Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Rzeczy ukryte
Autor Wiadomość
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-01-2011, 16:10   Rzeczy ukryte

Wszystkie rzeczy tu znalezione zostały w pamięci procesu, więc nie ma tu żadnych błędów.

Wszystkie kody:
winmission
lostmission
trainerpilot
allresearch
nolimit
photo1
photo2
noclip
addhusky
addfreezer
fullpower
fullenergy
fullshield
fullrange
debugmode
showstat
invshadow
invdirty
invfog
invlens
invwater
invsky
invplanet
showpos
selectinsect
showsoluce
allmission
invradar

Wszystkie obiekty:
Portico
SpaceShip
Derrick
BotFactory
PowerStation
Converter
ReprairCenter
DefenseTower
AlienNest
ResearchCenter
RadarStation
ExchangePost
PowerPlant
AutoLab
NuclearPlant
PowerCaptor
Vault
Houston
Target1
Target2
StartArea
GoalArea
TitaniumOre
UraniumOre
Titanium
PowerCell
NuclearCell
OrgaMatter
BlackBox
Barrier
WayPoint
BlueFlag
RedFlag
GreenFlag
YellowFlag
VioletFlag
PowerSpot
TitaniumSpot
UraniumSpot
KeyASpot
KeyBSpot
KeyCSpot
KeyDSpot
PracticeBot
WheeledGrabber
TrackedGrabber
WingedGrabber
LeggedGrabber
WheeledShooter
TrackedShooter
WingedShooter
LeggedShooter
WheeledOrgaShooter
TrackedOrgaShooter
WingedOrgaShooter
LeggedOrgaShooter
WheeledSniffer
TrackedSniffer
WingedSniffer
LeggedSniffer
Thumper
PhazerShooter
Recycler
Shielder
Subber
TargetBot
AlienQueen
AlienEgg
AlienAnt
AlienSpider
AlienWasp
AlienWorm
Wreck

Później dodam resztę, dodam jeszcze, że z nieznanych funkcji jest np antfire();
która zapewne była w zamierzeniach twórców COLOBOT'a, lecz z jakiś przyczyn jej nie wprowadzili :P
 
 
     
Apus 


Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy
Wiek: 19
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 246
Skąd: ze wsi
Wysłany: 06-01-2011, 19:19   

1. Nie wszystkie kody. Brakuje clip (wyłącza noclip).
2. Nie wszystkie objekty. Brakuje objektu "30". Nie widzę też "Ruin".
3. Zapewne fire miało nie działać na mrowkach, tylko miało być antfire. Jak chyba każdy wie fire na mrówce ma parametr zmienna.position zamiast czasu strzału. Antfire to pewnie wersja działająca tylko na mrowkach.
4. Co to jest portico? Domyślam się że żuraw nieprzesuwalny ale nie jestem pewien.
Ostatnio zmieniony przez Simbax 06-01-2011, 19:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 06-01-2011, 19:24   

@Apus Portico to jest ten dźwig, który w trzeciej misji na Ziemi "przenosi" statek kosmiczny.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Apus 


Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy
Wiek: 19
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 246
Skąd: ze wsi
Wysłany: 06-01-2011, 19:26   

Czyli żuraw nieprzesuwalny.
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-01-2011, 13:23   

DemoLisH napisał/a:
Wszystkie obiekty


Nie wszystkie. Brakuje:
Greenery1..19
Tree0..3
Mushroom1..2
MegaStalk0..4
Quartz0..3
Barrier można dokładniej: Barrier0 i Barrier1
ApolloLEM
ApolloFlag
ApolloAntenna
ApolloAntena
Firework
Home
Wreck dzieli się jeszcze na: WreckBotw1..2, WreckBott1..2 i WreckBotr1..2
Ruin, a konkretniej: RuinBaseCamp, RuinHeadCamp, RuinConvert, RuinDoor, RuinBotFactory, RuinPedestal i RuinSupport
ApolloJeep
Tech
Bag
Mine
TNT
KeyA..D

Uff... i to chyba wszystko.

Źródło: http://pl.wikibooks.org/w...#Lista_objektów
 
 
     
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 07-01-2011, 13:44   

Apus napisał/a:
Czyli żuraw nieprzesuwalny.

Akurat przesuwalny :)
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
     
Apus 


Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy
Wiek: 19
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 246
Skąd: ze wsi
Wysłany: 07-01-2011, 13:54   

krzys_h napisał/a:
Nie wszystkie. Brakuje:
Greenery1..19
Tree0..3
Mushroom1..2
MegaStalk0..4
Quartz0..3

Barrier można dokładniej: Barrier0 i Barrier1
ApolloLEM
ApolloFlag
ApolloAntenna
ApolloAntena
Firework
Home

Wreck dzieli się jeszcze na: WreckBotw1..2, WreckBott1..2 i WreckBotr1..2
Ruin, a konkretniej: RuinBaseCamp, RuinHeadCamp, RuinConvert, RuinDoor, RuinBotFactory, RuinPedestal i RuinSupport
ApolloJeep
Tech
Bag
Mine
TNT
KeyA..D


Jeszcze jeden obiekt '30'. Wpiszcie sobie w programie produce(position,orientation,30,"").

Oprócz tego. Obiekty które podkreśliłem to nie zwykłe obiekty, tylko takie które zostały stworzone przez CreateObject i są częścią planszy. Nie da się ich zaznaczyć, nie powstają podczas gry, są jak posągi które twórcy umieścili na planszy. Według mnie nie należy ich nazywać obiektami.

COLOBOT napisał/a:
Apus napisał/a:
Czyli żuraw nieprzesuwalny.

Akurat przesuwalny :)


Nazywa się żuraw przesuwalny ale jego cechą charakterystyczną jest to że jest nieprzesuwalny. ;-)
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-01-2011, 14:11   

Może i racja, ale przy okazji powstała pełna lista obiektów dla twórców poziomów ;)
A jak sam zauważyłeś tworzone są za pomocą CreateObject, co wsazuje na to, że są to obiekty.
A co do obiektu 30 to nie ma on nazwy, dlatego nie wstawiłem go na listę.
 
 
     
Apus 


Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy
Wiek: 19
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 246
Skąd: ze wsi
Wysłany: 07-01-2011, 14:15   

krzys_h napisał/a:
Może i racja, ale przy okazji powstała pełna lista obiektów dla twórców poziomów ;) A jak sam zauważyłeś tworzone są za pomocą CreateObject, co wsazuje na to, że są to obiekty.

Tak ale w takim razie podłoże po którym chodzą i jeżdżą boty też jest obiektem. Gdzieś musi być granica. A poza tym chodzi o obiekty biorące czynny udział w rozgrywce.
 
     
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-01-2011, 18:30   

tzn nie chcę mi się wszystkiego wypisywać jak ktoś ma ochotę poszukać sobie all(czyli wspomóc temat), to niech ściągnie Cheat Engine i wybierze proces colobota, po czym kliknie na Memory View i w górnym menu trzeba wybrać View->Referenced Strings i nacisnąć Yes. Ukarzę się wam lista wszystkich wartości tekstowych w colobocie, z tego co widać puste pole budynku w colobocie nie ma swojego następcy.
Ostatnio zmieniony przez Simbax 07-01-2011, 19:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 08-01-2011, 02:07   

Apus napisał/a:
Według mnie nie należy ich nazywać obiektami.

Obiektem jest nawet samo ramię transportera czy kończyna mrówki. A że ruiny stoją i nic nie robią to dlatego należy je degradować? Utrudniają w poruszaniu się, to już coś.

Apus napisał/a:
Nazywa się żuraw przesuwalny ale jego cechą charakterystyczną jest to że jest nieprzesuwalny.

Jak to? Przecież wyraźnie w trzeciej misji na Ziemi Żuraw przesuwa Statek Kosmiczny na miejsce startu.
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-01-2011, 08:43   

COLOBOT napisał/a:
Przecież wyraźnie w trzeciej misji na Ziemi Żuraw przesuwa Statek Kosmiczny na miejsce startu.

Ale gracz nie może go przesunąć ;) EPSITEC nazwał go przesuwalnym i tak jest.
 
 
     
Apus 


Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy
Wiek: 19
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 246
Skąd: ze wsi
Wysłany: 08-01-2011, 14:16   

krzys_h napisał/a:
COLOBOT napisał/a:
Przecież wyraźnie w trzeciej misji na Ziemi Żuraw przesuwa Statek Kosmiczny na miejsce startu.

Ale gracz nie może go przesunąć ;) EPSITEC nazwał go przesuwalnym i tak jest.

To był żart. Zresztą cechą charakterystyczną statku kosmicznego jest to że nie lata. 8)
A na filmikach to wszystko jest możliwe.

[ Dodano: 08-01-2011, 14:45 ]
Zrobiłem jak napisał Demolish i znalazłem kilka poleceń w CBot których nigdy wcześniej nie widziałem:
pow(x,y);
retobjet(); [nie retobject]
strlen(string);
strleft(string,len);
strright(string,len);
strmid(string,pos,len);
strval(string);
strfind(string,substring);
strlower(string);
strupper(string);
eof();

Co ciekawe, polecenie radar niema podanego ostatniego parametru (FilterOnly...)
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-01-2011, 14:58   

To są chyba te podpowedzi wyświetlane na dole okienka edytora programu. np.Gdy wpiszesz radar to pokaże ci się radar( cat, ... );

[ Dodano: 08-01-2011, 15:03 ]
A co do tych funkcji:
pow(x,y); - podnosi x do potęgi y
str...(); - służą do operacji na stringach (pobieranie długości, konwersja na małe/duże litery, wyszukiwanie itp.)
eof(); - do operacji na plikach: zwraca true gdy jesteśmy na końcu pliku

Co do retobjet to pewnie jakaś literówka autorów gry.
 
 
     
Apus 


Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy
Wiek: 19
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 246
Skąd: ze wsi
Wysłany: 08-01-2011, 15:15   

Nowe odkrycia!
Jedna z wartości tekstowych to... TotoMode.
Są też wszystkie polecenia używane przy tworzeniu poziomów. Inna sprawa że są rozsiane na całej długości ee... 'tabelki'.
Wielokrotnie powtórzone jest button1.tga i button2.tga, w dodatku w losowych ciągach.
Ciekawe są też ostatnie 3 linijki.
Są to:
'Adres pliku' (nie wiem jak to nazwać) colobot.ini np.: D:\Program Files\Colobot\colobot.ini
Nazwa naszego astronauty (nie podam przykładu bo mój astronauta nazywa się tak jak mam na imię)
'Adres pliku' colobot.exe np.: D:\Program Files\Colobot\colobot.exe
:-D :-D :-D

[ Dodano: 08-01-2011, 15:17 ]
krzys_h napisał/a:
Co do retobjet to pewnie jakaś literówka autorów gry.

Tylko że obok jest retobject.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012