Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Proste IDE
Autor Wiadomość
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 02-01-2012, 15:53   Proste IDE

Mnóstwo programów przykładowych i trochę eksperymentowania zmusza mnie do ciągłego tworzenia nowych "projektów". Używałem Visual C++, ale muszę się sporo naklikać zanim utworzę jeden głupi plik *.cpp (włącza się najpierw visual trochę czasu -> File -> New project -> wpisuje nazwe -> zaznaczam "Console aplication" Dalej -> zaznaczam "Empty project" Dalej -> dodaje plik *.cpp do projektu -> tu się dopiero zaczyna kodowanie...). Owsze, jest to wygodne dla dużych projektów, ale do nauki i małych programików to zbyt duży kombajn jak dla mnie, jeszcze do tego dochodzi wrodzone lenistwo. Więc się pytam was, czy znacie może jakieś alternatywy? Chodzi mi o prosty edytor typu Notepad++ z debuggerem i kompilatorem. Tak, żebym mógł sobie po prostu "Plik -> Nowy -> *.cpp", a nie tak jak wyżej. Przy okazji zachowam porządek na dysku, bo Visual dodaje kilkadziesiąt swoich plików do projektu i ciężko się czasami w tym połapać...
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 02-01-2012, 17:03   

Dev-Cpp i CodeBlocks
_________________
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 02-01-2012, 17:20   

Dev-cpp jest do kitu. Kompiluje programy, które w pozostałych kompilatorach by nie przeszły, a czasami za nic w świecie nie chce skompilować poprawnego programu. Debugger ("odpluskwiacz" lol) normalnie szkoda słów...

CodeBlocks chyba też musi tworzyć osobny projekt dla każdego programu, może znowu spróbuję go użyć.

edit: Chyba coś źle robię, bo CodeBlocks nic nie chce skompilować.

Spróbowałem MinGW (kompilator gcc pod Windows), chyba przy tym zostanę, choć używanie konsoli było w Linuksie... wygodniejsze jakby ;P
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 02-01-2012, 18:11   

SharpDevelop?
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 02-01-2012, 18:37   

Po cholere osobny projekt do kazdego programu? Mozna tworzyc odrazu plik *.cpp zarowno w Devie jak i w Codeblocks. W ostatecznosci mozesz po prostu kopiowac wczesniej utworzone *.cpp i otwierac kopie by pozniej zmieniac.
_________________
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 02-01-2012, 18:39   

Nie obsługuje C++.

[ Dodano: 02-01-2012, 18:41 ]
Berserker napisał/a:
Po cholere osobny projekt do kazdego programu?


Nie wiem, właśnie dlatego powstał ten temat.

Berserker napisał/a:
Mozna tworzyc odrazu plik *.cpp zarowno w Devie jak i w Codeblocks.


Można, ale Codeblocks mi nie kompiluje dopóki nie utworzę projektu, nie chce mi się z tym kombinować, a Dev jest do kitu :)
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 20-02-2012, 15:35   

/geek mode on

screen, g++, make, vim

Dla mnie lepsze niż graficzne IDE.

/geek mode off
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 20-02-2012, 15:50   

MinGW + Notepad++ = i'm happy
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-02-2012, 22:25   

Hehe, w Visual C++ prosty programik typu "Hello World!" wywalał mi po kilkadziesiąt błędów dlatego się przerzuciłem na CodeBlocks.
_________________
Compiling [Gość.exe]...

Zapraszam na grę zwaną League of Legends:
http://signup.leagueofleg...e98cec278372604
 
 
     
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 23-02-2012, 12:28   

Nie przesadzaj Simbax, Dev-Cpp jest bardzo fajny, sam z tego korzystam pod windą ;) A kompilator to po prostu GCC.

adiblol: zgadzam sie, ale jakoś z edytorów pod konsole wole mcedit...
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 23-02-2012, 12:40   

lukas_j napisał/a:
Dev-Cpp jest bardzo fajny


Nie chce mi się samemu pisać, ale znalazłem to: http://revo.pl/index.php/blog/detailed/70
Any questions?
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 23-02-2012, 13:21   

wiem ze jest stary.. a szkoda... Ale jest GPL (tak mi sie wydaje) wiec można wznowić to narzędzie, albo napisać nowe na jego podstawie... Z tym że Dev-C++ jest fajny, bo nie jest to duże srodowisko a można w tym coś napisać prostego :)

Jest coś takiego jak wxDev-C++ ale ktoś pisząc to środowisko chyba nie ma pojęcia co to znaczy "wydajność"... Nie dość, że uruchamia sie zbyt dużo czasu, to jeszcze ledwo działa... Proste programy kompilują sie kilkanaście sekund, a binarka wxWidgets - puste okienko, zajmowała 4MB(!)
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
zwierzak 


Wiek: 30
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 2
Skąd: /dev/null
Wysłany: 11-03-2012, 16:02   

Polecam:
- Geany IDE może to nie jest, ale świetnie się sprawdza w malutkich projektach. Mój znajomy pisząc projekty na uC korzysta głównie z niego. Ostatnio musiał z niego zrezygnować tylko z 1 powodu, brak wbudowanego debbugera. Ale tyle projektów co on w nim natworzył
- QtCreator – dosyć proste IDE, ale nastawione jest ono na rozwijanie oprogramowania dla Qt. Co nie przeszkadza, że można bez problemu tworzyć dowolne projekty.
 
     
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 12-03-2012, 19:33   

korzystalem z qtcreator - powiem tyle... fajne, ale niestety jest to kombajn, który, jak dla mnie, za długo się uruchamia.

A mi się dobrze pracuje w gedit :] No i gcc <- to jesli chodzi o programowanie pod linuxem

A pod windowsem? W sumie to pod windowsem to nie ma z czego korzystać ;f
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 12-03-2012, 19:48   

Geany genialne! Proste, pluginy, kompiluje bez problemu, nawet sam dodaje na koniec programow system("pause") dzieki czemu sie nie musze martwic, ze konsola sie wylaczy sekunde po wlaczeniu programu.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012