Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Bugi, nieprzenośny kod, dziwne rzeczy w kodzie
Autor Wiadomość
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 28-03-2012, 15:24   

Dokladnie... nie ma co się bawić póki nie udało się nam tego skompilować...

Najpierw spróbujmy to skompilować - potem przerabiajmy gdy wiemy, że to się kompiluje...
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
piotrdz 


Twoja ulubiona misja: programowanie ;)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 55
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-04-2012, 17:07   

Mogę ogłosić pierwszy sukces - udało mi się skompilować i zlinkować cały kod pod CMake i MinGW :)

Niestety, są dwa problemy:
- nie udało mi się zlinować bezpośrednio z plikami *.lib z DirectX SDK, tylko z innymi bibliotekami dla MinGW, co prawdopodobnie powoduje problemy z grafiką (efekt podobny jak na screenach w temacie o kompilacji kodu), próbowałem różnych konfiguracji z językiem i oryginalnymi plikami *.dat, ale nic nie pomaga,
- żeby w ogóle udała się kompilacja, musiałem w paru miejscach zakomentować lub zmienić kod, tak, że mogą być efekty uboczne, chociaż myślę, że nic poważnego nie zepsułem.

Z tego też powodu, na razie nie wrzucam moich zmian. Jak chcecie, to wrzucę to jako nową gałąź do repozytorium.
 
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 06-04-2012, 17:55   

Mówiłem, żeby zmienić urządzenie wyświetlające grafikę w ustawieniach, bo też tak miałem i pomogło.
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
piotrdz 


Twoja ulubiona misja: programowanie ;)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 55
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-04-2012, 18:38   

Jak wybieram DirectX to jest, jak mówiłem. Jak wybiorę emulację RGB to jest niby OK, ale oczywiście nie da się grać, bo tnie się niesamowicie.
Na tych samych ustawieniach działa dobrze wersja skompilowana MSVC, stąd moim zdaniem to wina tych bibliotek, których użyłem i (nie)kompatybilności DirectX.
 
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 06-04-2012, 18:52   

A nie masz trzech urządzeń? Bo ja mam Direct3D HAL i Direct3D T&L HAL, i na tym pierwszym działa źle, a na tym drugim dobrze.
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-04-2012, 21:36   

piotrdz napisał/a:
Z tego też powodu, na razie nie wrzucam moich zmian. Jak chcecie, to wrzucę to jako nową gałąź do repozytorium.

Wrzucaj jako nową gałąź, potestuje, czy nie ma jakichś błędów ubocznych i spróbuję uporać się z problemem z grafiką.

[ Dodano: 06-04-2012, 21:40 ]
A ja mam jeszcze jakieś inne urządzenie: "Intel(R) HD Graphics Fa..." I dalej jest uciete bo za dluga nazwa
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
piotrdz 


Twoja ulubiona misja: programowanie ;)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 55
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-04-2012, 23:21   

@Programerus: W obu przypadkach jest to samo.

Dokładniej, teraz już wiem w czym tkwi problem i tyczy się to samego SDK DirectX, a nie tych bibliotek do MinGW.
Według projektu visuala, powinno się linkować z plikiem d3dx.lib. Tylko tutaj linker MinGW wywala błędy: undefined reference to _CxxThrowException i kilka innych. Można za to zlinkować z innymi plikami np. d3d8.lib, tylko wtedy grafika wygląda tak, jak mówiłem. Z tego co czytałem na forach, to niestety ten plik d3dx.lib współpracuje tylko z MSVC.

W każdym razie, wrzucę jako nową gałąź - może komuś się uda rozwiązać ten problem.
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 06-04-2012, 23:43   

Przyklejam. Temat ważny.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
piotrdz 


Twoja ulubiona misja: programowanie ;)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 55
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-04-2012, 13:13   

Widzę, że nikt nie zainteresował się tematem, a gałąź mingw już dodałem tydzień temu.

Ale trzeba się za to wziąć i wyjaśnić ostatecznie ten problem grafiki. Dodałem teraz poprawki tak, że kompiluje się wszystko zarówno pod MinGW, jak i VisualStudio 2010. Dodałem też pliki projektu MSVC i instrukcję jak skompilować i uruchomić program. Potrzebuję, żeby ktoś skompilował u siebie tą gałąź (pod MinGW albo MSVC, nieważne) i sprawdził, jak działa grafika.

U mnie wygląda to tak: oryginalny projet1.exe i ten skompilowany, który ktoś wstawiał na forum działa dobrze. Natomiast nie mogę u siebie skompilować i uruchomić dobrze kodu i nie wiem, czy to w końcu wina kompilatora, czy wersji DXSDK jakiej używam, czy może jakoś źle ustawiam language.h.
 
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 14-04-2012, 16:55   

Niestety grafika się psuje. piotrdz, po której poprawce zaczęło się tak dziać?
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
piotrdz 


Twoja ulubiona misja: programowanie ;)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 55
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-04-2012, 17:14   

No właśnie, jak mówiłem, nie udało mi się jeszcze skompilować kodu, nawet oryginalnego tak, żeby grafika dobrze działała. Myślałem, że psuje się, bo jest jakaś niezgodność z DirectX czy źle ustawiałem coś w language.h.

Ale to w ogóle nie powinno się dziać, bo przecież nie zmieniałem niczego w kodzie grafiki. Kompilowałeś pod MinGW czy MSVC? I zmieniałeś coś w language.h?
 
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 14-04-2012, 17:41   

Kompilowałem pod MSVC. I kombinowałem z różnymi ustawieniami language.h i plików .dat
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
piotrdz 


Twoja ulubiona misja: programowanie ;)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 55
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-04-2012, 21:49   

Sprawa już częściowo wyjaśniona.

Na chwilę obecną wygląda to tak:
Kod kompiluje się i grafika działa pod MS VC6.
Kod kompiluje się, ale grafika nie działa pod VisualStudio 2008, 2010 i MinGW.

W takim razie, przerzucam zmiany do głównej gałęzi.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012