Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Prace nad dźwiękiem i muzyką
Autor Wiadomość
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 10-09-2012, 17:39   

Rodzinie się podoba, to znaczy kojarzy im się właśnie z najazdem insekto-podobnych obcych... Szczerze mówiąc mnie samemu się podoba moja kompozycja i wątpię żebym powiedział coś innego za 3 dni. No cóż, nie jest to arcydzieło, ale przynajmniej da się słuchać. Ale wielkie dzięki za rady.

W ogóle zabawa zabawą, ale w ogóle na muzyce to się prawie w ogóle nie znam... Istnieje może jakaś strona, na której są wytłumaczone takie pojęcia jak "loop" albo rady odnośnie rozplanowania sobie projektu? Nie do końca potrafię pojąć jak mam się bawić tymi patternami, żeby to potem ładnie poskładać w całość.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 10-09-2012, 22:25   

Eh, gdybys posiedzial troche w temacie, tzn robiac gry itp, lingo przychodzi automatycznie. Poszukaj tutkow czy czegos. Twojego wlasnego wkladu potrzeba.
Musisz sie nauczyc samokrytyki. Jak rodzinie sie podoba, znajdz kogos komu sie nie podoba (ale nie ze dlatego ze ciebie nie lubia, lecz bardziej znaja sie na rzeczy : P).
'The minute you are happy with yourself, you lose the battle, you start slacking, and are slowly going off the path to quality'
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 13-09-2012, 00:26   

Co do podkładu muzycznego: Proponuję zrobić radio podobne jak w serii gier GTA. To da wolność użytkownikowi.
Astronauta dysponuje odbiornikiem radiowym.
Wybiera sobie stację a gra zajmuje się odtwarzaniem losowo utworów wybranych dla tej stacji...
Przykładowo można zrobić stację niby z transmisjami na żywo, z moimi nagraniami z koncertów :> (jestem pewien że zespoły pójdą na taki układ... już z kilkoma rozmawiałem na temat boootlegów...)

Można też pójść dalej -- skanować dysk użytkownika w poszukiwaniu muzyki (tylko tu z mp3 może być problem bo jest opatentowany, ale jeżeli nie chcemy propagować gry w USA to można dać dekoder mp3) i na podstawie jakiejś bazy danych artystów wrzucać do playlisty danej stacji radiowej... dzięki temu bez łamania praw autorskich będziemy mieć w grze komercyjną muzykę :mrgreen: .
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 13-09-2012, 08:41   

No nie wiem, ale w przeciwienstwie do GTA, watpie by do Colobota pasowal Grunge czy Metal.
W takiej grze, muzyka powinna byc ambient:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ambient

Takie koncerty na zywo i inne, dziwnie by brzmialy i psuly klimat, chyba ze wybierzemy kilka gatunkow, ktore nie psuja klimatu, a to by jednak wtedy psulo cala harmonie.

Mam pomysl, bo to radio mimo wszystko ma swoje dobre strony. Robimy normalny soundtrack, ale dodajemy tez mozliwosc sluchania radia, tak jak nowe Fallouty. Po prostu czuje, ze takie radio doda nam troche 'realistycznosci', co do futurystycznej podrozy w kosmosie. Radio te, moglo by tez miec jakies powiazania do gameplayu, gdy jzu skonczymy remake ofc.
 
 
     
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 14-09-2012, 19:14   

Simbaxie, po odsłuchaniu tegoż utworu muszę powiedzieć, że trochę za bardzo się powtarzał, było trochę nieprzyjemnych dla ucha dysonansów (trochę za dużo :> ) no i tak jakby stukać losowe klawisze w fortepianie. Następnym razem pamiętaj, że musisz sobie ustalić jakąś konkretną tonację i niezbyt często od niej odchodzić, żeby nie powstały nieprzyjemne dysonanse. I będzie git.
_________________
Windows w szacie Linuxa
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 28-09-2012, 08:37   

Eh, na poczatku mi szlo pod ambient, a pozniej z tego zrobilem schize. Chodzilo mi tutaj bardziej o sample, nie moglem znalesc takich jaich chcialem.
Moim pomyslem (lekko zainpirowanym dziwnym video w szkole), bylo miec bass (ale ten co sie smyczkiem gra) ale od tylu w tle, i leciutkie pianino gra zadkie dzwieki. Zobaczym co z tego wyjdzie, na razie jestem srednio happy, ale aby nei bylo ze wszedzie nos wpycham i nic nie robie.

http://gmclan.org/up2845_8_new_idea.html

I teraz sluchajac kojazy mi sie Lavender Town. Piszac myslalem o misji bez helmu. Ciekawie by bylo powiedziec ze da sie przezyc, ale w powietrzu sa halucynogeny : P
Ale prawda, prawdziwym muzykiem nie jestem. Inaczej bym tego nie wrzucil w takim stanie.
PS
Mam duzy nos.
 
 
     
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 28-09-2012, 15:12   

To samo co napisałem w poprzednim poście + urywa się
_________________
Windows w szacie Linuxa
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 28-09-2012, 15:23   

PoxiPol napisał/a:
Ciekawie by bylo powiedziec ze da sie przezyc, ale w powietrzu sa halucynogeny

ta, i w pliku misji:

Kod:
EnableDrug type=LSD

i dodać do silnika żeby odpowiednio obraz zmieniało? ;D
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
tomangelo 


Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 32
Skąd: nieJestemBotem
Wysłany: 28-09-2012, 15:36   

adiblol napisał/a:
PoxiPol napisał/a:
Ciekawie by bylo powiedziec ze da sie przezyc, ale w powietrzu sa halucynogeny

ta, i w pliku misji:

Kod:
EnableDrug type=LSD

i dodać do silnika żeby odpowiednio obraz zmieniało? ;D


:-D Jakieś filtry, rozmycia obrazu. W sumie jako jakiś easter egg czy coś takiego to mogłoby być nawet ciekawe. Przechodzisz obok jakiejś roślinki nie mając hełmu na sobie i bach.
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 28-09-2012, 16:47   

Not very youth friendly mind : P
Tonacja jest, Cis. To ze sie powtarza to dlatego ze ja to zkomponowalem przed szkola : ) Musze troche to zwolnic, ale brakuje mi jeszcze doswiadczenia w FLstudio, aby zrobic by bass sie nie urywal, bo sample sie konczy.

Edit - Derp, bpm wystarczy zmeinic xD

[ Dodano: 28-09-2012, 20:22 ]
Ok, wiem ze double-post, ale po prostu spedzilem teraz 2 godzinki komponujac cos bardziej ambient:
http://gmclan.org/up2845_8_Ambient.html
Denerwuje mnie jednak ten bass, gdzies tak na 2 minutach. Inna melodyjke wystukac? Co mozna by zrobic?

Jesli myslicie ze muzyka nudna, to pomyslcie o tym ze to bardziej jest z mysla z gameplayem. Siedzimy na planecie z wulkanami. W finalnej wersji nie bylo by wybuchow, chcialem po prostu dodac troche odglosow z atmosfery Vulcanii czy jak to tam.

Edit- ee, anty double post : P

[ Dodano: 29-09-2012, 10:36 ]
Poprawilem. Przez przypadek mialem 2 nuty ktore graja bez harmoni na poczatku, co niszczylo caly klimat : P
http://gmclan.org/up2845_8_Ambient.html
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012