Nieznana funkcja. |
Autor |
Wiadomość |
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 25-03-2009, 21:48 Nieznana funkcja.
|
|
|
Wie ktoś może co ukrywa w sobie funkcja "final()"?
Przy okazji: W jaki sposób dokładnie robale zarażają roboty? Przez dotyk nie działa.
///brak polskich znaków (już nie będę zaznaczał) - Abadon |
Ostatnio zmieniony przez Abadon 01-05-2009, 12:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
DOJO
Piernik
Twoja ulubiona misja: Misja 36 (Ostatnia na nowej ziemi)
Wiek: 24 Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 85
|
Wysłany: 26-03-2009, 09:00
|
|
|
Jeśli chodzi o robale to dla mnie zagadka, bo jak do mojego bota podeszły - to był zawirusowany.. Ale oprócz tego nic się z nim nie działo.. Działał jak należy.
EDIT:
Robak wystarczy że podejdzie... A jak nie chcę zawirusować to niewiem. Bo w jego skrypcie nic o virusach nie znalazłem, tylko podchodzenie do robotów. |
_________________
|
|
|
|
|
colobotwymiiata
Zjem cię
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 329 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 26-03-2009, 13:44
|
|
|
A podchodziłeś programowo, czy z użyciem selectinsect? Bo jeśli tak, to normalne. |
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 26-03-2009, 16:40
|
|
|
"motor(1-dir/90, 1+dir/90);" - robal tylko sie pokrecil wokol robota... po 5 min lazenia litosciwie zbudowalem wieze.
Nikt nie wie o tym finalu? |
_________________
|
|
|
|
|
colobotwymiiata
Zjem cię
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 329 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 04-04-2009, 21:28
|
|
|
Nie wiem nic o tym finalu, ale ja też odkryłem cośdziwnego: mianowicie funkcję "throw();". O ile mi wiadomo, służy ona do.......wyświetlania błędów! Gdy wpisywałem między nawiasy jakieś liczby, wyświetlało "Błąd". A najdziwniejsze jest to, że jak wpisałem "throw("AlienQueen"); to wyświetliło......... "Brak ogniwa elektrycznego"! Colobot coraz bardziej mnie przeraża.......nie będe dzisiaj spał spokojnie......... |
|
|
|
|
DOJO
Piernik
Twoja ulubiona misja: Misja 36 (Ostatnia na nowej ziemi)
Wiek: 24 Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 85
|
Wysłany: 05-04-2009, 00:20
|
|
|
Hmmm.. Throw to znaczy "rzuć".. Możesz podać dokładniejsze okoliczności tej komendy? Np: Jakim robotem to zrobiłeś, czy coś trzymał i tak dalej. |
_________________
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 05-04-2009, 09:26
|
|
|
Throw to w języku C++ i Java coś z błędami... może w Colobocie działa składnia try..catch? Byłoby nieźle...
Największym moim marzeniem jest include(string filename);
[ Dodano: 05-04-2009, 09:30 ]
Aha no i throw przerywa działanie programu.
[ Dodano: 05-04-2009, 09:33 ]
Skąd w ogóle znacie te funkcje? Z dekompilacji? Z Obcych? Z neta?
[ Dodano: 05-04-2009, 09:34 ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Final_(Java)
[ Dodano: 05-04-2009, 09:43 ]
Męczę się z tym finalem, wywala mi że "brak deklaracji typu", a typedef nie działa to nie jest normalne C++ |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
colobotwymiiata
Zjem cię
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 329 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 05-04-2009, 10:32
|
|
|
Programer zdekompilował plik "Cbot.dll" i tam są te dziwne funkcje. Była tam też funkcja "catch();"! "try();" też było! Teraz zastanawia mnie funkcja "super". Co to ma być?? Naprawdę zaczynam się bać tej gry. |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
|
|
|
|
colobotwymiiata
Zjem cię
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 329 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 05-04-2009, 11:19
|
|
|
Czyli co one robią? Bo mi sie udało napisać "try(WingedShooter);" tak jak "grab" czy "fire" ale po odpaleniu tej komendy nic sie nie dzieje. Ja sie pierwszy raz spotykam z takimi instrukcjami(strukturami czy jak im tam jeszcze), bo Cbot to mój pierwszy język programowania w życiu. |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 05-04-2009, 11:43
|
|
|
Kod: | try {
// ...
// instrukcje mogace wywolac bledy
throw(1); // wywal blad o numerze 1
// itp.
// ...
} catch(e) {
// instrukcje wykonywane w przypadku napotkania bledu
if (e==1) // blad o numerze 1
if (e==2) // blad o numerze 2
} |
Czy jakoś podobnie...
[ Dodano: 05-04-2009, 12:08 ]
No bawiłem się i coś takiego mi wyszło:
Kod: | extern void object::Nowy()
{
int e=0;
int chlam_niezainicjowany;
try {
// ...
// instrukcje mogace wywolac bledy
// e=2;
message("Przed wyjatkiem");
// message("Bleblebe"+chlam_niezainicjowany);
// fire(1);
throw(2); // wywal blad o numerze 1
message("Po wyjatku");
// itp.
// ...
} catch(e) {
// instrukcje wykonywane w przypadku napotkania bledu
message("Blad "+e);
}
} |
Czyli mamy undocumented feature, niestety źle działające (możecie spróbować) |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
colobotwymiiata
Zjem cię
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 329 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 05-04-2009, 12:23
|
|
|
Dodano: 05-04-2009, 12:23
A to może lepiej zostawie te komendy w spokoju.........i tak nic z tego nie rozumiem......
[ Dodano: 06-04-2009, 13:30 ]
Hmm.... Przeszukałem angielską Wikipedię i wyszło mi coś takiego:
http://en.wikipedia.org/w...mputer_science)
Wydaje mi się, że to coś z klasami. Czyli i tak nic z tego nie zrozumiem |
|
|
|
|
lukas_j
Geek 127.0.0.1<-hack
Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Cze 2008 Posty: 187 Skąd: localhost
|
Wysłany: 28-04-2009, 14:15
|
|
|
Dziwna funkcja, final... hmm nie znam
a co do zarazania wirusami, to mało prawdopodobne ze cos sie stanie, ale czasem tak.
On zmienia kod programu czasami
np wszystkie grab(); zamienia na drop();
mi tak zamienilo kiedys
PS: Mój 100 post |
_________________ Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania! |
|
|
|
|
colobotwymiiata
Zjem cię
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 329 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 28-04-2009, 17:42
|
|
|
Zaraz, zaraz! Olśniło mnie z tym "try"! Skoro on reaguje na błędy, to jeśli uda mi się znaleźć numer błędu "Robot Zniszczony", będe mógł zrobić jeszcze jakąś komendę po śmierci? Do mrówek by się przydało... rozwalasz jedną a tu druga |
|
|
|
|
Programerus
Jestem Bogiem
Pomógł: 2 razy Wiek: 22 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 188 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 28-04-2009, 18:11
|
|
|
Po prostu daj warunek, że osłona robota ma 0.0 lub mniej |
_________________ "Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia" |
|
|
|
|
|