Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z programem.
Autor Wiadomość
Bartek c++ 


Twoja ulubiona misja: Tropica - Czas na atak
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 390
Wysłany: 09-11-2009, 19:43   Problem z programem.

Mianowicie mam problem z linijką tego programu-

Kod:
aim(item.position.z-topo(item.position));


działa dobrze tylko na osy zbyt wolno reaguje Pomóżcie!
Ustawia lufe na poziom wroga.
_________________

 
     
FE4R 


Twoja ulubiona misja: Saari - Inwazja
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 144
Wysłany: 09-11-2009, 21:23   

>.>

Już był taki temat... pipok go napisał, a że jest specem od 'geometrii analitycznej'(cokolwiek to znaczy :D ) to się zna na takich rzeczach...

Podstawowy kod wykorzystuje funkcję trygonometryczną 'arcus tangens'.
Wygląda to mniej więcej tak:

Kod:
        float h, dist;
        object target = radar(AlienWasp);

        h = target.altitude - position.z

        dist = distance2d(position, target.position);

        turn(direction(target.position));

        if(distance(position, target.position) <= 40)
        {

             aim(atan(h/dist));

             fire(0.1);
             wait(1);

         }


}
 
     
Bartek c++ 


Twoja ulubiona misja: Tropica - Czas na atak
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 390
Wysłany: 10-11-2009, 14:24   

dzięki za pomoc. :)

[ Dodano: 10-11-2009, 15:38 ]
Tamto działało moje tylko gdy ose leciała po 2 sekóndach ustawił lufe.
_________________

 
     
pipok 


Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 53
Wysłany: 10-11-2009, 17:36   

FE4R napisał/a:
pipok go napisał, a że jest specem od 'geometrii analitycznej'(cokolwiek to znaczy :D ) to się zna na takich rzeczach...
Ani nie pisałem, że jestem specem od geometrii analitycznej, ani nie jestem :) Po prostu, dawno temu się jej uczyłem i dość lubię. To dział matematyki, w którym się analizuje figury geometryczne: punkty, proste, okręgi itp., przez badania równań, układów równań, nierówności, które je reprezentują w układzie współrzędnych. taka geometria bardziej liczona niż rysowana.

Bartek c++: Nie wychodziło Ci, bo próbowałeś użyć aim() do ustawienia różnicy wysokości, na której znajduje się cel. Błąd. Lufa nie jest zamontowana na podnośniku, nie można jej wysunąć do góry ani wsunąć w dół. Można ją tylko pochylać do dołu lub do góry. Dlatego parametrem dla funkcji aim jest kąt, pod jakim ma zostać nachylona lufa względem płaszczyzny podstawy bota.

Cytat:
Kod:
if(distance(position, target.position) <= 40
Z równości można spokojnie zrezygnować. Wystarczy
Kod:
if(distance(position, target.position) < 40
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 18-11-2009, 20:25   

Cytat:
pipok go napisał, a że jest specem od 'geometrii analitycznej'(cokolwiek to znaczy ) to się zna na takich rzeczach...

Funkcje trygonometryczne to III gim, wystarczy tylko poszukac do czego arcus sluzy :P
_________________
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 18-11-2009, 21:40   

Berserker napisał/a:
Funkcje trygonometryczne to III gim

I gówno prawda, niestety. MEN chce najwyraźniej więcej humanistów (właściwie to pseudohumanistów-nieuków, bo humanizm NIE polega na niechęci do ścisłych), w nowym programie nauczania trzeba będzie umieć jeszcze mniej :/
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 18-11-2009, 22:33   

Niestety ale uczniow dzieli sie na 'humanistow' i 'scislowcow' (scislowcy nieumiejacy korzystac z procentow liczac przeciazenie i humanisci piszacy 'interpretacja' jako 'inter pretacja' ftw!) ze wzgledu na myslenie(logiczne i abstrakcyjne), ale to ci 'humanisci' maja problemy z zapamietaniem 4 zaleznosci na krzyz. I i tak nikt nie lubi biologii :o
_________________
 
 
     
Bartek c++ 


Twoja ulubiona misja: Tropica - Czas na atak
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 390
Wysłany: 05-12-2009, 14:31   

Proponuje zamknąć ten temat.
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012