Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: COLOBOT
05-02-2009, 11:48
Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?
Autor Wiadomość
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 29-01-2009, 16:23   Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?

To, że COLOBOT wciąga (nie wszystkich, ale wciąga), nie ma wątpliwości. Jak myślicie, który element gry powoduje taki stan rzeczy? Może już samo zaimplementowanie programowania? Ciekawe jak wyglądałaby np. wyścigówka, w której program wspomagania kierownicy musielibyśmy napisać sobie sami.
A może jakiś inny szczegół rozgrywki.

Wracając do pytania:
Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
 
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 29-01-2009, 16:46   RE: Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?

wg. mnie to w tym tkwi rzecz że można budowac w 3d i sterować robotami. We wszystkich tego typu strategiach widok ma się z góry może to dla was nonsens ale dla mnie to to sprawiło ze colobot mnie wciagnął.


/// błędy ortograficzne (zaznaczone całe wyrazy), oraz brak polskich znaków - Abadon
Ostatnio zmieniony przez Abadon 10-02-2009, 21:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 29-01-2009, 16:52   RE: Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?

Właśnie dlatego zdziwiło mnie, że COLOBOT jest zaliczany do gier strategicznych. Ogólnie za strategiami, w których widok jest w 99% z góry, nie przepadam. A COLOBOTa bardziej zaliczyłbym do przygodowych TPP. No i sterowanie też jest dla mnie przyjemne. Strzałka w lewo powoduje obrót astronauty, a nie przesunięcie się go w lewo, jak jest w większości gier. Takie sterowanie jest bardzo dobre, czego przykładem są wszystkie Tomb Raidery tworzone jeszcze przez Code Design.
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
 
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 01-02-2009, 21:24   RE: Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?

Jest grywalny, bo można programować roboty, i się fajne gra ;] grafika też niezła, nie nudzi s szybko, bo można go też przerobić!! i to łatwo! np. misje B)

/// polskie znaki istnieją!!!. Proszę ich używać. - Abadon
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
Ostatnio zmieniony przez Abadon 10-02-2009, 19:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 02-02-2009, 09:39   RE: Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?

No Thorin12 masz racje nie wyobrażam sobie colobota 2d
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
 
 
 
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 04-04-2009, 12:28   

A według mnie to nie jest samo 3D, ani nawet roboty i wielkie owady. Mnie najbardziej ciągnie tajemnica, wszystke bugi, błędy, przeoczenia i tajne komendy, które sprawiają że wciąż chce się grać i odkrywać coś nowego, robić coraz to lepsze, bardziej skomplikowane (i czasami bezsensowne)programy. A przede wszystkim, to możliwość bardzo prostego tworzenia własnych poziomów i dzielenia się nimi z innymi(ale sie zrymowało ;) ). Kombinacji jest przecież kilka milionów(bez przesady oczywiście), a podobno ktoś się bierze za multiplayera. Dzięki rozpakowaniu plików .dat można przy odrobinie wyobraźni stworzyć COLOBOTa 2! A potem, kto wie, może nawet C3! Na razie co prawda nie ma żadnych sensacji, przyszłość projektu "COLOBOT 2" maluje się w czarnych barwach, ale ja się optymistycznie nastawiam.
 
 
     
DOJO 
Piernik


Twoja ulubiona misja: Misja 36 (Ostatnia na nowej ziemi)
Wiek: 24
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 85
Wysłany: 05-04-2009, 00:16   

Kiedy byłem młodszy, podobało mi się tworzenie budynków i robotów. Teraz fascynuje mnie ino tworzenie poziomów! :D
_________________
 
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 05-04-2009, 00:32   

A jak będziesz jeszcze starszy to będzie Cię fascynowało robienie całych gier. :-)
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
DOJO 
Piernik


Twoja ulubiona misja: Misja 36 (Ostatnia na nowej ziemi)
Wiek: 24
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 85
Wysłany: 05-04-2009, 12:55   

Heh! Ja już bawię się Gamemaker'em! Tworzę coś typu "Space Invaderów"
:mrgreen:
_________________
 
 
     
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 05-04-2009, 15:31   

DOJO napisał/a:
"Space Invaderów"



Chyba "Chicken Space Invader 4"XD
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
 
 
     
DOJO 
Piernik


Twoja ulubiona misja: Misja 36 (Ostatnia na nowej ziemi)
Wiek: 24
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 85
Wysłany: 05-04-2009, 15:44   

(i) Space Invader to coś jak Scrolling Shooter. Tyle że wszystko w kosmosie, i ogólnie taka tematyka sci-fi.
_________________
 
 
     
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 05-04-2009, 16:07   

Wiem znam tą gierkę
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 05-04-2009, 19:18   

Space Invaders nawet jest w OpenOffice! Wejdźcie w arkusz kalkulacyjny (calc) i wpiszcie w komórce A1
Kod:
=GAME("StarWars")

Sterowanie myszką (klik-strzał)
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 05-04-2009, 21:28   

Game Maker? Wpisałem w google, ściągnąłęm, przeczytałem poradnik i SUPER! Właśnie planuje zrobić grę pt.: "Colobot Invaders". Dzięki DOJO!
 
 
     
DOJO 
Piernik


Twoja ulubiona misja: Misja 36 (Ostatnia na nowej ziemi)
Wiek: 24
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 85
Wysłany: 06-04-2009, 21:10   

Nie ma za co. :-)

Jednym minusem GM'a jest to że jego najlepsze funkcje są dostępne w wersji PRO która oczywiście jest płatna..

Najlepsza Polska strona o GM'ie to www.gmclan.org!
Polecam. Strona pełna przykładów i poradników. A tak przy okazji. Colobot Invaders? Wyślesz mi potem tą grę? jestem ciekaw jak ci wyjdzie ;)
_________________
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012