Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Prace nad dźwiękiem i muzyką |
Autor |
Wiadomość |
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 10-09-2012, 17:39
|
|
|
Rodzinie się podoba, to znaczy kojarzy im się właśnie z najazdem insekto-podobnych obcych... Szczerze mówiąc mnie samemu się podoba moja kompozycja i wątpię żebym powiedział coś innego za 3 dni. No cóż, nie jest to arcydzieło, ale przynajmniej da się słuchać. Ale wielkie dzięki za rady.
W ogóle zabawa zabawą, ale w ogóle na muzyce to się prawie w ogóle nie znam... Istnieje może jakaś strona, na której są wytłumaczone takie pojęcia jak "loop" albo rady odnośnie rozplanowania sobie projektu? Nie do końca potrafię pojąć jak mam się bawić tymi patternami, żeby to potem ładnie poskładać w całość. |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
PoxiPol
Chicken
Wiek: 23 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 146 Skąd: UK
|
Wysłany: 10-09-2012, 22:25
|
|
|
Eh, gdybys posiedzial troche w temacie, tzn robiac gry itp, lingo przychodzi automatycznie. Poszukaj tutkow czy czegos. Twojego wlasnego wkladu potrzeba.
Musisz sie nauczyc samokrytyki. Jak rodzinie sie podoba, znajdz kogos komu sie nie podoba (ale nie ze dlatego ze ciebie nie lubia, lecz bardziej znaja sie na rzeczy : P).
'The minute you are happy with yourself, you lose the battle, you start slacking, and are slowly going off the path to quality' |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 13-09-2012, 00:26
|
|
|
Co do podkładu muzycznego: Proponuję zrobić radio podobne jak w serii gier GTA. To da wolność użytkownikowi.
Astronauta dysponuje odbiornikiem radiowym.
Wybiera sobie stację a gra zajmuje się odtwarzaniem losowo utworów wybranych dla tej stacji...
Przykładowo można zrobić stację niby z transmisjami na żywo, z moimi nagraniami z koncertów (jestem pewien że zespoły pójdą na taki układ... już z kilkoma rozmawiałem na temat boootlegów...)
Można też pójść dalej -- skanować dysk użytkownika w poszukiwaniu muzyki (tylko tu z mp3 może być problem bo jest opatentowany, ale jeżeli nie chcemy propagować gry w USA to można dać dekoder mp3) i na podstawie jakiejś bazy danych artystów wrzucać do playlisty danej stacji radiowej... dzięki temu bez łamania praw autorskich będziemy mieć w grze komercyjną muzykę . |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
PoxiPol
Chicken
Wiek: 23 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 146 Skąd: UK
|
Wysłany: 13-09-2012, 08:41
|
|
|
No nie wiem, ale w przeciwienstwie do GTA, watpie by do Colobota pasowal Grunge czy Metal.
W takiej grze, muzyka powinna byc ambient:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ambient
Takie koncerty na zywo i inne, dziwnie by brzmialy i psuly klimat, chyba ze wybierzemy kilka gatunkow, ktore nie psuja klimatu, a to by jednak wtedy psulo cala harmonie.
Mam pomysl, bo to radio mimo wszystko ma swoje dobre strony. Robimy normalny soundtrack, ale dodajemy tez mozliwosc sluchania radia, tak jak nowe Fallouty. Po prostu czuje, ze takie radio doda nam troche 'realistycznosci', co do futurystycznej podrozy w kosmosie. Radio te, moglo by tez miec jakies powiazania do gameplayu, gdy jzu skonczymy remake ofc. |
|
|
|
|
Emxx52
W istocie
Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 207 Skąd: Z istotnych pobudek
|
Wysłany: 14-09-2012, 19:14
|
|
|
Simbaxie, po odsłuchaniu tegoż utworu muszę powiedzieć, że trochę za bardzo się powtarzał, było trochę nieprzyjemnych dla ucha dysonansów (trochę za dużo ) no i tak jakby stukać losowe klawisze w fortepianie. Następnym razem pamiętaj, że musisz sobie ustalić jakąś konkretną tonację i niezbyt często od niej odchodzić, żeby nie powstały nieprzyjemne dysonanse. I będzie git. |
_________________ Windows w szacie Linuxa
|
|
|
|
|
PoxiPol
Chicken
Wiek: 23 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 146 Skąd: UK
|
Wysłany: 28-09-2012, 08:37
|
|
|
Eh, na poczatku mi szlo pod ambient, a pozniej z tego zrobilem schize. Chodzilo mi tutaj bardziej o sample, nie moglem znalesc takich jaich chcialem.
Moim pomyslem (lekko zainpirowanym dziwnym video w szkole), bylo miec bass (ale ten co sie smyczkiem gra) ale od tylu w tle, i leciutkie pianino gra zadkie dzwieki. Zobaczym co z tego wyjdzie, na razie jestem srednio happy, ale aby nei bylo ze wszedzie nos wpycham i nic nie robie.
http://gmclan.org/up2845_8_new_idea.html
I teraz sluchajac kojazy mi sie Lavender Town. Piszac myslalem o misji bez helmu. Ciekawie by bylo powiedziec ze da sie przezyc, ale w powietrzu sa halucynogeny : P
Ale prawda, prawdziwym muzykiem nie jestem. Inaczej bym tego nie wrzucil w takim stanie.
PS
Mam duzy nos. |
|
|
|
|
Emxx52
W istocie
Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 207 Skąd: Z istotnych pobudek
|
Wysłany: 28-09-2012, 15:12
|
|
|
To samo co napisałem w poprzednim poście + urywa się |
_________________ Windows w szacie Linuxa
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 28-09-2012, 15:23
|
|
|
PoxiPol napisał/a: | Ciekawie by bylo powiedziec ze da sie przezyc, ale w powietrzu sa halucynogeny |
ta, i w pliku misji:
i dodać do silnika żeby odpowiednio obraz zmieniało? ;D |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
tomangelo
Dołączył: 11 Lip 2012 Posty: 32 Skąd: nieJestemBotem
|
Wysłany: 28-09-2012, 15:36
|
|
|
adiblol napisał/a: | PoxiPol napisał/a: | Ciekawie by bylo powiedziec ze da sie przezyc, ale w powietrzu sa halucynogeny |
ta, i w pliku misji:
i dodać do silnika żeby odpowiednio obraz zmieniało? ;D |
Jakieś filtry, rozmycia obrazu. W sumie jako jakiś easter egg czy coś takiego to mogłoby być nawet ciekawe. Przechodzisz obok jakiejś roślinki nie mając hełmu na sobie i bach. |
|
|
|
|
PoxiPol
Chicken
Wiek: 23 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 146 Skąd: UK
|
Wysłany: 28-09-2012, 16:47
|
|
|
Not very youth friendly mind : P
Tonacja jest, Cis. To ze sie powtarza to dlatego ze ja to zkomponowalem przed szkola : ) Musze troche to zwolnic, ale brakuje mi jeszcze doswiadczenia w FLstudio, aby zrobic by bass sie nie urywal, bo sample sie konczy.
Edit - Derp, bpm wystarczy zmeinic xD
[ Dodano: 28-09-2012, 20:22 ]
Ok, wiem ze double-post, ale po prostu spedzilem teraz 2 godzinki komponujac cos bardziej ambient:
http://gmclan.org/up2845_8_Ambient.html
Denerwuje mnie jednak ten bass, gdzies tak na 2 minutach. Inna melodyjke wystukac? Co mozna by zrobic?
Jesli myslicie ze muzyka nudna, to pomyslcie o tym ze to bardziej jest z mysla z gameplayem. Siedzimy na planecie z wulkanami. W finalnej wersji nie bylo by wybuchow, chcialem po prostu dodac troche odglosow z atmosfery Vulcanii czy jak to tam.
Edit- ee, anty double post : P
[ Dodano: 29-09-2012, 10:36 ]
Poprawilem. Przez przypadek mialem 2 nuty ktore graja bez harmoni na poczatku, co niszczylo caly klimat : P
http://gmclan.org/up2845_8_Ambient.html |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Wersja do druku
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|