Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: adiblol
27-02-2009, 15:21
Szalona fabuła
Autor Wiadomość
DOJO 
Piernik


Twoja ulubiona misja: Misja 36 (Ostatnia na nowej ziemi)
Wiek: 24
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 85
Wysłany: 16-03-2009, 20:18   

Misja 93 - Mars 3
Raport z ziemi dowiódł że olbrzymie skorpiony są tak twarde, że do zabicia takiego typa potrzebujesz 12 dział fazowych. Jak sami technicy stwierdzili. Misja niewykonalna. Naukowcy próbują opracować nowy typ pojazdu bojowego, żeby uchronić cię przed porażką. Jednak to może trwać przez dłużej nieokreślony czas. Z ziemi przyleciała do ciebie paczka z płynem przeciw materii kosmicznej. Działa to na zasadzie bomby. Musisz je podłożyć w 4-ech miejscach na statku i odejść w bezpieczne miejsce bo nie wiadomo czy ten środek jest bezpieczny dla człowieka. Kiedy już statek będzie czysty. Odleć w kolejnym kierunku. (Oczywiście na marsie)

PS: Trzeba się spieszyć po "Skorpidy" mogą w każdej chwili przypełzać.

Skorpidy. Ciągle ino Wielka mrówka, Osa, I Robal. Może teraz jakaś fajniejsza nazwa?
_________________
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 17-03-2009, 18:18   

Misja 94 (jeszcze tylko 6 do setki, może by sklejkę zrobić? czekam na ambitnych.) - Mars 4

Właśnie jeden z inżynierów z Ziemii wpadł na genialny (?) pomysł - wykorzystać Uderzacza. Symulacje komputerowe potwierdziły, że dzięki niemu szybciej zużywa się pancerz Skorpidów (ale nie powoduje on ich unieszkodliwienia). Budujemy Uderzacz... i w tym momencie wyłażą zza gór Skorpidy i zaczynają pluć tą swoją materią. Natychmiast włączamy Osłaniacza wbudowanego w statek kosmiczny. Jednak po chwili okazuje się, że zostało bardzo mało paliwa do jego zasilania. Aby ochronić bazę musimy zbudować Wieże Obronne - co prawda nie niszczą one Skorpidów, jednak Skorpidy są tak głupie, że myślą, że Wieże Obronne są dla nich groźne (hi hi) więc ich unikają. Gdy baza będzie otoczona Wieżami możemy zająć się Uderzaczem. Ale najpierw trzeba wybudować 3 Działa Fazowe.
Tak więc stawiamy Uderzacza na Stacji Energetycznej i włączamy program:

while(true) thump();

Skorpidy staną się niespokojne, a ich pancerze będą drgać i wykruszać się. Gdy osłona wszystkich Skorpidów będzie mniejsza niż 0.2, misja kończy się powodzeniem.
Uwaga! Niektóre, inteligentniejsze Skorpidy, będą próbowały uciekać. Jednak cały teren jest otoczony górami, jest tylko jedna dolina. Aby zablokować przejście do niej, wystarczy "zrobić wypad" pod ochroną Osłaniacza i postawić tam Stację Energetyczną i Uderzacza.

W następnej misji czeka nas zabawa Działem Fazowym...
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 20-03-2009, 16:38   

Misja 95 - Mars 5

Jak wcześniej wspomniane było, czeka nas zabawa z działem fazowym. Ta misja ma charakter ćwiczeniowy. Na pobliskich wzniesieniach zostały zbudowane tarcze (tarcze z Buzzing Cars) które trzeba je zniszczyć (jest ich w sumie 13). W drugiej części musimy troche sobie polatać by znaleźć stacje przekaźnikowe oraz dwa roboty-sondy (coś w podobie jak pojazd księżycowy). W czasie podróży natknęłeś się na najprawdopodobnie wodę! Musisz to sprawdzić robotem laboratniakiem. Po tej sensacji, okazało się że pod wodą kryją się skorpidy, więc robot został unicestwiony przez nie. Następna misja polegała będzie na przyjęciu odpowiedniej taktyki.
_________________

 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 30-03-2009, 19:04   

Misja 96 - Mars 6

Z powodu że Skorpidy są pod wodą, trzeba je unieszkodliwić aby nie stanowiły zagrożenia. Traktujemy Robota Siatkownika Powłoką Uszczelnaijącą i budujemy "akwarium" dla Skorpidów. Ponieważ Skorpidy są rozproszone na dużym obszarze, a nie chcemy marnować siatki, musimy je zagonić w jedno miejsce za pomocą... przynęty! Zostawiamy Nurka pod wodą i czekamy aż zlezą się Skorpidy. Za pomocą Osłaniacza musimy nie dopuścić do tego, że Nurek zostanie zniszczony zanim przyjdą wszystkie Skorpidy.

Powłoka Uszczelniająca - za pomocą natryskiwania specjalnych substancji, wypierających wodę, na robota, chroni go przed wodą.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 31-03-2009, 09:32   

Misja 91 Mars 7
// Z powodu błędu DOJEGO (celowo taka napisałem) poprawka, poprzednich nie chce mi się poprawiać :P -adiblol
//OK, rozumiem cię - Abadon

Po unieszkodliwieniu skorpidów, twoim kolejnym celem misji będzie zniszczenie wszystkich budynków, ponieważ trzeba zrobić porządki przed odlotem na Wenus. Skorpidy po twym odlocie zostaną uwolnione i będą mogły się cieszyć naturalnym środowiskiem bez naszych budynków. Jedyny problem w wykonaniu twojej misji jest to że niszczyć budynki będziesz przeinstalowanym uderzaczem. Aby zniszczyć 1 budynek potrzebne są 2 uderzenia. Jedynymi budynkami jakie zostawisz to będzie radar wraz z stacją elektryczną. Jak wcześniej wspominałem kolejną planetą, którą odwiedzisz będzie Wenus. Powodzenia.
_________________

 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 18-04-2009, 14:09   

Misja 92 i 93 - Wenus 1, 2

92: Po wylądowaniu mamy za zadanie zbudować centrum komunikacyjno-radarowe do wykrywania Obcych i przekazywania informacji. Musimy zbudować Szybką Elektrownię, która będzie dostarczać energię do wszystkich budynków i robotów. Ponieważ Wenus jest gorący, musimy wynaleźć w C.B. Żeltytan (© DeiDara) i to szybko, bo inaczej wszystko się roztopi i spali w ciągu 10 minut!

93: Robimy to samo, tylko po drugiej stronie Wenus, ponadto rozwijamy łączność przewodową (kablową) na planecie.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 18-04-2009, 16:45   

Misja 1 - Ziemia 1
Jesteśmy na ziemskiej pustyni (ewentualnie na stepie). Na odlot czeka statek, potrzeba tylko zebrać jeszcze kilka surowców. 4 kostki tytanu oraz 4 ogniwa elektryczne wyprodukowane z tych pierwszych należy dostarczyć na statek. Potem należy poczekać na pozwolenie na lot od Houston, które uzyskamy po wykonaniu kolejnej misji.


Misja 2 - Ziemia 2
W tej misji trzeba znaleźć rudę uranu i przerobić ją na Atomowe ogniwo, ponieważ będzie potrzebne dla nowego typu robota. Dostarcz ogniwo na statek i odleć.


Misja 3 - Mars 1

Lądujemy na Marsie.
Mamy za zadanie zbudować radar w kraterze na północnym wschodzie mapy. W zachodniej części znajdujemy dolinę, w której znajduje się sonda Phoenix z kilkoma w połowie naładowanymi ogniwami elektrycznymi i jednym w całości. Musimy zbudować centrum badawcze, wykonać program na latanie, zbudować transporter latający, wyposażyć go w ogniwo i przenieść kostkę tytanu do krateru, aby móc zbudować radar. Misja kończy się zaraz po jego zbudowaniu.


Misja 4 - Mars 2
Wybudowany radar wykrył obecność Obcych organizmów. Trzeba się z nimi rozprawić. Wybuduj działa i zaprogramuj je tak by wybiły wszystkich Obcych. Radar wykrył też typ tych organizmów, są to mrówki.


Misja 4a - Mars 3
Po zniszczeniu mrówek mamy za zadanie znaleźć Czarną Skrzynkę. Lecz najpierw musimy wybudować radar, który ją zlokalizuje. Przed odlotem zabierz ze sobą działa i Czarną Skrzynkę na statek.


Misja 5 - Tropika 1
Lądujemy na tropice, lecz od razu okazuje się, że jest ona zamieszkana. Zabij wszystkie osy działami, które są na statku. Potem zbuduj fabrykę robotów i centrum badawcze by dostać nowy typ robota, a mianowicie: robota granatnika.

Robot granatnik to robot, który zrzuca coś z powietrza tak jak osa. A dokładniej zrzuca kule niszczycielskie jak materia organiczna, które bot sobie tworzy. Ale może też przenosić inne rzeczy.


Misja 6 - Tropika 2
W pobliżu miejsca lądowania są miny. Musimy je unieszkodliwić wykorzystując... mrówki! Mamy ich (mrówek) nieograniczoną ilość dzięki pracy królowej. Ale zostawiamy jedną minę żeby zabić królową. Mrówki chodzą za człowiekiem i robotami (królowa też), mrówki również normalnie strzelają. Misja wygrana, gdy nie ma min i królowej.


Misja 7 - Tropika 3
Musimy zabrać Czarną Skrzynkę, w której są nowe plany statku kosmicznego. Ale najpierw trzeba zniszczyć obce organizmy a mianowicie Osy Sanitariusze

Nowy Statek kosmiczny - inne kolory i 4 miejsca na ogniwa nukrelarne (bez nich nie polecimy)

Osa sanitariusz - zwykła osa tylko ma na odwłoku krzyżyk na białym tle zamiast strzelać z materii organicznej zrzuca je na martwe mrówki i osy


Misja 8 - Krystalia 1
Musimy zdobyć surowce do budowy nowego statku kosmicznego: 5 tytanów, 8 rud uranu, 3 kryształy (takie niebieskie kwarce tylko, że przenośne). Budujemy nowy statek kosmiczny (normalnie działem neutronowym). Podczas budowania (trwającego 160 sekund) musimy odeprzeć atak robali, bo inaczej statek będzie zawirusowany! Potem zdobywamy elektrownię atomową (nie da się wybudować) otoczoną przez pająki i produkujemy ogniwa dla statku. Odlatujemy (stary statek zostaje na pułapkę).


Misja 9 - Nowa ziemia 1

Niestety robaki zawirusowały stary statek kosmiczny i poleciały na nową ziemię. Kierujemy teraz Houston robotami na Nowej Ziemi (astronauta leci do nas) musimy się obronić przed Roblami, mrówkami i osami. Za 10 minut mamy do dyspozycji 5 dział frazowych dziesięć latających zwykłych z ogniwami atomowymi. Jeżeli wytrwamy 10 minut to astronauta rozwali wszystkie mrówki wieżami w statku kosmicznym.


Misja 10 - Nowa ziemia 2
Sterujemy robotami i mamy za zadanie odnaleźć astronautę, który wylądował na nowej ziemi. Musimy uważać na osy i mrówki i nie dopuścić do zaatakowania astronauty. Misja udana, gdy odlatujemy astronautą z robotami nowym statkiem.


Misja 11 - Nowa ziemia 3
Musimy zanieść na statek klucze A, B, C, D od skrytki. Występuje królowa, która rodzi wszystkie rodzaje owadów (oprócz królowej).


Misja 12 - Nowa Ziemia 4
Mając już klucze zdobywamy skrytkę z niezniszczalnym orgashooterem z atomówką, wybijamy osy (daleko od królowej), które strzegą działa fazowego i owym działem zabijamy królową (orgashooter pomaga). Odlatujemy.


Misja 13 - Saria 1

Na górzystym terenie musimy odnaleźć TNT unikając mrówek. Nie mamy radaru ani żadnej broni, jedynie transporter na nogach i astronautę.


Misja 14 - Saria 2
Nasz astronauta ponownie stracił pamięć, po tym jak naukowcy z Houston przesłali wiadomość z misją o zdobyciu czarnej skrzynki, niestety na Sarii były robaki i wiadomość została zmodyfikowana, trzeba był odnaleźć silny ładunek TNT zamiast czarnej skrzynki. Naszym zadaniem jest znaleźć kombinezon, zostawiony przez ostatnią ekspedycję w kanionie o nazwie Sarialol. Jest tam dużo pająków i robaków, na szczęcie na samym początku znajdziesz dwa roboty działo i osłaniacz, zasilone baterią atomową. Znalezienie kombinezonu oznacza nasze zwycięstwo.


Misja 15 - Saria 3
Mając do dyspozycji brygadę robotów (transportera latającego, działo na nogach, uderzacza) musimy znaleźć czarną skrzynkę. Jest w labiryncie gór, dodatkowo schowana między jakimiś gęsto nastawiamymi ruinami, w których kryją się mrówki. W powietrzu grasują osy sanitariusze. Nie można wybudować radaru.


Misja 16 - Europa (księżyc Jowisza) 1
Wracając na Ziemie z czarną skrzynką, zatrzymujemy się na księżycu Jowisza. Jest tam bardzo zimno (-86 stopni Celsjusza), ale atmosfera jest z tlenu, występują tam kryształki podobne jak w Krystalii, Hudson nie przekazało informacji o złożach. Naszym zadaniem jest rozpuszczenie twardej powierzchni lodu, nowym robotem o nazwie hotbot. Następnie pobieramy wodę następnym nowym robotem, laboratniakiem do specjalnego pojemnika. UWAGA ze względu na niską temperaturę roboty się zacinają np, w robocie działo zamarza i nie można ruszać, jest na to jeden rada budujemy laboratorium i klikamy na nowy typ osłaniacza, który oprócz wcześniejszych funkcji ma nową-rozgrzewa boty. Inna ważna wskazówka to, to żeby nie budować botów o kołach(koła się ślizgają). Następnie odlatujemy.


Misja 17 - znowu Mars 1

Jesteśmy na Marsie. Musimy odnaleźć naszą bazę, ale uwaga: w trakcie pobytu na Europie zamarzł nam silnik odrzutowy, dlatego musimy znaleźć tytany (blisko statku) i zbudować transporter latający. Szukamy transporterem bazy i zauważamy dużo tajemniczych okrągłych obiektów (nieaktywne jaja obcych). Po znalezieniu bazy raportujemy o tym Houston i budujemy brygadę obronną (jakby co). Misja kończy się, gdy w pobliżu bazy powstają 2 orgashootery na nogach, 3 latające, 1 uderzacz i osłaniacz z atomówką, elektrownia, stacja energetyczna, wieża obronna i baza surowcowa tytanowa (kopalnia i huta). Gdzieś w okolicy jest szperacz, kostka tytanu, 2 rudy tytanu i jedna uranu na powierzchni (to umożliwia zbudowanie brygady)


Misja 18 - Mars 2
(wpis ten został napisany przez dziecko neo, ale ze względu na ciągłość akcji musi zostać tutaj uwzględniony)

Musisz zabrać wszystko na statek, nawet całą planetę.


Misja 19 - Księżyc 1
Musimy zbadać 2 nowe budynki: Wyrzutnię (wystrzeliwuje wielkie obiekty, pobiera olbrzymie porcje energii) i Szybką elektrownię (stacja energetyczna pozwalająca na naładowanie w ciągu sekundy 40 baterii, zasięg działania 20 metrów). Na Księżycu wszędzie jest energia, więc budujemy obok siebie wyrzutnię i szybką elektrownię, po czym używamy wyrzutni do wystrzelenia Marsa na swoje właściwe miejsce w układzie słonecznym uprzednio zabierając z niego wszystko z powierzchni.


Misja 20 - Księżyc 2
Musimy wybudować nowy budynek: Depozyter. Można w nim zmieścić 100 przedmiotów i 20 robotów. Ma osłonę 30 razy bardziej wytrzymała niż normalne budynki. Naszą misją jest przetestowanie depozytera przez umieszczenie w nim robotów i surowców. Następnie odlatujemy samym człowiekiem.


Misja 21 - Ziemia 1
Lądujemy w Beskidzie Niskim na łące. Naszym zadaniem jest znaleźć jakieś gospodarstwo jednocześnie unikając komarów i żmii. Trzeba pokonać las i unikać myśliwych, którzy myślą, że boty to UFO.

Komar - 1 ugryzienie powoduje 5-krotne zwiększenie wrażliwości osłony, ponadto zabiera 20% pozostałej osłony (np. jak masz 0,1 to po ugryzieniu będziesz mieć 0,08) niezależnie od wrażliwości

Żmija - powoduje niesprawność botów przez 80 sekund (nie mogą nic robić)

Myśliwy - strzela powodując utratę osłony 10% wartości początkowej osłony, (czyli 1, 0.9, 0.8, 0.7, 0.6 itd. przy kolejnych strzałach).


Misja 22 - Ziemia 2
Naszym zadaniem jest odbiór tajnego bota wyprodukowanego w NASA. Aby tam dotrzeć musimy przejechać przez specjalny tor dowolnym robotem (oczywiście jak najszybszym, ponieważ trasa jest długa), uwaga jest mnóstwo pojazdów TNT, (około 70) które musimy omijać.


Misja 23 - Ziemia 3
Tajny robot okazał się być generatorem ogromnego pola, które umożliwia wpływanie na ludzkie umysły. Trzeba nim "zaprogramować" ludzi tam gdzie są konflikty zbrojne na ziemi, aby przestali walczyć (innymi słowy szerzyć pacyfizm). W tej misji należy przetestować urządzenie na meczu piłkarskim. Jeśli mecz zakończy się wynikiem 0:0 to wygrywamy misję i odlatujemy, z botem na granicę Gruzji i Rosji. UWAGA Trzeba chronić bota, aby nie wpadł w ręce polityków, terrorystów itp.

Parametry bota:
Zużycie energii: 0,006 zwykłego ogniwa na każdego "nawróconego" człowieka, poza tym na poruszanie się jak Osłaniacz.
Napęd: Gąsienice (jak Osłaniacz)
Prędkość napędu na nogach (trochę szybciej niż gąsienice)
Zasięg działania: 50m


Misja 24 - Ziemia 4
Naszym kolejnym celem jest oczyszczenie środowiska w Czarnobylu. Zbieramy tam pierwiastki promieniotwórcze jak jod i cez, poprzez robota osłaniacza. Uwaga nowa funkcja tego bota, gdy zmienimy kamerę (nie tą gdzie widzimy bota tylko tą drugą) to widzimy te pierwiastki w podczerwieni jako małe niebieskie kulki. Osłaniacz je zbiera swoim polem siłowym. Nasza misja się kończy tym jak oczyścimy, co najmniej 60% środowiska. Uwaga na miny!!!


Misja 25 - Orfenia 1

Odlatujemy na Orfenię. Musimy tam zutylizować pierwiastki promieniotwórcze.
Najpierw badamy "Piorunochron doświadczalny". Potem go budujemy gdzieś daleko od bazy i kładziemy na jego podeście substancje, po czym szybko uciekamy do bazy.
Przy najbliższym piorunie, który dosięgnie Piorunochron doświadczalny, substancje promieniotwórcze rozłożą się i wyświetlą się komunikaty "Wytworzono strumień cząstek elementarnych.", "Budynek zniszczony" (chodzi o Piorunochron doświadczalny) i ewentualnie "Mrówka śmiertelnie raniona". Wszystko w promieniu 80m od Piorunochronna doświadczalnego zostaje zniszczone. Możemy odlecieć.

Owady: mrówki pałętające się po planszy, zagrożenie niebezpośrednie
Pioruny: co 40 sekund, zasięg 350m.

Piorunochron doświadczalny - budynek, który przekształca energię piorunów w strumień cząstek elementarnych. Wygląd podobny do Odgromnika, tylko nie ma czaszy a jedynie igłę. Do wytworzenia cząsteczek elementarnych wymaga rudy uranu (1 szt.). Chroni boty przed burzą tak jak Odgromnik.


Misja 26 - Orfenia 2

Występują nagłe trzęsienie ziemi Orfeni (nie planety Ziemi!!!!) Nasz człowiek jest daleko od statku, na dodatek wybuchają gejzery lawy. Oparzenia zabierają 1/8 życia, trzęsienie powoduje zanik pamięci (pamiętacie misję na Tropice,gdzie ekran był za mgłą,to tu na Orfeni wraz z każdym wstrząsem robi się gorzej). Gdy dotrzemy na statek odlatujemy. Pokazuje się filmik pokazujący niestety wybuch tej planety,spowodowane przez nasze elektrownie, które pobierał energię, (o czym nie wiedzieliśmy) z jądra planety. Powstaje pas planetoid, cmentarzysko Orfenii.


Misja 27 - Planetoida Orfenii - Batzgulth
Musimy zabrać na statek 20 rud tytanu i 14 rud uranu, unikając lawy. Część rudy jest w lawie, ale znajdujemy bota, który ma odporniejszą osłonę i może przetrzymać do 10 sekund w lawie. Ponadto planeta ma zimne obszary, na których trzeba użyć osłaniacza (tego nowego, co rozgrzewa boty).


Misja 28 - Spin 1
Planeta jest bardzo dziwna, bo składa się z wielu okręgów otaczających ziemię tej planety. Jest ona bardzo bogata w kostki tytanu oraz w uran, dzięki temu możemy zaopatrzyć się w ogniwa jądrowe. Niestety atmosfera nie jest sprzyjająca statek ulega powoli destrukcji. Musimy się spieszyć. Naszym celem jest zbadanie środowiska planety robotem laboratorem.


Misja 29 - Terutia 1
Planetoida ma dwa rodzaje gruntu: lodowiec i skalę. Ma dużo kryształów (przenośnych), ale niektóre są pod wodą i trzeba je wyłowić nurkiem. Należy zebrać 15 sztuk, bo przydadzą się do odnowienia (w którejś z kolejnych misji) powłoki w statku kosmicznym po pobycie na Spinie. Występują lodogryzy (obcy, którzy żyją pod lodem i w momencie przejazdu nad nimi robota gryzą go powodując utratę osłony). Aby się przed nimi uchronić trzeba zbadać i wybudować nowy budynek - radar podziemny. Wykrywa on robale pod ziemią i lodogryzy.


Misja 30 - TNT 1
Wylądowaliśmy na planetoidzie TNT. Jak niełatwo się domyślić jest tam dużo materiałów wybuchowych. Mamy do dyspozycji hutę o nazwie radioaktywnukre. Wytwarza ona Ładunek TNT, ale o innej kolorystyce kwadrat jest żółty jak poprzedni tylko u góry jest czerwone pole. Naszym celem jest ostrożne ustanowienie tych ładunków na właściwe miejsce, (które wskazali nam ludzie z Houston). Następnie testujemy nowy robot NTN, którego celem jest bezpieczne przewożenie ładunków (max. 5). Robot NTN ma pięć osłon i pięć pasków - wskaźników osłony i mniej traci ze wszelkich obrażeń. Misja kończy się zwycięstwem po tym podczas jazdy uderzymy w sześć ładunków TNT.

Misja 31 - Mervaqu 1
Lądujemy na kolejnej planetoidzie, ponieważ jej morza zawierają sole mineralne korzystne do naprawy osłony statku. Musimy użyć laboratorniaka do napełniania pojemników morską wodą i korzystając z nowego bota (trzeba go zbadać), Robota Budowlanego, naprawić osłonę statku (najpierw trzeba roztopić 8 kryształów i nanieść je a później resztę rozkruszyć i utworzyć zawiesinę z morską wodą). Po naprawie możemy odlatywać.

Misja 32 Tricon 1
Lądujemy na Triconie, który jest bardzo podobny do ziemi, tyle ze tu skład powietrza jest inny na rośliny to nie wpływa. Po mniejszym rozwinięciu bazy (kopalnia, Konwerter, Fabryka robotów) zaczęły nacierać na nas obcy były to 4 mrówki i osa niosąca jakby twardy dysk. Zatrzymały się przy bazie, lecz nie zaatakowały przeciwnie osa zrzuciła owy dysk na ziemie. Dysk dało się podłączyć do komunikatora SatCom, dzięki czemu można było przejrzeć zawartość okazuje się ze mrówki z tej planety to emigranci z poprzednich planet, którzy znaleźli tu schronienie owi emigranci uciekli tutaj juz po śmierci królowej a Houston wysłało za nimi minirobota z kamerką, którego filmy zapisali na dysku dowiadujemy się ze obcy zostali podzielni na 2 grupy:
1.Emigranci – są przyjazne nastawieni poznać można ze nie atakują i ze maja jeszcze prawo, które mówi ze jeśli ktoś zabije matkę, owy ktoś stanie się ich matka
2.Imperium - Ich przywódcą jest Król obcych, który za pomocą szczątków stworzył wraz z innymi owadami inkubator obcych, który wylega stare i nowe gatunki obcych
Na dysku był tez plan nowego robota, „RobotOwadnik” który podobnie jak inkubator wylega obcych, ale tylko mrówki osy i pająki.
Odlatujemy z planety z 2 mrówkami i Robotemowadnikiem.

Misja 33 - Tricon 2
Lądujemy w obszarze opanowanym przez Imperialistów (za 2 minuty będzie atak). Musimy szybko znaleźć stację energetyczną i zrobić robotem owadnikiem masę Emigrantów do walki z Imperialistami (można pomagać sobie działami i udoskonalonymi wieżami obronnymi). Po odparciu pierwszego ataku (Robale i Pająki) i zdobyciu próbek DNA. Robali musimy odnaleźć główną kolonię Króla Obcych (będziemy z nim walczyć w następnej misji).

Misja 34 tricon 3

Gdy docieramy z armia do terenu górzystego okazuje się ze imperialiści zastawili pułapkę na nas, a część się wydostała, ale większość została w sidłach i została pojmana jako jeńcy. Budujemy osadę, gdzie regenerujemy swoje siły a za niewielkim wzgórzem znajdujemy stare, ale nadal do wysiedzenia jajo obcych. Pobieramy DNA i wylegamy nowego obcego. Nowym obcym jest mrówka ze zmodyfikowanymi gruczołami jadowymi, które umożliwiają budowanie:
-gniazdo obcych - daje materie organiczna dla os
-sidła materii - niewielki obszar pokryty materia organiczna, którą po nadepnięciu zasycha uniemożliwiając ruch
-cieplarnia - dołek z materii, który przyspiesza wyleganie się jaj (z robota owadnika jaja dają obcego po 1 min a w cieplarni czas skrócony do 25 sek.)
Po zregenerowaniu sil nacieramy na gniazdo króla, który podczas walki wykonuje te same manewry, co królowa - podróżuje przez kosmos zostawiając miot na każdej napotkanej planecie

Misja 35 - Centuria 1
Lądujemy w okolicy kolonii Króla Obcych, który właśnie wprowadził się, zrobił inkubator, ale jeszcze nie zdążył wyprodukować żadnego owada, (ale zdąży w 20 sekund od wylądowania - jeśli w tym czasie nie zniszczymy inkubatora to misja kończy się niepowodzeniem). Przy pomocy naszych mrówek likwidujemy jego Inkubator (pamiętajcie, że gdy strzela mrówka to nie tworzy się ruina ani wrak!). Król Obcy nie poddaje się - zaczyna szukać tytanu, rudy i wraków na planecie. Musimy mu to uniemożliwić, np. poprzez zajeżdżanie drogi. Jeśli napuścimy na niego zmodyfikowane mrówki (te, co robią sidła) to on je (sidła) będzie najzwyczajniej omijać. Po 10 minutach nieudanych poszukiwań (lub braku ruchu z powodu otoczenia sidłami) Król Obcych zaczyna używać swojego narządu - Orgasyntezera, którym może tworzyć prymitywne formy życia oraz kule materii organicznej. Niestety te formy tworzą się natychmiast, bez pośrednictwa jaja, przez co nie da się ich zaadaptować przez analizę DNA.
Prymitywne formy życia (są wielkości 1/3 osy):
- muchy - mogą oczyszczać okolicę z sideł, i odzyskiwać z nich materię organiczną.
- wchłaniacze - przysysają się do ziemi i zabierają z podglebia rudę tytanu lub uranu, wydalając ją.

Naszą misją jest teraz stworzenie nowego bota - Działo Analityczne. Jest to robot, który strzela do owadów i - jeśli jest odpowiednio blisko (10m) - zbiera drobiny szczątków ciała i analizuje ich DNA. Ale najpierw trzeba zbadać go w Laboratorium (analizatorze materii organicznej, to samo, czym się bada napęd na nogach i działo organiczne), nie w Centrum Badawczym. UWAGA: działo analityczne tylko strzela i bada, nie może tworzyć obcych!

Po utworzeniu jednego Działa Analitycznego misja się kończy sukcesem.

Jeśli Królowi Obcych uda się wybudować nowy Inkubator, misja kończy się niepowodzeniem.

Misja 36 - Wulkania 1
W czasie pościgu króla obcych ten począł atakować nas prymitywnymi organizmami w wyniku, czego został uszkodzony statek. Awaryjnym zasilaczem lądujemy bez szwanku na wulkanie, ale i tu król zbudował inkubator, lecz jest chroniony przez roślinę kamienna, która wytwarza pole grawitacyjne i odbija pociski z zewnątrz jedynie przez pole przedostaje się kosmiczna materia. Zadanie jest proste wykłuć parę os i zniszczyć inkubator, którego strzeże nowy typ owada, robal pochłaniacz, lecz misja nie kończy się, król wyzwolił produkcje mrówek z gruczołami wiec inkubator i kamienna grawiroslina mogą powstać ponownie

Misja 37 - Wulkania 2
W inkubatorze wykluły się Pająki Masskillery. Są to pająki o zasięgu 100m, ponadto potrafią się respić (przywracać do życia) w ciągu 40 sekund od wybuchu. Musimy zbudować i uruchomić Osłaniacza i Robotem Owadnikiem lub Działem Analitycznym zdobyć jego kod DNA a ponadto odpierać ich ataki przy pomocy swoich Os i Mrówek. Dobra nowina: Pająki Masskillery niszczą tylko budynki i roboty, nie niszczą naszych Obcych!

Potem musimy zbadać i wybudować Komputer DNA - jest to komputer, który potrafi modyfikować kod DNA według zadanego programu (programy piszemy w normalnym CBot z dodanymi kilkoma funkcjami i ew. klasami). Przyda się do utworzenia Masskillerów, które potrafią zabijać Imperialistów a nie tylko budynki. Ale to już w kolejnej misji.

Misja się kończy, gdy mamy Komputer DNA i kod DNA Masskillera.

Misja 38 - Oceania 1
Lodujemy na planecie, która jest w całości pokryta woda tylko 1% tej planety (wysepka) nadal się na lądowisko tym razem do zniszczenia kolejnego inkubatora, który znajduje się na wysepce z materii organicznej, który jest chroniony przez kamienna gravi-rosline. Niestety podczas lądowania uderzyliśmy w mała asteroidę, która uniemożliwiła nam produkcje os. W zniszczeniu inkubatora pomoże nam nowe plany konstrukcji dla obcych i dla nas mianowicie statki bojowe jak i transportowe. Aby zniszczyć inkubator na transportowiec trzeba załadować mrówkę z gruczołami jadowymi ( w skrócie MZGJ) a następnie wyprodukować masę materii organicznej i załadować do pływającego działa (pływające działo to wytwór ludzki a transportowiec to obcych), które wystrzela materia organiczna niszcząc w ten sposób inkubator.
Misja kończy się, gdy wszystkie owady zostaną unicestwione
UWAGA: w tej misji będą ciągle ataki obcych, co może dać obcym czas na zbudowanie na nowo inkubatora

Misja 39 - Syrmen 1
Są problemy z zasięgiem a musimy odebrać ważną transmisję - projekty Robota Owadnika (stare projekty były w bazie danych statku kosmicznego, która uległa uszkodzeniu od asteroidy), aby wyprodukować nowego pełnofunkcjonalnego owadnika. Udajemy się na wysoką górę, (aby zminimalizować tłumienie fal radiowych przez atmosferę) i w tym momencie wychodzi z zarośli król obcych i rozpoczyna produkcję prymitywnych organizmów - minios. One naprawdę żądlą, ale tylko minimalnie. Musimy przenieść tytan ok.30m i wybudować stację radarową i szybko wracać, aby na tej górze miniosy nam nie zabrały zbyt dużo osłony. Potem budujemy fabrykę robotów i robota owadnika i misja się kończy.

Misja 40 - Intos 1
Naszym zadaniem jest znalezienie kluczy do skrytki, gdzie znajduje się tajemniczy nowy robot. Klucze znajdują się daleko od siebie. Trasa jest długa. Uwaga na pająki i mrówki, które grasują blisko naszego statku. Mamy do dyspozycji 2 kostki tytanu, szperacza latającego(by znaleźć miejsce na elektrownię i klucz w pobliżu statku [{budujemy kopalnię}]) oraz transporter na gąsienicach. Misja kończy się zwycięstwem, gdy znajdziemy wszystkie klucze.

Misja 41 - Intos 2
Przy starcie nastąpiła awaria silnika i musieliśmy awaryjnie lądować. Musimy wybudować Robota Budowlanego i korzystając z jego nowej funkcji - lasera (laser ten przenika przez tytan i może naprawiać mechanizmy wewnętrzne) naprawiamy silnik odrzutowy. Uwaga: podczas naprawiania musimy wykazać się zręcznością, ponieważ w trybie lasera sterujemy nim ręcznie. Podczas misji będą atakować nas miniosy lecz wieża obronna powinna załatwić sprawę.

Misja 42 - Pluton 1
Na plutonie jest o dziwno dużo tytanu, uranu i energii w podglebiu, a także na powierzchni tytanu, i trochę uranu. Nie ma owadów. Nasza misja polega na zebraniu surowców i założeniu bazy. Odkrywamy nowego robota - Robot wiertniczy. Służy on do odwiertów. Musimy uzupełnić w naszym statku paliwo, a na tej planecie jest ropa naftowa i gaz ziemny. Kto by pomyślał, że pluton jest tak bogaty w zasoby. Musimy też wybudować stacje wiertniczą, gdyż robot jest tylko próbnikiem, a stracha wiertnicza da dużo większe wydobycie. Ładujemy statek w robota na kołach, trochę kostek tytanu, napełniamy zbiorniki paliwa. Odlatujemy na księżyc plutona, ponieważ na jego księżycu może też być dużo zasobów.

Misja 43 - Księżyc plutona 1
Na księżycu jest tylko tytan, budujemy również nowego robota (automatyczny statek kosmiczny), może on przewozić roboty i surowce między plutonem a jego księżycem. Misja kończy się powodzeniem, gdy na pokład załadujemy transporter na gąsienicach, oraz będzie tam nasz transporter na kołach i 4 kostki tytanu, 4 zwykłe ogniwa i 4 ogniwa atomowe. Musimy zrobić zapas, gdyż następne planety mogą okazać się mniej przyjazne pod względem zasobów i obcych. Odlatujemy!

Misja 44 - Neptun 1
Musimy odnaleźć pozostałości po sondach kosmicznych i wydobyć z nich informacje gdyż Houston podejrzewa, że na Neptunie były obce organizmy, ale zastraszyły one komputer tak, że on nie przysłał o tym danych. Aby wydobyć informacje musimy zbudować Robota Analizatora (analizuje kształty, kolory, pole magnetyczne itp. i zapisuje w bazie danych) i Superkomputer (po prostu komputer do wymagających obliczeń). Po zrobieniu zdjęć sond i zanalizowaniu ich w Superkomputerze (ok. 5 minut) możemy odlatywać na Uran.

Uwaga: Superkomputer wymaga chłodzenia! Do tego celu wykorzystujemy Wsad Lodowy, wytwarzany przez Robota Zamrażarkę. Taki wsad trzeba wymieniać, co 30 sekund, bo inaczej Superkomputer ulegnie zniszczeniu.

Uwaga: na Plutonie jest trudny teren, ale jest na to rada: tworzymy Owadnikiem kulę materii organicznej, wkładamy ją do Laboratorium i badamy Napęd na nogi.

Misja 45 - Neptun 2
Na tej planecie,jak komputer (ten z poprzedniej misji) podał,okazało się, że żyli tam obcy. Na dodatek, kiedy wybudowaliśmy radar to wykrył ogromną ilość obcych. Musimy być szybcy by uchronić się przed zbliżającą się inwazją. Mamy 8 kostek tytanu,8 ogniw nuklearnych,szperacza na nogach oraz transporter na nogach do krórego możemy dodać przyczepkę (budujemy po to fabrykę robotów). Mamy mało tytanu musimy szperaczem znaleźć odpowiednie miejsce na wybudowanie kopalni (jest tylko jedno i blisko statku). Następnie budujemy hutę,byle gdzie elektrownie i następną kopalnię (cały Neptun ma ogromne pola energii i wszędzie złoża uranu,poza tym gdzie szperacz znajdzie złoża rudy tytanu).
Obcy zbliżają się są to osy,pająki,mrówki,miniosy (przyda się osłaniacz ten ulepszony),komary. Budujemy, czym prędzej wieże interenergiochłoną-obroną. Budujemy tych wież z około pięć. Oczywiście musimy postarać się by nasz astronauta był w bezpiecznym miejscu,więc udajemy się na wyróżniającą się górę i patrzymy jak nasze roboty bojowe odpierają zwycięsko inwazję obcych. Misja kończy się zwycięstwem, kiedy to wszystkie obce organizmy zginą.

Nowy dodatek: przyczepka-umożliwia nam podłączenie do robota transportera (z wyjatkiem latającego) i załadunek na nią 6 różnych ładunków.

Nowy obcy: komar neptunowi - zamraża nasze roboty na 20 sekund,nie niszczy ich.

Misja 46 - Okolice Proximia Centauri (taka gwiazda) 1
Ta misja jest nietypowa gdyż toczy się w przestrzeni kosmicznej a nie na planecie. Za pomocą dział w statku kosmicznym musimy rozwalić statek kosmiczny Króla Obcych. Ale uwaga: gwiazda nas przyciąga i jeśli nas nadmiernie przyciągnie to mamy problem (spalamy się). Nowa funkcja statku kosmicznego: można go programować i ma działo główne (strzela dużą siłą ognia), 16 dział dodatkowych (strzelają małą siłą ognia, ale automatycznie zestrzeliwują meteory, asteroidy i inne śmieci kosmiczne) oraz Odzyskiwacz Kosmiczny (zbiera pył kosmiczny, mikrometeory i inny złom i przerabia je na tytan). Nie ma możliwości ręcznej kontroli strzału. Houston przysyła nam jakiś stary program dla działa do zabijania mrówek a my musimy go przystosować do zestrzelenia statku Króla Obcych.
Natomiast podczas walki ze statku Króla Obcych wylatują rakiety, ale można je zneutralizować budując przeciwrakiety (z 1 tytanu buduje się 10 przeciwrakiet). Jeśli jednak jakaś rakieta trafi nasz statek kosmiczny, tracimy 9% osłony.
Po zestrzeleniu statku Króla Obcych ten wyskakuje ze swojego statku i korzystając z napędu naturalnego (gazy trawienne) dociera na jakąś najbliższą planetę. W kolejnej misji będzie osłabiony ze względu na różnicę ciśnień podczas podróży.

Nowe funkcje dla CBota do programowania statku kosmicznego:
Stała AlienSpaceShip - statek kosmiczny Obcych
Funkcja createRocket(int num) - produkuje podaną ilość rakiet i wysyła je
Funkcja fire(float time, int id) - Dodatkowy parametr to numer działa, działo główne ma 0.
Funkcja autoFire(); - Sprawdza czy w pobliżu statku nie ma jakichś śmieci a jeśli są to automatycznie je zestrzeliwuje.


Misja 47 - Awaria statku
Po walce z Królem Obcych nasz statek leci dalej. Nieoczekiwanie natrafiamy na chmurę gazów trawiennych wydalonych przez Króla. Smród jest nieznośny i oślepieni zderzamy się z meteorem. Po awaryjnym lądowaniu statek rozlatuje się na części. Nie możemy nic budować, ale szczęście ta planeta została już przez kogoś skolonizowana i jest na niej kilka botów. Oto nasz cel: stworzenie nowego statku kosmicznego za pomocą awaryjnego działa neutronowego - potrzeba na to 10 kostek tytanu. Planeta jest zamieszkana przez naszych starych znajomych - pająki, mrówki, robale i osy. A więc zbierając tytan będziemy także zmuszeni odganiać się od naszych "namolnych adoratorów". Po wybudowaniu statku trzeba będzie też znaleźć jakieś wskazówki o Królu Obcych w postaci zmaterializowanego odchoda. W kolejnej misji ścigamy go dalej, aby go ostatecznie dopaść.

Misja 48 - Pendrom 1
Lądujemy na planecie i szykujemy się do schwytania Króla Obcych i zabrania go do niewoli (w późniejszych misjach on może z niej uciekać itp., więc to nie koniec gry). W tym celu badamy nowego robota Siatkownika, który może ustawiać siatki (takie jak ogrodzeniowe tylko dużo, dużo mocniejsze). Otaczamy siatką Króla Obcych i on niczego nie podejrzewając chodzi sobie od jednej ścianki do drugiej.. Musimy wzlecieć statkiem kosmicznym i uniemożliwić mu odlecenie (przycisnąć do ziemi) a robot Siatkownik w między czasie zabezpieczy "klatkę" od góry. Po tym musimy zaprzęgnąć Komputer DNA do wynalezienia sposobu na komunikację komputerów z mózgiem Króla Obcych, co na pewno przyspieszy nasze badania i da nowe możliwości.


Misja 49 - Pendrom 2
Po analizie kodu DNA króla obcych, wyszło na jaw ze jego kod genetyczny jest bardziej skąplikowany niż się przypuszczało. Wygenerowanie takiego kody może zając trochę czasu a w dodatku "kopie" króla wychodzą nie w pełni sprawne oraz giną w ciągu 1 dnia, ponieważ nie maja stabilizacji życiowej (w naturalny sposób uruchomionego serca i mózgu). Aby zapobiec śmierci kolejnego klona badamy w laboratorium dwa nowe wynalazki:
1. Zmniejszacz - (chyba nie musze wyjaśniać, ale na wszelki wypadek wyjaśnię) zmniejsza wszystko do rozmiarów mikroskopijnych, co daje możliwość dostania się do organizmu
2. Sonda sterownicza - jest to robot o dość dużych rozmiarach, ale umożliwia opanowanie organizmu od wewnątrz
Zmniejszamy sade i dostajemy się do organizmu klona króla
Następne misje będą toczyły się w jego organizmie

Misja 50 - Pendrom 3
Musimy szybko udać się do jego mózgu i tam podłączyć odpowiednio sztuczne nerwy według instrukcji, jaką przysłało nam Houston a ponadto podrażnić go impulsami żeby uzyskał stabilizację życiową. Jeśli się z tym nie uporamy w ciągu 12 minut to on umrze i na skutek "zapadania się" ciała zmiażdży sondę.

Po tym przełączamy się na człowieka, który jest na zewnątrz, tworzymy jeszcze jedną sondę sterowniczą, również ją zmniejszamy, wchodzimy do mózgu oryginalnego Króla Obcych i tam umieszczamy drugą radiostację. Uwaga! Jeśli będziemy w mózgu dłużej niż 2 minuty to Król Obcych to wykryje (ma doskonalsze systemy od klona), potraktuje nas jadem z gruczołów wewnątrz mózgowych i sonda sterownicza się zniszczy.

Jeśli się pomylimy podczas którejś operacji w mózgu to Król Obcych lub jego klon będzie miał nieprzewidziane zachowania, np. rozwali całą klatkę albo pochłonie statek kosmiczny, w takim wypadku misja może zakończyć się niepowodzeniem.

Po tym wszystkim budujemy stację radarową do przekazywania informacji i informacje z jednego mózgu przeniosą się do drugiego.

Misja 51 Pendrom 4
Po udanej operacji udaje się wychwycić ultradźwięki, którymi owady się komunikują.
Okazuje się, że król obcych istniał jeszcze przed afera z zanieczyszczona atmosfera starej ziemi i ze przemierzył dość spory kawałek wszechświata. Na co 20 planecie odwiedzonej zakładał kolonie przykładem tego jest królowa obcych na nowej ziemi, lecz gdy ją zniszczyliśmy ukryła się i nie przemierzyła galaktyki. Imperialiści, do których dotarła wieść ze ich król został złapany wpadli w szal i zaczęli dewastować wszystkie kolonie ludzkie, jakie dotychczas udało się nam założyć jedyne większe zbiorowiska ludzi to nowa ziemia i kolonia z królem obcych cel misji jest prosty: po prostu przeżyć i uciec z planety, gdy udaje nam się uciec mrówki odzyskały króla i zaczęły zakładać swoja główna bazę tym razem na Pendromie.

Misja 52 - znowu Nowa Ziemia 1
Lądujemy na Nowej Ziemi, po czym musimy bronić ludzi przed Imperialistami. Najpierw wybijamy mrówki i osy, pająki zamykamy do klatki z siatki ogrodzeniowej (nie wybijamy ich!). Uwaga: pająki zaczęły się porozumiewać między sobą, więc jeśli zamkniemy kilka pająków do jednej klatki to będą wyznaczali tego, który ma się poświęcić i wybuchnąć tworząc wyrwę w siatce. Jak będzie dziura to wszystkie powyłażą z klatki. Aby temu zapobiedz musimy na każdego pająka przeznaczyć oddzielną klatkę.

Teraz traktujemy pająki Programatorem Umysłów, aby walczyli z Królem Obcych. Król ląduje 15 minut od początku misji i musimy na niego napuścić te "zaprogramowane" pająki. Jemu osłabi się osłona, więc otaczamy go siatką a on ucieka górą, zostawiając Nową Ziemię w spokoju.

W następnej misji trzeba będzie wybić pozostałe owady, które mogą zagrażać ludzkości oraz opracować lepszą infrastrukturę obronną. (bo Król zawsze może wrócić, np. jak "odpocznie")

Misja 53 - znowu Nowa Ziemia 2
Poprzez błąd naukowców pająki i mrówki wydostały się z klatek. Twoim zadaniem jest wybudowanie działa(dowolnego typu) i wyniszczyć insekty. Jednakże dostępne roboty do produkcji są tylko programowalne, nie ma w nich zdalnego sterowania. Dlatego musisz je zaprogramować. Po zabiciu robali trzeba odszukać czarną skrzynie, która zawiera dane o owadach. Bez niej szkodniki są dla nas zupełnie nieznane. Po wykonaniu misji możesz wypić sobie kawkę.

Misja 54 - znowu Nowa Ziemia 3
Musimy odnaleźć Centrum Kontroli Misji i dostarczyć do niego Czarną skrzynkę. Przy okazji wybijamy resztę owadów: Osy, Mrówki i Robale Pochłaniacze, które stoją nam na drodze. Przyda się Radar Podziemny.
Misja 55 - Znowu Nowa Ziemia 4
Robale nauczyły się zarażać budynki, ludzie bez nich nie mogą pracować. Dlatego musisz kompletnie wyniszczyć robactwo i z powodu ze budynki nie są zdolne do pracy nie można wykopać surowców wiec musisz polecieć na pierwsza bliska planetę i je zdobyć.


Misja 56 - Bendin 1
Bendin to jedna z planetoid Orfenii. Jest tam lawa. Musimy dotrzeć na wysepki: na jednej jest złoże tytanu a na drugiej energii. Natomiast tam gdzie jest złoże uranu to jest lawa. Trzeba, więc zebrać Materię Organiczną z okolicznych gniazd i zrzucić je do tej lawy, powodując utworzenie wysepki. Przyda się Robot Granatnik.

Obcy: mrówki bez bezpośredniego zagrożenia włóczące się, poza tym na wysepce "tytanowej".

Zaczynamy z: Ulepszoną Tratwą, dziesięcioma Mrówkami (posłusznymi nam) i dwoma tytanami, gdzieś w zaroślach jest Szperacz Latający z atomówką.

Ulepszona Tratwa - może przenosić roboty i przedmioty po lawie.


Misja 57 - Bendin 2
Coś niepokojącego stało się z robotami. Zaczęły się one obracać przeciwko tobie. UWAGA! Radary wykryły obecność robali (zapewne zmutowane). Twój statek został daleko od ciebie, gdy ty poszukiwałeś miejsca na kopalnie tytanu. Musisz sporządzić strategie umożliwiającą ci na przechytrzenie robotów. Przy sobie masz tylko 2 kostki tytanu, musisz je dobrze zagospodarować. W tych warunkach ciężko przeżyć wiec na tej planetoidzie aż się "gotujesz" wiec masz tylko 25min na wykonanie tej misji albo umrzesz. Przetrwanie zależy tylko od ciebie.

Misja 58 - Bendin 3
Misja toczy się w statku kosmicznym. Musimy zaprojektować na komputerze pokładowym nowy skafander i poddać go symulacji. Jeśli przejdzie test symulacji to testujemy go na żywo (wychodzimy w nim ze statku i po 15 minutach możemy wrócić).

Misja 59 - Bendin 4
Nowy skafander pomyślnie przeszedł "żywy test”,ale po kilku dniach pojawiają się usterki. Otóż powoli nie wytrzymuje ciśnienia i powoli pękają powłoki w miejscach zgięcia np. nogi (P.S skafander zbudowany jest z 5 powłok). Grozi nam niebezpieczeństwo. Musimy odnaleźć stary kombinezon, który zostawiliśmy niedaleko od statku. Misja kończy się powodzeniem, kiedy znajdziemy stary kombinezon. Uwaga!!!! Mamy mało czasu,dlatego że z każdą chwilą dochodzi do uszkodzenia,pomocą dla nas jest wskaźnik, który pokazuje w procentach stan naszego skafandra (poziom krytyczny 8%).

Misja 60 - Bendin 5
Po wzięciu starego kombinezonu i założeniu go w statku komputer pokładowy wykrył krytyczne zagrożenie (wybuch wulkanu za 10 minut)! Musimy uciekać na inną planetoidę. Problem w tym, że nie ma zapasu paliwa. Musisz szybko odnaleźć złoże Robotem Wiertniczym i za pomocą Stacji Wiertniczej uzupełnić tak, aby starczyło na przelot na inną planetoidę (ok. 180 000 km). W niektórych rejonach są robale ale na szczęście dosyć powolne. Musimy ich unikać, bo inaczej zainfekują Robota Wiertniczego i będzie podawał nieprawdziwe dane.

Misja 61 - Greenpol 1
Po przygodzie, z Bendinem docierasz do planetoidy, którą nazwaliśmy Greenpol ze względu na jej zielony kolor. Jak łatwo się domyślić (kolor zielony-kolor nadziei) gleba tej planetoidy jest obfita w różno jakie dobrodziejstwa. Jednym z nich jest życiodajna woda. Twoim zadaniem jest sprawdzenie robotem nurkiem, źródła jednego z akwenów wodnych, których tam jest wiele. Ze względu na wysoki poziom ciśnienia, podczas "podróży wodnej" musisz jak najszybciej dotrzeć tam (do źródła) i czym prędzej udać się do statku kosmicznego. Gdy to zrobisz misja zostanie zakończona powodzeniem.

Misja 62 - Greenpol 2
Po zdobyciu próbki wody (to było w poprz. misji) dajesz ją Robotowi Laborantowi. Wykrywa on nieznane cząsteczki w wodzie. W związku z tym Houston podejrzewa że wynikają one z elementów roślinności a Ty musisz to sprawdzić.

Musisz Robotem Laborantem pojechać do doliny, w której jest dużo zieleni i pobadać 6 gatunków roślin. Uwaga: niektóre są robotożerne (no jak mogą być mięsożerne to mogą być botożerne), czyli niszczą roboty poprzez zjadanie. Inne natomiast mogą zalać roboty swoim sokiem i spowodować zwarcie lub niemożliwość ruchu. 1 gatunek, który musisz zbadać należy do niebezpiecznych dla robota! Pozostałych niebezpiecznych nie musisz badać, ale musisz uważać podczas przejeżdżania obok nich.

Misja 63 - Greenpol 3
Poprzednia misja kompletnie się nie udała, przy ostatniej roślinie tzw. rosiczkobotożerczy twój robot został połknięty. Znaleziono jednak wyjście jak go "przechytrzyć", otóż roślina jest obezwładniona na kilka chwil, kiedy w nią się strzela działem fazowym (musisz zaprogramować robota, tak by strzelał w równych odstępach czasu w określone miejsce) w samą "paszczę" tej rośliny. Umożliwi to zbadanie tej rośliny i ukończenie pomyślnie misji.

Misja 64 - Greenpol 4

Rozpoczynamy misję w gąszczu roślin, w którym poprzednio byliśmy. Niektóre bardzo urosły od tamtego czasu i są teraz dużo bardziej niebezpieczne. Musisz uratować Robota Laboranta żeby mógł dostarczyć próbki na statek kosmiczny (Houston'owi nie wystarczają dane dostarczone przez satelitę i chce prawdziwe próbki).

Misja 65 Greenpol 5
Po uratowaniu Robota Laboranta okazało się, że skończyła się bateria, (co za pech), wędrówka astronauta okazała się na marne. Więc z zaistniałą sytuacją musisz zdobyć baterię (w tym celu wróć się na statek), aby było szybciej użyj nowego robota chwytaka z dodatkiem osłaniającym weź baterię i zamień Robotowi Laborantowi. Masz szczęście, bo jak się okazało wszystkie rośliny "idą spać”, gdy zajdą dwie gwiazdy, czyli Dawid i Goliat. Misja kończy się powodzeniem, gdy Robot dostarczy próbki na statek kosmiczny.

Misja 66 - Waterug 1
Przy pomocy robota wiertniczego zdobywamy próbki wód gruntowych, ale rodzaj wiertła i głębokości trzeba dobrać na podstawie badań nowego robota - analizatora gruntu. podaje on gęstości, stany skupienia oraz może sprawdzić skład chemiczny, (ale tylko niektórych substancji np. woda, sól kuchenna, węgiel kamienny). Musimy uważać na bagna (tam po określonym czasie robot po prostu zapada się i wybucha od wilgoci) oraz obcych (osy)

Misja 67 - Stacja Kosmiczna nazwy gry Colobot 1
NASA dogoniła Cię i przybyła na Waterug swoim statkiem (SKC1), by złożyć Ci podziękowania za odbycie 66 misji, która jak powiedzieli wchodziła w skład akcji pt. "Colobot 66”, poznajmy wszechświat'. Następnie po gratulacjach i odznaczeniu medalem, przedstawiła nowy Etap pt. "Colobot 77, skolonizujmy planety". Po tym wszystkim przenieśli Cię na SKC1, gdzie ponownie musisz przejść badania psychiczne, fizyczne i również szereg testów. Pierwszy test to wytrzymać jak najdłużej w wodzie, drugi to slalom z przeszkodami, trzeci to test programu C++, czwarty to test z wiedzy o kosmosie, piąte to badania (rytmu serca, organów itp.), Wszystkie te testy a w szczególności badania, musisz wykonać powyżej określonej normy, aby uzyskać pozwolenie na dalszą podróż kosmiczną. Powodzenia.

Misja 68 - SKC 2
Robią Ci kolejne badania psychiczne - test manualny. Musisz korzystając z ręcznego sterowania (NIE da się programować) przeprowadzić robota jak na misji Księżyc - szkoła latania, ale jest trudniej, bo:
- ani razu nie możesz walnąć
- jest limit czasu

Misja 69 - SKC 3

Po badaniach...
Nagle, kiedy chcemy odlecieć ze stacji komiczniej i jak dochodzimy do drzwi nasz palec zaczyna krwawić cała rękawica kosmiczna bardzo szybko wypełnia się krwią zostajesz przewieziony bardzo szybko na odział najintensywniejszej trapi nagle, kiedy przychodzą chirurdzy z krwawego palca wyleciały jaja mrówek wszyscy się ewakuują, kiedy mrówki się wykluły były o 100 razy mądrzejsze, (Bo ich matką był człowiek). "Mrowek" i inne "morwek" poszły do sali chemicznej znalazły tam chemikalia powiększające (xD),jeden z "mrowek" wypił chemikalia i zmutował się w królową obcych, która za pomocą rodzenia obcych wypchała całą bazę kosmiczną, „mrowkami" tylko jeden pokój był bez "mrowka" w tym pokoju były 3 roboty z pełnymi ogniwami termojądrowymi mianowicie uderzacz "osłaniajacz" i działo fuzyjne.

P.S Steruje się botami a człowiek(na wózku) jest przyczepiony do "osłaniajacza"

Zadania
- Zabierz "Me" ze sobą
- Przedostań się na drugą stronę bazy do statku kosmicznego
- Pozbądź się uderzacza ze statku (Za dużo waży i nie możesz odlecieć)
- Odleć na starą ziemie (Istnieje jeszcze??)

Jednostki i przedmioty
Działo fuzyjne - zaprasza na portal do mojego newsa
Ogniwo termojądrowe - wystarcza na około 15 min działania "osłaniajacza"


Misja 70 - (znowu) Stara Ziemia 1
Podczas podróży Osłaniacz wyleczył Ci palec swoim polem siłowym, więc na razie nie masz problemów zdrowotnych.

Na Starej Ziemi dostajemy się do Houston (nie ma tam ludzi, bo wszyscy wyemigrowali na Nową Ziemię) i trzeba zrobić tak:
- Znaleźć hasła do systemu (są zapisane na kartce i trzeba je odnaleźć w szufladach biurek, teczkach itp.)
- Zalogować się do sieci (korzystając ze zdobytych haseł)
- Przejrzeć manual żeby dowiedzieć się jak używać komend konsolowych
- Korzystając z komend konsolowych zamknąć śluzy w Houston na SKC żeby nie wydostały się Zmutowane Mrówki
Jeśli nie zdążymy zamknąć śluz w ciągu 10 minut (od wylądowania) to mrówki wychodzą poza bazę SKC i jest " << Niestety, misja nie powiodła się. >> ".

Po "prowizorce" jaką z Twoim palcem zrobił Osłaniacz musisz iść do automatycznego szpitala (jest blisko Houston), w którym roboty sprawdzą czy w Twoim ciele nie ma większej liczby ukrytych jaj Obcych.

Ziemia 71 - Stara Ziemia 2

Kiedy jesteś w automatycznym szpitalu okazało się, że masz robaki w jelicie i przez to będziesz odbyć operacje, która będzie trwała 15 min. Tym czasem okazało się, że śluzy się popsuły i "mrowek" się przedostał przez nie musimy wytrzymać 15 min aż sączy się operacja broniąc szpitalu botami

Misja 72 Stara Ziemia 3

Po "ciężkiej" operacji, jaką odbył niedawno nasz astronauta musi przejść rehabilitacje w pobliskim Szpitalu Kosmicznym im. Kolonizatorów. Jesteś ograniczony zdrowotnie (widzisz jak za mgłą, ponieważ nie byłeś przyzwyczajony do zbyt jasnego światła w gabinecie lekarskim, ponadto cienkie jelito osłabiło znacznie organizm), musisz wrócić do starej kondycji, co ci pomoże szereg przygotowanych ćwiczeń. Są to zabiegi ciężkie jak przenoszenie kostek tytanu na określone miejsce, co przyczyni się do wzmocnienia twoich mięśni. Inne zadanie już będzie łatwiejsze i będzie polegało na tworzeniu zminiaturyzowanych ogniw elektrycznych (są leciutkie i malutkie), to zadanie spróbuje ci wzmocnić wytężenie wzroku (małe części zmuszają oczy do dobrego widzenia). Po tej rehabilitacji i wykonaniu zadań kończysz pomyślnie pobyt w szpitalu. Wysyłany zostajesz do Houston, gdzie masz zapoznać się z nowymi technikami.


Misja 73 - Stara Ziemia 4
W Houston musisz zbadać tajemnicę jak Obcy dostali się do Twojego ciała. W tym celu bierzesz próbki DNA robaków, które miałeś w jelitach i podłączasz pod analizator. Poza tym sprawdzasz jak tam SKC, za pomocą konsoli może coś Ci się uda tam zrobić.

Misja 74 Stara Ziemia 5
Nadszedł czas na odlot na Księżyc. Dlaczego na Księżyc?...Otóż ekolodzy sprzeciwili się temu, aby na naszej satelicie były budynki zbudowane podczas naszej wcześniejszej ekspedycji. Aby odlecieć musisz wybudować radar i znaleźć czarną skrzynkę, która jest pośrodku jeziora, więc musisz wybudować nurka. Co do rozmowy na temat nowych budynków, zadecydowano, że będziesz informowany na bieżąco podczas twoich ekspedycji. Co do robaków w twoim jelicie to okazało się, że dostały się przez wirus (wykryto, że robaki [te z Krysali] mają przyszykowane wirusy dla ludzi, lecz objawy są bardzo późne). Twoja misja się kończy, kiedy dostarczysz czarną skrzynkę na pokład i odlecisz.


Misja 75 Księżyc 1
Houston każe nam zebrać złom z poprzednich ekspedycji gdyż przeszkadza w badaniach gwiazd (metale odbijają fale radiowe). Dostajemy plany nowego budynku - Kontenera. Jest on wielki (wysokość Odgromnika, szerokość i głębokość 500% fabryki robotów) i służy do składowania złomu po prostu. Ma specjalny wytłumiający materiał, dzięki któremu nie zaburza fal radiowych.

Zbieramy złom przy pomocy Żurawia Przesuwalnego (można nim sterować!!!) i wrzucamy do Kontenera. W kolejnej misji trzeba będzie to przetopić na Kostki Tytanu.

Misja 76 - Księżyc 2
Astronauta czuje się bardzo zmęczony, więc przed pracą chcę chwilę odsapnąć. Ekran zaczyna się pojaśnieć aż widać tylko biły ekran. Potem ekran wraca do normalności (Planeta Tropica jako krajobraz), Ale gramy teraz jako mrówka! Naszym celem jest zniszczenie bazy botów. Wspomagać nam będą osy oraz pająki. Do twojej dyspozycji będzie 5 mrówek, którym musisz napisać program lub wybrać domyślny. Wszystkie oddziały obcych ruszyłyby, kiedy nasza mrówka dojdzie do konkretnego miejsca i radar obcych zlokalizuje nas.

Baza jest chroniona przez 3 działa na gąsienicach i jednej wieżyczce. To nie będzie prosta misja.. Kiedy jednak ją wygramy dowiemy się o zasadzce.. Teraz jednak trzeba stworzyć kostki tytanu. Naszym kolejnym celem będzie odwiedzenie miejsca w snach, ponieważ w tym miejscu jest coś, o czym musi się Astronauta dowiedzieć.

Misja 77 - Księżyc 3
Przekazujemy Houston informacje o dziwnym śnie (może to znowu jakieś robale w ciele astronauty?) A oni na podstawie swoich badań informują nas, że to było ostrzeżenie Obcych i że prawdopodobnie Obcy nauczyli się wpływać na ludzkie umysły. Musimy, więc zaprogramować Osłaniacza żeby chronił astronautę przed wszelkimi falami elektromagnetycznymi. Wystarczy napisać program w stylu FollowPhazer, ale jest inny problem: zasilanie.
Musimy wynaleźć ogniwo chemiczno-słoneczne samoładujące się, które ma na sobie baterie słoneczne i dzięki nim jest w stanie zapewnić stałe zasilanie Osłaniacza. Aby takie baterie działały trzeba znaleźć minerały potrzebne do budowy i wydobyć je za pomocą Kopalni.

Misja 78 Księżyc 4
Naukowcy z Houston, analizując ostatnie dziwne wydarzenia doszli do zastraszających wniosków, aby Ci pomoc wysłali drugiego astronautę, pana dok. Filiasa Obcego. Ma on ci pomagać w wykonywaniu misji, jednak nic z niego nie można wydobyć, do jakich wniosków doszyli naukowcy. Wasza pierwsza misja będzie polegała na zbudowaniu stacji przekaźnikowych, które przydadzą się w następnej misji, tytanu jest pod dostatkiem. Ilość do zbudowania stacji to 17

Misja 79 Księżyc 5

Podchodzi do ciebie pan dok. Filias Obcy i mówi o jakimś dziwnym sygnale. Po dogłębnym skanowaniu odkryto robota z działem neutronowym, który zaczął budowę nowej bazy! Skąd się tu wziął. Robot z działem Neutronowym zaczyna budowę nowej bazy a jej budowie rozpoczyna atak botami. Misja nie jest trudna, jeśli jesteś szybki. Ataki składają się jedynie z max. 3 Strzelców na gąsienicach. Parę razy boty wroga będą próbowały wykraść twoje surowce. Po wykonanej misji dowiesz się, że obcy pozostawili w twoim ciele coś podobnego do emitera danych. (tyle, że organicznego) Z tego względu zaatakowały cię roboty. Lecz nasuwa się pytanie: Dlaczego twoje własne roboty nie atakowały cię?? To proste: miały wgraną nowszą aktualizację do radaru. Teraz dostaniesz wskazówki, co do następnej misji od Houston.. (Użytkownicy do boju!!)

Misja 80 Księżyc 6
Twoją kolejną misją w duecie będzie wybudowanie wieżyczek, które dzięki aktualizacji z Houston zamiast niszczyć obcych ich zadaniem będzie zniszczenie robotów. Otóż dzięki informacji od satelity Colonize2000 (dostałeś ją z Houston, w trosce o twoje i twojego kolegi bezpieczeństwo), która będzie ci towarzyszyć w dalszych misjach. Teraz mapka jest bardziej szczegółowa, ma więcej funkcji (określa wzniesienia, gdzie można budować budynki, informuje o ewentualnym niebezpieczeństwie ze strony obcych), ale wracając do tematu można było zauważyć, że roboty po prostu w ekspresowym tempie się produkują, jedynym ograniczeniem jest to, że te 44 ogniwa atomowe kiedyś się skończą. Musimy działać szybko, produkowane roboty to działa na gąsienicach, więc musimy to wykorzystać, że są wolne i jak na program są bardzo głupie. Statystyki, jakie podała nam satelita są bardzo ciekawe. Zauważono, że roboty są produkowane dwójkami i również po dwa boty będą atakowały twoją bazę. Aby zaoszczędzić baterii wieżyczką musisz ostrożnie podlecieć między te dwa boty i zmusić by strzeliły do ciebie, a dzięki ludzkiemu sprytu wykorzystasz błyskawicznie jet paka i uchronisz się od obrażeń, powodując jednocześnie destrukcję obu dział (moc dział działa pięciokrotnie mocniej na roboty tego typu, z czego otwarty jest ogień. Dzięki takiemu sposobu "osamotnisz" robota z działem neutronowym, tak, że zostanie sam tylko z 1 robotem osłaniaczem i 5 robotami z działem fazowym. Kolejna misja polegała będzie na ostateczną walką z "szalony robotem".

Misja 81 - Księżyc 7
Walczymy z szalonymi robotami. Ale nie brutalnie, bo robot z działkiem neutronowym nam się przyda (hi hi). Po prostu zabieramy im baterie. Aby być szybszym od nich konstruujemy bota - Szybki Transporter. Może on uzyskiwać 5x większe przyspieszenia, a jego chwytak działa 4x szybciej. Jest latający, ale ma małe kółka do uzyskiwania dużych prędkości (1.5x Transportera na Kołach) na płaskim terenie.

Następnie za pomocą nowego robota - Hackera Elektromagnetycznego (korzystając z fal elektromagnetycznych zaburza chwilowo pracę botów i umożliwia ich przeprogramowanie), którego trzeba zasilić Ogniwem Słonecznym, aktualizujemy oprogramowanie w robotach tak, aby nie zwracały uwagi na nadajnik w organiźmie Astronauty. Traktujemy też robota z działem neutronowym Hackerem żeby był nam posłuszny

Misja 82 - Księżyc 8
Informacje od robota z działem neutronowym wskazywały na obecność czarnej skrzynki. Jedynym mankamentem jest to, że jest cała odminowana.. Musisz zdezaktywować miny poprzez samobójstwo robotów. Potem musisz lecieć na namiary podane przez czarną skrzynkę.. Chwila! To miejsce gdzie narodził się twój cudaczny sen

Misja 83 - Księżyc 9
To twoja ostatnia misja na Księżycu. Po zdobyciu czarnej skrzynki dostałeś informacje, że kolejną planetą, którą odwiedzisz będzie Mars. Inna informacja to, że robotem z działem neutronowym ma się zajmować wyłącznie Filias Obcy, do którego zbyt wielkiej sympatii nie darzysz. Ostatnia misja będzie polegała na zebrania rudy tytanu oraz zniszczenia wszystkich budynków. Tymczasem rozpocznie się wgrywanie programu pilotowego z czarnej skrzynki do SKC1, który ma na celu "przewiezienie" nas z Księżyca na Mars. Pamiętaj nie niszcz radaru i stacji przekaźnikowych, gdyż współpracują z SKC1.

Misja 84 - Mars 1
Po żmudnej podróży, przybyłeś na marsa. Jednak nie jest tu zbyt ciekawie. Łącze SatCom zostało zerwane, a statek kosmiczny nie chcę działać. Twoim pierwszym zadaniem jest znalezienie 2 Czarnych skrzynek. Gdy zbliżysz się do drugiej skrzynki kontakt z jakimkolwiek botem lub budynkiem został zerwany. Pędząc (lub śmigając) szybko do bazy zauważasz, że wszystko jest oblepione ohydną materią organiczną. Budynki i boty są całkowicie bez użyteczne jednak skan wykrył obecność starego portu kosmicznego..

Misja 85 - Mars 2
Z przykrością znalazłeś koło twojej bazy, która została oblepiona materią organiczną, ledwo żywego pana Filiasa Obcego. Dzięki jego straszliwej opowieści, co działo się podczas twojej podróży. Otóż twoją bazę zaatakowali nowi obcy, którzy są zgigantyzowanymi skorpionami, wyposażone w żądło plujące ohydną materią organiczną, ale ich szczypce są równie groźne, o czym się przekonał pan Filias. Nie wiadomo, czemu skorpiony (było ich 3) po tym splądrowaniu udały się w kierunku północnym. Czeka Cię kolejne wyzwanie, musisz zdobyć rudę tytanu przetworzyć ją na tytan w hucie. Następnie musisz zbudować fabrykę robotów i wyprodukować dwa osłaniacze i działo fazowe. Na szczęście o baterie nie musisz się martwić, ponieważ masz ją pod dostatkiem. Nareszcie dotarł sygnał z Ziemi, ponieważ satelita Colonize2000 miała letki "poślizg" z podróżą na Marsa, ale wszystko jest OK. Przesyłasz raport na Ziemię, a naukowcy przygotowują określoną strategię "wojenną" z nowym obcym.

Misja 86 - Mars 3
Raport z ziemi dowiódł, że olbrzymie skorpiony są tak twarde, że do zabicia takiego typa potrzebujesz 12 dział fazowych. Jak sami technicy stwierdzili. Misja niewykonalna. Naukowcy próbują opracować nowy typ pojazdu bojowego, żeby uchronić cię przed porażką. Jednak to może trwać przez dłużej nieokreślony czas. Z ziemi przyleciała do ciebie paczka z płynem przeciw materii kosmicznej. Działa to na zasadzie bomby. Musisz je podłożyć w 4-ech miejscach na statku i odejść w bezpieczne miejsce, bo nie wiadomo czy ten środek jest bezpieczny dla człowieka. Kiedy już statek będzie czysty. Odleć w kolejnym kierunku. (Oczywiście na marsie)

PS: Trzeba się spieszyć po "Skorpidy" mogą w każdej chwili przypełzać.

Misja 87 - Mars 4
Właśnie jeden z inżynierów z Ziemi wpadł na genialny (?) pomysł - wykorzystać Uderzacza. Symulacje komputerowe potwierdziły, że dzięki niemu szybciej zużywa się pancerz, Skorpidów (ale nie powoduje on ich unieszkodliwienia). Budujemy Uderzacz... i w tym momencie wyłażą zza gór Skorpidy i zaczynają pluć tą swoją materią. Natychmiast włączamy Osłaniacza wbudowanego w statek kosmiczny. Jednak po chwili okazuje się, że zostało bardzo mało paliwa do jego zasilania. Aby ochronić bazę musimy zbudować Wieże Obronne - co prawda nie niszczą one Skorpidów, jednak Skorpidy są tak głupie, że myślą, że Wieże Obronne są dla nich groźne (hi hi), więc ich unikają. Gdy baza będzie otoczona Wieżami możemy zająć się Uderzaczem. Ale najpierw trzeba wybudować 3 Działa Fazowe.
Tak, więc stawiamy Uderzacza na Stacji Energetycznej i włączamy program:

while(true) thump();

Skorpidy staną się niespokojne, a ich pancerze będą drgać i wykruszać się. Gdy osłona wszystkich Skorpidów będzie mniejsza niż 0.2, misja kończy się powodzeniem.
Uwaga! Niektóre, inteligentniejsze Skorpidy, będą próbowały uciekać. Jednak cały teren jest otoczony górami, jest tylko jedna dolina. Aby zablokować przejście do niej, wystarczy "zrobić wypad" pod ochroną Osłaniacza i postawić tam Stację Energetyczną i Uderzacza.

W następnej misji czeka nas zabawa Działem Fazowym...

Misja 88 - Mars 5
Jak wcześniej wspomniane było, czeka nas zabawa z działem fazowym. Ta misja ma charakter ćwiczeniowy. Na pobliskich wzniesieniach zostały zbudowane tarcze (tarcze z Buzzing Cars), które trzeba je zniszczyć (jest ich w sumie 13). W drugiej części musimy trochę sobie polatać by znaleźć stacje przekaźnikowe oraz dwa roboty-sondy (coś w podobie jak pojazd księżycowy). W czasie podróży natknąłeś się na najprawdopodobniej wodę! Musisz to sprawdzić robotem laboratniakiem. Po tej sensacji, okazało się, że pod wodą kryją się skorpidy, więc robot został unicestwiony przez nie. Następna misja polegała będzie na przyjęciu odpowiedniej taktyki.

Misja 89 - Mars 6
Z powodu, że Skorpidy są pod wodą, trzeba je unieszkodliwić, aby nie stanowiły zagrożenia. Traktujemy Robota Siatkownika Powłoką Uszczelniającą i budujemy "akwarium" dla Skorpidów. Ponieważ Skorpidy są rozproszone na dużym obszarze, a nie chcemy marnować siatki, musimy je zagonić w jedno miejsce za pomocą... przynęty! Zostawiamy Nurka pod wodą i czekamy aż zlezą się Skorpidy. Za pomocą Osłaniacza musimy nie dopuścić do tego, że Nurek zostanie zniszczony zanim przyjdą wszystkie Skorpidy.

Powłoka Uszczelniająca - za pomocą natryskiwania specjalnych substancji, wypierających wodę, na robota, chroni go przed wodą.

Misja 90 - Mars 7

Po unieszkodliwieniu skorpidów, twoim kolejnym celem misji będzie zniszczenie wszystkich budynków, ponieważ trzeba zrobić porządki przed odlotem na Wenus. Skorpidy po twym odlocie zostaną uwolnione i będą mogły się cieszyć naturalnym środowiskiem bez naszych budynków. Jedyny problem w wykonaniu twojej misji jest to, że niszczyć budynki będziesz przeinstalowanym uderzaczem. Aby zniszczyć 1 budynek potrzebne są 2 uderzenia. Jedynymi budynkami, jakie zostawisz to będzie radar wraz z stacją elektryczną. Jak wcześniej wspominałem kolejną planetą, którą odwiedzisz będzie Wenus. Powodzenia.

Misja 91 – Wenus 1
Po wylądowaniu mamy za zadanie zbudować centrum komunikacyjno-radarowe do wykrywania Obcych i przekazywania informacji. Musimy zbudować Szybką Elektrownię, która będzie dostarczać energię do wszystkich budynków i robotów. Ponieważ Wenus jest gorący, musimy wynaleźć w C.B. Żeltytan (© DeiDara) i to szybko, bo inaczej wszystko się roztopi i spali w ciągu 10 minut!

Misja 92 – Wenus 2
Robimy to samo, tylko po drugiej stronie Wenus, ponadto rozwijamy łączność przewodową (kablową) na planecie.

------------------

Mam nadzieję że sklejka się przyda, zawiera ona poprawione ortografię oraz inerunkcję, oraz numerację planet. W najbliższym czasie dodam tutaj słowniczek oraz statystyki. Miłego czytania.
_________________

 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 30-05-2009, 14:11   

Misja 93 - Wenus 3
Następnym naszym zadaniem będzie zaprogramowanie robotów, tak aby po naszym odlocie, wrazie czego były gotowe na atak obcych oraz by same ładowały się i co jakiś czas naprawiały ( w warsztacie oczywiście, którego musimy wybudować). Po tym dostaliśmy wiadomość z NASA żeby spradzić składniki gleby Wenus. Może to się przyczynić do rozwiązania tzw. incydentu w Roswell, lecz nic nie wiadomo. Następnie po wykonaniu zadań udajemy się do statku i odlatujemy na kolejną planetę, którą będzie plateka Col-zdylion.

Nie doczepiłem tej misji do sklejki, ponieważ skończył się limit tekstu i trochę ucięło misję.
_________________

 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 30-05-2009, 22:54   

Misja 94 - Colzdylion 1

Badamy przy pomocy analizatora gruntu planetę i dowiadujemy się, że jest w niej bardzo dużo wodoru i tlenu, ale w postaci mieszaniny a nie związku! Jest więc to dobre źródło energii, które można wykorzystać jako paliwo do statku kosmicznego i do produkcji ogniw. Badamy nowy budynek - elektownia paliwowa (wytwarza i ładuje ogniwa dzięki spalaniu paliw) i dzięki niemu zasilamy bazę. Oczywiście trzeba najpierw zbudować stację wiertniczą.

Teraz mamy poważniejszy problem - pilna wiadomość z nowej ziemii doniosła, że z planety na której jesteśmy obcy wysyłają wrogie oddziały. Naszym zadaniem jest im to uniemożliwić. W tym celu tworzymy wiele nowych Robotów Wybuchowych Kamikadze (wybucha niszcząc wszystko w promieniu 20m) i wysyłamy ich do kolonii obcych, uprzednio napełniając wodorem i tlenem (bo czym niby mają wybuchać?). Misja kończy się gdy nie ma wrogich owadów.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 08-06-2009, 15:50   

Misja 95 - Colzdylion 2

Wpadłeś w pułapkę, po wybudowaniu radaru okazało się że jesteś otoczony przez obcych. Najprawdopodobnie odroddziły się na nowo, ale to później zbadasz, teraz najważniejszym celem jest skuteczna obrona. Musisz wybudować wokół statku 4 wieże i zaprogramować roboty tak aby zmieniały baterię. Nie wszyscy obcy zaatakują nas, będą oni czekali aż wyjdziesz z ukrycia. Twoim zadaniem będzie przeżyć i zniszczyć wszelkie obce organizmy.
_________________

 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 08-06-2009, 18:20   

Misja 96 - Colzdylion 3


Po zniszczeniu obcych szybko biegniemy do ich gniazda(tam gdzie było w 1 misji). Okazuje się, że w miejscu, gdzie powinno ono być, zieje wielka czarna dziura. Powiadamiamy o tym Houston. Inżynierzy mówią, że trzeba to koniecznie zbadać. Musimy wybudować 4 stacje przekaźnikowe dookoła mapy. Potem Centrum Badawcze. W chwili, gdy kończymy wykonywać program badawczy na specjalnego robota, przystosowanego do latania w wysokich temperaturach, jakie panują w głębi planety Colzdylion, następuje trzęsienie ziemi. Z otworu w ziemi trysnęła dziwna ciecz, która spowodowała natychmiastową korozję robotów i budynków. Od strony statku nadchodzi wielka armia mrówek, poprzedzona robalami które dezaktywowały systemy statku kosmicznego. Ale to nic, bo Ty nagle tracąc równowagę wpadasz do czarnej jak smoła dziury...


PS.: Mój pierwszy post w S.F :mrgreen:
 
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 08-06-2009, 19:40   

Misja 97 - Colzdylion 4

Jesteś we wnętrzu czarnej dziury i okazało się że jesta tam lawa, a ty właśnie wylądowałeś szczęśliwie na jednej z wysepek. Pecha na szczęście miała gromada mrówek. Wszystkie wpadły do lawy. Tymczasem naukowcy z Houston, bardzo zaniepokolili się twej nieodpowiedzi na dalsze rozkazy. Natychmias wysłano ekipe ratowniczą. Do ciebie dotarł następujący rozkaz. Masz się udać na najwyższą wysepkę i tam czekać, a że najwyższa wyspa znajduje bardzo w odległym miejscu , musisz wykazać się sprawnością, uważając na gejzery lawy.
_________________

 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 08-06-2009, 20:33   

No to teraz zaszaleję :D


Misja98 - Colzdylion 5

Po przeprawie na wyspę znalazłeś..... ruiny. Starożytne, zniszczone szczątki świątyń. Na resztkasz ścian widnieją jakieś malunki. Podczas wspinaczki na najwyższy(i jednocześnie centralny) punkt wyspy musisz uważać na spadające kamienie. Z powodu dużo wyższej temperatury nie można latać. Po dotarciu na najwyższy punkt widzisz coś w rodzaju..... sterowni. Z obrazków na ścianach dowiadujesz się, że jest to "system obronny" wyspy. Za jego pomocą można kontrolować gejzery lawy! W tej samej chwili rozpoczyna się atak Os na wyspę. Musisz, wykorzystując wybuchy gejzerów wytrzymać kilkuminutowy atak.
 
 
     
DOJO 
Piernik


Twoja ulubiona misja: Misja 36 (Ostatnia na nowej ziemi)
Wiek: 24
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 85
Wysłany: 08-06-2009, 21:02   

Misja 99 - Colzdylion 6

Wygrałeś potyczkę z osami, jednak okazało się że używanie gejzerów lawy mocno zniszczyło sztuczną strukturę budowlaną pod twoimi stopami, co przyczyniło się do jej rozpadu. Znalazłeś się w podziemiach i musisz jakość wyjść.. To też nie jest takie proste... Bo lawa w każdej chwili może popłynąć w twoją stronę. Jednakże dzięki zastosowaniu specjalnych bram możesz zmienić obieg lawy tak, aby przeszła inną stroną. Gdy już się uporasz z lawą, będziesz mógł odpocząć, a potem znaleźć wyjście.
_________________
 
 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 09-06-2009, 07:38   

Misja 100 - Colzdylion 7


Podczas odpoczynku zauważasz ładunki wybuchowe przysypane ziemią. Jest to całkiem nowa technologia. TNT jest jakieś niebieskie, poza tym lżejsze(szybciej można z nim biegać). Odpalasz jeden, daje lepszą eksplozję niż stare, i w dodatku miejsce wybuchu znacznie się ochłodziło. Musisz za pomocą tych TNT wykopać korytarz w lawie(TNT najpierw ją ochładza a potem rozsadza). Gdy przekopiesz się przez całą lawę zauważasz wiszącego na ścianie człowieka.........
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012