Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: COLOBOT
05-02-2009, 11:48
Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?
Autor Wiadomość
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 06-04-2009, 21:21   

Właściwie to nie ma nic związanego z Colobotem, oprócz dźwięku kiedy przegrywasz(być może jest to związane z moim brakiem talentu plastycznego[mrówki nie umiem narysować...]). Ale jak chcesz to Ci wyśle(już skończyłem). Link do gry:

http://f.imagehost.org/do...olobot_invaders
 
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 06-04-2009, 21:30   

No nie muzyka ściągnięta z Pinbala. Lepiej dopracuj trochę tą gierkę.
_________________

 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 06-04-2009, 21:37   

Masz coś do Pinballa :-D ?

PS.: No chyba nie dopracuje, mam tylko .exe tej gry(nie zrobiłem backupa w formacie GM, na przyszłość tak nie będe robił). A to jest moja pierwsza gra, więc nie jest doskonała. Następne postaram się robić lepiej(może założe temat w offtopicu do ich publikowania!).
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 07-04-2009, 15:33   

Game Maker to kalectwo, pobaw się Delphi, na Canvasie dużo stworzysz, a jak jesteś ambitny to nawet w OpenGL (3D)! A jak nie chcesz się uczyć takich rzeczy i chcesz mieć rozwiązanie wielofunkcyjne (edytor grafiki, programu i animacji w jednym miejscu) to Flash jest dobrym wyjściem, niestety jest płatny (ok. 2k zł) ale ma darmową alternatywę - Open Dialect.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 28-04-2009, 11:26   

Kto by dawał 2000 za program... Chyba desperaci, bo wątpie czy zwykly uzytkownik (oprócz billa gatesa i twórców tego programu) ma tyle kasy, aby kupowac takie programy do domu...
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
DOJO 
Piernik


Twoja ulubiona misja: Misja 36 (Ostatnia na nowej ziemi)
Wiek: 24
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 85
Wysłany: 29-04-2009, 19:58   

Adiblol napisał/a:
Game Maker to kalectwo, pobaw się Delphi, na Canvasie dużo stworzysz, a jak jesteś ambitny[...]


Czy chodzi ci o 3D Canvas? Ten stworzony przez Amabilis? Kiedyś się nim bawiłem ale jego funkcje są słabe. (Chyba jeśli ktoś chce wyrzucać pieniądze na jakieś "PRO")

A to ciekawe... Teraz zainstalowałem 3D Canvas i... uważam że to kalectwo. (Wkurza swoimi umiejętnościami. ) Jak się nauczę Blenderem obsługiwać to będzie lepiej...
_________________
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 29-04-2009, 20:49   

Canvas to element bibliotek dołączonych do Delphi i Borland C++ Builder. Nic nie wiem o 3DCanvas, ale jeśli chcesz programować w 3D to polecam DirectX albo OpenGL (ja uczę się tego drugiego).
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 01-05-2009, 12:05   

Przechodząc do głównego tematu.

Moim zdaniem Colobot jest aż tak grywalny, ponieważ każdy morze znaleźć coś dla siebie. Wpływa na to wiele elementów, któe ze sobą świetnie komponują tak że Colobot to fajna gra.
Jednym z elementem to jest edukacja. Może niektórzy nie wiedzą że Colobot był polecany przez MEN swego czasu, za szerzenie populacji programowania. Innym czynnikiem dla którego gra to cieszy się "dosyć dużą" popularnością to klimat wszechświata, czym człowiek od dawien dawna interesował się i był ciekawy jak jest poza naszą planetą. Mimo że Colobot podaje fikcyjne planety (oprócz Ziemi oraz Księżyca, ale on nie należy do planet :-) ) to przedstawia jak mogą wyglądać w przyszłości kolonizacje itp. Kto wie, a może kiedyś jedna z odkrytych planet zostanie ochrzczona Wulkanią, Tropiką, a może Orfenią. Przechodząc do już spraw takich bardziej techniczny sprawających że Colobot tak jest grywalny to dosyć ładna grafika jak na tamte czasy oraz ciekawe objekty (budynki, roboty, obcy itp.), które "upiększają" grę. Ale moim zdaniem najciekawsze w Colobocie są tajemnice i błędy, które mogą się przydać do tworzenia Colobota 2.
Reasumując Colobot to gra dla: programistów, fantastyków, fanów idei robotów oraz dla wszystkich ludzi, kórzy chociaż jednym z tych opisanych elementów, są zaciekawieni. Zachęcam do grania w Colobota!!!
_________________

 
     
shoter


Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 56
Wysłany: 06-06-2009, 17:54   

Programowanie + nie-programowanie,gracz sam wybiera co chce w danym momencie robić.Gra nie narzuca mu programowania w żadnym momencie gry,ani do tego nie namawia.Programowanie siedzi sobie grzecznie z boku i czeka :) .Jednakże jeśli jakiś mądry programista weźmie się za CBota to od razu może kontrolować 10 robotów naraz zamiast 1...(10 krotnie więcej).

"Colobot był polecany przez MEN"
Oto co pisze na moim colobocie :
Zalecane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej
Środek dydaktyczny zalecany do użytku szkolnego przez Ministra właściwego ds Oświaty i wychowania i wpisany do wykazu środków dydaktycznych przekazanych do kształcenia ogólnego, do nauki informatyki na poziomie SP,gimnazjum,Liceum i szkoły wyższej.

Jak widać colobot obejmuje ok. 10 lat nauki szkolnej :>
 
     
Van 
Twardy Pingwin


Twoja ulubiona misja: Te na Krystalii
Wiek: 26
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 14
Skąd: Linux
Wysłany: 15-07-2009, 17:20   

To, co mnie urzekło w Colobocie to programowanie. A to dlatego, że wysoce cenię sobie odrębność i niezależność, a programowanie stwarza olbrzymie pole do popisu - wszystko mogę zrobić na dziesięć sposobów, każde zadanie wykonać w sposób odmienny do narzuconego mi przez Houston.
Poza tym - gra daje niesamowitą satysfakcję, gdy namęczymy się nad programem przez pół godziny, dopracowujemy go do perfekcji, a potem widzimy, jak robot bezbłędnie i dokładnie wykonuje wydane mu polecenie.

COLOBOT/Prezes napisał/a:
Właśnie dlatego zdziwiło mnie, że COLOBOT jest zaliczany do gier strategicznych. Ogólnie za strategiami, w których widok jest w 99% z góry, nie przepadam. A COLOBOTa bardziej zaliczyłbym do przygodowych TPP. No i sterowanie też jest dla mnie przyjemne. Strzałka w lewo powoduje obrót astronauty, a nie przesunięcie się go w lewo, jak jest w większości gier. Takie sterowanie jest bardzo dobre, czego przykładem są wszystkie Tomb Raidery tworzone jeszcze przez Code Design.

A gucio prawda, chyba w mało strategii grałeś :P Spójrz chociażby na serię Total War, w której widok ustawiasz absolutnie dowolnie.
Prawda jest taka, że Colobot JEST strategią, dokładniej strategią czasu rzeczywistego. A przekonalibyście się o tym zwłaszcza wtedy, gdyby możliwa byłaby gra multiplayer na zasadzie walk robotów. Wtedy zmuszeni bylibyśmy klikać jak szaleni myszką w celu jak najszybszego wydania poleceń, zupełnie jak w rasowym RTSie :P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012