Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Metody programowania w C2
Autor Wiadomość
konopackim 
Tytuł domyślny


Wiek: 27
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Hindenburg
Wysłany: 17-09-2012, 00:51   Metody programowania w C2

Zakładam ten temat aby pokazać Wam coś, co mogłoby być bardzo ciekawe w Colobocie a mianowicie programowanie graficzne

http://www.youtube.com/watch?v=impPTmfm-Kg
LabView jest reprezentatywnym produktem tego pomysłu.
Na internetach jest mnóśtwo materiałówo tym

Mogłoby to wprowadzić zupełnie nowe podejście do programowania a także inne możliwości dla samej gry (Tablety, konsole z innowacyjnymi kontrolerami)
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 17-09-2012, 17:23   

Moze i ladnie, ale mimo wszystko wolal bym kodowanie tekstowe. Akurat pomysl do mozliwosci programowania jakichs wlasnych robotow dzieki grze jest ciekawe.

Dzisiaj mialem taki pomysl. W C2, na poczatku dostajemy robota. Ale nim sie nie da sterowac. Problem jest w tym, ze trzeba zaprogramowac i to! Tutorial daje nam jakies zmienne i inne ktore kontroluja silnikiem, i input. Wtedy gracz musi zrobic program ktory powoduje ze sam gracz moze kontrolowac robotem. Programy takie byly by pozniej dostepne w kazdej misji dalej. Albo jak ktos chce, to moze od razu robic roboty ktore robia wszystko automatycznie. Mozna by bylo wtedy dodac graczom mozliwosc tworzenia funkcji i metod, aby sobie ulatwic sprawe. Chodzi mi o to, ze nie ma funkcji
move();
ale mozna sobie taka zdefiniowac laczac razem
power_wheel(front, left, x);
power_wheel(front, right, x);

albo

power_wheel(back, left, x);
power_wheel(back, right, x);

Co moglo by tez miec efekt na styl jazdy robota : D

Co pozniej moze sie stac, to zrobic produkcje robotow na wieksza skale. Czyli powiedzmy, jest misja gdzie atakuja nas kosmici, ale wielkimi ilosciami. Na szczescie, wyslalismy w orbite satelite, ktora pozwala nam patrzec na planete z gory. Wtedy, mozna np zaprogramowac roboty ponownie, aby dzialaly badziej jak w grze strategicznej, ze wybierasz iles ich tam, i wysylasz w dany punkt aby cos zrobily.

Automatyczne produkowanie robotow, zbieranie i kopanie surowcow itd itp...

Jak dla mnie, taka gra byla by bardzo ciekawa, i wtedy zgadki logiczne mozna by bylo wziasc na nastepny poziom. W oryginale nie ma zbytnio wiecej strategii, niz zbudowac budynki (po jednym) w odpowiedniej kolejnosci, a pozniej moze napisac prosty program gdzie robot przerabia titanium ore na kostki.
 
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-09-2012, 17:45   

Gra musi być możliwa do przejścia bez umiejętności programowania.
 
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 17-09-2012, 18:03   

Niby dlaczego? Przecie o to chodzi w grze.
To mozna zrobic poziomy trudnosci:

Dzieciecy, gdzie wszystko jest recznie, a roboty maja gotowe programy.
Latwy, gdzie mimo wszystko jest recznie, ale roboty mozna programowac na styl 'clickow' czy 'klockow', gdzie w odpowiedniej kolejnosci drag i dropujemy komendy.
Normalny, gdzie jest jak w Oryginale.
i
Trudny, gdzie jest uzywany moj pomysl.

Tutaj bardziej chcialem zaprezentowac trez mozliwosc na patrzenia na misje z gory, dodajac troche wiecej elementow gry strategicznej.

Na prawde mi sie wydaje ze pomysl ma potencjal, mimo ze moze i jest to troche nieskromne, ale nawet z pewnymi zmianami, bardzo bym chcial w takie cos zagrac. My chcemy pokazac ze z programowania mozna miec frajde!
 
 
     
konopackim 
Tytuł domyślny


Wiek: 27
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Hindenburg
Wysłany: 17-09-2012, 18:18   

PoxiPol napisał/a:
Moze i ladnie, ale mimo wszystko wolal bym kodowanie tekstowe. Akurat pomysl do mozliwosci programowania jakichs wlasnych robotow dzieki grze jest ciekawe.


To prawda nic nie zastąpi zwykłego tekstu. Ale z drugiej strony musimy też patrzeć do kogo będzie skierowany Colobot (w pierwszej kolejności do nas to oczywiste :p ). Młode osoby (dzieci) do lat 13 będą miałe spore problemy z ogranięciem tekstowych programów. Sam pamiętam, że moje programowanie ColoBota to było głównie przechodzenie klawiaturą i myszką.

Nie mam oczywiście na myśli aby zastąpić stare tym nowym, tylko dodać funkcjonalność.

Kilka linków o których wczoraj zapomniałem
http://scratch.mit.edu/
http://code.google.com/p/blockly/?redir=1

Low-levelowe podejście do programowania robotów jest bardzo fajnym pomysłem. Pomysł też był już kiedyś wspominany na ircu. Na hardorowym poziomie trudności, fizyka świata mogłaby ulec urzeczywistnieniu, co wiązałoby się z bardziej precyzyjnym pisaniem programów

Tworzenie robotów w skali masowej i programowanie kazdego osobno w samej grze mogłoby stanowić wyzwanie od strony wydajnościowej
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 17-09-2012, 18:34   

Albo nawet najtrudniejszy poziom trudnosci powoduje ze musi sprawdzac temperatury komponentow robota, oszczedzac energie, czy nawet kontrolowac kazdy 'miesien' robota (przechylac 1 staw, 2 staw, zacisnac czesc od lapania, nie wiem jak to wytlumaczyc, chodzi mi o grabbera, ze trzeba mu tlumaczyc w jaki sposob podniesc obiekt).
Oczywiscie pomysl bedzie zalezny od silnika : ) Ale pomysl na przyszlosc mam nadzieje.
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 17-09-2012, 18:40   

Moim zdaniem to bardzo dobra idea. Warto spróbować, zobaczymy co wyjdzie.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
patrolez 
PWr


Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-09-2012, 22:09   

Jak ma się lekcje programowania, to na początku jest prosta algorytmika na schematach blokowych.

Zawsze może być tutorial, gdzie astronauta ma szkolenie i wszystko odbywa się na papierze - w interaktywnym podręczniku, gdzie będą zadania do uzupełniania o schematy blokowe, które mają realizować określone cele - oczywiście poprzedzone przykładami.
Na przykład: strona teoretyczna na lewej kartce i interaktywna realizacja zadania na prawej.
Np. kartka z zadaniem w stylu przeciągnij i upuść z blokiem warunkowym, startem itp. jako taka układanka, gdzie samemu trzeba uzupełnić dane i obliczenia oraz warunek.

Oczywiście z możliwością pominięcia.

Może być motyw, że mamy widok z oczu astronauty, który siedzi nad takim podręcznikiem - oczywiście interakcja jest -> oczy śledzą kursor i ciagle działą ta metoda przeciągnij i upuść, a za oknem "szkoły" / pomieszczenia w którym się uczy, jeżdżą roboty, żeby zachęcić :D Albo odbywają się eksperymenty / szkolenia z jetpackiem i różne takie. Można też coś komicznego dodać jako ester egga.
_________________
Wszystko jest obiektem.
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-09-2012, 22:16   

I to jest dobry pomysł.
 
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 18-09-2012, 08:42   

Zgadzam sie. Ale takie cos powinno byc opcjonalne, ktos kto jest w temacie, a po prostu jest zainteresowany gra, nie powinien byc uczony jak dziala petla. Po prostu dajemy mu zmienne i funkcje, a ten sobie programuje.

W tutorialu po prostu osoba uczy sie ideologii programowania. W nim, mozna uzyc klockow, ale rownie dobrze mozna pisac, w tym podreczniku bylo by takie porownanie, 'Ten klocek to ta funkcja'.
I wtedy, mozna sobie komplikowac sprawe jak chcemy. W takim tutku wytlumaczyli bysmy jak stworzyc kontrole robota, i to bedzie pierwsze zadanie w juz kampanii.
Rozumiem Mrocza ze moj pomysl ci si enie podoba, ale nie chcesz zbytnio nic mowic, odpowiadasz tylko 1 zdaniowkami : P
 
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-09-2012, 09:58   

Chodzi mi o to, że nie wolno przesadzać. Gra w której będzie za dużo programowania nie zdobędzie dużej popularności. Zauważ, że my jesteśmy wyjątkową grupą osób. Przeciętny pożeracz gierek nie zna się na programowaniu i zapewne włączając grę nie ma na celu się uczyć. Jak będzie stało, że to gra edukacyjna to niektórzy mogą zrezygnować zanim zaczną.
Colobot jest oryginalnym połączeniem RTSa i FPSa z elementami programowania. Jeżeli któryś element będzie przeważał zniechęci zwolenników pozostałych elementów.
I tak jeżeli dodamy zbyt dużo programowania to gra stanie się ciężka dla mniej ambitnych graczy.
Oryginalny Colobot ma tyle programowania ile trzeba. Całą kampanię można przejść używając tylko programów z SatCOMa.
 
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 18-09-2012, 13:00   

No tak. I dlatego proponowalem rozne poziomy trudnosci, bo mimo wszystko, mamy tylko ta mniejszosc graczy co jest nami zainteresowani, a wiekszoscs tej mniejszosci by lubiala taki challenge. In my opinion.

Nie oszykujmy sie, nasza gra nie bedzie miala wielkiego sukcesu, przez jak to juz mi tlumaczyliscie 'Casualowych graczy': Dzieci, ktore kochaja swoje CoDy, a rodzice placa im za Xbox Live, i kazdy nowy product Apple. Wiec to co mozemy zrobic, to zadowolic nasza mniejszosc, i ich kompletnie zasycic.
 
 
     
KulikStudios 
twórca uniwersalny


Twoja ulubiona misja: wszystkie na Orfenii
Wiek: 23
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 59
Skąd: zewsząd
Wysłany: 18-09-2012, 13:26   

Colobot chyba nigdy nie był grą uwielbianą przez masy. Nasz wysiłek będzie skierowany w zamknięte kręgi świrów komputerowych.

W życiu poznałem dwóch kumpli, którzy w colobota grali, z czego jeden mówił, że to gówno i nie rozumie o co w tym chodzi.
_________________

 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 18-09-2012, 13:35   

C2 to ma właśnie zmienić. Poza tym Colobot miał po prostu słabą reklamę...
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 18-09-2012, 13:48   

Produkt EPSITEC po prostu był nisko (średnio?) budżetową produkcją, która nie miała najprawdopodobniej dystrybucji nawet w Stanach. Nie wyszedł poza ramy Europy i Rosji. I tak dziwne, że w CD-A i innych znanych pismach były o nim wzmianki, nawet recenzje.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012