Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Colobot 2
Autor Wiadomość
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 27-02-2008, 08:35   RE: Colobot 2

to ja juz sam nie weim jak fabula miala by brzmiec niech admin wybierze cos doda cos od siebie i morze wyjdzie jakas fajna fabula
 
 
YanPL


Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 32
Wysłany: 27-02-2008, 10:46   RE: Colobot 2

o, a ja mam pomysł na który żaden z was nie wpadł.

Ludzkość opuściła Ziemię w oryginalnej fabule; skolonizowali Nową ziemię; wkrótce jednak obcy zniszczyli wszystkie uprawy na nowej ziemi; zapasów żywności nie starczy ludziom na długo; dlatego też, nasz astronauta musi powrócić na starą ziemię; odnaleźć tam pewne organiczne szczątki (nasiona) i wrócić z nimi na nową ziemię.
Problem polega na tym, że obcy nie próżnują; gdy ludzkośc rozwijała się na nowej ziemi, obcy zaatakowali pozostałe planety. Dlatego też astronauta musi odwiedzić każdą z planet; na każdej znaleźć odnawialne źródło energii, postawić wieżyczkę obronną i zostawić bota zaprogramowanego do jej obsługi; a także zbudować radar dla zachowania międzyplanetarnej komunikacji.

Gdy astronauta powróci ze swym cennym ładunkiem na nową ziemię, wyląduje na istnym polu walki -obcy nie próżnowali pod jego nieobecność; ludzie zmuszeni byli ukryć się w fortecach. Wycinamy więc obcych w pień. Najpierw bronimy kilku fortec ludzkich; potem przechodzimy do kontrataku.
Obcy ostatecznie przegrywają walkę o nową ziemię; nauczeni jednak doświadczeniem ludzie chcą uniemożliwić ich kolejne najazdy; wysyłają więc astronautę na poszukiwanie planety-matki obcych. Statek kosmiczny ląduje na kilku planetach, zostawiając bronione radary; w końcu, dzięki międzyplanetarnej sieci radarowej udaje się odnaleźć "Terrae mallum" (z łac. ziemia zła)

Nasz astronauta wyrusza tam; okazuje się, że ta planeta nadaje się dla ludzkości jeszcze lepiej niż stara/nowa ziemia; ale jest tak pełna insektów że oczyszczenie jej zajmie parę dłuugich misji. Zaczynamy oczywiście od kilku misji budowy bronionego radaru (planeta wielka, dużo obcych, potrzebne więc jest kilka punktów samowystarczalnej komunikacji); w kolejnej misji ścigamy astronautą szalonego robota opanowanego przez AlienWorm'y; ten zwabia nas w zasadzkę. Następna misja - uciekamy astronautą przed osami, nie mając kontaktu z satelitą; znajdujemy jednak jeden z naszych "bronionych punktów radarowych"; wieżyczka zabija osy. Kolejna misja polega na dostaniu się astronauty z punktu radarowego do statku kosmicznego. Następnie musimy obronić przed mrówkami LeggedSniffera (którego nie kontrolujemy, a który ma włączony program "produkcji min" w kilku kluczowych punktach).
Następnym zadaniem astronauty na terra mallus jest umieszczenie kilku skrzynek TNT w określonych punktach, ażeby zburzyć ścianę za którą ukrywa się wróg, zza której co jakiś czas wybiegają pająki. Po ich detonacji czeka nas ostatnia, najtrudniejsza misja - wybijamy ostatecznie kosmitów.

Rozpisałem dokładniej tylko kilka planet; na pozostałych mogą być różne zadania związane z szukaniem energii, tytanu itd. a nawet gonieniem robora który ukradł coś.

Nie wiem, czy idea bronionych punktów radarowych i międzyplanetarnej sieci radarowej wam się spodoba, ale dla mnie wydaje się to logiczne i sensowne. Nie mam pojęcia jak przyjmiecie pomysł ratowania ludzkości przed głodem poprzez sprowadzenie nasion ze starej ziemi. Za to jestem prawie pewien że idea ostatecznej rozprawy z alienami na terra mallus wam się spodoba mimo że nie jest to nic nowego.
_________________
Ostatnio zmieniony przez YanPL 27-02-2008, 11:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 27-02-2008, 13:59   RE: Colobot 2

gdyby dodac to co mowilem w moim przed ostanim poscie w polaczeniu z fabula Yan'a to wy wyszla taka zarypiasta wersja colobota ze normalnie nie jestem w stanie tego opisac
 
 
Tomesy


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 103
Skąd: Łomża
Wysłany: 27-02-2008, 14:02   RE: Colobot 2

To jak narazie najpełniej przedstawiona propozycja fabuły. Dla mnie bomba. Możemy zrobić tak jak mówi Thorin12 i będzie nieźle. Według mnie wymyślanie fabuły mamy już za sobą :)
_________________
Piszę bo lubię.
 
 
 
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 27-02-2008, 14:11   RE: Colobot 2

tak to juz mamay za soba tylko co dalej??
 
 
Tomesy


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 103
Skąd: Łomża
Wysłany: 27-02-2008, 14:27   RE: Colobot 2

Oczywiście musimy się zorganizować. Porozdzielamy se zajęcia według naszych umiejętności i możliwości.
Przyda się ktoś kto umie pracować na jakimś sęsnym programie graficznym przy robieniu tekstur, np Gimp albo Corel, bo na Paint to raczej niemożliwe.
Ktoś do robienia skryptów dla robotów i owadów.
Ktoś z fantazją do scenariusza.
Przydałby się programista, ale bez niego też damy rade, lecz z nim będziemy w stanie osiągnąć więcej.
_________________
Piszę bo lubię.
Ostatnio zmieniony przez Tomesy 27-02-2008, 14:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 27-02-2008, 14:37   RE: Colobot 2

no to ja zajme sie mapkami i scriptami do mapek poniewarz to potrafie chyba najlepiej tyle ze ostanio nie mialem pomyslu wylko wystarzy mi powiedziec i mapa jest zrobiona
_________
hmmmm czyzby admin znow zniknal bezwarunkowo
Ostatnio zmieniony przez Thorin12 27-02-2008, 14:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 27-02-2008, 16:26   RE: Colobot 2

przed chwila wpadlem na pomysl stworzenia robota budownika z tym dzialkiem co ma astronauta . bedzie mogl budowac nawet gdy astronauta bedzie o wiele wiele dalej. tak myslelem i dla utrudnienia to bedzie on na gasienicach i zeby przemieszczac sie przez wode potrzebna bedzie tratwa co wy na to??
 
 
YanPL


Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 32
Wysłany: 27-02-2008, 17:03   RE: Colobot 2

NIE BĘDZIE NOWYCH TYPÓW ROBOTÓW ANI ROBOTÓW BUDUJĄCYCH CHYBA ŻE WIECIE JAK JE STWORZYĆ. NIE MODYFIKUJEMY aplikacji (czyli poszczególne boty działają jak działały.) sugeruję przestać wymyślać rzeczy których się ne zrobi takie jak krzyżówki pająka z królową mrówek albo robota budownika albo strzelającego astronautę.
słuchajta, ludziki - ponieważ pomysł fabuły jest generalnie mój, chciałbym pokierować pracami; uważam, że trzeba NAJPIERW obmyślić jakie misje i w jakiej kolejności na których planetach będą.
1. Opheron
a) szukamy rudy, górzysty teren na którym nasz ludek nie uniesie rudy. Nasz bot unikając piorunów znajduję parę pomarańczowych kulek.
b) robimy drobny rekonesans szukając płaskiego terenu, mając do dyspozycji tylko astronautę. Idziemy sobie doliną w ew. wolne, płaskie miejsce, i w pewnym momencie wyskakują do nas osy. Zadanie polega na doniesieniu doliną na płaską przestrzeń całej naszej rudy jednocześnie unikając spadającej organicznej materii.
c) na znalezionym płaskim terenie startujemy misję z konwerterem, fabryką botów i orgashooterem; nasze zadanie polega na wybiciu wszystkich latających w okolicy os.
d) budujemy broniony punkt radarowy (źródło energii, wieżyczka, pojazd serwisujący), orgashootera ładujemy na statek i odlatujemy.
2. Centaury
a) po lądowaniu nasz orgashooter musi oczyścić okolicę z mrówek i pająków.
b) gonimy robota, który leci w kierunku jedynego podziemnego źródła energii. misja kończy się po postawieniu niebieskiej flagi w okolicy miejsca lądowania bota.
c) odzyskujemy tytan - mamy recyclera, i PowerStację; misja zakończona sukcesem gdy mamy 4 kostki tytanu
d) stawiamy broniony punkt radarowy.
3. Volcania
a) zbieramy na statek 8 kawałków rudy tytanu, ale musimy bardzo uważać na pająki. nic nie budujemy, mamy tylko transportera latającego z atomową bateryjką.
b) znajdujemy podziemną energię na planecie - jest tylko na 1 wysepce. Ale, jest jeden problem - w okolicy jest gniazdo os. Musimy przekonwertować całą naszą rudę (mamy gotowy konwerter) i wykonać desant na wyspę - mamy latającego orgashootera i grabbera, grabber ma pół ładowalnej baterii i pustą baterię w łapie. gdzieś leży pełna atomowa bateria. misja kończy się, gdy na wysepce powstaje broniony punkt radarowy.
c) zaopatrujemy statek w kilka baterii atomowych, i odlatujemy.

Nie chce mi się póki co rozpisywać dalszych planet; ważne dla mnie jest żeby kolejność planet "po drodze" była odwrotna niż w oryginale; a na koniec ziemia, terra nova i terra mallus.
_________________
Ostatnio zmieniony przez YanPL 27-02-2008, 17:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tomesy


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 103
Skąd: Łomża
Wysłany: 27-02-2008, 17:41   RE: Colobot 2

Stworzenie nowych robotów i budynków nie było by takie trudne, żeby tylko umieć wydobyć z plików te modele co już istnieją, ale narazie to zostawmy. Ja czekam na przydział pracy. Narazie nie dawajcie mi do robienia map, bo jeszcze do końca się z tym nie zapoznałem.
_________________
Piszę bo lubię.
 
 
 
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 27-02-2008, 17:44   RE: Colobot 2

ja sie moge zajac mapami tylko treba powiedziec:
a) jakie podloze
b) teren (np w centalnej czesci gorka)
c) woda i jej wyskoksc
i to wszystko
 
 
YanPL


Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 32
Wysłany: 28-02-2008, 15:04   RE: Colobot 2

Thorin: byłoby miło gdybyś przeczytał proponowane "scenariusze" pierwszych 3 planet (ich grafiki można spokojnie zerżnąć/przerobić z oryginalnego Colobota) i na ich podstawie wymyślił parę udziwnionych terytoriów; żeby gra nie była zbyt nudna i żeby rozmieszczenie obiektów "do znalezienia" nie było oczywiste a dotarcie do nich nie było zbyt łatwe.
_________________
 
 
 
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 28-02-2008, 15:37   RE: Colobot 2

no to ok ale juz odrazu mowie ze nie robie striptow
 
 
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 28-02-2008, 16:16   RE: Colobot 2

takie cos uszloby czy zbyt rowne??
http://www.MegaShare.com/367275
Ostatnio zmieniony przez Thorin12 28-02-2008, 16:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 29-02-2008, 03:17   RE: Colobot 2

Nawet ciekawa. Trzeba by jeszcze wygospodarować miejsce na budynki i statek kosmiczny.

misja_thorin12.jpg
Plik ściągnięto 1163 raz(y) 37,86 KB

_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012