Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy Colobot od nowa
Autor Wiadomość
Programerus 
Jestem Bogiem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 09-04-2009, 14:07   

Dobry pomysł z CWorld. Bo i z programowaniem się kojarzy(C) i z Colobotem. Według mnie najlepsza nazwa.
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 09-04-2009, 14:08   

A Ty adiblol? Jak myślisz?
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 09-04-2009, 16:25   

Tyle że w tej grze nie będzie się programować w C tylko w asemblerze, który będzie uruchamiany na wirtualnych procesorach robotów. Parsowanie składni C to za dużo roboty, najwyżej w późniejszym etapie się wdroży kompilator z C na asemblera.
Tak więc CWorld odpada ze względu na to C.

Programmable Bots Management :?:
ProgBot może...


Co do wirtualnych procesorów robotów:
Pamięć: max. 64MB, zależna od typu robota, można upgrade'ować
Adresowanie: absolutne czterobitowe (segment/offset to zło!)
Rejestry ogólnego przeznaczenia i argumentów:
    :arrow: OPI0..3 (OPI - operation input) (32 bity),
    :arrow: ACU0..7 (ACU - akumulatory, ogólnego przeznaczenia) (32 bity),
    :arrow: ACB00..31 (mają te same dane co ACU ale w Bajtach) (8 bitów),
    :arrow: ACW00..15 (mają te same dane co ACU ale w Wordach) (16 bitów)
    :arrow: OPO0..3 (OPO - operation output) (32 bity)

Rejestry hm... kontroli (?) (nie wiem jak to nazwać :) ): Stos, Instrukcja
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 09-04-2009, 16:34   

Assemblera? A komu będzie się w to chciało grać? Wszyscy powiedzą że za trudne.
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 09-04-2009, 17:02   

No właśnie. Poza tym może być jeszcze "ColoWorld". ProgBot moim zdaniem słaby.
 
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 09-04-2009, 17:04   

No właśnie. ColoWorld albo CWorld. Albo jedno i drugie. Zakładaj już ten projekt na sourceforge.net
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 09-04-2009, 17:11   

Cytat:
Assemblera? A komu będzie się w to chciało grać? Wszyscy powiedzą że za trudne.


Assambler jest dość trudny i nauka zajmnie trochę czasu, lecz z drugiej strony jak ktoś zacznie grać i uczyć się assamblera to dłużej w tą grę będzie grał, a może spodoba mu się bardzo. Co do nazwy to dajmy sobie z tym narazie spokuj jak będzie gra gotowa to dopiero się pomyśli.
_________________

 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 09-04-2009, 17:34   

Mówie Ci, Abadon, jak komuś sie gra nie spodoba za 1 razem, to potem nie zagra. Znam już takich ludzi. Byłem raz na urodzinach kolegi i.....wziąłem Colobota. Jak powiedziałem mu o programowaniu, zapytał "A co to takiego?". Największą frajdą było walenie w klawiaturę kiedy pisałem przykładowy program. Jak to m się znudziło, to powiedział że grafika za słaba i wyłączył. I na tym się skończyła próba przekonania kogoś do Colobota.
 
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 09-04-2009, 19:03   

Ja tam DeiDarze raz pokazałem i gra on do dzisiaj.

Naprawdę colobotwymiiata twój kolega musiał być wybredne, ale co powiedzieć: nic na siłę. Nie tylko grafika się liczy, a w szczególności klimat gry.
_________________

 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 09-04-2009, 19:27   

No to sie zobaczy. Ja w każdym razie tam nic nie zaprogramuje. Ale pograć zawsze można.
 
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 09-04-2009, 20:14   

Colobotwymiiata, umiesz Cbota, umiesz robić plansze do Colobota, zacznij się uczyć jakiegoś poważnego języka programowania np. Zacznij od HTMLa, jak będziesz umiał HTML naucz się PHP, A jak będziesz umiał PHP, to ucz się wtedy C++
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 09-04-2009, 20:17   

Z tym asemblerem to chodzi o to że napisanie parsera C byłoby trudne.
Można by go stworzyć na dalszym etapie.

Poza tym kompilacja odbywałaby się u klienta, a odpalanie asemblera na serwerze.
(bo parsowanie C to niepotrzebne obciążenie).

Jestem ZA językiem C, ale na dalszym etapie.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 09-04-2009, 20:19   

Ale tego nie trzeba kompilować. Robot ma to traktować jako instrukcje, a nie jako całkiem oddzielnie napisany program.
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-04-2009, 21:33   

najgorzej by bylo z interpretowaniem zmiennych z c++, tak by gra to zrozumiala i pamietala jaka zmienna o jakiej nazwie ma dana wartosc bo dla gry to jest zwykly ciag znakow
i z funkcjami + ich argumenty
_________________
Compiling [Gość.exe]...

Zapraszam na grę zwaną League of Legends:
http://signup.leagueofleg...e98cec278372604
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 10-04-2009, 10:11   

Nie rozumiem. Używasz TStringList i problem rozwiązany (to działa tylko w Delphi i Builderze)
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012