Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Ostrzeliwanie szybko lecących celów.
Autor Wiadomość
FE4R 


Twoja ulubiona misja: Saari - Inwazja
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 144
Wysłany: 30-11-2009, 17:15   

Berserker napisał/a:
Cytat:
Ja znam odpowiedź na pytanie!
Zamiast tworzyć programy tak zaawansowane, że Sam ich nie rozumiesz (pipok-style ) - wystarczy mieć budynki blisko siebie i postawić robota w jakiejś 'inteligentnej pozycji'. Osa przez chwile czeka, zanim zrzuca bombę.

Tylko jesli osa dziala wg standardowego programu i przemieszcza sie do pozycji za pomoca instrukcji goto(). Wystarczy zamienic goto() na motor() i juz masz problem. Pare dodatkowych modyfikacji i taki robot nawet tej osy nie trafi.

Jeśli użyjesz fire(0.1) zamiast fire(1), wątpię, że robot nie trafi osy, która jest w polu jego zasięgu. Problem jest jedynie, gdy osa leci daleko, przy ok ~30 metrach na godzinie 9 od początkowej orientacji robota. Dlatego ja uruchamiam turn(direction(enemy.position)); gdy cel jest w zasięgu 70 metrów, a strzela dopiero przy 40.
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 30-11-2009, 18:45   

Cytat:
przy ok ~30 metrach na godzinie

Chyba na sekundę ?!?!
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
FE4R 


Twoja ulubiona misja: Saari - Inwazja
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 144
Wysłany: 30-11-2009, 21:59   

adiblol napisał/a:
Cytat:
przy ok ~30 metrach na godzinie

Chyba na sekundę ?!?!

Na godzinie...
Godzinie dziewiątej. Chodzi tutaj o pozycję osy wobec robota.
Czasami mówi się: 'Cel na dziewiątej!', co oznacza 90 stopni w lewo.

No, ale jak już jesteśmy przy prędkości:

Prędkość osy = prędkość robota latającego.
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 01-12-2009, 16:54   

FE4R napisał/a:
Na godzinie...

A, godzinę kątów!
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
saf
Gość


Wysłany: 26-02-2010, 14:45   ;]]

nie wiedze sensu takiego menczenia sie, przecież pisanie programu przez 3h (nie, nie kont tylko czas) a'la pipok niema sensy, gdy w tym czasie można rencznie przejsc cala gre
ja to sie nawet w atan nie bawie tylko pisze

while(this.position.z!=item.position.z)
{
jet(1);
{
i trafiam benz problemu we wszystko, może nie za pierwszym razem ale trafiam
 
     
Bartek c++ 


Twoja ulubiona misja: Tropica - Czas na atak
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 390
Wysłany: 26-02-2010, 15:04   

to ma ci trafić?
To tylko unosi ciebie jak wrog jest na równej wysokości co ty.
ty sie lepiej poucz cbot.

[ Dodano: 26-02-2010, 15:04 ]
a jak robot to nie robot latający?
Ten program twoj saf to kit.
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012