2009, 13:06   RE: Edycja obiektów - jak?!?!

skąd wziąść ten edytor??


//Ooo moje stare konto :D
Ostatnio zmieniony przez colobotwymiiata 31-05-2010, 19:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 30-01-2009, 13:12   RE: Edycja obiektów - jak?!?!

omg:o
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
 
 
 
Deyes 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 22
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 28
Skąd: /dev/null
Wysłany: 30-01-2009, 13:24   RE: Edycja obiektów - jak?!?!

słuchaj colobotwymiata, zacznij czytać tematy od początku i uważnie, dobra?
 
 
 
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 30-01-2009, 16:10   RE: Edycja obiektów - jak?!?!

instrukcja jest gdzieś na tym forum.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
 
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 30-01-2009, 17:21   RE: Edycja obiektów - jak?!?!

adiblol nie spamuj ja tylko moge
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
 
 
 
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 30-01-2009, 21:28   RE: Edycja obiektów - jak?!?!

Cytat:
DeiDara napisał/a:
adiblol nie spamuj ja tylko moge

NASA cię do tego nie uprawnia. Nie SPAMój, nie pisz posta pod postem, nie odgrzebuj starych tematów. To takie moje małe ostrzeżenie.
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
 
colobotwymiata
[Usunięty]



Wysłany: 30-01-2009, 22:21   RE: Edycja obiektów - jak?!?!

sorry jestem nowy :( i naprawde chciałbym wiedzieć. nie znam sie na wszystkim.
PS:Czy to jest w downloadzie?jak nie to dajcie link.


// Echh, to z czasów kiedy jeszcze byłem dzieckiem neo :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez colobotwymiiata 31-05-2010, 19:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012