Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Pomysły
Autor Wiadomość
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 01-05-2012, 10:56   Pomysły

Ciekawie by bylo miec odznaczony temat na pomysly, ale tez temat musial by byc moderowany, ze w jakis sposob sie pokazuje ze wsadzasz nowy pomysl, czy komentujesz na temat pomyslu kogos innego. Powiedzmy ze bylo by to tak:

Kod:
[center][size=18][b]Nowy pomysl[/b][/size][/center]
[b]Nazwa:[/b]Powrot do Piekla
Tlumaczenie pomyslu misji


A komentarze:

Kod:
@[b]Nick[/b] - Nazwa:


A wiec

Nowy pomysl

Nazwa:Stary Przyjaciel
Swiat zaczyna sie interesowac, co sie teraz dzieje na starej ziemii. Czy zwierzeta dalej tam zyja? Jak radza sobie tam ludzie ktorzy zdecydowali zostac?
Nie trzeba bedzie jeszcze raz odbijac sie od wszystkich planet. Nikogo to tam nie obchodzi jak tam sie dostalo, rakieta startuje z terra nova, i laduje na ziemii.
A na ziemii, o wiele wiecej wody, i brak oznac zycia na powierzchni. Dostajemy misje by zaczac budowac baze, ktora pomoze przegladnac teraz pod woda, ale okazuje sie ze pod woda rozwinely sie grozne ryby, ktore uzywaja pradu aby atakowac, co powoduje ze normalne roboty ktore maja kontakt z woda wybuchaja, jesli ryba zaatakuje gdziekolwiek.
Niedlugo dopisze jeszcze, teraz nei mam czasu
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 01-05-2012, 11:38   

Tylko pomysł na misje? Hyh, no cóż. To może tutaj wrzucę projekt pierwszego, tutorialowego levelu, który mi siedzi w głowie. Na razie sam opis.

Nowy pomysl

Nazwa:Powrót bohatera
<cutscene> Były astronauta, dzięki któremu ludzkość znalazła swój drugi dom na Nowej Ziemi, budzi się w swoim skromnym domu. Wyłącza budzik i rozgląda się po swoim mieszkaniu. Podłoga jest przykryta brudnymi ubraniami i różnej maści śmieciami jak np. resztki po jedzeniu. Patrzy na zniszczony, stary, już nieużywany model transportera na kołach. Ogarnia go roztargnienie. Podchodzi do przygotowanego już kombinezonu. Kiedyś podróżował w podobnym. Teraz technologia poszła naprzód. Jest między innymi bardziej obcisły, posiada lepsze osłony i ma bardziej rozbudowany SatCom. Zakłada go i wychodzi ze swojej prostej chatki na zewnątrz. </cutscene> Postać utworzona przez gracza stoi przed swoją chatką. Poziom tutorialowy, za pośrednictwem SatComu pojawiają się kolejne informacje na temat sterowania i uniwersum. Poziom otwarty, gracz może od razu udać się w stronę Houston i przejść do dalszego etapu gry lub może zacząć zwiedzać niedawno powstałe miasteczko. Poziom będzie tak skonstruowany, żeby zachęcić gracza do zwiedzania. Będą różne stanowiska, w których będzie można sprawdzić się w sterowaniu robotami, dowiedzieć się jeszcze więcej o świecie przedstawionym dzięki prostym dialogom z ludźmi, ogarnąć podstawy sterowania i klawiszologii, a także zdobyć osiągnięcia. Oczywiście znalezienie różnych przydatnych surowców i projektów w tym momencie zaprocentuje w przyszłości.

Komentarz: mniej więcej wizję mam, wejście do Houston odpali kolejny poziom, który pociągnie fabułę dalej.
To będzie pierwsza styczność z grą, więc poziom musi być zrobiony tak, żeby był przyjazny dla początkujących i zaznajamiał z grą. Musi pokazywać główne zalety i nowości w stosunku do starego Colobota.
Zapewne mnie zjedziecie za "osiągnięcia". Moim zdaniem powinny wystąpić. To bardzo prosty system wynagradzania gracza i przedłuża żywotność gry. Już widzę te starania się o zdobycie achivka "Napisz program dla transportera latającego, który przy pomocy spadających przedmiotów zniszczy 5 obcych pod rząd." :lol:
Odnośnie gry, zamiast wybierać z menu misje lepiej by było zrobić coś na wzór centrum dowodzenia, które się zmienia w zależności od postępów. Cel? Zachęcanie do zwiedzania i powtarzania starych misji. "A no, bo w tamtej misji na Tropice przegapiłem projekt takiego fajnego działa do robota.". Zakładam, że pomysł łączenia różnych modułów w jednego robota wejdzie w życie. Pomyślcie, ile to daje możliwości. Jeśli gracz nie będzie się starał o kolejne projekty/badania/gotówkę/whatever to będzie miał o wiele trudniej z przechodzeniem kolejnych misji. Daje to też złudzenie rozwijania się w kampanii, przez co gra się szybko nie znudzi. Inspirowane Starcraftem.
Dialogi są po to, żeby gracz się nie czuł sam w tym wielkim wszechświecie. Nienawidzę tego uczucia z Colobota. Od początku do końca nikt się słowem nie odezwał, tylko ciągle trzeba czytać jakieś SatComy. Takie ponure podejście.
Fajny był też pomysł gazetki, której kolejne numery by miały premierę po każdej misji. Miły smaczek.
Oczywiście ktoś się musi postarać o ładny samouczek języka programowania. Może coś na wzór kursu emailowego? Przed każdą misją przychodzi kolejny mail, w którym są tłumaczone coraz bardziej skomplikowane elementy?

Przy okazji się spytam, kto dokładnie będzie targetem tej produkcji? To bardzo ważna kwestia, inaczej się robi grę dla dzieci, a inaczej dla nastolatków.

I jeszcze pozostaje kwestia, czy sam ten pomysł odnośnie wyglądu pierwszego poziomu wam odpowiada :)
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 01-05-2012, 12:23   

Simbax++
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 01-05-2012, 12:26   

Simbax napisał/a:
I jeszcze pozostaje kwestia, czy sam ten pomysł odnośnie wyglądu pierwszego poziomu wam odpowiada :)

Prolog mnie się bardzo podoba, jednak wciąż chciałbym, byśmy ustalili, czy ma to być reboot czy, tak jak tutaj Simbax podałeś, kontynuacja znanego nam CoLoBoT'a. Co do uczucia samotności, myślę, że pewne epizody CoLoBoT 2/Gold mogłyby być zawieszone w takim klimacie.

Simbax napisał/a:
Przy okazji się spytam, kto dokładnie będzie targetem tej produkcji? To bardzo ważna kwestia, inaczej się robi grę dla dzieci, a inaczej dla nastolatków.

Myślę, że target powinien być mniej więcej taki, jaki mają gry StarCraft i Mass Effect plus oczywiście hakerskie możliwości i narzędzia. Nigdy z oczywistych powodów nie grałem w obie, jednak z tego co się o nich dowiedziałem, myślę, że połączenie obu będzie dobrym pomysłem. Wszelkie karykaturalne i infantylne rozwiązania z oryginalnego CoLoBoT'a powinny być więc odtrącone.

Jak już mówiłem, zajmować się będę pisaniem scenariusza po maturze, jednak potrzebuję do tego jasnych odpowiedzi na parę pytań. Przede wszystkim: reboot czy sequel?
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 01-05-2012, 13:00   

Reboot dla szkol, sequel dla reklamy. Z czasem, moge nas rozreklamowac na screwattack, jesli grta bedzie miala ciekawe screeny. Na to jeszcze poczekamy.
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 01-05-2012, 13:03   

Raptor napisał/a:
Wszelkie karykaturalne i infantylne rozwiązania z oryginalnego CoLoBoT'a powinny być więc odtrącone.


To znaczy?
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 01-05-2012, 13:11   

Tez nie rozumiem.
A do tego nikt mnie nie slucha, eh.

Skoro gra jest darmowa, mozemy sobie luznie wkladac delikatne powiazania do innych gier. Poczatek Simbaxa bardzo mi sie kojazy z Portalem, pozniej mozemy zrobic system rozmnazania sie potworkow jak zergi np, A pajaki, albo cokolwiek tam innego kamikaze, moze oddawac okrzyk podobny do krzyczenia z Serious Sam. Wtedy dodaje to zabawy dla graczy, i bedziemy cieszyc kazdy fanbase ; ) Czyli jakos np glowna baza, ma normalnego niebieskiego jeza w klatce, ktory caly czas warczy na jedynego pracownika z czerwona czapka i lekkim wasem. Nic kompletnie obvious.
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 01-05-2012, 13:24   

To, o czym mówisz, to tak zwane Easter Eggi, albo źle cię zrozumiałem :) Jestem jak najbardziej za, każdy lubi nawiązania.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 01-05-2012, 13:41   

A może prequel?
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 01-05-2012, 13:49   

Prequel przy dopiero pierwszym sequelu : P?
Podoba mi sie jednak pomysl sterowania tymi robotami, ktorych czastki znajdujemy pozniej w Colobocie 1.
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 01-05-2012, 14:05   

Chodziło mi o to, by pozbyć się takich elementów, jak Firework'i, ptysiowa muzyczka w finale, niektóre nierealne technologie (np. drzwi fabryki robotów, które są niezgodne z fizyką) i tym podobne dziwy. Zastąpić nowymi projektami.

EasterEgg'i - jestem za, jednak w umiarze i z wyczuciem. Mile widziane nawiązania do oryginalnej gry. Np. odwiedzanie tych samych miejsc i opuszczonych baz, znanych w oryginale. Nie widzą mi się natomiast nawiązania do innych gier - mogą popsuć klimat.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 01-05-2012, 14:46   

Raptor, dlatego trzeba trzymac w klimacie, to wszystko.
A co do nierealnych drzwi to sie nie zgadzam. Takie cos jest ciekawe, i w ogole smieszne. Czasami jak mozna, to nie trzeba sie trzymac realii. Np Wheatley z Portala.
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 01-05-2012, 17:37   

Raptor napisał/a:
mogą popsuć klimat.


Easter Eggi cechują się tym, że są ukryte i czasami trzeba mieć niewiarygodne szczęście i umiejętność kojarzenia faktów, nie wspominając o samym musie znania produkcji, do której nawiązuje, żeby go rozpoznać. Trzeba je po prostu umiejętnie umieścić i to najlepiej w tajemnicy. O niektórych easterach nawet sami twórcy nie wiedzieli przed premierą, bo np. jeden facet w tajemnicy coś dorzucił do kodu gry.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 01-05-2012, 21:55   

Chodzi głównie o to, by EasterEgg'i nie przerodziły się w nieudolny bądź niesmaczny pastisz. Czasami skutki mogą zniszczyć tzw. jedność organiczną gry. Brzmi groźnie, jednak nie jest to trudne.

Mam propozycję na Easter'a: W jednym z leveli, w jakiejś ukrytej, pustynnej dolinie umieśćmy wielki, czarny monument. Jest to oczywiste nawiązanie do klasyki filmowego sci-fi - "2001: A Space Odyssey" Stanleya Kubricka. Kto pamięta, ten zrozumie.

Co ciekawe, podobny Easter znalazł się już w pewnej grze, którą prawdopodobnie, dla treningu, zrecenzuję.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 01-05-2012, 21:59   

Wlasnie takie cos, na co trzeba naprawde dokladnie patrzec by zauwazyc. Np ton uderzen w robaki przyspieszony to melodyjka z jakiejs nieznanej gry : P
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012