Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Uatrakcyjnianie misji
Autor Wiadomość
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 14-11-2008, 14:56   Uatrakcyjnianie misji

Myśl o stworzeniu takiego tematu zaimponował mnie jedem ciekawy błąd w Colobocie.
Otuż odkryłem to chyba z dwa miesiące temu, że z robota można zrobić KRÓLOWĄ OBCYCH. Tak tak to prawda można to zrobić w taki sposób: otuż by się zbytnio nie przemenczyć skopiować program królowej z jednej misji na Nowej Ziemi. Następnie wczytać misję swobodną ,tak jak ja na krystalii i wprowadzić program królowej do robota (najlepiej do osłaniacza gdy chcemy mrówki produkować). Wcześniej musimy program trochę zmodyfikować (no pare tam szegułów). Wybrać jakiejś miejsce i zacząć zabawę. UWAGA jest jedno zastrzeżenie kiedy produkujemy np 100 i więcej królówek lub innych obcych to lepiej nie zapisujcie misji bo wam nie odpali za drugim razem. Gra też może trochę się zacinać (oczywiście ta misja tylko). Jak macie jakieś inne sposoby na uatrakcyjnianie misj to możecie tu je wpisywać wraz z programami.B)B)B)
 
 
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 14-11-2008, 14:59   RE: Uatrakcyjnianie misji

Oto program na tworzenie królówek

extern void object::Produce( )
{
point path[7];
int i;
float r;

errmode(0); // ne stoppe pas si erreur
ipf(10); // 10 instructions / second
while ( ismovie() != 0 ) wait(1);

path[0].x = cmdline(0);
path[0].y = cmdline(1);
path[1].x = cmdline(2);
path[1].y = cmdline(3);
path[2].x = cmdline(4);
path[2].y = cmdline(5);
path[3].x = cmdline(6);
path[3].y = cmdline(7);
path[4].x = cmdline(8);
path[4].y = cmdline(9);
path[5].x = cmdline(10);
path[5].y = cmdline(11);
path[6].x = cmdline(12);
path[6].y = cmdline(13);

i = 1;
while ( true )
{
goto(path[i%7]);

if ( rand() < 0.2 ) // attaqueuse 1x / 5
{
produce(position, orientation, AlienQueen, "antattsw.txt");
}
else
{
if ( AlienCount() < 88 )
{
r = rand();
if( r < 0.3 )
{
produce(position, orientation, AlienQueen, "antt41.txt");
}
if( r >= 0.6 )
{
produce(position, orientation, AlienQueen, "antt42.txt");
}
if( r < 0.6 and r >= 0.3 )
{
produce(position, orientation, AlienQueen, "antt43.txt");
}
}
}
i ++;
}
}

int object::AlienCount()
{
object item;
int total = 0;
int i = 0;


}
Ostatnio zmieniony przez Abadon 14-11-2008, 15:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Piter


Twoja ulubiona misja: Na wulkani analiza badań
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 48
Wysłany: 14-11-2008, 15:48   RE: Uatrakcyjnianie misji

jezu skąd go wytrzasnąłeś:o
 
 
 
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 14-11-2008, 17:33   RE: Uatrakcyjnianie misji

nie umniesz czytać :o :o:o:o:o to z nowej ziemi. wystarczy tylko zmodyfikować czyli jak to Abadon wykrzyczał
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
 
 
 
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 14-11-2008, 17:41   RE: Uatrakcyjnianie misji

Ja kiedyś bawiłem się funkcją produce (odpowiedzialną za produkowanie mrówek) i w pewnym momencie pojawiał mi się błąd "za dużo obiektów". Podobno w wersji 1.8 COLOBOTa liczba możliwych obiektów na mapie została zwiększona, jednak nie jest tak duża, żeby nie dało się jej wykorzystać.
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
 
Piter


Twoja ulubiona misja: Na wulkani analiza badań
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 48
Wysłany: 14-11-2008, 17:48   RE: Uatrakcyjnianie misji

aha nie musisz się aż tak drzeć na mnie.
 
 
 
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 14-11-2008, 18:34   RE: Uatrakcyjnianie misji

przecież tu nie ma głosu.
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
Ostatnio zmieniony przez Abadon 10-02-2009, 19:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 14-11-2008, 20:55   RE: Uatrakcyjnianie misji

COLOBOT ma rację. Zapomniałem dodać do uwag.
 
 
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 14-11-2008, 21:38   RE: Uatrakcyjnianie misji

Hmm co do błędu ze zbyt dużą liczbą obiektów to kiedyś przez to nie przeszedłem jednej misji z zestawu Jinx. (chociaż wcale nie było ich dużo... zdaje mi się że po zapisaniu wyszło jakieś 300 linijek). Czy to oznacza że jest limit do 255? Jeśli tak to Colobot jest *$#%^@*&$%

A może zabrakło pamięci w komputerze?
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
 
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 14-11-2008, 22:48   RE: Uatrakcyjnianie misji

Wydaje mi się, że kiedyś czytałem o 8 tysiącach, ale nie jestem pewien. Pewien jestem natomiast tego, że szperacz na kołach (albo inny robot) w jednej z misji treningowych ma zaimplementowanie szukanie obiektów o numerach od 1 do 10000, tak więc powinno to być te około 8-10 tysięcy.
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
 
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 17-11-2008, 19:28   RE: Uatrakcyjnianie misji

A oto kolejny program zaczerpnięty z mogyfikacji programu produce. Słurzy on do tworzenia różnych objektów jak ruda tytanu ,tytan itp.
W miejsce wpisz objekt można wpisać np. TNT ,TitanumOre ,BlackBox ,NuclarCell ,PowelCell ,KeyA ,KeyB nawet Mine (fajnie to wygląda) itp.
Proponuję skopiować ten program ,bo gdy samemu się pisze to występuje błąd. Nie pamiętam kiedy na to wpadłem ,ale w moim zasobie programów znajdowało się to. Program ten działa trochę dziwnie ,możemy kierować robotem i naciskamy przycisk srzałki (no wiecie która ,ta od włąnczania programu) i strarzamy 1 objekt.

extern void object::Nowy()
{

produce(position, orientation, WPISZ OBJEKT, "antattsw.22");
Ostatnio zmieniony przez Abadon 17-11-2008, 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 17-11-2008, 20:32   RE: Uatrakcyjnianie misji

Produce to znana funkcja w CBot... wiele jest o niej w internecie.

Dokładniej:
produce(position, orientation, TitaniumOre, "" ) ;
Pod wytłuszczony fragment podstaw kategorię.
Ostatni parametr nie jest konieczny, jest to program, ale działa tylko dla Obcych.

Dodam że jeśli tworzymy Obcych to się tworzą jaja.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
 
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-11-2008, 20:48   RE: Uatrakcyjnianie misji

a tak wlasciwie to do czego sluzy funkcja ismovie??? bo juz ja kilka razy widzialem, a w pomocy colobota jej nie ma bo jest ona uzywana chyba tylko u obcych(tak mysle)
_________________
Compiling [Gość.exe]...

Zapraszam na grę zwaną League of Legends:
http://signup.leagueofleg...e98cec278372604
 
 
 
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 17-11-2008, 21:30   RE: Uatrakcyjnianie misji

Adiblol ten ostatni program który przedstawiłem działa też na robotach.

Dodam też nformację:
Niekoniecznie gdy tworzy się robaki w colobocie np. królowa obcych-to tworzą się jaja z których się obcy rodzą ,w tym prypadku królowa jest ona tak wielka że jaja pozostają.
 
 
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 19-11-2008, 02:37   RE: Uatrakcyjnianie misji

Cytat:
DemoLisH napisał/a:
a tak wlasciwie to do czego sluzy funkcja ismovie??? bo juz ja kilka razy widzialem, a w pomocy colobota jej nie ma bo jest ona uzywana chyba tylko u obcych(tak mysle)

ismovie() zwraca wartość true, jeśli jest aktywna scenka lądowania na planecie. Jest to uzasadnione, ponieważ bez tego mrówki nie czekałyby, aż statek wyląduje, a atakowałyby go od razu, nawet wtedy, gdy gracz nie "dorwie" się jeszcze do sterowania.
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012