Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: DemoLisH
01-01-2011, 16:36
MULTIPLAYER
Autor Wiadomość
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 05-07-2008, 11:52   MULTIPLAYER

Uwaga, uwaga! Wymyśliłem, w jaki sposób może być rozwiązana kwestia multiplayera.
Niestety już na samym początku wiem, że zawsze będą z tym kłopoty i będą pojawiać się błędy w grze, ale po zastosowaniu pewnych ograniczeń stworzenie trybu multiplayer w COLOBOCie jest realne.

Będzie to wymagać stworzenia programu - klienta. Mam nadzieję, że ktoś się tego podejmie, bo ja jeszcze nie znam C++ ani Javy.

A program będzie działał w sposób następujący:
1. Program musi znać IP komputera przeciwnika. W tym celu pojawia się okienko, gdzie można wpisać IP kolegi, z którym będziemy grać (można też zrobić, aby program sam wyszukiwał przeciwników, ale to wymaga więcej pracy i serwera).
2. Po odpaleniu programu uruchamiany jest drugi program, który określony jest w pliku konfiguracyjnym (colobot.exe). Gdy ten drugi program zostanie zakończony, wtedy "klient" również się wyłącza.
3. Program będzie monitorował dwa pliki zapisane w folderze, który też jest podany w konfiguracji. Nazwy powiedzmy: up.txt i down.txt.
4. Cyklicznie, co jak najkrótszy czas program wysyła plik up.txt do przeciwnika i odbiera od niego plik down.txt. Plik down.txt zostaje nadpisany informacją "przybyłą" z sieci.

Mniej więcej tak to by wyglądało. Reszta to kwestia programowania w samym COLOBOCie. Na obrzeżach mapy umieszcza się inżyniera, który monitoruje wszystkie nasze ruchy (ułożenie robotów itp.) i zapisuje do up.txt oraz wydaje rozkazy robotom przeciwnika, które ma zapisane w down.txt.

Najłatwiej by się grało gdyby obaj gracze korzystali z tego samego dysku (np. sieciowego), wtedy dodatkowy program byłby niepotrzebny, ale niestety nie ma tak lekko ;) .
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
Ostatnio zmieniony przez COLOBOT 05-07-2008, 12:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mrowek 


Twoja ulubiona misja: ostatnia na nowej ziemi
Wiek: 19
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 65
Skąd: Tychy
Wysłany: 05-07-2008, 13:49   RE: MULTIPLAYER

nic nie zrozumiałem ale multiplayer to dobry pomysł
_________________
error! [podpis uciekł] error!

WYSTĘPUJĄ:Kyuubi no yoko,Naruto uzumaki i
Administrator

-oddawaj podpis!
-no co? tak to jest jak się nie loguje!
-eee tam przesadzasz! no puść!
-nigdy!
-oddawaj! o mam go!
-ech! dajcie napis koniec!
-spoko
 
 
Ball


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Nowej Ziemi
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 16
Wysłany: 06-07-2008, 16:09   RE: MULTIPLAYER

A czytałeś całe? Pierwsze 2 punkty to coś jak w trojanach :D
 
 
 
mrowek 


Twoja ulubiona misja: ostatnia na nowej ziemi
Wiek: 19
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 65
Skąd: Tychy
Wysłany: 06-07-2008, 16:27   RE: MULTIPLAYER

a co myślisz o muliplayerze? hę? a propo czytałem całe:D

ps. zrób se podpis!!!

// Po co tyle wykrzykników? Po co pogrubienie czegoś takiego? -adiblol
_________________
error! [podpis uciekł] error!

WYSTĘPUJĄ:Kyuubi no yoko,Naruto uzumaki i
Administrator

-oddawaj podpis!
-no co? tak to jest jak się nie loguje!
-eee tam przesadzasz! no puść!
-nigdy!
-oddawaj! o mam go!
-ech! dajcie napis koniec!
-spoko
Ostatnio zmieniony przez adiblol 11-02-2009, 17:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Ball


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Nowej Ziemi
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 16
Wysłany: 07-07-2008, 15:38   RE: MULTIPLAYER

Również uważam, że to dobry pomysł, tylko ciekawi mnie czy wejdzie w życie.

PS. Po co mi podpis? Podpis to tylko głupie pierdoły pod postem :/
// Popieram -adiblol
Ostatnio zmieniony przez adiblol 11-02-2009, 17:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mrowek 


Twoja ulubiona misja: ostatnia na nowej ziemi
Wiek: 19
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 65
Skąd: Tychy
Wysłany: 07-07-2008, 17:28   RE: MULTIPLAYER

tak jest!

aha i jeszcze jedno : przepraszam.
i spytam się kuzyna na temat tego multiplayera.bo mój kuzyn zna się na tym najlepiej:D(tak myślę).
_________________
error! [podpis uciekł] error!

WYSTĘPUJĄ:Kyuubi no yoko,Naruto uzumaki i
Administrator

-oddawaj podpis!
-no co? tak to jest jak się nie loguje!
-eee tam przesadzasz! no puść!
-nigdy!
-oddawaj! o mam go!
-ech! dajcie napis koniec!
-spoko
Ostatnio zmieniony przez mrowek 07-07-2008, 17:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mrowek 


Twoja ulubiona misja: ostatnia na nowej ziemi
Wiek: 19
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 65
Skąd: Tychy
Wysłany: 08-07-2008, 12:12   RE: MULTIPLAYER

skończmy już z naszymi konfliktami ok?

a z multiplayerem to jest problem ponieważ muszę pokazać kuzynowi tą grę a on przyjeżdża do mnie dopiero w sierpniu :(
_________________
error! [podpis uciekł] error!

WYSTĘPUJĄ:Kyuubi no yoko,Naruto uzumaki i
Administrator

-oddawaj podpis!
-no co? tak to jest jak się nie loguje!
-eee tam przesadzasz! no puść!
-nigdy!
-oddawaj! o mam go!
-ech! dajcie napis koniec!
-spoko
 
 
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 01-08-2008, 18:45   RE: MULTIPLAYER

Jest problem: INŻYNIER CZY W OGÓLE COKOLWIEK PROGRAMOWALNE NIE MA MOŻLIWOŚCI TWORZENIA ROBOTÓW I BUDYNKÓW !!! Można tworzyć jedynie itemki i obcych.
Chyba żeby przerobić produce ... ale to wymaga grzebania w exe'ku lub dostępu do kodów źródłowych.

Idea bdb! Tylko jeśli np. byłaby walka między jednym a drugim graczem to wtedy liczą się milisekundy i takie zapisywanie powodowałoby albo zacinanie gry (jeśli duża częstotliwość zapisywania) albo lagi (jeśli mniejsza).

Ponadto aby zminimalizować transfer należałoby zastosować kompresję lub obróbkę danych z plików in.txt i out.txt ...
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
 
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-11-2008, 13:09   RE: MULTIPLAYER

wszystko dobrze tylko po co te pliki nie lepiej przyslac informacje o polozeniu pojazdu, a druga osoba to odbierze i klient wklepie informacje za pomoca WriteProcessMemory do pamieci procesu 2 osoby
_________________
Compiling [Gość.exe]...

Zapraszam na grę zwaną League of Legends:
http://signup.leagueofleg...e98cec278372604
 
 
 
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 22-11-2008, 15:16   RE: MULTIPLAYER

Po to, żeby właśnie dzięki nim druga osoba mogła to odebrać. Nie zrozumiałeś dokładnie jak miałoby to działać. Programy byłyby uruchamiane bezbośrednio w C-Bot, a w tym wypadku bez plików się nie obejdzie.

Poza tym temat jest już stary i, jak widać, omawia dawne technologie.
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
 
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 30-01-2009, 17:32   RE: MULTIPLAYER

są jakieś postępy z MULTIPLAYERem???
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
 
 
 
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 04-02-2009, 15:19   RE: MULTIPLAYER

ech, ale nie koniecznie walka, ni koniecznie to musa byc przeciwnicy, powinno byc tez do sojuszu opcja, ze graja w sojusze przeciw obcym, a dzialalo by to podobnie jak multiplayer do gta sa, wlaczalo by sie i ladowalo by mapke i polozenie obiektow z jakiegos pliku... ;] i przydalby sie jeszcze chat jakis tam, zeby gadac, ale z tym to juz chyba problemu nie bedzie ;] ale jest jeden, jak sie polaczyc, potrzebny bylby jendak serwer... bo jak oboje sa w roznych sieciah i maja wewn. ip?? to sie nie da grac wtedy... ;/i to jest glowne ograniczenie! Co prawda na skype da sie to ominac, bo to inna technologia, ale to chyba za trudne ;( ale co to komu szkodzi postawic serwer?? :P
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
 
DOJO 
Piernik


Twoja ulubiona misja: Misja 36 (Ostatnia na nowej ziemi)
Wiek: 24
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 85
Wysłany: 27-02-2009, 21:49   

Czat? Mógłby być podobny do tego jaką jest message("Hej ziom!"); Pewnie by to odebrał..
Tyle też, że przydał by się filtr takich wiadomości. Na przykład wiadomość o wyprodukowanym tytanu gracza 1 chyba nie powinna być pokazywana graczowi 2?

PS: Mogłaby też być opcja wyścigów z przeszkodami tak jak w Ceebot albo, kto zniszczy więcej dynamitów. (Ale kto ci to magicznie zrobi... Ja się dopiero uczę prawdziwego C++.. :-x )
_________________
Ostatnio zmieniony przez DemoLisH 27-02-2009, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
0judge0
Gość


Wysłany: 07-06-2010, 10:36   

Witam jako że lubię Colobota, a ten pomysł mnie zaintrygował to w ramach treningu javy zrobiłem sobie taki program.

No więc tak, po rozpakowaniu rara w głównym katalogu gry, mamy w folderze files program klijentserver. Uruchamiamy go (jest napisany w javie więc wymaga wirtualnej maszyny javy) no i wiadomo jeden gracz tworzy server a drugi się do niego dołącza (musi znać jego ip). Po udanym połączeniu obydwaj włączają grę i jeden z nich wybiera server map a drógi klijent map.

Jest kilka problemów, głównie chodzi o programy napisane w colobocie, nie znam się aż tak dobrze na tym języku więc jak na razie można tylko poruszać się po mapie i nic więcej, ale mam nadzieję że userzy tego forum rozwiną ten projekt.

Program był testowany na sieciach LAN więc jeśli nie będzie się chciał połączyć przez internet należy użyć programu Hamachi do tworzenia sieci.

Jeszcze mała podpowiedź dla tych co będą ulepszać multiplayer. Najlepiej testować programy tak że:
-mamy dwie kopie gry na dysku
-i w jednej i w drugiej kopii uruchamiamy program a ip pozostawiamy 127.0.0.1
-dzięki temu mamy połączenie między dwiema kopiami programów

Linki:
Maszyna javy
Multiplayer
 
     
Bartek c++ 


Twoja ulubiona misja: Tropica - Czas na atak
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 390
Wysłany: 07-06-2010, 11:16   

Wow! Dobry jesteś!
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012