Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Abadon
20-02-2010, 14:25
Prędkościomierz
Autor Wiadomość
bbiidduull 


Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 140
Wysłany: 21-02-2009, 09:12   Prędkościomierz

Podaje Predkość w km/h. Potrzeba stacji przekaźnikowej i i oczywiscie robota. Na prośbę kogoś tam :D

Kod:
extern void object::Pretkosciomierz()
{
    int i;
    point start;
    float dis,wynCz,wynOg;
    object flaga;
    start=position;
    i=0;
    flaga=radar(RedFlag);
    turn(direction(flaga.position));
    dis=distance(position,flaga.position);
    for ( i = 3 ; i >= 1 ; i-- )
    {
        message(i);
        wait(1);
       
    }
    send("Czas.P",this.lifeTime,1000000); 
    message("Start !!!");
    move(dis);
    send("Czas.K",this.lifeTime,1000000); 
    wynCz=receive("Czas.K",1000000)-receive("Czas.P",1000000);
    wynOg=dis/wynCz;
    message("Wynik: "+wynOg+" km/h");
    message("Wracam na pozycje stratową");
    goto(start);

   
}
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 21-02-2009, 09:24   

No brawo!!! Przyda się program. Ciekawe króry robot jest najszybszy :-D ??? No chyba za te twoje programy musisz dostać nagrode :lol: (status moderatora, ale musisz uzgodnić z administratorem i adiblolem [ja się zgadzam]).
_________________

 
     
bbiidduull 


Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 140
Wysłany: 21-02-2009, 10:12   

:D Jak coś trzeba to moge zrobić... ale jeszcze nie umiem wszystkiego ale da sie coś wymyśleć z tego co wiem :P
 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 21-02-2009, 10:34   

dzięki, ja prosiłem.

PS.:A jak to przerobić , żeby mierzyło w metrach/s ?
 
 
     
Konrad 


Wiek: 30
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Skąd: z Polski
Wysłany: 21-02-2009, 11:11   

Trzeba podzielić tą prędkość w km/h przez 3,6
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 21-02-2009, 11:14   

Zawsze colobotwymiiata możesz obliczyć ręcznie ;-) obliczając na kartce (bardzo łatwe). A co do programu to żeby liczyło w m/s to trzeba się chyba zastanowić nad tą linijką (ale dokładnie niewiem):

Cytat:
message("Wynik: "+wynOg+" km/h");
_________________

 
     
Konrad 


Wiek: 30
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Skąd: z Polski
Wysłany: 21-02-2009, 11:17   

Trzeba to:
Kod:
wynOg=dis/wynCz

zamienić na
Kod:
wynOg=dis/wynCz/3,6

no i oczywiście to:
Kod:
message("Wynik: "+wynOg+" km/h")

zamienić na:
Kod:
message("Wynik: "+wynOg+" m/s")
 
     
bbiidduull 


Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 140
Wysłany: 21-02-2009, 12:29   

A no i trzeba jeszcze flage czerwoną :)
 
     
Konrad 


Wiek: 30
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Skąd: z Polski
Wysłany: 21-02-2009, 12:58   

W wielu programach jakie tu widzę używacie stacji przekaźnikowej. Ja osobiście nie spotkałem się z potrzebą jej wykorzystania przy pisaniu swoich programów, ale to pewnie dlatego że marny ze mnie programista (wstyd się przyznać bo studiuję informatykę :-P ). Anyway, jakbym chciał te programy odpalić w swobodnej grze, to skąd wziąć stację przekaźnikową? Gdzie chyba ktoś pisał że się da to jakoś zrobić.
 
     
bbiidduull 


Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 140
Wysłany: 21-02-2009, 13:20   

Cytat:
Najprawdopodobniej nie możesz budować centrum badawczego, laboratorium i stacji przekaźnikowej. Tych dwóch pierwszych nie potrzebujesz, a stację przekaźnikową możesz sobie dorobić dopisując do pliku wolnej gry linię:

EnableBuild type=ExchangePost

gdzieś blisko innych EnableBuild.

A reszta TU
 
     
Konrad 


Wiek: 30
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Skąd: z Polski
Wysłany: 21-02-2009, 13:47   

Dobra, tylko jeszcze powiedz mi gdzie ten plik się znajduje i jak się nazywa :D
 
     
bbiidduull 


Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 140
Wysłany: 21-02-2009, 14:43   

nazywa się free coś tam a znajduje się w folderze scene

///Brak polskiego znaku - DeiDara
Ostatnio zmieniony przez DeiDara 27-02-2009, 14:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Konrad 


Wiek: 30
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Skąd: z Polski
Wysłany: 27-02-2009, 14:34   

bbiidduull napisał/a:
gdzieś blisko innych EnableBuild.


W żadnym pliku free nie ma czegoś takiego jak EnableBuild. Chyba że naprawdę jestem ślepy.
 
     
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 27-02-2009, 14:41   

to drugie bardziej możliwe (Joke)
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
 
 
     
Konrad 


Wiek: 30
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Skąd: z Polski
Wysłany: 27-02-2009, 15:25   

A napewno to w plikach free jest?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012