Przesunięty przez: COLOBOT 05-02-2009, 11:48 |
Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny? |
Autor |
Wiadomość |
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 29-01-2009, 16:23 Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?
|
|
|
To, że COLOBOT wciąga (nie wszystkich, ale wciąga), nie ma wątpliwości. Jak myślicie, który element gry powoduje taki stan rzeczy? Może już samo zaimplementowanie programowania? Ciekawe jak wyglądałaby np. wyścigówka, w której program wspomagania kierownicy musielibyśmy napisać sobie sami.
A może jakiś inny szczegół rozgrywki.
Wracając do pytania:
Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny? |
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
Thorin12
Administrator forum Cichy obserwator
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2008 Posty: 134 Skąd: Wyspa Berk
|
Wysłany: 29-01-2009, 16:46 RE: Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?
|
|
|
wg. mnie to w tym tkwi rzecz że można budowac w 3d i sterować robotami. We wszystkich tego typu strategiach widok ma się z góry może to dla was nonsens ale dla mnie to to sprawiło ze colobot mnie wciagnął.
/// błędy ortograficzne (zaznaczone całe wyrazy), oraz brak polskich znaków - Abadon |
Ostatnio zmieniony przez Abadon 10-02-2009, 21:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 29-01-2009, 16:52 RE: Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?
|
|
|
Właśnie dlatego zdziwiło mnie, że COLOBOT jest zaliczany do gier strategicznych. Ogólnie za strategiami, w których widok jest w 99% z góry, nie przepadam. A COLOBOTa bardziej zaliczyłbym do przygodowych TPP. No i sterowanie też jest dla mnie przyjemne. Strzałka w lewo powoduje obrót astronauty, a nie przesunięcie się go w lewo, jak jest w większości gier. Takie sterowanie jest bardzo dobre, czego przykładem są wszystkie Tomb Raidery tworzone jeszcze przez Code Design. |
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
lukas_j
Geek 127.0.0.1<-hack
Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Cze 2008 Posty: 187 Skąd: localhost
|
Wysłany: 01-02-2009, 21:24 RE: Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?
|
|
|
Jest grywalny, bo można programować roboty, i się fajne gra ;] grafika też niezła, nie nudzi się szybko, bo można go też przerobić!! i to łatwo! np. misje B)
/// polskie znaki istnieją!!!. Proszę ich używać. - Abadon |
_________________ Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania! |
Ostatnio zmieniony przez Abadon 10-02-2009, 19:08, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
DeiDara
Derosa out.
Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy Wiek: 21 Dołączył: 23 Lip 2008 Posty: 205 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 02-02-2009, 09:39 RE: Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?
|
|
|
No Thorin12 masz racje nie wyobrażam sobie colobota 2d |
_________________ An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
|
|
|
|
|
colobotwymiiata
Zjem cię
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 329 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 04-04-2009, 12:28
|
|
|
A według mnie to nie jest samo 3D, ani nawet roboty i wielkie owady. Mnie najbardziej ciągnie tajemnica, wszystke bugi, błędy, przeoczenia i tajne komendy, które sprawiają że wciąż chce się grać i odkrywać coś nowego, robić coraz to lepsze, bardziej skomplikowane (i czasami bezsensowne)programy. A przede wszystkim, to możliwość bardzo prostego tworzenia własnych poziomów i dzielenia się nimi z innymi(ale sie zrymowało ). Kombinacji jest przecież kilka milionów(bez przesady oczywiście), a podobno ktoś się bierze za multiplayera. Dzięki rozpakowaniu plików .dat można przy odrobinie wyobraźni stworzyć COLOBOTa 2! A potem, kto wie, może nawet C3! Na razie co prawda nie ma żadnych sensacji, przyszłość projektu "COLOBOT 2" maluje się w czarnych barwach, ale ja się optymistycznie nastawiam. |
|
|
|
|
DOJO
Piernik
Twoja ulubiona misja: Misja 36 (Ostatnia na nowej ziemi)
Wiek: 24 Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 85
|
Wysłany: 05-04-2009, 00:16
|
|
|
Kiedy byłem młodszy, podobało mi się tworzenie budynków i robotów. Teraz fascynuje mnie ino tworzenie poziomów! |
_________________
|
|
|
|
|
Programerus
Jestem Bogiem
Pomógł: 2 razy Wiek: 22 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 188 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 05-04-2009, 00:32
|
|
|
A jak będziesz jeszcze starszy to będzie Cię fascynowało robienie całych gier. |
_________________ "Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia" |
|
|
|
|
DOJO
Piernik
Twoja ulubiona misja: Misja 36 (Ostatnia na nowej ziemi)
Wiek: 24 Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 85
|
Wysłany: 05-04-2009, 12:55
|
|
|
Heh! Ja już bawię się Gamemaker'em! Tworzę coś typu "Space Invaderów"
|
_________________
|
|
|
|
|
DeiDara
Derosa out.
Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy Wiek: 21 Dołączył: 23 Lip 2008 Posty: 205 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 05-04-2009, 15:31
|
|
|
DOJO napisał/a: | "Space Invaderów" |
Chyba "Chicken Space Invader 4"XD |
_________________ An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
|
|
|
|
|
DOJO
Piernik
Twoja ulubiona misja: Misja 36 (Ostatnia na nowej ziemi)
Wiek: 24 Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 85
|
Wysłany: 05-04-2009, 15:44
|
|
|
(i) Space Invader to coś jak Scrolling Shooter. Tyle że wszystko w kosmosie, i ogólnie taka tematyka sci-fi. |
_________________
|
|
|
|
|
DeiDara
Derosa out.
Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy Wiek: 21 Dołączył: 23 Lip 2008 Posty: 205 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 05-04-2009, 16:07
|
|
|
Wiem znam tą gierkę |
_________________ An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 05-04-2009, 19:18
|
|
|
Space Invaders nawet jest w OpenOffice! Wejdźcie w arkusz kalkulacyjny (calc) i wpiszcie w komórce A1
Sterowanie myszką (klik-strzał) |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
colobotwymiiata
Zjem cię
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 329 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 05-04-2009, 21:28
|
|
|
Game Maker? Wpisałem w google, ściągnąłęm, przeczytałem poradnik i SUPER! Właśnie planuje zrobić grę pt.: "Colobot Invaders". Dzięki DOJO! |
|
|
|
|
DOJO
Piernik
Twoja ulubiona misja: Misja 36 (Ostatnia na nowej ziemi)
Wiek: 24 Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 85
|
Wysłany: 06-04-2009, 21:10
|
|
|
Nie ma za co.
Jednym minusem GM'a jest to że jego najlepsze funkcje są dostępne w wersji PRO która oczywiście jest płatna..
Najlepsza Polska strona o GM'ie to www.gmclan.org!
Polecam. Strona pełna przykładów i poradników. A tak przy okazji. Colobot Invaders? Wyślesz mi potem tą grę? jestem ciekaw jak ci wyjdzie |
_________________
|
|
|
|
|
|