Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Kontakt z EPSITEC
Autor Wiadomość
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 20-01-2012, 14:10   Kontakt z EPSITEC

Kontakt z EPSITEC został nawiązany. Oto moja propozycja tematu, w którym będziemy umieszczać nasze sugestie na odpowiedź do EPSITEC.

Linki do tematów, w których umieszczone zostały Nasze projekty oraz gotowy list należy składać tutaj.

Należy wiarygodnie, precyzyjnie i w miarę szybko przygotować odpowiedź do EPSITEC.

To może ja zacznę. Nasz, do tej pory, najambitniejszy projekt - Colonization:
https://colonization.svn.sourceforge.net/svnroot/colonization/

Ktoś mógłby przygotować i zapakować jako załącznik do mail'a dla EPSITEC, zarówno w wersji otwartej, jak i skompilowanej pod Microsoft Windows oraz GNU/Linux? Warto się pochwalić tym projektem i pokazać, że mamy dość umiejętności programistycznych, by obsłużyć ich kod.

Całkiem dobry trainer od DemoLisH:
http://www.colobot.cba.pl...colobot+trainer

Proponuję też, by Berserker i paru innych uzdolnionych programistycznie ludzi pochwaliło się swoimi najambitniejszymi programami pod roboty. Zdaje się, że to tutaj znajduje się większość Waszych programów:
http://www.colobot.cba.pl/forum/viewforum.php?f=14

Później należy to ładnie i dość szczegółowo opisać dla EPSITEC i wysłać.

Jakieś dalsze propozycje?

//Berserker:
Pozwolilem sobie w I poscie zamiescic odpowiedz Epsiteca:

Cytat:
Hello dear Colobot fans,
Thank you for contacting us. We
never received your previous e-
mails.
We would be glad to see COLOBOT
continue to evolve in the future,
in your hands.
In order to prepare a source code
distribution, we need some time;
would you be able to support us
financially for this ?
Best regards.
Epsitec SA – Silia Affolter


Wybacz, Raptor :>
// Żadna szkoda. Sam chciałem tego dokonać, lecz pamięć już nie ta :> . - Raptor
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


Ostatnio zmieniony przez Berserker 20-01-2012, 15:13, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 20-01-2012, 15:07   

Jak na moj gust jak za bardzo zaczniemy sie chwalic jacy to genialni nie jestesmy to to zacznie glupio wygladac. Ominmy wszelkie trainery i programy w CBocie, skupmy sie na przedstawieniu im Colonization.

Imo duzym problemem jest wsparcie finansowe tak subtelnie zasugerowane przez nich. Nie mowie, ze bedziemy sie odrazu zrzucac (ja i tak nie mam mozliwosci dorzucenia sie...), zwlaszcza, ze ich raczej kwoty rzedu 50$ moga nie interesowac (nie wiem na ile mozna wycenic licencje Colobota, ale 1000+$ mozna liczyc), wiec trzeba im to ladnie wytlumaczyc.

Proponuje sie rowniez zapytac o konkretna informacje dotyczaca czasu potrzebnego na przygotowanie im to. "Some time" moze oznaczac, ze dostaniemy to za 5 lat. (Pewnie zalezy to od naszego wsparcia finansowego :) )
_________________
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 20-01-2012, 15:19   

W sumie racja z tymi trainerami. W takim razie skupmy się na przygotowaniu im Colonization i bardzo precyzyjnym napisaniu do nich i dokładnym opisie Naszej działalności. Musimy im przekazać, że jesteśmy tylko entuzjastami, nie biznesmenami, i nie chcemy iść na żadne pieniądze.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-01-2012, 16:25   

No przecież napisałem w tamtym poście, że trzeba nakreślić profil społeczny użytkowników tego forum!
Właśnie o to mi chodziło. Oni nie wiedzą, że jesteśmy tylko garstką studentów.

[ Dodano: 20-01-2012, 16:59 ]
At the outset we wanted to
thank you for your reply.
We did not expected such
a quick response from you. Who are we? The
vast majority of our users is still
studying at different universities
or attending high schools. We are able to work with our projects only during
free time. Therefore, the
completion of anything in a relatively short period of time is
rather impossible. We now have
350 registered members and only some of them are
active, which is now less than
1%. Please notice that few people still remember
the colobot. We think that this game is undervalued. With a little support our forum project called "Colonization" may radically change that situation...
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 20-01-2012, 17:20   

Nie lepiej najpierw napisać list po polsku, poprawić go i dopiero wtedy tłumaczyć?
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-01-2012, 17:24   

Proponuję, żeby napisać jeszcze coś o projekcie C2. Możemy ewentualnie przetłumaczyć kilka misji na angielski.

PS. Jak myślicie, jeśli dadzą nam kod to tłumaczenie Manty czy wersję angielską?
PS2. Możemy zapytać do czego służyło "antfire" :P
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-01-2012, 17:25   

To jest tylko wstęp. Teraz trzeba streścić Colonization najpierw po polsku co już jest trudne a wtedy przetłumaczyć.
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 20-01-2012, 17:35   

Mrocza napisał/a:
which is now less than 1%

Nie przesadzałbym tak z tym. Większość userów, to boty. Jakieś 45% to organiczni ludzie. 10-20% to ludzie wciąż aktywni, bądź ci, którzy napisali tylko kilka postów. Ale to tylko moje szacunki...
Simbax napisał/a:
Nie lepiej najpierw napisać list po polsku, poprawić go i dopiero wtedy tłumaczyć?

Szkoda czasu i nerwów związanych z prawidłową translacją.
krzys_h napisał/a:
Jak myślicie, jeśli dadzą nam kod to tłumaczenie Manty czy wersję angielską?

Na pewno będzie to ich angielski oryginał. Nie sądzę, że dysponują jakąkolwiek wersją, przetłumaczoną przez tak mało istotnego wydawcę, jak Manta.

[ Dodano: 20-01-2012, 17:40 ]
Kto zajmie się kompilacją Colonization?
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-01-2012, 17:44   

Raptor napisał/a:
krzys_h napisał/a:
Jak myślicie, jeśli dadzą nam kod to tłumaczenie Manty czy wersję angielską?

Na pewno będzie to ich angielski oryginał. Nie sądzę, że dysponują jakąkolwiek wersją, przetłumaczoną przez tak mało istotnego wydawcę, jak Manta.

Czyli musimy sami sobie przetłumaczyć ;)

Raptor napisał/a:
Kto zajmie się kompilacją Colonization?

Windowsowa jest na SVN ("Colonization.exe" + "Irrlicht.dll"), o wersję na Linuxa trzeba poprosić adiblola.

Opisałem pokrótce nasze projekty:
Cytat:
Colonization jest projektem gry podobnej do colobota zawierającej roboty, programowanie i inne rzeczy, za dzięki które lubimy tę grę. Mamy wiele pomysłów, lecz brakuje nam czasu i doświadczenia w tworzeniu gier. Do tej pory stworzyliśmy absolutne podstawy, używając silnika Irrlicht. Projekt działa zarówno na systemie Windows, jak i Linux.
Dawniej pracowaliśmy również nad projektem C2 (CoLoBoT 2), który miał być kontynuacją colobota, jednak projekt upadł ze względu na brak grafików.
Próbowaliśmy również tworzyć multiplayer do colobota (CMP), jednak przestaliśmy się tym zajmować, ponieważ nie mieliśmy czasu, a kod nie chciał działać.


[ Dodano: 20-01-2012, 17:45 ]
Ogólnie wszystko co jest w folderze "Colonization\" jest potrzebne do uruchomienia projektu.

[ Dodano: 20-01-2012, 17:52 ]
Kombinować coś żeby multiplayer ruszył czy wyślemy tylko to co dotąd mamy?

[ Dodano: 20-01-2012, 18:01 ]
A może napiszemy wszystko co udało nam się znaleść o tej grze (ukryte funkcje itp.)? Na przykład:
- dane w rejestrze - http://www.colobot.cba.pl...opic.php?t=1011
- parametry procesu ("-nocd", "-debug", "-audiostate", "-audiotrack") - http://www.colobot.cba.pl...topic.php?t=904
- pełna lista kodów do gry - http://www.colobot.cba.pl...topic.php?t=905
- format MOD - http://www.colobot.cba.pl/forum/viewtopic.php?t=66
- "produce()"
- "antfire()"
- Funkcje z "cbot.dll" - http://www.colobot.cba.pl...topic.php?t=972
- Adresy do Cheat Engine - http://www.colobot.cba.pl...opic.php?t=1058

To tak na szybko co udało mi się znaleść ;)
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 20-01-2012, 18:04   

krzys_h napisał/a:
Czyli musimy sami sobie przetłumaczyć ;)

Możemy zrobić zarówno wersję wieloplatformową, jak i wielojęzykową.

Właśnie! Powinniśmy poinformować ich, że chcemy, by Nasz projekt był opensource.
krzys_h napisał/a:
Ogólnie wszystko co jest w folderze "Colonization\" jest potrzebne do uruchomienia projektu.

Należy to spakować i wysłać w załączniku. Oddzielny załącznik należy przeznaczyć na źródło.
krzys_h napisał/a:
Kombinować coś żeby multiplayer ruszył czy wyślemy tylko to co dotąd mamy?

Nie mamy na to czasu. Wspomnijmy coś na temat tego, że Nasz projekt obejmuje online'ową rozgrywkę towarzyską. Teraz liczy się czas. Tik-Tak-Tik-Tak...
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-01-2012, 18:05   

O braku czasu to już napisałem we wstępie. Mogę jeszcze dopisać o zerowym doświadczeniu w tworzeniu gier. Widziałem gdzieś tutaj jakieś fajne screeny pięknego modelu practicebota. Można je dodać w załączniku. Koniecznie trzeba napisać o CMP. Jak to kod nie chciał działać? Miał jakieś błędy? Czy gdybyście mieli dostęp do kodu gry udałoby się wam?
 
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-01-2012, 18:10   

Źle to określiłem: kod się kompiluje, ale program wynikowy nie działa. Co do modelu PracticeBota z Colonization to screena powinniśmy dołączyć.

W załączniku kod Colobot MP, może ktoś znajdzie problem. Tylko niestety nie ma osób które się na tym najlepiej znały (adiblol i DemoLisH).

[ Dodano: 20-01-2012, 18:11 ]
Zapomniałem: do uruchomienia klienta kopiujemy go do katalogu w którym jest "colobot.exe"

Colobot MP.rar
Pobierz Plik ściągnięto 202 raz(y) 1,21 MB

_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 20-01-2012, 18:15   

Na pewno kod od nich ułatwiłby nam pracę. Może nawet ja bym coś zrobił na tle programistycznym ;-) . PracticeBot mojego projektu a wykonania Madmana07 jest już w Colonization zaimplementowany. Trza tylko dać im instrukcję, jak go wywołać i w ogóle jak się posługiwać tym tworem :) .

Nie opłaca się mówić im o wszystkich Naszych wcześniejszych projektach i odkryciach na tle procesu itp. Powiedzmy tylko to, że mamy dość umiejętności, by coś skonstruować z ich kodu i co chcemy stworzyć (MultiPlayer, kontynuację, grę edukacyjną, strategię sieciową i co tam jeszcze).
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


Ostatnio zmieniony przez Raptor 20-01-2012, 18:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-01-2012, 18:15   

Mrocza napisał/a:
Czy gdybyście mieli dostęp do kodu gry udałoby się wam?

Myślę że tak, widząc kod będzie nam dużo łatwiej np. wykrywać, że robot strzela (czego z Cheat Engine zdaje mi się że nie da się zrobić) i guzik "Multiplayer" w menu. Poza tym nowe obiekty które mogłyby się przydać w MP (flagi do CTF itd.) będą łatwiejsze do dodania.

//EDIT: SPóźniłem się ;)
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-01-2012, 18:16   

Ale z Colonization to nie przesadzajmy. Nie wysyłajmy wszystkiego. Zasada ograniczonego zaufania.
Proponuję wysłać tylko screeny z Col. i kod z CMP.
Ostatnio zmieniony przez Mrocza 20-01-2012, 18:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012