Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Deasembleracja Colobot.exe i Cbot.dll
Autor Wiadomość
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 09-04-2009, 22:20   

Dzięki Programer właśnie mi o to chodziło. Właśnię tak myślę co by tutaj pokombinować.
_________________

 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 09-04-2009, 22:40   

A jeszcze do ukrytych komend, znalazłem "search();". Działa trochę jak radar, w nawiasach podajemy pozycję, komenda zwraca wynik typu "object".
 
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 10-04-2009, 08:49   

Jak pisałem kiedyś, Colobot jest bardzo tajemniczy i nie zdziwił bym się gdyby ktoś stworzył w niedalekiej przyszłości jakiegoś robota, korzystając z nowych to odkryć. No właśnie, a czy ktoś się jeszcze tym edytorem zajmuje (no wiecie prototypy)?
_________________

 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 10-04-2009, 09:39   

Ja sie zajmowałem, ale korzystając z niego można tylko zmienić wygląd, rozmiary i kształty kolizyjne zostają takie same. Raz zrobiłem 10 statków w jednym i misje sie nie chciały odpalać.

PS.:Abadon- wiesz o co chodzi ;)
 
 
     
DOJO 
Piernik


Twoja ulubiona misja: Misja 36 (Ostatnia na nowej ziemi)
Wiek: 24
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 85
Wysłany: 15-04-2009, 22:49   

A ja zdeasemblorowałem BuzzingCars.exe (DEMO) i znalazłem linijki o obiektach Alien, Xxx, Pub, KeyA..D..(!). Najciekawsze jest Alien. Tych alienów jest od 1 do 90ileś. Te alieny to takie jakby przeszkody, na przykład zgniatacz. Jeden z budynków Alienów to produkował nowe roboty, drugi to taki jakby podest z krzesłem i świdrem zbliżającym się do niego. :) Kiedy świder doszedł do końca krzesła napisało mi że misja zakończona niepowodzeniem. :D Ciekawe to... :->
_________________
 
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 16-04-2009, 00:25   

Wiem, bo tam jest tryb misji, które polegają na różnych rzeczach
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
DOJO 
Piernik


Twoja ulubiona misja: Misja 36 (Ostatnia na nowej ziemi)
Wiek: 24
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 85
Wysłany: 17-04-2009, 18:36   

Nie wiem, może o tym już każdy wie ale znalazłem parę torrentów o "Buzzing Cars":
http://www.torrentreactor.net/find/buzzing-cars
_________________
 
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 17-04-2009, 19:57   

Wiem że nie na temat, ale grę "Buzzing Cars" bardzo trudno jest kupić.
_________________

 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 17-04-2009, 20:00   

Colobota też trudno kupić :roll:
 
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 17-04-2009, 20:05   

Cytat:
Colobota też trudno kupić


Ale z pewnością łatwiej, niż Buzzing Cars. Mam pytanie czy ktoś wykorzystał już deasembleracja Colobot.exe i Cbot.dll w praktyce, czy jakieś prace ruszyły.
_________________

 
     
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 28-04-2009, 11:51   

Ja po desassemblowaniu przez hackmana (wystarczy poszukac na google) otrzymalem plik... 55.4 MB :D

i ma 559312 linii!

@EDIT:
a cbot.dll ma 9.43 MB
i ma 95181 linii :)

@EDIT2:
Tylko co mnie dziwi, w tych plikach nie ma nic na temat mrówek, fire itp...

@EDIT3:
heh tak caly czas edytuje. Otworzylem przez hex editor, i okazuje sie ze mozna go uruchomic przez konsole! Tzn. on sie uruchamia przez konsole!

@EDIT4:
I znowu edycja :D Wiecie co? Znalazlem takie cos:

PowerSpot
TitaniumSpot
UraniumSpot
KeyASpot
KeyBSpot
KeyCSpot
KeyDSpot

Tylko nie wiem czy to wystepuje w grze, ale to są stałe jakieś, bo było w stałych. Moze wystepuje ale ja nie zauwazylem, bo cos tego nie kojarze...
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 28-04-2009, 13:24   

To są znaczniki rudy tytanu uranu, itd. znajdowane przez szperacza. Są to kategorie obiektu, stałe(po co ja to tłumacze przecież wszyscy wiedzą :P ).
 
 
     
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 02-05-2009, 23:35   

tak, w podreczniku programowania w colobocie jest np: uraniumsite a to nie pasuje, a uraniumspot pasuje.

No coz, nie chce sie to potem skompilowac tylko :-(
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
bbiidduull 


Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 140
Wysłany: 03-03-2010, 17:51   

Może odświeżę :D może było ale znalazłem AlienNest (Gniazdo obcych).
Oraz:
Portico
ismovie
abs
ipf
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012