Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Zmiana w komendzie "aim" |
Autor |
Wiadomość |
radyder
Twoja ulubiona misja: Saari
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 33
|
Wysłany: 12-12-2010, 10:30 Zmiana w komendzie "aim"
|
|
|
Grając w misję "Szkoła strzelania" zauważyłem, że w komendzie "aim" można wprowadzić ciekawą zmianę
Tak wygląda procedura normalnie:
aim ( kąt );
Można tam jednak wpisać:
aim (direction(item.position)); |
_________________ Gram w CoLoBoTa dzięki Emxx52 |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 12-12-2010, 11:17
|
|
|
Też to kiedyś zauważyłem, mimo że z programowania nie jestem dobry. Taka kombinacja komend jest bardzo logiczna, przez co obawiam się, że większość forumowiczów też to odkryło i ten temat nie zrobi na nich wrażenia. Ale dobrze że napisałeś o tym, bo zdaje się, że nigdzie na forum nie pojawiła się ta informacja. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 12-12-2010, 11:41
|
|
|
Bo to nie ma zadnego sensu, funkcja direction() oblicza kat w plaszczyznie poziomej, nigdy nie wiedzialem czemu ludzie mysla, ze za pomoca tego mozna wycelowac w cokolwiek, ale wiem, ze sie myla... |
_________________
|
|
|
|
|
Korniszon
Me Gusta: PPC
Twoja ulubiona misja: Spying...
Pomógł: 1 raz Wiek: 17 Dołączył: 01 Paź 2010 Posty: 108 Skąd: Stamtąd, gdzie ty.
|
Wysłany: 12-12-2010, 11:47
|
|
|
Mi to trochę pomogło. |
_________________ Nazywajcie mnie KL582 (nick w Minecraft) |
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 12-12-2010, 12:02
|
|
|
Tak samo by ci pomoglo wpisanie aim(0); |
_________________
|
|
|
|
|
radyder
Twoja ulubiona misja: Saari
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 33
|
Wysłany: 14-12-2010, 13:41
|
|
|
Masz rację. To powinno wyglądać tak:
aim(distance(position,item.position)-pitch-4) |
_________________ Gram w CoLoBoTa dzięki Emxx52 |
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 14-12-2010, 13:50
|
|
|
Moja cieta riposta nawet tutaj zawodzi... |
_________________
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 14-12-2010, 16:54
|
|
|
Poczytaj o funkcjach trygonometrycznych. Poza tym pipok napisał temat o celowaniu, poszukaj. |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 17-12-2010, 12:21
|
|
|
Odkryłem, że polecenie aim(direction(item.position)); nie celuje w obiekty znajdujące się nad ziemią. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 17-12-2010, 15:40
|
|
|
@up Wy nadal wierzycie, ze to dziala? |
_________________
|
|
|
|
|
radyder
Twoja ulubiona misja: Saari
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 33
|
Wysłany: 18-12-2010, 14:45
|
|
|
Człowieku, uspokuj się! Wpisałem co innego, nie zauważyłeś?! |
_________________ Gram w CoLoBoTa dzięki Emxx52 |
Ostatnio zmieniony przez adiblol 18-12-2010, 19:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 18-12-2010, 15:32
|
|
|
I co z tego, ze wpisales co innego, skoro i tak jest to zle? |
_________________
|
|
|
|
|
radyder
Twoja ulubiona misja: Saari
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 33
|
Wysłany: 18-12-2010, 16:23
|
|
|
Emxx mi namieszał. Jeszcze to sprawdzę. Oddychaj głęboko. Uff... Uff... |
_________________ Gram w CoLoBoTa dzięki Emxx52 |
|
|
|
|
Emxx52
W istocie
Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 207 Skąd: Z istotnych pobudek
|
Wysłany: 19-12-2010, 18:44
|
|
|
Bo piszesz pierdoły - to nie jest żadna zmiana, przecież to i tak oblicza kąt. Nie jest opisane w podręczniku, ale i tak jest oczywiste. Niestety jest bezużyteczne w przypadku obiektów stojących na tej samej pozycji z. Najlepsze na zestrzeliwanie obiektów latających (os). Chodzi mi oczywiście o aim(distance(position,cośtam.position)); bo aim(direction... (aż żal pisać) jest kompletnie bezużyteczne |
_________________ Windows w szacie Linuxa
|
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 19-12-2010, 19:33
|
|
|
@up
Bardzo sprytne, jesli chcesz trafic jakis obiekt ktory jest na mniejszej wysokosci niz ty to na 100% go trafisz, bo przeciez wtedy odleglosc miedzy wami bedzie ujemna. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|