Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: krzys_h
22-06-2011, 15:29
Colobot jako mod

Czy to dobry pomysł?
Tak
71%
 71%  [ 10 ]
Nie
28%
 28%  [ 4 ]
Głosowań: 14
Wszystkich Głosów: 14

Autor Wiadomość
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 14-01-2011, 18:04   

Simbax napisał/a:
Bo jest dobry i można na nim zrobić praktycznie wszystko.

Odbieracie sobie użytkowników...

Simbax napisał/a:
Skoro kod jest otwarty, to co za problem go rozpowszechnić, pobrać, skompilować za darmo?

Można prekompilować na GNU/Linux za darmo a na Win$ płatnie :D
Leniwi użytkownicy będą woleli płacić i mieć pomoc techniczną niż szukać innej kompilacji lub kompilować samemu.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 15-01-2011, 23:21   

Zrobiłem ten temat jako ankietę, bo widzę, że dużej dyskusji tu nie ma...

(ankieta po to, by zobaczyć co myśli o tym "publiczność" bo jak wszyscy/większość powie, że nie to po co się zabierać)

----

Jeśli będziemy się zabierać za przerobienie tego na Source nie tylko musimy zrobić ogólny gameplay ale też modele przenieść........

i tu mamy 2 możliwości:
-przerobić pliki .mod z colobota na modele odpowiadające Source
-zrobić te same modele na nowo
_________________
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 16-01-2011, 19:21   

Lepsze chyba będzie to drugie, bo te modele są trochę... kanciaste. I można w ogóle je przerobić?
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 17-01-2011, 01:18   

nie wiem..

Myślałem nad jakimś konwerterem....

Dodatkowo nie wiem, czy te pliki .mod to na pewno modele D:
_________________
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 17-01-2011, 10:46   

Thorin12 napisał/a:
Dodatkowo nie wiem, czy te pliki .mod to na pewno modele D:

Ale ja wiem że tak. Jest już wykonany przeze mnie konwerter z MOD na OBJ a OBJ już łatwiej obsłużyć chociażby w Blenderze.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 17-01-2011, 23:22   

To jest strona na której są informacje co do tego silnika Source. Są tam również jego prawa...

Co do modeli to muszą być w formacie .VTX , .VVD i .PHY

I żeby to głosowanie nie trwało będzie ono zakończone 1 lutego D:
_________________
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 18-01-2011, 14:19   

Jestem przeciwny temu projektowi. Wolałbym, aby CoLoBoT 2 był w pełni niezależnym, OpenSource-owym projektem. Potencjał samego CoLoBoT-a nie został wykorzystany w pełni, więc CoLoBoT 2 (najlepiej aby się nazywał C-World) powinien być bardziej nowatorskim przedsięwzięciem. Jeśli dobrze rozumiem ideę CoLoBoT jako mod, to wychodzi na to, że możliwości tworzenia w tym środowisku są dość ograniczone.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 18-01-2011, 18:13   

cezar.512 napisał/a:
Jestem przeciwny temu projektowi. Wolałbym, aby CoLoBoT 2 był w pełni niezależnym, OpenSource-owym projektem.

Tak trzymać! Trzeba się uniezależnić od kapitalistów!
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 18-01-2011, 18:40   

Ale to NIE ma być Colobot 2 tylko jakby Colobot w wersji na Source. Kto tu pisał, że na tym silniku mamy robić C2? -.-

BTW Już nic nie rozumiem. Jak w końcu chcecie zrobić tego C2? Wszyscy cały czas się napędzają, żeby się wsiąść w końcu do roboty, a tak naprawdę nawet nie wiecie czy to będzie mission pack czy pisane od podstaw czy co tam jeszcze...

@Topic: Naszła mnie myśl, że gdyby owy mod powstał to Colobot może nawet zyskałby na popularności.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 18-01-2011, 20:15   

Poczekam aż skończy się głosowanie wtedy będzie można rozdzielić prace i jakoś to wyjdzie.

W tym czasie podejmuje próbę nauki modelowania - może uda mi sie zrobić chociaż prosty model z teksturą (tytan na przykład)...

Co do tego, czy importujemy czy nie - owszem, kanciate modele można zrobić na nowo ale te, które są dobre można zaimportować...
Tylko nie wiem czy to importowanie wypali - w colobocie nie było Ragdolli a tu muszą być D:
_________________
 
     
bbiidduull 


Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 140
Wysłany: 19-01-2011, 19:20   

Ja umiem jako tako modelować... i tekstury tez dam rade w Zmodeler 1.7. Sporo się bawiłem w tym programie modelując samochody.

Zaraz spróbuję coś stworzyć. Choć przydały by się szkice.
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 19-01-2011, 21:14   

bbiidduull napisał/a:
Zaraz spróbuję coś stworzyć. Choć przydały by się szkice.

Może po prostu udoskonal jakiś model z CoLoBoT-a? Na przykład mrówce udoskonal polygony i dodaj coś od siebie.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 19-01-2011, 21:40   

@bbiidduull


Koniecznie przeczytaj stronkę bo Source musi mieć swój własny typ modelu...

I tak, wystarczy że udoskonalisz po prostu modele z Colobota (robotom, owadom dasz kości żeby były ładnymi Ragdollami)
_________________
 
     
bbiidduull 


Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 140
Wysłany: 20-01-2011, 14:24   

Próbowałem coś zdziałać bez szkiców... raczej nie dam rady bez nich.


Próbuje zrobić radar i jak na razie mam tyle. Ideał to nie jest, ale dobrze że coś w ogóle wyszło z tego.



[ Dodano: 20-01-2011, 22:42 ]
End... coś takiego stworzyłem.

[ Dodano: 20-01-2011, 22:50 ]
Da się wyciągnąć tekstury z tych plików *.dat?

sdfghjkl4545455456787[][][]0-.png
Plik ściągnięto 1088 raz(y) 16,04 KB

 
     
Sioner 
Ubuntu user


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 152
Wysłany: 20-01-2011, 23:02   

bbiidduull napisał/a:
Da się wyciągnąć tekstury z tych plików *.dat?

Tak programem, który jest na forum. Tekstury są w pliakach *tga. Ubuntu odczytuje bez problemu, ale windows potrzebuje programów.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012