Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Przenoszenie kodu na dev-c++
Autor Wiadomość
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 09-03-2012, 10:12   Przenoszenie kodu na dev-c++

UWAGA: kod na dev-c++ przenoszę z 2 powodów: po pierwsze - jest możliwość importu projektu MS Visual C++, po drugie - tworzy on plik makefile, a dzięki temu będzie łatwiej przenieść to wszystko ostatecznie na makefile...

No i tak - wsyzstko niby ok, projekt zaimportowany, lecz... wie ktoś co zrobić z tym cholernym directx? bo nie chce się skompilować gdyż do deva potrzebne są pliki *.a a nie *.lib. Musze poszukać czegoś na necie, aczkolwiek gdyby ktoś znalazl te pliki *.a z directx8.1 sdk (albo 9.0c, jesli daloby sie na tym colobota skompilowac...) to byłbym bardzo wdzięczny.
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 09-03-2012, 10:16   

A plik .a to nie było to samo co .lib?
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 09-03-2012, 10:28   

Niby mozna to przerobić. cos znalazlem, tylko chyba dx9, ale..

d3d.h nie znajduje, za to d3d9.h znajduje. Ale nie bede modyfikowal kazdego pliku
stąd moje pytanie - jak zrobić taki jakby alias, ze d3d.h odwołuje sie do d3d9.h

@edit: juz wiem... w includach deva był plik d3d9.h, wystarczylo uwtorzyc d3d.h i dac tam #include <d3d9.h>. Ale i tak brakuje plików ddraw.h i innych... jednak potrzebny bedzie ten dx8.1 do odpalenia tego, tylko za cholere na necie nie moge znalezc plikow dx8.1
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 09-03-2012, 10:59   

Masz linka w moim poradniku.
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 09-03-2012, 11:05   

mowilem już.. to są *.lib, a nie *.a a tego dolaczyc sie NIE DA!
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-03-2012, 11:35   

Nie da się? DX9 kiedyś dołączałem, mimo tego, że rozszerzenie było lib. I zwykły makefile lepszy (adiblol może napisać, prawda?)
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 09-03-2012, 16:01   

krzys_h napisał/a:
zwykły makefile lepszy (adiblol może napisać, prawda?)
Prawda. Ale żeby jeszcze bardziej zautomatyzować to ja bym połączył z cmake (autotools jest wooolne...)
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
zwierzak 


Wiek: 30
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 2
Skąd: /dev/null
Wysłany: 11-03-2012, 14:36   

Na litość boską zanim coś zniszczycie pomyślcie! Przeniesienie tego wszystkiego do dev-c++ to wg mnie najgorszy pomysł! Kilka powodów dlaczego:
- kiedy była ostatnia aktualizacja Dev-C++?
- na stronie oficjalniej piszą, że działa pod systemami: Windows 95/98/NT/2000/XP, gdzie Vista i 7?
- dev-c++ to bardziej pseudo IDE, niż IDE z prawdziwego zdarzenia, nie umywa się w ogóle do Visual Studio.

Jeżeli chcecie się na cokolwiek przenosić to nie ustalać z góry ludziom IDE, niech piszą w jakim chcą, a zmienić system budowy na CMake. Dlaczego:
- multiplatformowy, a więc ułatwi przenoszenie na inne systemy operacyjne.
- do kompilacji generuje standardowe pliki Makefile.
- można nim wygenerować szkielety projektów do zaimportowania w Eclipse, Visual Studio i wielu innych. Spis generatorów, co ważniejsze, część IDE zaczyna akceptować pliki CMake jako pliki projektu.
- CMake ma zastąpić stary autoconf i automake, a więc pozwala on na wybieranie opcji jakie mają być aktywne do budowania, może to ułatwić podział projektu na moduły i zwiększyć szybkość portowania.

Dlaczego warto mnie posłuchać?
- bo mam tytuł inżyniera z informatyki
- bo właśnie kończę studia magisterskie z informatyki na kierunku Inżynierii Oprogramowania
- bo już prowadziłem projekty, niestety głównie akademickie

Zanim zajmiecie się źródłami należy zająć się innymi ważniejszymi aspektami, związanymi zarządzaniem ludźmi.
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 11-03-2012, 16:10   

zwierzak napisał/a:

Zanim zajmiecie się źródłami należy zająć się innymi ważniejszymi aspektami, związanymi zarządzaniem ludźmi.
Projekt ma być hackerski a nie biznesowy.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 11-03-2012, 18:11   

To troche glupi pomysl. Bo w koncu kas w to wejdzie, beda osoby co beda nam chcialy zlozyc donacje. Jak sie ta kasa bedziemy dzielic? Lepiej by bylo gdyby ludzie skladali co miesiac co zrobili nad projektem, i jesli sie uzna ze wlozyli wiecej niz godzine pracy w to, to po prostu sie dzieli po rowno pomiedzy wszystkimi.
Rozumiem ze np wtedy bedzie ze programista pracuje wiecej niz grafik, ale wtedy w inny miesiac moze programista procowac lzej od grafika, a I tak dostana wszyscy po rowno.
Mozemy jeszcze zaczac uzywac ad.fly itp itd.
Nie mozemy tego tramktowac jako projekt hackerski.
 
 
     
Schocker 
Wants cookies!


Twoja ulubiona misja: Hmm... All.
Pomógł: 3 razy
Wiek: 22
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Wadowice
Wysłany: 11-03-2012, 18:52   

@Up: Już planujemy jakieś dotacje? My to ledwo skompilowaliśmy, na dotacje ani żadne inne zyski nawet się nie nastawiajmy. Najpierw musimy w końcu ogarnąć sprawę IDE lub jego braku (czyt. CMake, o którym napisał Adiblol), a dopiero potem się brać za wszystko inne. O pieniądzach lepiej teraz w ogóle nie dyskutować.

A Adf.ly jak dla mnie odpada - jeśli projekt w pewnym momencie będzie aktywny (co jest możliwe) i zapał nam nie ostygnie, to nie możemy wszystkich linków przepuszczać przez adf.ly, bo to 5 sekund wtedy wkurzy niemiłosiernie. ^^"
_________________
But there's no sense crying over every mistake, you just keep on trying 'till you ran out of cake -GlaDOS
 
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 11-03-2012, 19:08   

Rozumiem aby nie uzywac ad.fly pom,iedzy nami, ale np ludzie co robia mody do minecrafta to uzywaja. Ba, mam znajomego co meisiecznie dostaje 40 dolarow dzieki ad.fly, a pracuje w piecio osobowej grupie, by robic Aether mod i inne.
 
 
     
Schocker 
Wants cookies!


Twoja ulubiona misja: Hmm... All.
Pomógł: 3 razy
Wiek: 22
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Wadowice
Wysłany: 11-03-2012, 19:13   

Dobrze, ok, rozumiem, ale oni przynajmniej mają jakieś efekty pracy, a Adf.ly zaczęli używać dla wersji moda udostępnionej publicznie. W przyszłości można zacząć się bawić w takie rzeczy, ale na tę chwilę ten pomysł po prostu nie ma racji bytu.
_________________
But there's no sense crying over every mistake, you just keep on trying 'till you ran out of cake -GlaDOS
 
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 11-03-2012, 19:20   

Ah, teraz rozumiem co mas zna mysli, i zgadzam sie z toba w pelni.
Ja planuje na przyszlosc. Nie chce by wlasnie cos tak prostego jak Kasa nam rozwalila system wspolpracy, co n eizmienia faktu, ze w przyszlosci byla by fajna ; )
 
 
     
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 11-03-2012, 19:45   

Twój przyjaciel robi Aether? Hehe
Dotacje? Już mówiłem - dobry pomysł... Hmm... A może pod każdym uzytkownikiem przycisk Donate! koło PW i email :P
_________________
Windows w szacie Linuxa
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012