Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Prace nad dźwiękiem i muzyką
Autor Wiadomość
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 12-03-2012, 21:04   

Raptorku, ale to wlasnie mowie. Odglosy moej j siostry w ogole n pasuja do gry. Tak samo jak odglosy nagrywane przez goscia do Portala 2. Do tego potrzebny by mi byl jakis edytor, z ktorym sie zaraz dogadam.
 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 12-03-2012, 21:40   

Cóż, ja grywam na klawiszach ale niestety nie mam dobrego modułu dźwiękowego tudzież kabelka do kompa żeby coś nagrać :p

Co do głosów - może efekt Vocoder? Albo jakiś inny sposób przetwarzania mowy który potrafi stworzyć "robotyczny" dźwięk?
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 12-03-2012, 21:47   

Madman, zlap klawisze lektryczne, i miksuj. Wyjscie zazwyczaj jest midi, ale to mozna ladnie przekonwertowac jakimis stockowymi dzwiekami ; )
http://gmclan.org/up2845_9_mai2.html
http://gmclan.org/up2845_9_maia1.html

Czekam na kogos kto moze z tego zrobic uzytek.
 
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 12-03-2012, 21:53   

Ja też mam keyboard, dało by się coś nagrać na tym.
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 12-03-2012, 22:16   

http://speedy.sh/rFxDQ/poksi.mp3
Prosze bardzo. Dodac echo programowow, i mamy odglosy umierajacych robokow itp. Pomiedzy odglosami jest na tyle ciszy, ze mozna je rozdzielic na osobne pliki.
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 12-03-2012, 23:22   

@up: FLAC PLS

[ Dodano: 12-03-2012, 23:23 ]
Raptor napisał/a:
które można nagrać za pośrednictwem dobrego mikrofonu.
Dyktafon cyfrowy z zapisem WAV 96kHz 24bit się nada?
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 13-03-2012, 16:54   

adiblol napisał/a:
Dyktafon cyfrowy z zapisem WAV 96kHz 24bit się nada?

Zależy do jakich dźwięków ma się nadać. Np. gdybyśmy robili grę farmerską, tobyśmy musieli wyjechać w plener i mieć sprzęt godny nagrywania zarówno dookolnego (wiatr, pioruny, stado owiec, itp.) jak i kierunkowego (odgłosy poszczególnych zwierząt, itp.).

W sumie średnio się na tym znam. Dużo zależy od obudowy i budowy samego mikrofonu. Mniej istotne jest już, ile ma kHz i bitów. W większości wystarczy 44 kHz przy 16 bitach i dobre filtry w postprodukcji tychże dźwięków.

[ Dodano: 13-03-2012, 17:32 ]
PoxiPol napisał/a:
http://speedy.sh/rFxDQ/poksi.mp3

Dobre! Widzę, że rozumiesz klimaty CoLoBoT :-o . Bardzo mi to pasuje do "rozmów" inteligentnych mrówek (można by to rozwinąć w fabule - mrówki, jako najinteligentniejsze z rasy AlienInsects, zaraz po AlienQueen. W końcu odegrały tak istotną rolę w oryginalnym CoLoBoT).

Przydałoby się trochę w lepszej jakości jednak. Mimo to, i tak jest to dobra droga do osiągnięcia oryginalnych odgłosów do gry.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Schocker 
Wants cookies!


Twoja ulubiona misja: Hmm... All.
Pomógł: 3 razy
Wiek: 22
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Wadowice
Wysłany: 13-03-2012, 22:29   

Co do rozmów mrówek - nie wiem czemu, ale przywodzi mi to na myśl gry z serii LEGO, gdzie przed każdym poziomem wyświetlany był humorystyczny wstęp z postaciami. Tam one nie mówiły, ale za to ich zachowania były nieziemskie, może wykorzystać coś takiego? Rozmowy mrówek przed przylotem statku kosmicznego i potem szybka ucieczka po wylądowaniu, wpadając w międzyczasie na wielką roślinę. :)
_________________
But there's no sense crying over every mistake, you just keep on trying 'till you ran out of cake -GlaDOS
 
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-03-2012, 22:34   

Grałem w Lego Star Wars!!!
W pełni rozumiem ten efekt niewerbalnego przekazu!
Świetny, ale nie wiem czy sprawdziłby się w przypadku mrówek.
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 13-03-2012, 22:42   

Dokładnie tak samo to odczułem, wsłuchując się w to. Warto spróbować tak to zainscenizować, tym bardziej, że myślę o tym, by Nasz CoLoBoT miał bardziej rozbudowaną i lepiej poprowadzoną fabułę niż tylko teksty w SatCom, które w dodatku były dziwnie przetłumaczone i poprowadzone.

Koniec offtopu.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 13-03-2012, 22:54   

Raptorku, rozmawiamy o dziwiekach i muzyce, wez odloz pasek.
Ja bardziej te odglosy mialem na mysli porozdzielac, i wtedy rozmowy bylyby losowe, lecz zaprogramowane, ze np na cos co brzmi jak pytanie, jest odpowiedz. Albo klotnie pomiedzy roznymi rasami, ktore sie pozniej nawzajem atakuja : P
Fajnie by bylo myslec w ten sposob podczas nagran. Niby mam mikrofon karaoke, ale cos nie dziala. Dobry bo ma mikrofon z lewej i prawej strony. Moze sie kiedys naprawi.


Adiblol, masz flac:
http://speedy.sh/d5trb/poksi.flac
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 10-09-2012, 15:52   

Napiszę tutaj, żeby nie zniknęło w czeluściach archiwum.
Takie cuś mi się udało zrobić, w weekend postaram się zrobić więcej (szkoła), to było tak "na próbę" i podobno nawet wyszło.

Obcy Są Blisko: https://dl.dropbox.com/u/16682532/download/AliensAreNear.ogg

Jest w formacie ogg, widziałem, że dużo gier z tego korzysta/korzystało, ale jeśli zajdzie jakaś potrzeba to mogę zapisać w innym formacie.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 10-09-2012, 16:20   

@up: 3× nie, dziękujemy. I ja nie hejtuję złośliwie... Dobierz ciekawsze sample/syntezatory a jak nie umiesz komponować to się za to nie bierz...
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 10-09-2012, 16:29   

Trzeba było to napisać w ShoutBoxie, bym tutaj nic nie pisał :P Mówiłem już, że to było "na próbę", na czystym FL Studio, jeszcze nie ogarniam tych wszystkich wtyczek, a i w sample to bogate nie jest.

adiblol napisał/a:
jak nie umiesz komponować to się za to nie bierz...


Z takim nastawieniem to bym tutaj nadal tylko siedział i patrzył. Spodobało mi się to FL Studio.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 10-09-2012, 17:15   

Ja tez Fruity Loops sie bawie, i z tego co widze, kazde pierwsze kompozycje brzmia tak samo ; P Jestem powaznym muzykiem (skromnie), ale fakt ze mozna uzywac sample w taki latwy sposob, naklada leniwosc do projektu. Z czasem ten poziom leniwosci tobie zejdzie.

Tak na strefie dobrych rad, czasem zostaw kompozycje na 2 czy 3 dni, i odsluchaj. Ale niech ktos w rodzinie ci odslucha. Efekt jest az dziwny.
Nie uzywaj sampli jak puzzli. Czasem lepiej np sciszac ktorys, spowodobac ze mniej go slychac, ale trzymasz dalej odpowiedni styl, bo wiesz ze musisz sie do tego sampla dopasowac.
Moje pierwsze kompozycje, abys sam tutaj nie siedzial lekko zawstydzony ; )

To jest z jednej z moich gier (w glowie, nie skonczylem programowac nigdy), event gdzie bylo dosc duzo tekstu, podchodzilem pod muzyke z wlasnie rozmow w grach jak Zelda Ocarina of Time itp.
https://dl.dropbox.com/u/99919556/Costam.mp3
A tutaj msasz przyklad kompozycji gdzie sie prawie nie roznimy
https://dl.dropbox.com/u/99919556/Spider%21.mp3
The name says it all : P. Krotki loop na wlasne potrzeby.
https://dl.dropbox.com/u/99919556/The%20only%20good%20one2.mp3
I takie cos, z konrowersyjna nazwa.
https://dl.dropbox.com/u/99919556/Nikt%20mnie%20nie%20slyszy.mp3
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012