Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Parametry procesu
Autor Wiadomość
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-01-2011, 15:22   Parametry procesu

Znalazłem jakieś parametry procesu, a 1 znam od dawna, jak chcecie to sobie z nimi poeksperymentujcie:

-debug
-audiostate
-audiotrack
-nocd
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 06-01-2011, 17:25   

To audio mnie ciekawi. Zaraz będę sprawdzać :) BTW Próbował ktoś kiedyś zrobić własny soundtrack do Colobot-a? Gdzieś wyczytałem, że własna muzyka nagrana na płytę nie jest obsługiwana przez grę.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 06-01-2011, 17:47   

Simbax napisał/a:
Gdzieś wyczytałem, że własna muzyka nagrana na płytę nie jest obsługiwana przez grę.

U mnie działa. Ktoś nie umiał nagrać.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 06-01-2011, 18:00   

Aha. Dzięki.

Dobra więc na razie mogę napisać tyle:
-nocd - gra działa bez płyty, ale jeśli jej nie ma w napędzie to muzyki też nie ma (chociaż ten parametr chyba każdy zna :P )
-audiotrack - wyłącza muzykę niezależnie od tego czy płyta jest w napędzie czy nie
-audiostate - wyłącza dźwięki

Co robi debug? Myślałem, że zastępuje kod "debugmode", ale to nie to.

EDIT:
Ha! Po dodaniu -debug był cały ekran biały i pokazywało w prawym górnym rogu liczbę fps-ów, roździelczość itd. :-|
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
  Wysłany: 07-01-2011, 12:35   

Dobra, to ja opisze parametr -debug ;-) Najkrócej mówiąc jest to kombinacja kodów debugmode i showstat. Do tego pojawia się systemowy przycisk zamknij (podczas pracy w oknie). Przy okazji odkryłem, że w edytorze obiektów (tym po wpisaniu debugmode) pojawiają cię dodatkowe informacje na dole ekranu jak się wpisze showstat.

Kilka screenów:

 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 07-01-2011, 14:18   

@up Dziwne, bo u mnie nie działa ten parametr. Widać to w prawym górnym rogu, ale jest wszystko białe i nie da się nic zrobić... :shock:
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-01-2011, 14:22   

Hmm... Ciekawe. Może to zależy od wersji gry :?: U mnie wszystko działa normalnie, misje się ładują itd.
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 07-01-2011, 14:28   

A jaką masz wersję? Ja mam 1.9 PL oryginalna.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-01-2011, 14:36   

WIEM :!: Program musi być uruchomiony w katalogu gry, czyli najczęściej C:/Program Files/Colobot. Można to zrobić za pomocą skrótu (parametr Uruchom w:, czy coś takiego) albo poprzez Wiersz polecenia. Instrukcja (dla Windows XP):
1. Kliknij Start -> Akcesoria -> Wiersz polecenia
2. Wpisz cd "<ścieżka_do_kalalogu_colobota>"
3. Wpisz colobot.exe -debug

[ Dodano: 07-01-2011, 14:37 ]
Mam tą samą wersję.

[ Dodano: 07-01-2011, 14:41 ]
Wpadłem na jeszcze jeden pomysł. Do kodu debugmode trzeba wypakować zawartość pliku colobot1.dat do katalogu textures oraz colobot2.dat do katalogu models. Może trzeba to samo zrobić do parametru debug :?: Bo ja miałem tak wypakowane, ostatnio testowałem edytor...
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 07-01-2011, 15:13   

! Działa już. Okazało się, że nie miałem zawartości colobot2.dat wrzuconej do textures, chociaż myślałem, że jest :lol:
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012