Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Colobot 2
Autor Wiadomość
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 29-02-2008, 12:42   RE: Colobot 2

to znaczy miejsce na budowe jest to taka kotlinka na polnocnym zachodzie ale co do statku kosmicznego to jeszcze nie wiem

h.jpg
Plik ściągnięto 938 raz(y) 2,39 KB

Ostatnio zmieniony przez Thorin12 29-02-2008, 12:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 02-03-2008, 00:23   RE: Colobot 2

i co morze byc czy jakies uwagi czy cos to piszcie to zmienie to

map3.jpg
Plik ściągnięto 938 raz(y) 8 KB

 
 
Tomesy


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 103
Skąd: Łomża
Wysłany: 04-03-2008, 16:52   RE: Colobot 2

Skończyłem pierwszą mapkę do Colobota 2, choć nie do końca. Nie wiedziałem jak zrobić, żeby misja automatycznie się zakończyła po znalezieniu kilku sztuk tytanu. Trzeba odlecieć statkiem. YanPL popraw mnie jeśli umiesz i napisz rozkazy, bo nie wiedziałem jaką treść mają zawierać. Nie jestem pewien, czy chodziło Ci dokładnie o to co zrobiłem razem z Thorinem, ale jeśli coś ci się nie podoba to mogę poprawić.

Przez tydzień, albo dwa nie będę miał czasu na robienie map i scriptów.
Misję umieszczam w załączniku.

PS. To moja pierwsza mapka na poważnie, więc nie liczę, że wszystkim się spodoba.

colobot2_map1.rar
Pobierz Plik ściągnięto 44 raz(y) 18,87 KB

_________________
Piszę bo lubię.
Ostatnio zmieniony przez Tomesy 14-03-2008, 15:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
YanPL


Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 32
Wysłany: 09-03-2008, 13:00   RE: Colobot 2

Tomesy - mapa b. dobra, choć nie użyłeś terenu thorina.
_________________
 
 
 
Tomesy


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 103
Skąd: Łomża
Wysłany: 09-03-2008, 14:09   RE: Colobot 2

Ja z Thorinem postanowiliśmy użyć innego terenu, bo tamten się nie nadawał. Jak będziesz miał czas to zrób to czego nie zrobiłem.
_________________
Piszę bo lubię.
 
 
 
mac1e7


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Orfenii
Wiek: 26
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-03-2008, 15:47   RE: Colobot 2

Ja jestem grafikiem więc moge się na coś przydać... dodatkowo wymyśliłem trzy rzeczy :P BARDZO niestandardowe no ale cóż...


Pierwsza to taki duzy transporter mógłby się nazywać np. Barka :) do niego trzeba by było zrobić też nowe (zmodyfikowane) menu ponieważ jest skomplikowany....

posiada :
- 9 miejsc na (T)owary (np. tytan)
- 2 miejsca na (B)aterie Główne (one zużywają się najpierw oczywiście równolegle)
- 1 miejsce na (B)aterie (R)ezerwową (odpalana gdy B już siadły)
- 1 (Podajnik)

Dane techniczne :

Prędkośc : 2x wolniejszy od Transportera Latającego
Wymiary : 2,5 szerokości, 3,5 długości (jako jednostkę wybrałem Transporter Latający :P )
Zużycie energii : 1 ogniwo elektryczne wystarcza na 50m lotu lub 75m jazdy (tak, on może latać :P ) analogicznie ogniwo atomowe wystarcza na 5.000m lotu lub 7.500m jazdy

Szkice :

Pojazd : http://www2.speedyshare.c...52018/szkic.jpg
Menu : http://img87.imageshack.u...szkic001lf4.jpg

Tych bazgrołów nawet nie próbujcie odczytać :P tak pisze (w zasadzie to pisałem... 3 lata temu :) teraz pisze jeszcze gorzej....) no i tyle zresztą wszystko co tam było dałem tu.


Druga rzecz to fabryka bomb :) taki budynek miałby oczywiście miejsce na baterie, 2 wejścia i 1 wyjście. Do wej. 1 wkładałoby się Materie Organiczną a do drugiego Kostkę Tytanu. Oczywiście wychodzi bomba... Taką bombę można by odpalać zdalnie lub po prostu zrucając a nieba (nalot :P ) przy pomocy Transportera Latającego.

Dane techniczne fabryki :

Wymiary : Takie jak Fabryki Ogniw Atomowych
Zużycie energii : 1 Ogniwo Elektryczne na jedną bombę, analogicznie Ogniwo Atomowe wystarczy na 100 bomb

Dane techniczne bomby :

Wymiary : Troszkę większe od Materii Organicznej
Kolor : Szary (do uzgodnienia)
Zasięg wybuchu : 5m (promień)


Trzecia i ostatnia rzecz to Automatyczne Działko (w kilku wersjach). Takie działko buduje się w specjalnej fabryce (takie jak fabryka botów ale inny kolor). Działka można przestawiać ale nie można im wymieniać baterii ! Ich bateria jest wbudowana w korpus dzięki czemu mogą zanurzać sie pod wodę (i tak pod wodą nie strzelają... to tylko ze względu bezpieczeństwa). Przy budowie potrzebne są 2 kostki tytanu i ELEKTRYCZNE Ogniwo (robot może działać baaardzo długo mimo iż ma taką słabą baterię). Robot żre bardzo mało energii, na 10 strzałów wystarcza mu tyle energii co zwykłemu działu na 1, przy poruszaniu się bateria się zużywa w tak małym stopniu że nawet tego nie widać (na 100 metrów żre tyle energii co na jeden strzał). Robot ma program dzięki któremu niszczy wszystkich wrogów w okolicy.

Tym razem szkiców nie ma bo jakoś nie mam koncepcji lecz może ktoś inny coś wymyśli ? :)


Ale się rozpisałem... :) No ale to już tyle jak coś to możecie napisać na GG, tutaj też będę zaglądał ale szybciej będzie przez GG (podane w profilu).


Aha ! Mam jeszcze propozycje co do fabuły... Do tego co ostatnio napisał YanPL (ta fabuła) dodałbym coś takiego (UWAGA ! Długie jak cholera !) :

Przy kolejnej planecie (to chyba Krystalia była) sa pewne problemy, a mianowicie roboty które zostawiliśmy zostały zainfekowane przez robaki (pamiętacie je ?) i przyłaczyły się do obcych. Niestety (dla obcych) roboty nie wytrzymały długo w tak zimnym klimacie, zanim jednak zamarzły zdołały zbudować generator pola siłowego które otacza całą planetę nie pozwalając niczemu się do niej zbliżyć. Po dokładnym przeskanowaniu powierzchni planety okazało się że nie ma na niej żadnego źródła energii zasilającego ten generator, jednak wykryto pewną dziwną baterię (proponuję nazwę : Ogniwo Organiczne :) ) która jest o wiele potężniejsza od baterii które znano dotychczas. Znaleziono też wielki krater. Początkowo nie wiedziano jak powstał lecz ktoś wreszcie przypomniał sobie o jedynym księżycu Krystalii - Sephii (nazwa wymyślona, nie wzorowana a niczym...) przeskanowano przestrzeń kosmiczną wokół Krystalii lecz nie znaleziono go. Ułożono wtedy teorię że księżyc ten został "zestrzelony" przez pole siłowe. Podczas skanowania odkryto też dziwną strukturę o kolistym kształcie. Po kilku godzinach namysłów i dyskusji postanowiono zbliżyć się do tej struktury, przeskanować ją i wysłać statek zwiadowczy. Po zbliżeniu się włączono skanery i wystrzelono zwiadowcę. Zwiadowca chciał przelecieć przez tą strukturę (ta struktura była takim wielkim O z dodatkami na zewnątrz) i nagle znikł ! Skanery które własnie skanowały tą strukturę zwariowały i zostały zniszczone. Zaintrygowani ludzie wystrzelili w kierunku tej struktury jeszcze kilku zwiadowców lecz rozkazano im nie przelatywać przez nią. Lecz nagle coś zaczęło się dziać, te dodatki wokół bramy zaczęły się obracać lecz obręcz była nieruchoma. Po jakimś czasie wszystko się zatrzymało a w obręczy zaczęło się coś pojawiać, wyglądało jak wielka kula światła która szybko rosła we wszystkich stronach. W panice rozkazano zakamuflować statek co szybko uczyniono. Zrobili to w ostatniej chwili. Wielka kula światła zmieniła się w statek obcych (hehe dobry pomysł ? :P ) który uruchomił silniki i wylądował na Krystalii. Ludzie chwilowo zrezygnowali z przejęcia tej "bramy" i polecieli na kolejną planetę (nie pamiętam jaka była dalej...). Tam wszystko normalnie (niech ktoś wymyśli co tam się działo bo ja to raczej od sensacji :P ) lecz kiedy mieli już odlatywać spostrzegli coś co wyglądało na ślady ludzkiej cywilizacji ! Wysłano kilka jednostek aby to zbadały. Doniosły one że miasto jest opuszczone a w jego centrum znaleźli coś co wyglądało jak wielka dziura do której wejście było zablokowanie polem siłowym. Ludzie zdecydowali się zbliżyć aby zbadać dokładniej to "coś". Naukowcy głowili się kilka dni nad tą rzeczą lecz wreszcie któryś z naukowców (młody, urodził się już na Terra Nova na imię mu jest powiedzmy... Sebastian) ogłosił wszem i wobec że to jest mapa wszechświata (!) na której zaznaczone są wszystkie gwiazdy, planety itd. oraz połączenia między nimi (bramy). Kilka planet miało dziwny podobny do seledynowego kolor (inne były szare) i świeciły jasno. Uznano że to jakieś bardzo ważne planety więc postanowiono je przeskanować. Niestety wszystkie oprócz dwóch były zbyt daleko i dolecenie do nich zajęło by jakieś 150 lat. Wysłano jednak statki skanujące na te planety do których mogły dolecieć przy użyciu napędu podprzestrzennego dzięki któremu na miejscu będą już kolejnego dnia. Pierwszy doniósł o gigantycznej kolonii obcych na powierzchni planety która okazała się potem być Terrą Mallus , drugi ze zwiadowców doniósł o braku życia na planecie i o strukturze która emituje bardzo jasne zielone światło na całą powierzchnię planety. Zdecydowano wylądować na niej i zbadać ten budynek. Okazało się że jest to coś dzięki czemu mogą używać bram ! Zbadali tą technologię dokładniej i wrócili na planetę XXX (ta gdzie była brama, nie pamiętam nazwy) i uruchomili ją. Brama przeniosła ich w okolice kolejnej zielonej planety (na mapie była zielona...) znajdował się na niej gigantyczny generator energii który zasiliłby 15 planet takich jak Terra Nova w pełni. Dodatkowo to "złoże" energii było niewyczerpalne ! Na planecie było jednak mnóstwo Obcych. Podjęto jednak próbę przejęcia jej. <Tu wkracza do roboty gracz który w kilku misjach ma dotrzeć do generatora i go bronić> Po przejęciu planety okazało się że pole siłowe Krystalii jest przez nie zasilane, więc odcięto przepływ energii na Krystalię co spowodowało wyłączenie pola siłowego. Teraz oddziały ludzi muszą przejąc Krystalię aby rozszerzyć swoją wiedzę na temat pól siłowych. <Znowu robota dla gracza - kilka misji i wielkie rozpierdziu ! :) przy okazji zdobywamy Ogniwo Organiczne> Po zdobyciu tej technologii odwołano dalszy ciąg misji i powrócono na Terrę Novą. Zainstalowano tam pole siłowe które broni całą planetę i jest zasilane przez Ogniwo Organiczne. Wszystko jest OK ale nie do końca. Terra Nova była już przeludniona i trzeba było skolonizować kolejną planetę. W zasięgu skanerów znajdowała się tylko Terra Mallus. <no i znowu gracz, wbijamy na Terrę Mallus, zabijamy Obcych i kolonizujemy planetę. Wszyscy są już szczęśliwi :P no i gra się kończy - czekamy na COLOBOT 3 !!! ":D>
Ostatnio zmieniony przez mac1e7 10-03-2008, 16:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kubus11 


Wiek: 24
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-03-2008, 16:24   RE: Colobot 2

Pomysły niezłe, ale robienie nowych budynków/robotów itp. według mnie odpada...
 
 
Tomesy


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 103
Skąd: Łomża
Wysłany: 10-03-2008, 16:38   RE: Colobot 2

Witam użytkownika który z entuzjazmem podchodzi do tworzenia Colobota 2 :) Jednak obawiam się, że twój wysiłek pójdzie na marne, ponieważ wprowadzenie zmian do gry może okazać się niemożliwe, gdyż program do rozpakowywania plików DAT Colobota jest chyba całkowicie niedostępny :| . Ale jeśli masz dobry program graficzny i grałeś trochę w Colobota to napewno się przydasz :)
_________________
Piszę bo lubię.
 
 
 
mac1e7


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Orfenii
Wiek: 26
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-03-2008, 16:50   RE: Colobot 2

No cóż.. zawsze można powiedzeć Epileptykom że jak są tacy głupi i nie potrafią zrobić dobrego sequela COLOBOTA to zajmą się tym fani a skoro COLOBOT i CEEBOT są już stare i raczej nie będą już ich rozwijać to mogą nam dać taki programik :) w końcu nie chcemy na tym zarobić...

PS .: przeczytajcie sobie moją fabułę :P
 
 
 
YanPL


Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 32
Wysłany: 10-03-2008, 17:03   RE: Colobot 2

najpierw pomyśl co da się zrobić, bo ambicja bez pokrycia w rzeczywistości jest niebezpieczna
_________________
 
 
 
mac1e7


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Orfenii
Wiek: 26
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-03-2008, 17:10   RE: Colobot 2

Da się zrobić wszystko, trzeba tylko chcieć :)
 
 
 
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 13-03-2008, 20:42   RE: Colobot 2

pomysl dobry tylko gdyby zdobyc ten kluczowy unpacker plikow DAT to wszystko moze i znalazlo sie i by w naszym colobocie
_________________
 
 
mac1e7


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Orfenii
Wiek: 26
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-03-2008, 15:06   RE: Colobot 2

Zawsze można napisać e-maila do Epiesct (czy jak im tam...) może dadzą.. w końcu my nie robimy tego w celach zarobkowych... prawda ? :)
 
 
 
Tomesy


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 103
Skąd: Łomża
Wysłany: 14-03-2008, 15:10   RE: Colobot 2

Prawda. Mam do ogłoszenia dobrą nowinę :) . Udało mi się rozwiązać problem z końcem pierwszej misji i prace ruszą dalej. Poprawioną wersję misji daje do załącznika w tym poście.

colobot2_map1_1.rar
Pobierz Plik ściągnięto 46 raz(y) 18,87 KB

_________________
Piszę bo lubię.
Ostatnio zmieniony przez Tomesy 14-03-2008, 15:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mac1e7


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Orfenii
Wiek: 26
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-03-2008, 10:00   RE: Colobot 2

a tak w zasadzie to jaką fabułę w końcu robimy ? Takie podsumowanie całej tej dyskusji by się przydało :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012