Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Ulepszenie grafiki
Autor Wiadomość
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 21-07-2012, 13:14   Ulepszenie grafiki

Ok. Czy moglibysmy gdzies wlozyc wszystkie modele z gry? Albo przynajmniej rendery z planu, z przodu i boku, aby mozna byl osobie referke ustawic. Skoro juz sie dogadalismy ze Gold to bedzie remake, to graficy mogliby sie juz zająć modelowaniem. Czytalem tez ze limit wektorow zdjety, ale jakies limity powinnismy ustalic itp.
Raus raus!
 
 
     
piotrdz 


Twoja ulubiona misja: programowanie ;)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 55
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-07-2012, 15:34   

1. Modele wraz ze wszystkim jest w oryginalnej paczce od Epiteca. Ale fakt, przydałoby się zrobić porządek w plikach. Sam wpadłem wczoraj na podobny pomysł -- paczka "developerska" z plikami danych. Będzie to zip ze wszystkimi modelami, teksturami, poziomami itp.
Idea jest taka, że do tej paczki będziemy wstawiać najnowsze wersje plików i będziemy aktualizować i zmieniać wszystko w miarę potrzeb. Będzie to takie "repo" dla plików danych.
Na razie paczka będzie do celów developerskich, żeby dało się odpalić i testować grę, ale w przyszłości będzie to oficjalna paczka z danymi. Program będzie ładował dane z katalogu, gdzie rozpakuje się takiego zipa.
Dzisiaj pracuję jeszcze nad kodem ładowania tekstur i dorzucę parę tekstur kursora myszy. Jak będzie gotowe, to wstawię paczkę na ftpa, który udostępnił zielmicha i wstawię tutaj linka.

2. Jaki format/formaty chcesz dla modeli? W paczce wstawię tylko modele w binarnym formacie Colobota. W paczce Epsiteca są jeszcze modele w formatach DXF i MAX, ale nie wiem na ile są one aktualne (w grze wykorzystywane są tylko te Colobota).
Jak zaproponowałem w temacie o modelach, mogę zrobić program lub skrypt do konwertowania formatów.

3. Kolejna sprawa to obsługa modeli od strony silnika 3D. Limitów sztywnych już nie ma, ale w format modeli jest jaki jest. Jak chcecie, możemy umówić się na jakieś zmiany.

4. Zapraszam na kanał IRC. Tam więcej ostatnio się dzieje niż na forum.
 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 21-07-2012, 17:24   

Max to format sceny i nie polecam tego.
Około 3-8k polygonów na model byłoby pewnie w sam raz.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
piotrdz 


Twoja ulubiona misja: programowanie ;)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 55
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-07-2012, 12:00   

Trochę poślizgu było, ale paczka już jest: http://colobot.info/files...-2012-07-22.zip
 
 
     
kORMORAN 
Totalne beztalencie


Twoja ulubiona misja: Terranova swobodna
Wiek: 22
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 31
Skąd: StB
Wysłany: 10-09-2012, 17:20   

Ja w związku z ostatnią mobilizacją na forum mam kilka pytań odnośnie grafiki w projekcie colobot gold :

- Na jakim silniku będzie CoLoBoT Gold na oryginalnym z zwykłego colobota + jakieś ulepszenia modyfikacje itp lub coś całkowicie nowego ?

- Jaki format tekstur zostajemy przy .TGA czy jedziemy z .PNG

- Jaki format modeli np. .3ds .obj .itp ?

- Ograniczenia grafiki rozdzielczość tekstur i poly na model ?

- Jak będzie wyglądać organizacja pracy grafików ?

- Jak teoretycznie będzie wyglądać Menu oraz interfejs (HUD) gry ?

Jakby co to myślę że oryginalny silnik colobota nie jest aż taki zły biorąc pod uwagę że mamy teraz kody źródłowe oraz uzdolnionych programistów można by go jeszcze nieco podrasować. Poza tym wiele osób na forum ma już z nim duże doświadczenie.

Co do samej grafiki nie uważam się za jakiegoś szczególnie utalentowanego grafika ale chciałbym aby CoLoBoT Gold wyglądał jak najlepiej i chciałbym się do tego przyczynić.

Nie znam się na programowaniu zbyt dobrze więc proszę nie atakujcie mnie za ten pomysł z podrasowaniem oryginalnego silnika.

Pozdrawiam kORMORAN
_________________
ZERG MUST DIE!!!



 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 10-09-2012, 17:41   

Na twoje pytania sa odpowiedzi na calym forum, i na wiekszosc z nich nie ma pewnej odpowiedzi.
Na razie pracuj, i cos rob. Gre z tego co wiem bazujemy na starym silniku, ale kompletnie go przepisujemy? Cos w tym stylu.
 
 
     
kORMORAN 
Totalne beztalencie


Twoja ulubiona misja: Terranova swobodna
Wiek: 22
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 31
Skąd: StB
Wysłany: 10-09-2012, 17:45   

Źeby przeczytać całe forum trzeba mieć nieco czasu i chęci mi brakuje tego pierwszego ;( Co do pracy nad grafiką to skoncentruje się nad Colobotem Gold lub jeśli ankieta dobiegnie końca to zajmę się banerem nowego forum. No cóż za niedługo może przedstawię dawkę grafik.
_________________
ZERG MUST DIE!!!



 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 10-09-2012, 17:59   

kORMORAN, myślę, że możesz się zająć ulepszaniem modeli. Niedawno zniesiono ograniczenie polygonów w źródle CoLoBoT. Popytaj na IRCu o konwerter oryginalnych plików modeli CoLoBoT - MOD. Będziesz mógł otworzyć oryginalne modele obiektów z pliku colobot2.dat w Blenderze czy w czymś innym.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
kORMORAN 
Totalne beztalencie


Twoja ulubiona misja: Terranova swobodna
Wiek: 22
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 31
Skąd: StB
Wysłany: 10-09-2012, 20:12   

Spoko nie lepiej stworzyć na forum temat z linkami do wszystkich narzędzi ?
_________________
ZERG MUST DIE!!!



 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 10-09-2012, 20:37   

kORMORAN napisał/a:
Spoko nie lepiej stworzyć na forum temat z linkami do wszystkich narzędzi

Bałagan jest, jak się widzi... POTRZEBUJEMY NOWEJ STRONY I WIĘCEJ ADMIN-REDAKTORÓW! Co z tym?

Ale na serio, bałagan jest, nikt nie wie, czym pracować i nad czym wszyscy pracujemy.

Może weźmy skupmy się teraz wszyscy nad tworzeniem nowej strony?

Kto da serwer? Kto da silnik? Tylko tego nam potrzeba, by redaktorzy zaczęli gromadzić w jednym miejscu rzeczy do download, artykuły, FAQsy itp.

Chaos obecnie jest ogromny. Jeden Nowak pracuje nad CoLoBoT 2, drugi Kowalski nad CoLoBoT Gold. Wiele zrobionych rzeczy i tak po jakimś czasie utonie wśród nawału tematów i działów na tym forum. Proponuję założyć nową stronę z forum, a ten portal zostawić jako poligon eksploatacyjny.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
tomangelo 


Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 32
Skąd: nieJestemBotem
Wysłany: 10-09-2012, 20:42   

Dyskusję na ten temat sugerowałbym w innym temacie, założyć jakiś, lub kontynuować stary. Trzeba podsumować co nam jest potrzebne, uzbierać to wszystko i wtedy startować.
 
     
piotrdz 


Twoja ulubiona misja: programowanie ;)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 55
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-09-2012, 20:44   

kormoran: gdyby forum funkcjonowało lepiej to takie linki by były. Widać jakie zainteresowanie jest na podforum o modyfikacjach kodu. Teraz o aktualne info można pytać się na kanale IRC, na który już n-ty raz zapraszam.

Ale żeby nie było, że zbywam taką krótką ripostą, odpowiadam:

1. Tekstury są już w PNG (paczka developerska) i tak zostanie przynajmniej w Colobot Gold.
2.Modele są we własnym formacie Colobota. Ostatnio trochę opisałem sprawę na wiki dla developerów: http://colobot.info/wiki/en:models.
3. Jak już pisałem wcześniej, jest skrypt do importu/eksportu modeli do Blendera.
4. Ograniczeń sztywnych nie ma.
5. Macie forum, IRC, organizujcie. Jak chcecie coś poprawić (model, teksturę, itp.) - zgłoście to do mnie na IRC. Jak będzie wszystko OK, to wrzucę zmiany do paczki developerskiej. Tylko to dopiero jak uzyskamy w miarę jako tako "uruchamialność" projektu.
6. Interfejs będzie teoretycznie i praktycznie tak samo jak w oryginale. Kod UI wygląda miejscami fatalnie - przepisanie go to zadanie na przyszłość (Colobot 2).

Co do podrasowania silnika - to zależy co masz na myśli. Na pewno wprowadzimy jakieś optymalizacje na końcu. Ale jak masz na myśli nowe "ficzery", to może być róźnie. Jakichś shaderów na pewno nie dodam na tym etapie.
 
 
     
kORMORAN 
Totalne beztalencie


Twoja ulubiona misja: Terranova swobodna
Wiek: 22
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 31
Skąd: StB
Wysłany: 10-09-2012, 21:24   

Dzięki wszystkim za odpowiedź

Raptor w pełni się z tobą zgadzam nowe forum zwiększyłoby produktywność oraz możliwości zarządzania projektami a jak narazie jest to wszyscy widzą.

Za niedługo udostępnię niezbyt rozbudowaną paczkę nowych tekstur.
_________________
ZERG MUST DIE!!!



 
     
piotrdz 


Twoja ulubiona misja: programowanie ;)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 55
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-09-2012, 22:21   

Zachciało mi się trochę napisać na google docs:
https://docs.google.com/document/d/1OHDjeYIPyXI_zoxAJOfLX_Rp3ijwhXeuVo9utqvA0Og/edit

To taki dokument "organizujący" wiedzę o wszystkim. To dla niewtajemniczonych i tych, którzy nie są na bieżąco z info z IRC. Jest tam miejsce, żeby wpisali się ludzie np. graficy i zorganizowali kto się czym zajmie.
 
 
     
kORMORAN 
Totalne beztalencie


Twoja ulubiona misja: Terranova swobodna
Wiek: 22
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 31
Skąd: StB
Wysłany: 10-09-2012, 22:24   Tekstury

Już jest niewielka ilość nowych tekstur liczę na komentarze, jak narazie będę tworzył tekstury związane z kosmosem.

Grafika by kORMORAN.zip
Pobierz Plik ściągnięto 45 raz(y) 2,41 MB

_________________
ZERG MUST DIE!!!



 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012