Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
"Transformacja" robotów
Autor Wiadomość
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 29-03-2009, 11:59   "Transformacja" robotów

Jak wspominałem w innym temacie (patrz programy->Enigma) program, który dał mi natchnienie był autorstwa colobotwymiiata. Mimo że coś wspominałem o multiplayerze to była jakby taka zasłona dymna, która pewno zawiedzie wielu użytkowników forum, że
moje odkrycie nic z tym nie ma związanego. Przechodząc do głównej sprawy, program enigma, zmusił mnie do sprawdzenia za pomocą testów programów "czy robot zna swoją osobowość i możliwości" (dziwnie to trochę brzmi co nie). Szczerze mówiąc nie wiem dlaczego akurat ta Enigma zmusiła mnie do eksperymentów, ale
jak to bywa w nietypowym momentach ma się różno jakie pomysły. Otóż na początek wyprodukowałem kilka robotów (m.in. te co są w screenach) i wprowadzałem
kolejno programy o różnych funkcjach (strzelnie, szukanie itp.). Najbardziej dziwnie zachowały się roboty (oprócz osłaniacza) pod wpływem programu colobotwymiitata tj. Sanitariusz (program wyłącznie dla osłaniacza u innych robotów robi cuda).
Mimo że roboty zmodyfikowały nieco swój kształt to ich podstawowe funkcje działały bez zarzutu lecz dziwacznie to wyglądało (szczególnie u nurka).
Sprawdziłem też czy po zapisie i wczytaniu ponownie gry, roboty powrócą do normy, ale się tak nie stało. Reasumując ten błąd (przeoczenie autorów Colobota)
w Colobocie jest rażący (może dla programistów) dla mnie nie. Błąd jednak mało jest zauważalny i nie ma to wpływu na działanie gry... na szczęście.
Błędy w grach zdarzają się często i czynią ją bardziej tajemniczą (co mi się bardzo podoba). No to byłoby tylko na tyle.
Zapraszam do komentowania tego nietypowego odkrycia.

P.S Screeny będę dodawał stopniowo.


http://img23.imageshack.u...nsformacja2.png
http://img23.imageshack.u...nsformacja3.png
http://img291.imageshack....nsformacja4.png

Dobra więcej nie wstawiam. Nie chce mi się, sami zobaczcie sobie.

P.S To mój pięćsetny post na tym forum.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Abadon 29-03-2009, 14:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 29-03-2009, 12:05   

O lol.... Mówisz, że moim programem porobiłeś to? No to się cieszę, że mam jakiś wkład w to :-D .

PS.: Spróbuj zaimplementować ten program do ludzika :-D .

PS.2: Czyli jak to zrobiłeś? Po prostu odpaliłeś mój program? Jak tak, to zaraz idę wypróbować :mrgreen:


///dzięki twojemu progamu to odkryłem, więc zaznaczem ten post że mi pomogłeś - Abadon
Ostatnio zmieniony przez Abadon 29-03-2009, 14:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Sioner 
Ubuntu user


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 152
Wysłany: 29-03-2009, 12:10   eh

nanowej ziemi 1 program robota osłaniacza na innym robocie i tyle HEH
 
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 29-03-2009, 12:11   

Cytat:
PS.2: Czyli jak to zrobiłeś? Po prostu odpaliłeś mój program? Jak tak, to zaraz idę wypróbować


Tak, akurat to twój program takie cuda robi (sanitariusz).

Jak wam się podoba moje odkrycie???
_________________

 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 29-03-2009, 12:26   

Już wypróbowałem, efekt: PORAŻAJĄCY! A nurek to wygląda jakby miał dłoń. A jak jeszcze złapiesz ogniwo, to wygląda, jakby miał w tej dłoni kufel piwa :lol: .

PS.: A inne programy próbowałeś?
 
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 29-03-2009, 12:28   

No nurek jest najfajniejszy!!!

Szczerze mówiąc na twoim programie się zatrzymałem (tester nr 10), ale też coś ciekawego odkryłem, ale jeszcze muszę trochę posprawdzać. Na razie nic nie mówię.
_________________

 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 29-03-2009, 12:34   

No to idź popróbować, a my zaczekamy (albo może ja zaczekam :-P )
 
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 29-03-2009, 14:15   

Ha!! Twój program działa prawie na wszystkich obcych, oprócz robaka i królowej, chociaż u królówki zauważyłem że 1 "nogi" nie ma. Najfajniej wygląda pająk.

A oto screeny:
http://img27.imageshack.u...rmacjamrwki.png
http://img27.imageshack.u...formacjaosy.png
http://img27.imageshack.u...rmacjapajka.png



P.S Mam proźbę, colobotwymiiata mógbyś zrobić jakiś program do uderzacza? Też chciałbym reakcje pospawdzać na tym programie.
_________________

 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 29-03-2009, 16:20   

Pamietam, ze odkrylem ten efekt przy pewnej pomylce (wkleilem program oslaniacza do transportera), jednak nie przejalem sie tym i nie sprawdzilem dalej. Ot, normalny blad gry.

A do uderzacza jesli sie nie myle jest thump(), jeszcze sprawdzcie dla sniffera.
_________________
 
 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 23-04-2009, 18:12   

Abadon, odkryłem jak to zrobić za pomocą save'a! Prawie wszystkie ruchome części robotów/budynków/obcych(a nawet ludka!) da się przesunąć w osi "X Y Z". Daje to duże możliwości, np. podniesienie lufy działka o 10m powoduje, że działko będzie strzelać tam gdzie jest lufa, nie tam gdzie normalnie powinna być. Można wtedy celniej strzelać do os itp. Zmienienie położenia "nosa" sniffera nie powoduje jednak nasłuchu w innym miejscu. W przypadku transportera łapie się przed robotem, ale upuszcza tam gdzie jest chwytak. Położenie zmienia linijka "p1=...'(w pliku gdzie są CreateObject'y), numery w zależności od ilości części, w miejsce kropek jest wpisane położenie względem środka obiektu. Do każdego "p...=..." jest "a...=...", z takim samym numerem jak "p". Decyduje to o kącie danej części. Więcej na razie nie odkryłem, może kto inny rozgryzie następną część?

PS.: Dodaje to też do działu "Save'y"(bo na ten sam temat).
 
 
     
artur 
Programer amator


Twoja ulubiona misja: 1 na Wulkanii i Swobodna na Ziemi
Wiek: 19
Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Z Łużnej
Wysłany: 08-07-2009, 09:51   

Nie kapuje ale powiedzcie gdzie dokładnie jast ten program :!: Plis :-(
_________________
Nie jestem zbyt dobry w pisaniu programów
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 08-07-2009, 10:05   

Jest to program sanitariusz autorstwa colobotwymiiata. Wystarczy trochę poszukać.

Kod:
extern void object::Sanitariusz()
{
    object q;
    point start;
    int qcat,to[],t;
    t=0;
    to[t++]=WheeledGrabber;
    to[t++]=TrackedGrabber;
    to[t++]=WingedGrabber;
    to[t++]=LeggedGrabber;
   
    to[t++]=WheeledShooter;
    to[t++]=TrackedShooter;
    to[t++]=WingedShooter;
    to[t++]=LeggedShooter;
   
    to[t++]=WheeledOrgaShooter;
    to[t++]=TrackedOrgaShooter;
    to[t++]=WingedOrgaShooter;
    to[t++]=LeggedOrgaShooter;
   
    to[t++]=WheeledSniffer;
    to[t++]=TrackedSniffer;
    to[t++]=WingedSniffer;
    to[t++]=LeggedSniffer;
   
    to[t++]=Subber;
    to[t++]=Shielder;
    to[t++]=PhazerShooter;
    to[t++]=Thumper;
    to[t++]=Recycler;
   
    to[t++]=Houston;
    to[t++]=BotFactory;
    to[t++]=ResearchCenter;
    to[t++]=RadarStation;
    to[t++]=ExchangePost;
    to[t++]=RepairCenter;
    to[t++]=DefenseTower;
    to[t++]=AutoLab;
    to[t++]=PowerStation;
    to[t++]=PowerPlant;
    to[t++]=NuclearPlant;
    to[t++]=Converter;
    to[t++]=Derrick;
    to[t++]=PowerCaptor;
    to[t++]=Vault;
   
    start=position;
    errmode(0);
    while(true)
    {
        if(shieldLevel<1)
        {
            while(shieldLevel<1)
            {
                shield(1,10);
            }
            shield(0,0);
        }
        for(float od=0;od<1000;od=od+1)
        {
            q=radar(to,0,360,od-1,od);
            if(q!=null)
            if(q.shieldLevel!=1)
            {
                qcat=q.category;
                idz(q,qcat);
                shield(1,10);
                while(q.shieldLevel<1)wait(0.1);
                shield(0,0);
                goto(start);
            }
        }
    }
}
object object::idz(object q, int qcat)
{
    while(radar(qcat,0,360,0,9)==null)
    {
        turn(direction(q.position));
        motor(1,1);
        if(radar(0,0,360,0,5)!=null)
        {
            turn(-90);
            move(3);
            turn(90);
        }
    }
    motor(0,0);
}
_________________

 
     
artur 
Programer amator


Twoja ulubiona misja: 1 na Wulkanii i Swobodna na Ziemi
Wiek: 19
Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Z Łużnej
Wysłany: 08-07-2009, 10:50   

Dzięki Abadon :-) Ten program napewno mi się przyda :mrgreen:
_________________
Nie jestem zbyt dobry w pisaniu programów
 
     
Deyes 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 22
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 28
Skąd: /dev/null
Wysłany: 03-08-2009, 15:02   

A ja uzyskałem taki efekt:

(warto zwrócić uwagę na to, że człowiek ma ogniwo)
Tyle, że ja zrobiłem to inaczej.
Oto instrukcja:
1. Włącz 2 misję na Ziemi po czym ją zapisz
2. Otwórz plik Lokalizacja Colobota/savegame/Twoja nazwa/saveXXX/data.sav w notatniku
3. Zamień Me na WheeledGrabber i na odwrót
4. Wczytaj grę :)
 
 
     
Apus 


Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy
Wiek: 19
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 246
Skąd: ze wsi
Wysłany: 30-06-2010, 20:43   

Robię duuuży odkop :mrgreen: , ale zauważyłem że w thumperze "thumpaczka" ( :lol: ) przesuwa się do tyłu ale po "thumpnięciu" się naprawia.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012