Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
interpreter CBot w php
Autor Wiadomość
sajmon313 
Jedi Master


Wiek: 28
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: /dev/uarndom
Wysłany: 18-12-2009, 13:23   interpreter CBot w php

Witam!
Czy istnieje wogóle takie narzędzie?
Chodzi tylko o sprawdzenie poprawności programu, a nie o jego wykonanie
Bo jeżeli nie to będe musiał sam napisać...
Ale zawsze jest nadzieja że ktoś z was takie coś już ma :P
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 19-12-2009, 13:48   

sajmon313 napisał/a:
Czy istnieje wogóle takie narzędzie?

Przesadny optymizm :D . Nie istnieje. Ale możesz poszukać walidatorów kodu c++ i przerobić...

Gdzie chcesz ten walidator kodu wykorzystać? Na php-cli czy na stronie www?
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
sajmon313 
Jedi Master


Wiek: 28
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: /dev/uarndom
Wysłany: 19-12-2009, 17:38   

adiblol napisał/a:

Gdzie chcesz ten walidator kodu wykorzystać? Na php-cli czy na stronie www?

Na www, żeby pozbyć się problemów z różnicami między różnymi platformami, mieć dostęp w pracy, w komórce, gdziekolwiek.

Wolę tworzyć mapy/programy poza colobotem (nie lubie co chwile minimalizowac colobota).

Dodatkowo, mój program będzie miał opcje walidacji plików scenenn.txt

Jeżeli jest ktoś chętny do testowania, to mogę tutaj zamieszczać postępy.
 
 
     
FE4R 


Twoja ulubiona misja: Saari - Inwazja
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 144
Wysłany: 19-12-2009, 17:44   

Do tworzenia obiektów możesz wykorzystać szybki program od naszego admina:

Kod:

extern void object::Zapiszobiekt( )
{
   
    string msg, poz;
    float dir;
    int i;
   
    dir = 2 - (orientation / 180);
    if (dir > 1.99) dir = 0.00;
   
    poz = this.position.x+";"+this.position.y;
   
    file plik();
    file p2();
   
    if (!plik.open("Obiekty.txt", "r"))
    {
        plik.open("Obiekty.txt", "w");
        plik.writeln("CreateObject pos="+poz+" dir="+dir+" type=");
        plik.close();
        message(this.position.x+" ; "+this.position.y+" , "+dir);
        return;
    }
    p2.open("Obiekty2.txt", "w");
   
    while(!plik.eof())
    {
        msg = plik.readln();
        if (msg != "") p2.writeln(msg);
    }
   
    plik.close();
    p2.close();
   
    plik.open("Obiekty.txt", "w");
    p2.open("Obiekty2.txt", "r");
   
    while(!p2.eof())
    {
        msg = p2.readln();
        if (msg != "") plik.writeln(msg);
    }
   
    plik.writeln("CreateObject pos="+poz+" dir="+dir+" type=");
   
    plik.close();
    p2.close();
   
    message(this.position.x+" ; "+this.position.y+" , "+dir);
   
}


Bo zakładam, że to właśnie przepisywanie pozycji obiektów jest tak uciążliwe.
 
     
sajmon313 
Jedi Master


Wiek: 28
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: /dev/uarndom
Wysłany: 19-12-2009, 18:20   

FE4R napisał/a:

Bo zakładam, że to właśnie przepisywanie pozycji obiektów jest tak uciążliwe.

Programik przydatny, ale ja raczej chciałbym stworzyć narzędzie, które wykrywa błędy (literówki), sprawdza czy w CreateObject jest odpowiednia liczba argumentów, czy argumenty są poprawne. Ogólnie czy cały plik ma poprawną składnie.

Jak już pisałem, wolę tworzyć mapy bez włączania colobota, a z pozycje, można łatwo obliczyć z tego obrazka:
i wiadomości, ze reliefy mają rozmiar 161x161,

Orientacja jest w miarę prosta do zapamiętania [wiem że nieintuicyjna - 0 powinno być na północy]

[ Dodano: 24-12-2009, 22:05 ]
Pierwsza w miarę działająca wersja: http://estudent.put.pozna...marciniak/cbot/
ostzregam, że działa tylko kilka rzeczy.
na razie bez bajerów, czysty text
i na razie tylko programy cbot, bez scenexx

[ Dodano: 02-01-2010, 22:22 ]
No i kolejna aktualizacja.
kilka rzeczy działa (funkcje z parametrami liczbowymi lub zmiennymi)
kilka jeszcze nie działa (funkcje z wyrażeniami)
np. to:
Kod:
motor(dir/90,1);

pokazuje jeszcze jako błąd.

Z na pewno działających rzeczy: zliczanie niezamkniętych nawiasów!
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012