Nowy Colobot od nowa |
Autor |
Wiadomość |
Programerus
Jestem Bogiem
Pomógł: 2 razy Wiek: 22 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 188 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 09-04-2009, 14:07
|
|
|
Dobry pomysł z CWorld. Bo i z programowaniem się kojarzy(C) i z Colobotem. Według mnie najlepsza nazwa. |
_________________ "Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia" |
|
|
|
|
colobotwymiiata
Zjem cię
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 329 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 09-04-2009, 14:08
|
|
|
A Ty adiblol? Jak myślisz? |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 09-04-2009, 16:25
|
|
|
Tyle że w tej grze nie będzie się programować w C tylko w asemblerze, który będzie uruchamiany na wirtualnych procesorach robotów. Parsowanie składni C to za dużo roboty, najwyżej w późniejszym etapie się wdroży kompilator z C na asemblera.
Tak więc CWorld odpada ze względu na to C.
Programmable Bots Management
ProgBot może...
Co do wirtualnych procesorów robotów:
Pamięć: max. 64MB, zależna od typu robota, można upgrade'ować
Adresowanie: absolutne czterobitowe (segment/offset to zło!)
Rejestry ogólnego przeznaczenia i argumentów:
OPI0..3 (OPI - operation input) (32 bity),
ACU0..7 (ACU - akumulatory, ogólnego przeznaczenia) (32 bity),
ACB00..31 (mają te same dane co ACU ale w Bajtach) (8 bitów),
ACW00..15 (mają te same dane co ACU ale w Wordach) (16 bitów)
OPO0..3 (OPO - operation output) (32 bity)
Rejestry hm... kontroli (?) (nie wiem jak to nazwać ): Stos, Instrukcja |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
Programerus
Jestem Bogiem
Pomógł: 2 razy Wiek: 22 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 188 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 09-04-2009, 16:34
|
|
|
Assemblera? A komu będzie się w to chciało grać? Wszyscy powiedzą że za trudne. |
_________________ "Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia" |
|
|
|
|
colobotwymiiata
Zjem cię
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 329 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 09-04-2009, 17:02
|
|
|
No właśnie. Poza tym może być jeszcze "ColoWorld". ProgBot moim zdaniem słaby. |
|
|
|
|
Programerus
Jestem Bogiem
Pomógł: 2 razy Wiek: 22 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 188 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 09-04-2009, 17:04
|
|
|
No właśnie. ColoWorld albo CWorld. Albo jedno i drugie. Zakładaj już ten projekt na sourceforge.net |
_________________ "Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia" |
|
|
|
|
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 09-04-2009, 17:11
|
|
|
Cytat: | Assemblera? A komu będzie się w to chciało grać? Wszyscy powiedzą że za trudne. |
Assambler jest dość trudny i nauka zajmnie trochę czasu, lecz z drugiej strony jak ktoś zacznie grać i uczyć się assamblera to dłużej w tą grę będzie grał, a może spodoba mu się bardzo. Co do nazwy to dajmy sobie z tym narazie spokuj jak będzie gra gotowa to dopiero się pomyśli. |
_________________
|
|
|
|
|
colobotwymiiata
Zjem cię
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 329 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 09-04-2009, 17:34
|
|
|
Mówie Ci, Abadon, jak komuś sie gra nie spodoba za 1 razem, to potem nie zagra. Znam już takich ludzi. Byłem raz na urodzinach kolegi i.....wziąłem Colobota. Jak powiedziałem mu o programowaniu, zapytał "A co to takiego?". Największą frajdą było walenie w klawiaturę kiedy pisałem przykładowy program. Jak to m się znudziło, to powiedział że grafika za słaba i wyłączył. I na tym się skończyła próba przekonania kogoś do Colobota. |
|
|
|
|
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 09-04-2009, 19:03
|
|
|
Ja tam DeiDarze raz pokazałem i gra on do dzisiaj.
Naprawdę colobotwymiiata twój kolega musiał być wybredne, ale co powiedzieć: nic na siłę. Nie tylko grafika się liczy, a w szczególności klimat gry. |
_________________
|
|
|
|
|
colobotwymiiata
Zjem cię
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 329 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 09-04-2009, 19:27
|
|
|
No to sie zobaczy. Ja w każdym razie tam nic nie zaprogramuje. Ale pograć zawsze można. |
|
|
|
|
Programerus
Jestem Bogiem
Pomógł: 2 razy Wiek: 22 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 188 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 09-04-2009, 20:14
|
|
|
Colobotwymiiata, umiesz Cbota, umiesz robić plansze do Colobota, zacznij się uczyć jakiegoś poważnego języka programowania np. Zacznij od HTMLa, jak będziesz umiał HTML naucz się PHP, A jak będziesz umiał PHP, to ucz się wtedy C++ |
_________________ "Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia" |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 09-04-2009, 20:17
|
|
|
Z tym asemblerem to chodzi o to że napisanie parsera C byłoby trudne.
Można by go stworzyć na dalszym etapie.
Poza tym kompilacja odbywałaby się u klienta, a odpalanie asemblera na serwerze.
(bo parsowanie C to niepotrzebne obciążenie).
Jestem ZA językiem C, ale na dalszym etapie. |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
Programerus
Jestem Bogiem
Pomógł: 2 razy Wiek: 22 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 188 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 09-04-2009, 20:19
|
|
|
Ale tego nie trzeba kompilować. Robot ma to traktować jako instrukcje, a nie jako całkiem oddzielnie napisany program. |
_________________ "Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia" |
|
|
|
|
DemoLisH
Zbanowany
Wiek: 24 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 273 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-04-2009, 21:33
|
|
|
najgorzej by bylo z interpretowaniem zmiennych z c++, tak by gra to zrozumiala i pamietala jaka zmienna o jakiej nazwie ma dana wartosc bo dla gry to jest zwykly ciag znakow
i z funkcjami + ich argumenty |
_________________ Compiling [Gość.exe]...
Zapraszam na grę zwaną League of Legends:
http://signup.leagueofleg...e98cec278372604 |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 10-04-2009, 10:11
|
|
|
Nie rozumiem. Używasz TStringList i problem rozwiązany (to działa tylko w Delphi i Builderze) |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
|