Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana w komendzie "aim"
Autor Wiadomość
radyder 


Twoja ulubiona misja: Saari
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 33
Wysłany: 12-12-2010, 10:30   Zmiana w komendzie "aim"

Grając w misję "Szkoła strzelania" zauważyłem, że w komendzie "aim" można wprowadzić ciekawą zmianę
Tak wygląda procedura normalnie:
aim ( kąt );
Można tam jednak wpisać:
aim (direction(item.position));
_________________
Gram w CoLoBoTa dzięki Emxx52
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 12-12-2010, 11:17   

Też to kiedyś zauważyłem, mimo że z programowania nie jestem dobry. Taka kombinacja komend jest bardzo logiczna, przez co obawiam się, że większość forumowiczów też to odkryło i ten temat nie zrobi na nich wrażenia. Ale dobrze że napisałeś o tym, bo zdaje się, że nigdzie na forum nie pojawiła się ta informacja.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 12-12-2010, 11:41   

Bo to nie ma zadnego sensu, funkcja direction() oblicza kat w plaszczyznie poziomej, nigdy nie wiedzialem czemu ludzie mysla, ze za pomoca tego mozna wycelowac w cokolwiek, ale wiem, ze sie myla...
_________________
 
 
     
Korniszon 
Me Gusta: PPC


Twoja ulubiona misja: Spying...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 17
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 108
Skąd: Stamtąd, gdzie ty.
Wysłany: 12-12-2010, 11:47   

Mi to trochę pomogło.
_________________
Nazywajcie mnie KL582 (nick w Minecraft)
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 12-12-2010, 12:02   

Tak samo by ci pomoglo wpisanie aim(0);
_________________
 
 
     
radyder 


Twoja ulubiona misja: Saari
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 33
Wysłany: 14-12-2010, 13:41   

Masz rację. To powinno wyglądać tak:
aim(distance(position,item.position)-pitch-4)
_________________
Gram w CoLoBoTa dzięki Emxx52
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 14-12-2010, 13:50   

Moja cieta riposta nawet tutaj zawodzi...
_________________
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 14-12-2010, 16:54   



Poczytaj o funkcjach trygonometrycznych. Poza tym pipok napisał temat o celowaniu, poszukaj.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 17-12-2010, 12:21   

Odkryłem, że polecenie aim(direction(item.position)); nie celuje w obiekty znajdujące się nad ziemią.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 17-12-2010, 15:40   

@up Wy nadal wierzycie, ze to dziala?
_________________
 
 
     
radyder 


Twoja ulubiona misja: Saari
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 33
Wysłany: 18-12-2010, 14:45   

Człowieku, uspokuj się! Wpisałem co innego, nie zauważyłeś?! :-x
_________________
Gram w CoLoBoTa dzięki Emxx52
Ostatnio zmieniony przez adiblol 18-12-2010, 19:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 18-12-2010, 15:32   

I co z tego, ze wpisales co innego, skoro i tak jest to zle? :)
_________________
 
 
     
radyder 


Twoja ulubiona misja: Saari
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 33
Wysłany: 18-12-2010, 16:23   

Emxx mi namieszał. Jeszcze to sprawdzę. Oddychaj głęboko. Uff... Uff... :mrgreen:
_________________
Gram w CoLoBoTa dzięki Emxx52
 
     
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 19-12-2010, 18:44   

Bo piszesz pierdoły - to nie jest żadna zmiana, przecież to i tak oblicza kąt. Nie jest opisane w podręczniku, ale i tak jest oczywiste. Niestety jest bezużyteczne w przypadku obiektów stojących na tej samej pozycji z. Najlepsze na zestrzeliwanie obiektów latających (os). Chodzi mi oczywiście o aim(distance(position,cośtam.position)); bo aim(direction... (aż żal pisać) jest kompletnie bezużyteczne
_________________
Windows w szacie Linuxa
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 19-12-2010, 19:33   

@up
Bardzo sprytne, jesli chcesz trafic jakis obiekt ktory jest na mniejszej wysokosci niz ty to na 100% go trafisz, bo przeciez wtedy odleglosc miedzy wami bedzie ujemna.
_________________
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012