Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Ścieżki Dźwiękowe z innych gier
Autor Wiadomość
KulikStudios 
twórca uniwersalny


Twoja ulubiona misja: wszystkie na Orfenii
Wiek: 23
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 59
Skąd: zewsząd
Wysłany: 07-09-2012, 04:34   Ścieżki Dźwiękowe z innych gier

Witam

Oprawę muzyczną do nowej wersji Colobota można złożyć z soundtracków starych gier (z lat 1999 mniej więcej). Sprawa jest taka, że nikt nie zwraca uwagi na prawa autorskie dot. utworu muzycznego, który był "gdzieś, kiedyś na jakieś" grze komputerowej.

Wiem z doświadczenia, że można wykorzystywać wiele starych podkładów z gier do filmów (bo tym się głównie zajmuję) i YouTube nie wykrywa tego, jako cudzy utwór.

Na początek polecałbym zapoznać się ze ścieżką dźwiękową z gry Worms Armageddon (jest ona na płycie w formacie wav).

Pozdrawiam i czekam na opinie.
 
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-09-2012, 07:12   

Do czegoś takiego zawsze ktoś kiedyś może się przyczepić. Może jednak użyć muzyki na licencji CreativeCommons?
 
 
     
KulikStudios 
twórca uniwersalny


Twoja ulubiona misja: wszystkie na Orfenii
Wiek: 23
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 59
Skąd: zewsząd
Wysłany: 07-09-2012, 07:16   

Ciężko będzie wychwycić ambient (muzykę otoczenia) za darmochę. Można oczywiście próbować, ale uważam, że to mozolne zajęcie.

Dlaczego?
Niezależni artyści chyba nie marnowaliby czasu na odgłosy otoczenia, robiliby hiciory, żeby zaistnieć.

Sam mam pakiet muzyki do filmów, wszystko można wykorzystywać za darmo. Problem w tym, że totalnie beznadziejnie to brzmi, i nie chodzi tutaj bynajmniej o jakość.
_________________

 
 
     
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 07-09-2012, 07:32   

Takiej muzyki właśnie jest pełno na licencji CreativeCommons! Wystarczy poszukać :) Co do muzyki z gier wiem że wyjeżdżam za rocznik ale muzyka z Fable i WoW jest genialna <3
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
 
 
     
KulikStudios 
twórca uniwersalny


Twoja ulubiona misja: wszystkie na Orfenii
Wiek: 23
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 59
Skąd: zewsząd
Wysłany: 07-09-2012, 07:36   

Muzyka z WoW do Colobota 2? Może dodamy jeszcze tą z HOMM 3? :D

Nie wiem czy ktoś grał w Enclave (Starbreeze Studios). Według mnie nie ma lepszej ścieżki dźwiękowej w żadnej grze :)
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 07-09-2012, 12:07   

Generalnie muzyka z CreativeCommons będzie lepszym wyborem, ewentualnie jak ktoś z forumowiczów ma syntezator... Chciałbym zaznazyć, że muzyka z jakichkolwiek Wormsów może przykuć uwagę kogokolwiek, kto grał w nie. Zbyt rozpoznawalna.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-09-2012, 14:10   

KulikStudios napisał/a:
Nie wiem czy ktoś grał w Enclave (Starbreeze Studios). Według mnie nie ma lepszej ścieżki dźwiękowej w żadnej grze
Zależy co kto lubi. Osobiście urzekł mnie soundtrack z gry Jets 'n' Guns nagrany przez zespół Machinae Supremacy. Ich muzyka jest dostępna za darmo na ich stronie (nawet w wersji FLAC).
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 07-09-2012, 14:31   

ŻADNYCH PLAGIATÓW. Utwory na licencji Creative Commons albo własne, autorskie. Jest na forum kilka muzyków i audiofili, na pewno coś uda się sklecić. Dlaczego?
1. Prawa autorskie! Nie wiem jak wy, ale ja nie chcę być ciągnięty po sądach albo użerać się ze skargami i usuwaniem treści z innych serwisów.
2. Oryginalność. Podejdźmy do tego profesjonalnie, a nie jakbyśmy robili projekt do szkoły i korzystali z tego co uda nam się znaleźć...
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 07-09-2012, 16:53   

Do CoLoBoT'a zdecydowanie pasuje oszczędna muzyka elektroniczna z elementami ambientu. Właściwie możemy wykorzystać stare kompozycje z oryginalnego CoLoBoT oraz znaleźć coś podobnego. W tym momencie szukam czegoś, co pasowałoby do mojego skryptu do teasera. Jak macie jakieś namiary, to dajcie.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 08-09-2012, 13:21   

Raptor, masz już go zrobionego i tylko muzyki Ci brakuje czy jak?
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 08-09-2012, 17:21   

Nie, chciałbym pisać pod muzykę. Po weekendzie postaram się donieść jakiś szkic scenariusza. Obym tylko opisał to w sposób zrozumiały, by każdy potrafił to sobie wyobrazić :roll: .
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012