Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Portal i forum - Układ nowego forum.

Mrocza - 02-07-2012, 01:14
Temat postu: Układ nowego forum.
Zastanawiałem się nad tą kwestią i doszedłem do wniosku, że trzeba to zrobić raz a porządnie!

1.0
Sam szczyt strony wieńczy piękny baner nad którym właśnie pracujemy.
2.0
Pod banerem mamy zakładki dzielące portal na główne części. Na chwilę obecną są to: strona główna, pomoc/FAQ oraz forum.
3.1.1
Na stronie głównej mamy oczywiście najświeższe informacje z postaci postów (ktoś to sugerował na IRCu). Rozumiem to tak, że każdy może napisać posta na forum a admin stwierdza: "To jest dobre! Leci na główną." I tak oprócz jednej osoby piszącej zbiorcze informacje mogą się też pojawić raporty o postępie prac od programisty albo info o zmianie na forum od moderatora. Wszystko po to aby strona główna nie była martwa.
3.1.2
Po lewej mamy dodatkową kolumnę (tak jak na obecnej stronie) a w niej przede wszystkim logowanie. Pierwsze co robisz jak wchodzisz na forum to się logujesz. Kolejny powód i pewnie najważniejszy aby odwiedzić stronę główną.
3.1.3
Pod logowaniem mamy listę ostatnio aktywnych tematów. Dlaczego? Jak teraz na forum chcę znaleść temat np o banerze to muszę szukać gdzie to było a przecież dopiero co w nim pisałem. Gdybym miał takie coś bez problemu bym sobie znalazł. Mało tego! Taka lista jest szybkim i przejrzystym odzwierciedleniem tego co się aktualnie dzieje na forum. Jak zobaczę tam tematy z offtopu to wiem, że wszyscy się obijają. Jak są tam konkretne tematy to wiem nad czym trwają prace. Chyba mamy już coś takiego, ale głęboko zagrzebane w statystykach, a ja chce mieć to pod ręką.
3.1.4
Pod tematami mam szybkie linki. Szukam Colobota na twitterze albo fejsie a zapomniałem jaka to strona? Nie ma problemu mam link pod ręką (a raczej myszką).Nie pamiętam gdzie ta wikia? Mam link. Trafią się nam jacyś partnerzy albo sponsorzy? Jest miejsce i dla nich.
3.2 Kolejna zakładka. Pomoc. Przydatna dla nowych, nieobeznanych, dla nas bezużyteczna. Tutaj powinno być wszystko, ale nie może. Dlaczego? Bo ludzie się boją ścian tekstu. Najlepiej więc przyjąć formę FAQ. Po lewej w kolumnie (jak zwykle) Mam spis pytań. Klikam pierwsze z góry: Czym jest Colobot? Od razu wyświetla mi się info. Zwięzłe i treściwe nie tasiemcowate. Po jego przeczytaniu wiem z grubsza o co chodzi. Na końcu odpowiedzi mam dopiero link do większej ilości informacji. Czyli tam już jest tasiemiec. Jak mnie kwestia interesuje to wchodzę. Jak nie to klikam na kolejne pytanie z listy. Dlaczego taka dziwna pomoc? Bo dziś ludzie nie mają na nic czasu. Jak ich nie zainteresujesz w minutę, to raczej się to nie uda.
3.3
Forum. Tutaj uczymy się na błędach. Przede wszystkim nowe działy. Już wcześniej zauważyliśmy, że powinno ich być mniej. Nie wyobrażam sobie przenoszenia tego wszystkiego co tu mamy na nowe forum. To nie ma sensu. Najchętniej wrzuciłbym to wszystko do wspólnego kubełka z napisem "stare" i wyciągał to powoli, po kawałku, ostrożnie. Jeżeli jakiś temat w 50% nie ma sensu to leci do kosza nawet kiedy druga połowa zawiera przydatne informacje. Dlaczego? Nie ma sensu tego trzymać bo takie tematy są sm prostu nieczytelne. Składzik na szczotki? Czyj to pomysł? Albo coś się nadaje, albo jest do wywalenia. Kolejna sprawa. Jak zaczyna się offtop to moderator nie powinien pisać "Proszę nie offtopować" tylko od razu rozdać warny, przynajmniej symboliczne jednopunktowe. Nowa polityka: zero tolerancji dla spamu. Forum trzeba trzymać twardą ręką, albo znowu będzie chaos.Co do wielojęzyczności to nie wiem jak by to miało wyglądać, i nie wiem na ile to co napisałem jest możliwe do zrealizowania, ale com napisał napisałem.

Tyle na razie. Przemyśle tę kwestię jeszcze cztery razy.
Jeżeli któraś koncepcja Ci się podoba, pochwal.
Jeżeli jest beznadziejna, zbesztaj.
Jeżeli masz własną, napisz.

[ Dodano: 02-07-2012, 01:17 ]
Przepraszam za błędy, ale piszę to o pierwszej w nocy.
Przez tego Colobota to już nie mogę spać.

Simbax - 02-07-2012, 09:44

Nice, nice, NICE!

Mrocza napisał/a:
Szukam Colobota na twitterze albo fejsie a zapomniałem jaka to strona?


Mogę założyć stronę na Facebooku, co prawda na razie nie ma to znaczenia, ale lepiej sobie zaklepać nazwę na przyszłość. Taka strona będzie dawała więcej odwiedzin, będzie można na niej wysyłać linki do aktualności. Np. mi się podoba idea fejsa - wszystkie newsy w jednym miejscu. Nie muszę skakać po kartach/zakładkach i męczyć F5.

Mrocza napisał/a:
Forum trzeba trzymać twardą ręką, albo znowu będzie chaos.


Me trollowanie właśnie miało to wszystkim uświadomić.

Mrocza napisał/a:
Jak zaczyna się offtop to moderator nie powinien pisać "Proszę nie offtopować" tylko od razu rozdać warny, przynajmniej symboliczne jednopunktowe.


Dlatego odszedłem (chyba?) - jestem zbyt łagodny :) No ale uprawnienia zostały, więc wezmę sobie to "do serca" :P

Co do faq może w najbliższym czasie wypiszę listę pytań, potem zdecydowalibyśmy, które warto umieścić, ktoś dopisałby swoje i ci, którzy się zgłosili, zaczęliby pisać odpowiedzi. Na końcu to ktoś by połączył w całość, zredagowałby i wrzuciłby na główną/wiki.

Mrocza - 02-07-2012, 10:26

Konto na facebooku można teraz założyć najwyżej dla zaklepania nazwy. Wątpię aby ktokolwiek miał teraz czas i chęci się tym zająć.
Są inne priorytety!

FAQ na wiki? Nie! Jak jest na portalu to zostaje na portalu. Nie ma sensu dublować informacji.
Im więcej tego będzie tym trudniej będzie to ogarnąć.

Do zakładki pomoc trzeba dodać regulamin. I to NOWY. Nie taki żebym się zmęczył kręceniem kółkiem od myszki tylko krótki i rzeczowy. Połowę można zastąpić zdaniem: Na forum obowiązuje netykieta. I tutaj link do netykiety.

Raptor - 02-07-2012, 11:13

Dobrze i pięknie. Teraz trzeba jakiegoś webmastera z serwerem i chęcią do założenia tego. COLOBOT udostępnił bazę? Co się działo wczoraj na IRC'u? Czy adiblol po przejęciu bazy będzie w stanie stworzyć pod pomysł Mroczy podwaliny z obecnym forum na boku? Do budowy FAQ mogę się dzisiaj wziąć, mam już wolny czas. Przydałyby się propozycje pytań jednak.
Simbax - 02-07-2012, 11:19

Raptor napisał/a:
Przydałyby się propozycje pytań jednak.


Pracuję nad tym. Będzie potrzebny podział na kategorie, niektóre są związane z portalem, niektóre z grą, inne z kodem. Założę do tego odpowiedni temat jak spiszę już trochę tych pytań.

Raptor - 02-07-2012, 11:21

Dzięki, popracuję, jak wrócę z miasta. Czyli za 2h. Z kodem sobie nie poradzę jednak, to robota dla developerów. Sama gra oraz trochę portal - z tym sobie poradzę.
Mrocza - 02-07-2012, 11:34

Nie wiem. Nie mnie o to pytać. Ja się na bazach nie znam. Przykro mi.

FAQ piszcie. Przyda się. Co do pytań to sam nie wiem. Trzeba pomyśleć.

Dodatkowo: Kolor nicku to beznadziejny sposób na identyfikację. Lepiej żeby pod nickiem wyraźnie było napisane: Administrator, Moderator, Programista, Wikipedysta, Użytkownik etc.

Teraz pod nickiem mamy jakieś głupoty. Możliwość edycji czyjegoś podtytułu powinni posiadać tylko admini i modzi.

Po co w regulaminie wzmianka o kolorach moderacji. Takie informacje nie muszą być widoczne publicznie dla mnie jako nie-moderatora.

Ja posunąłbym się jeszcze dalej i umożliwił zmianę koloru tekstu w poście jedynie moderatorom. Zapobiega to niechcianym postom-choinkom a zawsze można przekazać co się chce bez użycia koloru. Z kolei jak zobaczę kolor to wiem że wkroczył moderator i wiem, że czuwa.

Chociaż... nie wiem... kolory w postach mogą zostać, ale z nicków muszą zniknąć.

piotrdz - 02-07-2012, 17:01

Ze wszystkim się zgadzam, jak wcześniej mówiłem na IRC. Tylko jedna moja uwaga: w FAQ wszystkie pytania o kod, i info dla developerów, proszę przekierować na wiki dla developerów, które specjalnie po to istnieje. Obecnie: http://colobot.info/wiki , ale potem przeniesie się je na nową stronę, stąd proponuję dać też linka na przyszłej stronie głównej.
Emxx52 - 03-07-2012, 00:05

No łaadne... Powolutku zapewne, ale w końcu się zrobi.
PoxiPol - 10-07-2012, 18:41

Zaczne rysowac mockupy stronki w Photoshopie.
DeiDara - 28-08-2012, 21:47

Z chęcią zajmę się sprawą Facebooka jak i Twittera! Tylko musicie mi powiedzieć bo jednak forum jest już teraz jak na mój gust bardzo obszerne i się gubię ;) Czy gra będzie nazywała się dalej Colobot tylko że np: Colobot 2, Colobot Next czy jakoś inaczej? Bo muszę wiedzieć jakie strony zarezerwować. Doświadczenie w takich stronach mam więc spokojnie sobie poradzę. Jak tam prace nad banerem?
Simbax - 28-08-2012, 22:11

DeiDara napisał/a:
Facebooka


https://www.facebook.com/...434620166561052

Na razie i tak ta strona nie ma sensu, ale istnieje. Przydałoby się zmienić opis na anglojęzyczny, żeby była międzynarodowa. Chcesz admina?

DeiDara - 28-08-2012, 23:29

Dawaj zaopiekuję się nią ;)
patrolez - 01-09-2012, 04:53

Simbax napisał/a:
Na razie i tak ta strona nie ma sensu, ale istnieje. Przydałoby się zmienić opis na anglojęzyczny, żeby była międzynarodowa. Chcesz admina?


Co do tego to ostatnio polubiłem stronę "AMD" i dziwnym trafem dochodzą do mnie polskie notki, a fanpage jest międzynarodowy. Coś tam chyba da się modzić z postawmi tylko dla danego języka albo coś. Dlatego kogoś z ogarnietym angielskim na poziomie super komuniaktywnym pisanym do aktualizowania fanpage by się pydał, który np. mógłby wstawiaćw obu językach.

Ewentualnie no tylko angielski, ale czy kiedy byliście mniejsi rozumieliście tak dobrze angielski? Colobot ma target wiekowy od małego do starego :D

Albo jeszcze inaczej - pogłebić misje edukacyjną Colobota i wstawiać posty globalne po angielsku na górze i tłumaczenie w rozwinięciu :)

DeiDara - 01-09-2012, 11:38

Dzięki patrolez że mnie uświadomiłeś, jest to możliwe są to tak zwane grupy docelowe i są one ustawiane w zależności od lokalizacji, płci, wieku i wielu innych (jedynym warunkiem takiej grupy jest mus posiadania 20 osób lubiących to którzy spełniają dany warunek). Co to nam daje? Strony które założyłem z końcówkami RU i PL są nam nie potrzebne bo wystarczy jeden wielki fanpage. Tylko teraz jest sprawa, ja mogę tłumaczyć na rosyjski ale z angielskim wolę nie walczyć bo będzie tyle byków że szok ;P
Abadon - 01-09-2012, 13:13

DeiDara wiesz że Colobot w Rosji cieszy/cieszył się dużym zainteresowaniem. Gdzieś na forum widniała grafika google, która to przedstawiała na jakimś wykresie o ile dobrze pamiętam.

Co do promocji to można pomyśleć o koncie na Youtube. To dobre miejsce by wizualnie wypromować grę. Z tego co się orientuję to chyba można zsynchronizować z kontem na facebooku...

DeiDara - 01-09-2012, 13:31

Widziałem widziałem ;) . Synchronizacja YT ze stronami FB nie wiem czy jest możliwa, kiedyś dobrze działała teraz wgl. W końcu to Google ma YT a o ile mi wiadomo FB korzysta z rozwiązań Skype a jak wiemy jest ono wykupione przez Microsoft co daje nam ogólny konflikt interesów ;P
Simbax - 01-09-2012, 13:34

Abadon napisał/a:
o koncie na Youtube


Dobry pomysł. Będzie gdzie wrzucać trailery i gameplaye, co narobi smaka ludziom ;) Konto YT musi być powiązane z kontem Google, więc proponuję je założyć na oficjalnym adresie gmail portalu, którego użyliśmy w kontakcie z EPSITEC. Jakby co, to mogę się pobawić Sony Vegasem i zrobić jakiś prosty trailerek informujący o Colobot Gold i otwartym kodem źródłowym.

[ Dodano: 01-09-2012, 13:35 ]
DeiDara napisał/a:
Synchronizacja YT ze stronami FB nie wiem czy jest możliwa


Jest możliwa... Przynajmniej na prywatnym koncie. Wtedy udostępnia nawet lajki, ulubione itd. na FB automatycznie.

DeiDara - 01-09-2012, 13:42

Na prywatnym tak ale na stronach niezbyt ;P. Jak będziecie chcieli jakąś odpowiednią muzykę do tych filmików to ja wam mogę pomóc, bo co jak co ale muzyki to ja mam mnóstwo. Tylko jeszcze by pozostawała sprawa licencji ale to na pewno da się obejść ;)
Simbax - 01-09-2012, 13:56

DeiDara napisał/a:
Tylko jeszcze by pozostawała sprawa licencji ale to na pewno da się obejść


Z muzyką może być problem... YT lubi się czepiać praw autorskich, a jak się już uczepi, to nic się nie da z tym zrobić w większości przypadków. Najlepiej jakby to była muzyka na licencji Creative Commons.

[ Dodano: 01-09-2012, 13:58 ]
DeiDara napisał/a:
Na prywatnym tak ale na stronach niezbyt ;P


Wydaje mi się, że istnieje aplikacja, która pozwala na takie powiązanie. Widziałem, że kilka stron używa jakiejś.

Abadon - 01-09-2012, 14:07

Zawsze coś ciekawego z cc można znaleźć. Może są mało znane, ale czasem o wiele lepsze o tych które są na top listach. Wystarczy tylko umiejętnie dobrać muzykę do materiału, a efekt wyjdzie bardzo fajny.

http://ccmixter.org/

DeiDara - 01-09-2012, 14:11

Abadon napisał/a:
Może są mało znane, ale czasem o wiele lepsze o tych które są na top listach.

Nie słucham muzyki z top list. Wolę tą mniej znaną ;)

Jak tak teraz na to paczę to rzeczywiście lekki off top. Do kasacji -- DeiDara :P

Simbax - 01-09-2012, 14:27

DeiDara napisał/a:
Nie słucham muzyki z top list. Wolę tą mniej znaną


Jak każdy normalny człowiek, z chociaż odrobiną gustu :)

Panowie, offtop się tu maluteńki robi, a mam zbyt dobry humor, żeby rozdawać warny, więc...

Strona z CC się jak najbardziej przyda, DeiDara jeśli nie masz praw do wykorzystywania tych utworów to będziemy musieli podziękować. Nawet jeśli YT nie zablokuje od razu, to jak Colobot się stanie popularny ktoś się może uczepić. To niezbyt dobrze świadczyłoby o samej grze, najlepsza by była muzyka autorska, ale na razie nikt się tym nie zajmuje...

tomangelo - 01-09-2012, 14:49

Co do licencji CC, znalazłem mały podział tej licencji pod względem wykorzystania http://pl.wikipedia.org/w...odzaje_licencji .
A tu strona z linkami do stron z muzyką na licencji CC. http://creativecommons.org/legalmusicforvideos

konopackim - 08-09-2012, 00:36

Wspomniałem już w innym wątku o tym.
Projektując stronę podzielcie ją na trzy osobne "projekty":
- strona główna ( może być oparte o wiki )
- forum zwykłe
- forum developerskie

Takie rozwiązanie znacznie ułatwi zarzadzanie treścią

Jednak dopóki tak się nie stanie potrzebne jest zrobienie porzadku na tym forum. Myślę że da się to wykonać, z odpowiednim planem.

Mrocza - 08-09-2012, 08:08

Forum developerskie już jest. Oparte na myBB na colobot.info. Nikt jednak z niego nie korzysta. Kanał IRC jest w tym przypadku bardziej praktyczną metodą komunikacji (chyba).
konopackim - 08-09-2012, 13:07

Masz na myśli to "forum" ? ;) (patrz załącznik ) Bez komentarza.

Kanał irc sprawdza się znakomicie kiedy jest rozsądnie mała ilość osób. Prawie codziennie na nim siedzimy, ale ma swoje wady:
- brak historii
- brak podziału na tematy
- nie wszyscy mogą być o tej samej porze
itd.

Chodzi o to aby powiązać całe środowisko Colobotowe w jedną rozsądną całość, bo nie oszukujmy się przy tak dużym projekcie jak przeportowanie i odświeżenie starego Colobota musimy mieć dobrą platformę do pracy. A co dopiero przy Colobocie 2 który miałby powstać od zera. Musimy wiedzieć na czym stoimy aby nie spowodować sytuacji, ze wszyscy teraz pracują na hurra, a po 2 miesiącach zapał ostygnie i pozostanie garstka.

Z doświadczenia wiem, że bez solidnej podstawy nawet nie warto zaczynać i lepiej poświęcić ten czas na coś innego :)

Stworzę gdzieś dokument google w którym kazdy kto chce zadelkaruje w jakiej części (częściach) chce się udzielać. Myślę, że to trochę ułatwi sprawę przy organizacji i do tego będziemy mieć liczbowe wskaźniki.

Co o tym sądzicie?

Simbax - 08-09-2012, 15:22

Jestem za.
Mrocza - 08-09-2012, 21:12

No to w zasadzie to ja też jestem za.

A co do IRCa to póki co się sprawdza. Historii nie ma, ale adiblol ma logi. Podziału na tematy nie ma, ale kto go potrzebuje? Na razie wielkiego natłoku informacji nie zauważyłem. Zazwyczaj każdego wieczora jest ktoś na IRCu. Mo on jedną wielką przewagę: wiadomości w czasie rzeczywistym.

konopackim - 08-09-2012, 23:45

Tabela

Wspomniana przeze mnie tabela z podziałem na kategorie.
Wpisujcie się aby widzieć jak wygląda nasza sytuacja. Kto gdzie się najlepiej czuje, ale też nie ma problemu jeżeli chciałby podszkolić swoje umiejętności w innej dziedzinie. W końcu po to tutaj też jesteśmy.
Lista będzie otwarta przez tydzień góra dwa. To tak na początek.
Jeżeli brakuje wam działu, nie krępujcie się dopisać ;)

W zależności od ilości chętnych zobaczymy jak rozwiążemy sprawę dalej.

PAMIĘTAJCIE! Lista dotyczy projektu Colobot Gold, czyli odkurzenia dziadka.

Simbax - 10-09-2012, 20:58

Trzeba się wziąć za tą stronę, bo nigdy się jej nie doczekamy! Graficy - propozycje designu, nie żadne menu do dalekiego w tym momencie C2, najpierw strona! Redaktorzy - zacznijcie myśleć o organizacji działów, tematów, tagów do newsów, podstronach itd.
Pozostaje jeszcze kwestia serwera. Ci od HTML, CSS i innych takich... Nie wiem.
Jeśli chodzi o bazę danych - lepiej zostawmy cały ten bajzel i zacznijmy od nowa. Ważniejsze posty będą wtedy przepisane metodą "kopiuj -> wklej".

Przydałaby się oddzielna tabela odnośnie nowej strony.

Najlepiej, jakby wszystko było jednym temacie, z aktualizowanym pierwszym postem. Co wy na to?

tomangelo - 10-09-2012, 21:08

W sumie to jeśli z bazą danych chwilowo ciężko to może faktycznie lepiej będzie zacząć od nowa. Potrzebne są przenosiny na forum godne naszego projektu.
Cały ten silnik (czy jak to się nazywa, to na czym stoi strona główna i forum) zostaje taki jak obecny czy będzie zmieniony?

Raptor - 10-09-2012, 21:15

Simbax napisał/a:
Ważniejsze posty będą wtedy przepisane metodą "kopiuj -> wklej".

Forum moim zdaniem powinno być całkowicie nowe, od podstaw. Rzeczy stąd - programy, toolsy, edytory, unpackery, user levele... znaleźć, przeredagować/opisać i do downloadu oraz artykułów. Jak już mówiłem, sam, osobiście mogę zrobić nawet 90% tego co opisałem. Muszę mieć tylko oficjalne miejsce do tego na stronie, uprawnienia do modyfikacji tej strony i w miarę możliwości GUI w panelu redaktora.

Mrocza - 10-09-2012, 21:28

Ktoś sugerował Joomla, więc nie zastanawiajmy się tylko bierzmy Joomla.
http://www.joomla.pl/

Ktoś wspominał o domenie ppc.pl żeby później użyć colobot.ppc.pl czy tam .it czy coś innego. Osobiście jestem za. Bardzo elegancki adres. Jak już wspomniałem gotów jestem nawet dopłacić jakąś niewielką sumkę.

Co do serwera to nie wiem. :/ Się nie znam.

Jakoś tak czuję, że obecnie dużym problemem stało się rozróżnienie co ma trafić do golda a co do dwójki. Taki powinien być główny podział. Osobno na wszystko powiązane z Colobot classic, osobno dla Colobot GOLD i osobno dla Colobot 2 czyli trzy główne działy. Plus offtop jeszcze.

Simbax - 10-09-2012, 21:33

Ok. Tak więc trzeba by przedyskutować/odpowiedzieć na następujące pytania:
1. Na jakim silniku ma być nowa strona? Jakie daje on możliwości?
2. Jaki design? (widziałbym to w ten sposób, że graficy by podsyłali swoje prace, a później byłaby ankieta, który wybrać... można też zrobić tak, że połączyć najlepsze elementy z każdej w jeden design)
3. Jaki/czyj serwer? Jaka domena? Czy będą reklamy?
4. Jak będzie wyglądała "hierarchia"? (tu będzie ciężko, bo zaraz wszyscy będą chcieli mieć admina... Jakieś sprytne ankiety i wybory demokratyczne? :P )
5. Jak będą posegregowane tematy i działy na forum? (w tej chwili strona musi już istnieć)

To chyba tyle na razie co mi się udało rozkminić... Każdą sprawę trzeba by było przedyskutować w osobnym temacie, bo się zrobi bałagan. Po kolei. Po jednej sprawie, dyskusja nad drugą itd. Nie jestem dobry w organizacji, ale nosz kurde niech coś się w końcu w tym kierunku ruszy konkretnego ;F

Mrocza - 10-09-2012, 21:33

Artykuły/newsy są w praktyce niepotrzebne. Wystarczy download z narzędziami i FAQ z informacjami.

[ Dodano: 10-09-2012, 21:44 ]
1. Gdzieś na forum już była dyskusja na ten temat tylko jak zwykle nie moge znaleść. Co z tą Joomlą?
2. Domyślny. Chyba da się go zmienić na już istniejącej stronie więc można to zrobić później.
3. No tego nie wiem!
4. Tak jak teraz. I nikt się nie bedzie o nic kłócił.
5. Cztery główne działy: C classic, C gold, C 2 i offtop. Wszystko co niezwiązane z Colobotem leci do offtopu. Kropka.

tomangelo - 10-09-2012, 21:45

Joomla może być, na screenach układ prezentuje się nawet ładnie. Z tego co widzę to można do tego dograć forum, więc kolejny problem rozwiązany. Trzeba tylko będzie stworzyć styl związany z Colobotem, to będzie zadanie dla grafików.
Podział forum moim zdaniem może być.
Która domena? Tutaj akurat trzeba zastanowić się czy darmową czy płatną, czy byłaby możliwość utrzymania płatnej domeny, bo jeśli nie ma takiej pewności to może jeszcze nie ma co rzucać się na płatną, tak przynajmniej mi się wydaje.
Hierarchia - chyba obecnie mogłaby wyglądać mniej więcej tak jak jest obecnie, nie widzę jakichś przeciwwskazań.

Simbax - 10-09-2012, 21:50

Mrocza napisał/a:
Gdzieś na forum już była dyskusja na ten temat tylko jak zwykle nie moge znaleść.


Właśnie o to chodzi, że NIC nie można znaleźć, bo wszystko jest porozrzucane po całym forum.

Mrocza napisał/a:
4. Tak jak teraz. I nikt się nie bedzie o nic kłócił.


WRIMa nie ma, a jedynego aktywnego admina jakiego widzę to adiblol. Nie mam też bladego pojęcia, kto ma dostęp do strony głównej, kto gdzieś tam. Dlatego jest potrzebny oddzielny temat.

Mrocza napisał/a:
Cztery główne działy: C classic, C gold, C 2 i offtop. Wszystko co niezwiązane z Colobotem leci do offtopu.


Ty tak mówisz, ale może ktoś ma inny pomysł? I co, będziemy się sprzeczać o wszystko w jednym temacie zmieniając co chwilę właściwy temat dyskusji? Albo dając kilometrowe cytaty do każdego zagadnienia, tak jak teraz?

tomangelo - 10-09-2012, 21:54

4 główne działy to IMO dobry pomysł, jednak jak podzielić te działy? No chyba że na forum będą tylko 4 linki między logiem a shoutboxem.
Mrocza - 10-09-2012, 22:01

Uważam, że trzeba się po prostu umówić na IRCa i koniec kropka!
W ten piatek wieczorem. Bez dyskusji. Ja czekam.
Lepiej tak niż zakładać kilka tematów i drążyć to przez najbliższy miesiąc. Ustalmy wszystko w jeden wieczór. To chyba wykonalne?

Simbax - 10-09-2012, 22:02

Już teraz można wbić, całkiem dużo osób jest. IRC to niegłupi pomysł. Tylko może trochę wcześniej, nie zamierzam po północach siedzieć :P
tomangelo - 10-09-2012, 22:04

Lepiej umówić się z wyprzedzeniem, większa szansa że zainteresowane osoby wpadną. Poza tym faktycznie, lepiej trochę wcześniej, nie każdy może siedzieć o północy.
Simbax - 10-09-2012, 22:06

Proponuję piątek godzina osiemnasta.
tomangelo - 10-09-2012, 22:10

To jak coś to będę z opóźnieniem, bo jazdy robię. Jednak w razie jakby coś to wpadnę. Na IRCu lepiej się gada jak na forum.
Simbax - 10-09-2012, 22:13

Może być o 19.00 albo 20.00, byleby się dużo osób zadeklarowało, że przyjdzie.
Mrocza - 10-09-2012, 22:19

Piatek 14 września godzina 19:00
Tutaj: http://pirc.pl/bramka/colobot/Gość/ajax

Simbax - 10-09-2012, 22:24

Ok, wypadałoby to dać jako ogłoszenie.
piotrdz - 10-09-2012, 22:34

Mrocza napisał/a:
Tutaj: http://pirc.pl/bramka/colobot/Gość/ajax

piotrdz? ładnie się podszywać ;-)

patrolez - 10-09-2012, 22:53

piotrdz napisał/a:
Mrocza napisał/a:
Tutaj: http://pirc.pl/bramka/colobot/patrolez/ajax

piotrdz? ładnie się podszywać ;-)

Trick z [ name ] czy tam coś w deseń :p

tomangelo - 10-09-2012, 22:55

patrolez napisał/a:
piotrdz napisał/a:
Mrocza napisał/a:
Tutaj: http://pirc.pl/bramka/colobot/patrolez/ajax

piotrdz? ładnie się podszywać ;-)

Trick z [ name ] czy tam coś w deseń :p


A ja się zastanawiałem czemu akurat mój nick w linku. Niezły bajer swoją drogą.

adiblol - 10-09-2012, 23:22

Mrocza napisał/a:

Ktoś sugerował Joomla, więc nie zastanawiajmy się tylko bierzmy Joomla.
http://www.joomla.pl/
PHP ssie

Simbax napisał/a:

3. Jaki/czyj serwer? Jaka domena? Czy będą reklamy?
Mamy już serwer i domenę colobot.info. No chyba że wolicie ppc.1tbps.org. Serwer też mogę użyczyć.

[ Dodano: 10-09-2012, 23:44 ]
Mrocza napisał/a:
Piatek 14 września godzina 19:00
Sorry, o 20 idę na koncert. Nerdzijcie sobie.
Raptor - 15-09-2012, 11:16

Wydzieliłem, tylko nie wiem, czy dobrze http://www.colobot.cba.pl...opic.php?t=1322 .
konopackim - 15-09-2012, 14:48

Ok, to już trzy (Simbax, tomangelo, ja )osoby są za całkowitym odzieleniem PPC (strony(?) forum ) od międzynarodowej strony i forum.

Jakie jest zdanie reszty?

Raptor napisał/a:
Wydzieliłem, tylko nie wiem, czy dobrze http://www.colobot.cba.pl...opic.php?t=1322 .

Jest git

Simbax - 15-09-2012, 15:04

Dodana szybka, 5-godzinna ankieta, skonczy sie akurat w trakcie dyskusji na ircu.
tomangelo - 15-09-2012, 15:50

(przekopiowane z tematu http://www.colobot.cba.pl...pic.php?t=1322)
Moim zdaniem trzeba założyć osobno Polski Portal ColoBot (PPC) oraz Międzynarodowy Portal ColoBot (IPC). Międzynarodowy byłby takim najbardziej oficjalnym, anglojęzycznym forum, natomiast nasz byłby dla graczy z naszych stron, nieznających angielskiego w dostatecznym stopniu by móc zrozumieć posty i informacje z IPC. Poza tym społeczności z innych krajów zakładałyby własne portale (DPC w Niemczech, RPC w Rosji itd.), jednak dalej tym najbardziej oficjalnym byłby IPC.

Raptor - 15-09-2012, 15:59

Nie bardzo mi się podoba ta koncepcja. Ingeruje ona w już ustaloną i dobrą nazwę naszego portalu. Wolałbym już dobrze widoczny przycisk przenoszący do równoległego forum PPC, z tymi samymi działami, anglojęzycznego.
tomangelo - 15-09-2012, 16:13

PPC jako międzynarodowy portal też mógłby być, jednak wtedy potrzebny będzie pomysł jak zrobić by osoby niemówiące po polsku mogłyby dogadywać się z mówiącymi po polsku. Osobny dział może kojarzyć się z czymś w rodzaju getta dla cudzoziemców, jednak co drugi post po angielsku może powodować chaos w wypowiedziach.
Raptor - 15-09-2012, 16:18

Właśnie dlatego mówię o równoległym forum z identycznymi działami.
tomangelo - 15-09-2012, 16:31

Czyli polskie forum na przykładowo ppc.pl i międzynarodowe na ppc.com? To nie byłoby głupie moim zdaniem.
Raptor - 16-09-2012, 00:18

Czyli jednak tylko ja byłem za stroną z anglojęzycznym mirrorem (wybór języka) :( ?

Wczoraj na IRC'u ustaliliśmy mianowite rzeczy:

1. Nową stronę PPC stawiamy na serwerze adiblola:
http://colobot.1tbps.org/

10GB pojemności,
100Mb/s transferu,
250GB/miesiąc limitu transferu.



2. Silnik, na którym będą bazowały strony oraz forum:

WordPress dla strony i wtyczka Simple:Press dla forum.
Ficzery dla forum do naszej dyspozycji: http://simple-press.com/features/
Przykładowe demo forum: http://demo.simple-press....embedded-image/



3. Grupy użytkowników na forum oraz ich wstępni użytkownicy (nieobecni 15.09.12 w godzinach 19:00-21-45 będą obsłużeni w innym terminie. Prawdopodobnie powstanie odpowiedni ku temu temat):

Administrator Sieci:
adiblol
piotrdz

Administrator:
Simbax
Raptor (głównie jako redaktor, technikalia bez GUI dla bezmózgich nie wchodzą w grę)
Abadon (może jednak?)

Master:
Abadon (to już na pewno. Prawdopodobnie "SuperMaster" - przyznaje uprawnienia do swej grupy tym, którzy na to zasługują)

Moderator:
Mrocza (również jako redaktor strony)
KulikStudios :arrow: Kulik (aka "Pani od Polskiego" czyli do błędów, ze słownikiem w ręku)
krzys_h (na pewno? Nie było go, tylko był wspomniany. Wg zgodnych opinii na IRC'u, może być nawet adminem. Czekamy na jego zdanie...)

Ambasador:
<Wg Abadona grupa zrobiona była na siłę. W nowym forum najprawdopodobniej jej nie będzie. Do oficjalnego ustalenia.>

Stały Bywalec:
<Nie wiadomo dokładnie co zrobić z tą grupą. Najpierw ją wyrzucono, potem powróciła po to, by odróżniać Neokidy od normalnych Userów. Ogółem i tak dosyć cicho na jej temat było. Do dalszego ustalenia...>



4. Nowe drzewo forum, którego wstępną wersję rozrysowałem ja, dopracował Mrocza, Simbax i inni, zostało zaakceptowane od razu i nie zastanawiano się dłużej nad tą sprawą. Końcowe szlify, zwłaszcza na temat oficjalnego nazewnictwa działów, prosimy kierować na sąsiedni temat:
http://www.colobot.cba.pl...opic.php?t=1322



5. Zaakceptowany został także nowy system naliczania postów zaproponowany wcześniej przez Simbax'a, cytujemy:
Cytat:
Rozwiązanie bardzo proste: kilka statystyk postów. Pierwsza nalicza jedynie posty z normalnych działów (nie nalicza offtopu i forum powitalnego) i jest wyświetlona tak jak teraz, pod avatarem piszącego. Druga byłaby widoczna jedynie w profilu i pokazywałaby wszystkie posty (oczywiście z wyj. SB). Ponieważ to wciąż może być wystarczająca zachęta do offtopu, należałoby je odpowiednio nazwać:
1) Posty dyskusyjne:
2) Wszystkie posty:
Dwie, pierwsze widoczne pod avatarem, pozostałe jedynie na profilu. Ewentualnie dodać jeszcze jedną:
3) Procent w offtopie:
Nikt nie będzie chciał, żeby ta wartość przekroczyła 50%, bo będzie źle świadczyła o użytkowniku ;)
Jak po tych zabiegach ludzie będą chcieli więcej pisać w offtopie niż w normalnych tematach, to już będzie źle świadczyło o forum.




6. Kulik zasugerował także trafny pomysł z tematami graficznymi na stronie oraz forum, które związane byłyby z planetami w oryginalnym CoLoBoT. To daje już aż 9 klimatycznych odsłon naszej strony.



Jeżeli w czymś się palnąłem (obserwator ze mnie średni (w realu podobno lepszy, gdyż nawet damskiego "paplania" potrafię cierpliwie słuchać :P , ale to inna działka...) podobnie jak czatowiec), proszę pisać i się nie kłócić. Tak to mniej więcej, z mojej perspektywy wyglądało.

PoxiPol - 16-09-2012, 00:44

Przepraszam ze nie udalo mi sie dolaczyc do was, sprawdzilem raz, bylo pusto, a pozniej sie okazalo ze i tak bym nie mogl byc z wami.

Jestem szczesliwy z postepu : ) Nazwa strony nie jest najpiekniejsza, co kazdy pewno widzi, ale rozumiem ze daje nam wieksze mozliwosci. Z czasem mozna by bylo zrobic jakis Kickstarter czy opcje dawania Dotacji na Paypala, jesli projekt pojdzie gladko a wtedy sky's the limit : D
Oby tak dalej!

Simbax - 16-09-2012, 10:29

Ktoś zasugerował następne spotkanie, jak widać zapomniało nam się i jednak nie przedyskutowaliśmy wszystkiego, ale znaczna większość decyzji została podjęta.

Więc, następne spotkanie za tydzień o tej samej porze, tak?

Odnośnie ankiety trochę za mało osób zagłosowało i za mało o tym było mówione. Uznałbym ją za nieważną. Zauważyłem, że simple:press obsługuje taki plugin jak "language switcher", więc już sam nie jestem pewien co o tym sądzić w tym momencie. Ankietę resetuję i ustalam termin zakończenia na za tydzień.

@PoxiPol Żałuj, że cię nie było, było bardzo fajnie i miło :) Nazwa nie jest najpiękniejsza, to prawda, ale właściwie dużego wyboru nie mieliśmy, ze względu na długą nieobecność osoby odpowiedzialnej za colobot.info... Myślę, że na jakiś czas w zupełności wystarczy, potem jak już (jeśli) będą te dotacje i coś się odłoży z reklam to można by pomyśleć o lepszej domenie.

krzys_h - 18-09-2012, 21:30

Cytat:
krzys_h ([...]Wg zgodnych opinii na IRC'u, może być nawet adminem.[...])

Tego po tak długiej nieobecności to się nie spodziewałem :D Jeśli chcecie abym był adminem to oczywiście mogę nim być.
I przepraszam że się nie zjawiłem, zajrzałem ale było pusto a potem zapomniałem sprawdzić ponownie :(

Raptor - 23-09-2012, 14:13

Simbax, postanowiłem jednak nie pisać tego raportu w Terminarzu. Chyba bardziej pasuje w tym temacie. Oto treść raptoru... tfu! raportu :) :

Dnia 22.09.12, w godzinach ok. 19:00-22:00, odbyło się kolejne spotkanie na IRC'u, odnośnie nowej strony. Oto, co ustaliliśmy:

1. Silnik nowej strony: MediaWiki.

2. Silnik nowego forum: phpBB3.

Poprzedni wybór, czyli WordPress i Simple:Press, okazał się niewystarczający dla naszych potrzeb. Był ciężki w działaniu, średnio elastyczny, oraz, co najważniejsze, wymagał płatnych dodatków.

3. Ustalono też oficjalnych użytkowników dwóch podstawowych grup:

Administratorzy Sieci:
adiblol
zielmicha

Administratorzy:
Simbax
Raptor
krzys_h

Nad członkostwem innych grup nie rozmyślaliśmy jak na razie. Uszczególni się to po założeniu nowego forum. Wszelkie poprzednie wybory pozostają bez zmian.

4. Wstępne przemyślenia na temat nowego forumowego ficzera, czyli dodatkowych grup mających ułatwić identyfikację stałych użytkowników forum, tj. ich umiejętności oraz roli dla Projektu. Oto moje propozycje tychże tytułów:
- Deweloper/Webmaster
- Grafik 2D
- Grafik 3D
- Game Designer/Level Maker (rozdzielić?)
- Scenarzysta i/lub Pomysłodawca (też rozdzielić?)
- Ambasador/Translator (moim zdaniem powinna być to grupa podrzędna niż nadrzędna łącznie z Moderatorem, Userem itd. W końcu to umiejętność).

Na razie tyle moich propozycji. Trzeba je dokładnie przemyśleć, by w przyszłości nie było problemów. W tym temacie możemy to szczegółowo przedyskutować. Certyfikaty te będą widniały pod avatarem i nickiem, by każdy widział do kogo mówi i wiedział, co dana osoba może zrobić i czy szukać u niej wsparcia. Trzeba również przedyskutować w tym temacie sposób ich przyznawania nowym aktywnym Userom.

5. Wciąż do ustalenia są grupy nadrzędne, zwłaszcza Ambasador i odróżnienie Usera od Stałego Member'a.

Więc dyskutujmy.

Simbax - 23-09-2012, 15:05

Raptor napisał/a:
- Game Designer/Level Maker (rozdzielić?)


Nie ma Level Makera, tylko level designer (level design obejmuje projektowanie poziomu jak i jego stworzenie). Co robi game designer?

Raptor napisał/a:
- Scenarzysta i/lub Pomysłodawca (też rozdzielić?)


Pomysłodawca niepotrzebny, pomysł może mieć każdy. Scenarzysta wystarczy.

Raptor napisał/a:
Trzeba również przedyskutować w tym temacie sposób ich przyznawania nowym aktywnym Userom.


Poprzednio było narzekanie na istnienie moderatorów grup. W tym przypadku mogą się przydać. Moja propozycja jest taka:
* nowy dział na forum
Kod:

- Działy dla grup
-- Programista
-- Webmaster
-- Grafik 3D
-- Grafik 2D
-- Level designer
-- Scenarzysta
-- Ambasador

Opis: "W tych działach są przeprowadzane zamknięte głosowania, w których biorą udział członkowie danej grupy. Pomagają one w podjęciu decyzji przez moderatora grupy, czy użytkownik ma być przyjęty do grupy. Jeśli chcesz do którejś należeć, napisz {podanie:link_do_faq_odnośnie_podań} do moderatora danej grupy."
* w zasadzie opis już wiele wyjaśnia, ale dla formalności: każda grupa będzie miała moderatora, którego zadaniem będzie decydowanie o przyjmowaniu bądź usuwaniu użytkowników z grupy
* dołączenie do grupy odbywać by się mogło w ten sposób:
1. Wysłanie podania do moderatora wybranej grupy (wzór musi być podany w FAQ).
2. Moderator decyduje, czy podanie przyjąć:
- 1. Tak - zakłada nowy temat, w której umieszcza informacje o użytkowniku i dowód jego umiejętności. Najlepiej, jakby dawał dostęp tylko do tego tematu temu użytkownikowi, aby mógł obserwować, jak przebiega głosowanie, ewentualnie przyjąć krytykę odnośnie jego jego pracy. Nie wiem tylko, czy to będzie możliwe.
- 2. Nie - informuje użytkownika o odrzuceniu podania i podaje powód (np. niepodane wymagane informacje, podanie nieczytelne lub napisane "na kolanie" itd.). Użytkownik oczywiście ma prawo powiadomić moderatora, jeśli nie zgadza się z odrzuceniem podania. W skrajnych przypadkach (np. moderator się kieruje tym, że "nie lubi" danego użytkownika) może powiadomić któregoś z adminów.
- 3. Odłożone - moderator daje szansę użytkownikowi na poprawienie podania (np. prosi o podanie dodatkowej, niewymaganej informacji lub wydaje subiektywną opinię na temat dowodu umiejętności i mówi, żeby się bardziej postarał) i ponownego wysłania. Po prostu moderator wykazuje w tym przypadku dobre serce, i nie chce całkowicie odrzucać użytkownika. Każdy moderator może odłożyć podanie danego użytkownika tylko raz.
3. Jeśli w drugim punkcie moderator postąpił "1. Tak." to:
- 1. Użytkownik otrzymuje wgląd do swojego tematu.
- 2. W temacie jest ankieta "Tak/Nie", a także możliwe są konstruktywne wypowiedzi członków grupy. Jednak to do moderatora należy ostateczna decyzja! Jeśli uzna, że konstruktywna wypowiedź na NIE, chociaż w ankiecie nieznacznie wygrywa TAK jest ważniejsza, to może nie przyjąć użytkownika do grupy.
- 3. Głosowanie trwa maksymalnie tydzień (lub gdy zagłosuje 50% członków grupy). Wtedy moderator zamyka temat i ankietę. Zapada decyzja i informuję o niej użytkownika.

Uff, dobra, to chyba tyle odnośnie przyjmowania do grupy... Oczywiście możecie krytykować poszczególne zdania.

Raptor napisał/a:
5. Wciąż do ustalenia są grupy nadrzędne, zwłaszcza Ambasador i odróżnienie Usera od Stałego Member'a.


Podstawowe pytanie brzmi: czy wprowadzić system rang?
Definicja, żeby nie było nieporozumień:
Ranga - opis na profilu użytkownika, który zmienia się wraz z rosnącą liczbą postów (np. "stały bywalec" od 50 postów, od 100 "aktywny użytkownik" itd.). Ewentualnie wyższa ranga może dawać dostęp do zablokowanych dla szerokiej publiczności działów, chociaż ja bym z tym nie kombinował, ewentualnie odblokowywać dostęp do offtopu dopiero po osiągnięciu rangi "stały bywalec".

Jeśli rangi będą, to nie będzie sensu powstania osobnej grupy dla stałych bywalców.

[ Dodano: 23-09-2012, 15:38 ]
Ah, no i jeszcze dowody umiejętności:
* Programista: kompilowalny kod źródłowy jednej ze swoich aplikacji + instrukcje, co potrzeba do kompilacji (system, kompilator, dodatkowe biblioteki etc.). Dlaczego nie po prostu binarka? Bo może być skopiowana z jakiegoś nieznanego programu. Jeśli będzie kod źródłowy to nie dość, że będzie wiadomo, że to jego własna aplikacja, to w dodatku po jego przejrzeniu będzie wyraźnie widać co potrafi.
* Webmaster: link do swojej AUTORSKIEJ strony. Żadnych CMS'ów, ewentualnie skrypty webowe.
* Grafik 3D: projekt swojej najlepszej pracy i przykładowy render lub trzy przeciętne.
* Grafik 2D: projekt swojej najlepszej pracy i gotowy plik graficzny lub trzy przeciętne.
* Level designer: link i nazwa gry, edytora (koniecznie edytor! inaczej się potraktuje kogoś kto zrobił przykładowo poziom do Portala 2 w Creatorze czy Source SDK). Jeśli chodzi o samą pracę to do wyboru: nagrany film z przechodzenia poziomu lub jego fragmentu (jeśli jest bardzo duży, maks. 15 minut, szanujcie czas moderatorów) lub instrukcja instalacji poziomu i solucja do niego (tylko w przypadku gier darmowych i z łatwą dostępnością) (pamiętać trzeba, że w takim przypadku ocena będzie rozsądniejsza, ale też przyjęcie podania może trwać dłużej, głosowanie również)
* Scenarzysta: swój najlepszy tekst lub trzy przeciętne. Moderator określi limit znaków (szanujcie czas innych! przecież nie będzie czytał całej książki...).
* Ambasador: nagranie audio z czytanym kilku-zdaniowym, prostym tekstem w języku obcym + dłuższy napisany tekst w języku obcym (limit znaków j.w.) i ewentualnie nagranie lub logi z potocznej rozmowy z obcokrajowcem. Tutaj musi być kilka moderatorów, jeden od angielskiego, drugi od rosyjskiego. Innych języków się na razie nie spodziewamy.

Jakby się kto od grafików pytał, czemu musi być projekt, bo już ich nie ma albo co, już mówię: to jest projekt otwarty, niepodanie projektu/kodu źródłowego może oznaczać osobę, która woli zamknięte, poza tym to dowód, że to TY to zrobiłeś. Jeśli naprawdę nie ma się projektu swojej pracy, a chciałoby się ją dać to wyjścia są dwa: zrobić taką samą, tym razem zachować projekt lub... podesłać. Tylko należy pamiętać, że za jakąkolwiek próbę plagiatu nawet osobiście dam stałego bana bez mrugnięcia oka. Aha, no i żadnych linków do deviantarta, gimpuj.info czy innych takich. Należy podesłać prace, które w twoim odczuciu są najlepsze. Moderator nie będzie sobie przeglądał profilu w poszukiwaniu dobrych prac, zwłaszcza że może być ich baaaardzo dużo.

adiblol - 23-09-2012, 17:16

A będą dźwiękowcy i muzycy?
* dźwiękowiec - daje pliki przed i po obróbce żeby udowodnić że zna się na masteringu audio. Wskazane screenshoty lub filmiki z działającego DAW-u.
* muzyk - próbka własnej twórczości, obojętne czy kompozycja własna czy cover. Nagrywanie telefonem powoduje dyskwalifikację.
Wszystko w formacie Vorbis q>=6 lub FLAC.

Simbax - 23-09-2012, 17:23

Wiedziałem, że o czymś zapomniałem...

Swoją drogą teraz się okaże ile prawdy jest w tej tabelce :) https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AocBz75UI-m4dHVKQjk1ck1zakcwWDhXMWpKamFseEE#gid=0

Simbax - 24-09-2012, 10:46

Nie można mieć kilka rang, można jedynie piąć się wyżej pisząc więcej postów. A do kilku grup oczywiście będzie można należeć. Ale jedna osoba powinna być moderatorem tylko jednej grupy. Moderatorów wybierzemy drogą taką, że jako pierwsi członkowie będą musieli pokazać ten dowód publicznie, najlepiej na ircu o określonej dacie, albo w jednym temacie. Chyba, że macie lepszy pomysł na wybór szefów tych podrzędnych grup.

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group