Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Saari 2 | Inwazja
Autor Wiadomość
Korniszon 
Me Gusta: PPC


Twoja ulubiona misja: Spying...
Wiek: 17
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 108
Skąd: Stamtąd, gdzie ty.
Wysłany: 20-11-2010, 19:50   Saari 2 | Inwazja

Gdy zakończy się filmik, kliknij działo na kołach i włącz program "KillAnt1". Będzie on bronić zachodniej flanki. Teraz zajmij się budowaniem wież obronnych. Pierwszą wybuduj na południu, a drugą - na północy. Transporterem zasilil wieżyczki. Cały czas monitoringuj ich stan baterii. Teraz wybuduj stację energytyczną i naprawczą, radar oraz hutę. Na transporterze wklej ten program:
Kod:
extern void object::CollectTitanOre()
{
        while(true)
        {
                if(energyCell.energyLevel <= 0.4)
                    maint();
               
                if(load == null)
                    retrieveResource(TitaniumOre);
                else
                {
                        processResource(Converter);
                        deliverResource(-1);
                    }
            }
}

void object::retrieveResource(int cat)
{
        object resource;
       
        while( (resource = radar(cat)) == null )
        {

                wait(10);   
            }
       
        myGoto(resource.position);
       
        errmode(0);
        grab();
        errmode(1);
}

void object::processResource(int cat)
{
        object building;
       
        while( (building = radar(cat)) == null )
        {

                wait(10);   
            }
       

        myGoto(building.position);
       
        drop();
       
        move(-3);
        wait(15);
        move(1.5);
       
        grab();
}

void object::deliverResource(int cat)
{
        object dest = radar(cat);
       
        if(dest == null)
            goto(space());
        else
        {
                errmode(0);
                if(goto(space(dest.position)) != 0)
                    goto(space());
                errmode(1);
            }
           
        drop();
       
}

void object::maint()
{
       
        while(rechargePlanA() == false and rechargePlanB() == false)
        { 
                wait(25);
            }
       
}

bool object::rechargePlanA()
{
        int cat[];
        cat[0] = PowerStation;
        cat[1] = PowerCaptor;
       
        object pwrSource = radar(cat); 
       
        if(pwrSource != null)
        {
 
                myGoto(pwrSource.position);
               
               
                while(energyCell.energyLevel < 1)
                    wait(1);
               
                return true;
            }
       
        return false;
}

bool object::rechargePlanB()
{
        object cell;
        float min = 0;
       
        while( (cell = radar(PowerCell,0,360,min)) != null )
        {
                min = distance2d(position,cell.position) + 0.5;
               
                if(cell.energyLevel >= 0.5)
                {
                        goto(cell.position);
                                                   
                        grab();   
                        drop(Behind);
                       
                        grab(EnergyCell); 
                        drop();
                       
                        grab(Behind);
                        drop(EnergyCell);
                       
                        return true;
                    }
            }
       
        return false;
}

void object::myGoto(point p)
{
        errmode(0);
       
        while(goto(p) != 0)
            wait(2);   
       
        errmode(1);
}

point object::triangulate2d(object o)
{
        point dest = o.position;
       
        dest.x += cos(o.orientation) * 3;
        dest.y += sin(o.orientation) * 3;
       
        return dest;
}

i go włącz. Zbuduj fabrykę robotów. Wybuduj strzelca latającego i go zasil. Wyniszcz nim mrówki, które nie dotarły do Ciebie. Kiedy nie będzie już mrówek, odleć samym astonautą.

Dobra robota, misja wypełniona :D
_________________
Nazywajcie mnie KL582 (nick w Minecraft)
Ostatnio zmieniony przez COLOBOT 08-01-2011, 02:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 13-12-2010, 11:08   

Korniszon napisał/a:
Teraz zajmij się budowaniem wież obronnych. Pierwszą wybuduj na południu, a drugą - na północy. Transporterem zasilil wieżyczki. Cały czas monitoringuj ich stan baterii.

Odkryłem lepszą i łatwiejszą metodę przejścia tej misji:

1. Uruchom na WheeledShooter program KillAnt1.

2. Weź dwie kostki tytanu: jedną ma trzymać WheeledGrabber, a drugą Me.

3. Idź teraz oboma wyżej wymienionymi obiektami do będącego pod wpływem programu WheeledShooter.

4. Agresorzy typu AlienAnt nie zaatakują Twoich kostek tytanu, będących na pokładzie SpaceShip, ale na wszelki wypadek warto je mieć cały czas w rękach/ramieniu hydraulicznym.

5. WheeledShooter ma dość energii, aby sprostać wszystkim agresorom, musisz tylko manewrować obiektami WheeledGrabber i Me tak, aby nie oberwać zbytnio.

6. Po zakończonej akcji rób to, co opisał wyżej w dalszej części postu użytkownik Korniszon.

7. Jeżeli wyświetli Ci się komunikat o wypełnieniu tejże trudnej misji, możesz zacząć już skakać z radości i wychwalać mnie od bogów mądrości :mrgreen: .
Ostatnio zmieniony przez Raptor 13-12-2010, 13:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Korniszon 
Me Gusta: PPC


Twoja ulubiona misja: Spying...
Wiek: 17
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 108
Skąd: Stamtąd, gdzie ty.
Wysłany: 13-12-2010, 12:53   

OOO!(lol) Zaznaczam POMÓGŁ
_________________
Nazywajcie mnie KL582 (nick w Minecraft)
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 13-12-2010, 13:25   

Dzięki! Nie wiedziałem, że jestem AŻ tak genialny! Czuję się tak dowartościowany, że nigdy nie będę potrzebował psychiatry ;-) :mrgreen: !
 
     
Korniszon 
Me Gusta: PPC


Twoja ulubiona misja: Spying...
Wiek: 17
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 108
Skąd: Stamtąd, gdzie ty.
Wysłany: 16-12-2010, 20:56   

Jest lepsza końcówka:

1. Postępuj tak, jak wcześniej pisałem.
2. Nie buduj strzelca latającego.
3. Resztę mrówek wyniszcz działem, które masz przy sobie(WheeledShooter).
4. Odleć.
// zapomniałem o tym - Korniszon
_________________
Nazywajcie mnie KL582 (nick w Minecraft)
Ostatnio zmieniony przez Korniszon 26-12-2010, 17:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 16-12-2010, 20:59   

Szybciej pojdzie latajacym dzialem :)
_________________
 
 
     
Korniszon 
Me Gusta: PPC


Twoja ulubiona misja: Spying...
Wiek: 17
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 108
Skąd: Stamtąd, gdzie ty.
Wysłany: 16-12-2010, 21:00   

No wiem, ale nie trzeba marnować kostki tytanu :)
_________________
Nazywajcie mnie KL582 (nick w Minecraft)
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 16-12-2010, 22:59   

I co pozniej z ta kostka zrobisz? Zabierzesz na nastepna planete? :>
_________________
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 16-12-2010, 23:08   

Widzę, że zarówno Korniszon jak i ja myślimy ekologicznie...
Faktycznie, brak WingedShooter powoduje utratę czasu, ale czego się nie robi dla zabicia nudy i wyciśnięcia jak największej przyjemności z gry?
Ostatnio zmieniony przez Raptor 17-12-2010, 10:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Korniszon 
Me Gusta: PPC


Twoja ulubiona misja: Spying...
Wiek: 17
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 108
Skąd: Stamtąd, gdzie ty.
Wysłany: 17-12-2010, 07:38   

Berserker napisał/a:
I co pozniej z ta kostka zrobisz? Zabierzesz na nastepna planete?

TAK!!!!! :D

[ Dodano: 17-12-2010, 07:39 ]
cezar.512 napisał/a:
Widzę, że zarówno Korniszon jak i ja myślimy ekologicznie...

??? I don't understand! ??? (Translater: ??? Nie rozumiem! ???)
_________________
Nazywajcie mnie KL582 (nick w Minecraft)
 
     
Apus 


Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Wiek: 19
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 246
Skąd: ze wsi
Wysłany: 17-12-2010, 14:42   

cezar.512 napisał/a:

5. WheeledShooter ma dość energii, aby sprostać wszystkim agresorom, musisz tylko manewrować obiektami WheeledGrabber i Me tak, aby nie oberwać zbytnio.


Najlepiej napisać program do podążania za Me (coś jak FollowPhazer) i uruchomić go na WheeledGrabber. Wtedy wystarczy manewrować Me.
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 17-12-2010, 15:39   

Cytat:
Raczej na następną misję na tej samej planecie: "Bezbronny". Poza tym gra nie pamięta, co mieliśmy na końcu misji na statku i nie stosuje tej informacji do kolejnej misji.

Serio? A ja zawsze myslalem, ze po drodze osy napadaja astronaute i go okradaja.

Cytat:
Ja też w taki sposób gram, aby zużyć jak najmniej surowców i zostawić po sobie jak najmniej obiektów. Wiem, to bezsens, ale daje frajdę!

Ja zawsze strasznie sie rozbudowywuje, czasem nawet do poziomu extreme, fortyfikuje i organizuje baze mimo, ze dawno juz moglem skonczyc gre. Na ofrenii potrafie zbudowac 50+ odgromnikow by moc podjechac do kazdej mrowki nie ryzykujac bycia trafionym przez piorun.
_________________
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 21-12-2010, 08:55   

Apus napisał/a:
Najlepiej napisać program do podążania za Me (coś jak FollowPhazer) i uruchomić go na WheeledGrabber. Wtedy wystarczy manewrować Me.

Niezbyt się to opłaca. Robot może kolidować z WheeledShooter podczas podążania za Me. Ale warto to przetestować.
 
     
Korniszon 
Me Gusta: PPC


Twoja ulubiona misja: Spying...
Wiek: 17
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 108
Skąd: Stamtąd, gdzie ty.
Wysłany: 26-12-2010, 17:35   

:evil:
cezar.512 napisał/a:

6. Po zakończonej akcji rób to, co opisał wyżej w dalszej części postu użytkownik Korniszon.

7. Jeżeli wyświetli Ci się komunikat o wypełnieniu tejże trudnej misji, możesz zacząć już skakać z radości i wychwalać mnie od bogów mądrości :mrgreen: .

ZAPOMNIAŁEŚ O MNIE!!!!! :evil: :evil: :evil:
_________________
Nazywajcie mnie KL582 (nick w Minecraft)
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 26-12-2010, 20:09   

Co do wychwalania siebie od ''bogów'' mądrości, chodziło mi o to, że zaproponowałem swój pomysł (oryginalny), jak podołać wszystkim mrówkom w jak najprostszy i bezpieczny sposób.
Korniszon natomiast na początku tematu powiedziałeś, jak przejść całą misję na podstawie solucji dostępnej w grze, dodając do tego przydatny program. Ja wcale o Tobie nie zapomniałem, Korniszonie, tylko zażartowałem na swój temat.
Tobie też się należą oklaski za to, że z myślą o mniej doświadczonych graczach, do swojej interpretacji solucji dołożyłeś jeszcze przydatny program.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012