Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Forum powitalne - witam

ison - 04-03-2012, 12:43
Temat postu: witam
Siemka ;)
Miło zobaczyć, że ktoś pamięta jeszcze o colobocie.
Jest ktoś jeszcze przy nadzei, że powstanie sequel? :) Z tego co widziałem, to z fanowską produkcją nie ma zbyt wielkich szans, przerobienie aktualnego silnika graniczy z cudem jeśli nie mamy kodu źrodłowego. Można zatem liczyć albo na to, że ktoś napisze cały silnik od nowa albo, że Epsitec wyda drugą cześć co nie jest zbyt prawdopodobne. Nawet jakby ktoś zrobił cały silnik od nowa to i tak by były problemy z prawami autorskimi nawet gdyby nie czerpało się z tego żadnych korzyści.

//edit
Hmm, widzę, że jednak jakaś nadzieja jest, dopiero teraz przeczytałem newsa na stronie głównej i pobieram kod źródłowy. Programowaniem zajmuję się od ponad 4 lat, jeśli kod będzie czytelny i zdatny do mydyfikacji to może coś z tego będzie ;)

Raptor - 04-03-2012, 13:31

Witamy. Widzę, że też masz wieloletni staż z CoLoBoT'em :) . Jeśli potrafisz w C++, to nie powinieneś mieć z tym źródłem problemu. Najwyżej z kompilacją są drobne problemy.

Wszelkie konsultacje programistyczne możesz kierować do krzys_h, adiblol'a, WielkiBrat'a, Berserker'a i paru innych, którzy znają się na tym i grzebią przy źródle od jakiegoś czasu.

ison - 04-03-2012, 13:38

szkoda, że nawet makefile'a nie ma w źródłach :/ komuś się to udało poprawnie skompilować?
dlaczego źródła mają rozszerzenie C++ a są pisane ala C?

Programerus - 04-03-2012, 13:41

Tak, udało się to mi, krzys_h i jeszcze adiblolowi chyba :)
ison - 04-03-2012, 13:42

Byłbym wdzięczny jakbyś podrzucił projekt z wklepanymi linkerami i całą zawartością projektu, najlepiej w C::B, ewentualnie Dev (chociaż nie wiem jak tam z d3d), oby nie Visual.
Ma ktoś jakąś dokumentację do tego w html?

Simbax - 04-03-2012, 13:55

Wszystko jest w odpowiednim dziale na forum, nawet nie trzeba długo szukać.
ison - 04-03-2012, 22:14

ma ktoś jeszcze ten unpacker do plików dat z colobota? linki od Raptora z http://colobot.cba.pl/forum/viewtopic.php?t=917 wygasły
krzys_h - 04-03-2012, 22:28

Mój pierwszy post na tym forum... Ech, jak to było dawno... ;)
http://www.colobot.cba.pl...topic.php?t=868

ison - 06-03-2012, 00:20

dzięki wielkie ;) a jak z konwerterem modeli colobota na .obj? dałoby radę aby zawierał również popawne pozycje tekstury?

//edit
ok, już znalazłem w tym temacie http://www.colobot.cba.pl/forum/viewtopic.php?t=66
wszystko ładnie działa ;)

PoxiPol - 13-03-2012, 14:32

Ison, z ciekawosci sie spytam, czym sie zajmujesz?
ison - 13-03-2012, 15:30

Chodzi o to czym się zajmuję w tym projekcie Colobota od Epsiteca czy ogólnie? Ostatnio naszło mnie żeby zakodzić Colobota od nowa i kodzę, teraz męczę się z odwzorowaniem takiej samej animacji szkieletowej jak była w oryginale.
PoxiPol - 13-03-2012, 15:41

O ok. Czyli nie lubisz zbytnio kody ktory dostalismy : P?
Ale ok, programistow nigdy za malo : ) Praca czesto niedoceniana

ison - 13-03-2012, 16:31

Czy ja wiem czy nie lubię, jak ktoś udokumentuje to spoko. Nie przepadam zbytnio za directx więc raczej bym wolał to przepisać na ogla, ale za nim to się stanie to trochę minie zapewne. To nie jest robota na kilka godzin.

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group