Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z matką naturą
Autor Wiadomość
Majkel 


Wiek: 40
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 9
Skąd: z kontenera
Wysłany: 26-12-2011, 20:09   Problem z matką naturą

Ma może ktoś jakiś pomysł jak ominąć martwą naturę, kosmiczne śmieci i niegroźne roślinki na których program nawet sie nie wykracza, nie zwraca błędu i nie zatrzymuje sie, zatrzymuje sie tylko sam pojazd sam program jest włączony a pojazd stoi a na dodatek tych obiektów nie da sie nawet zradarować :(
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-12-2011, 20:12   

Wszyscy którzy próbowali zrobic własną, lepszą funkcję goto zetknąli się z tym problemem. Gdzieś na jakiejś pozostałości po oficjalnej stronie z programami widziałem ulepszone goto do wykrywania tych obiektów, muszę poszukac.

Znalazłem! Tutaj jest taki program ale chyba jednak serwer padł.
http://www.ceebot.com/colobot/forum-cbot-e.php

Jednak nic z tego strona epistecu na której były wszystkie pliki txt już nie istnieje. Skoda bo jest tam kilka fajnych tytułów.
Ostatnio zmieniony przez Mrocza 26-12-2011, 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Majkel 


Wiek: 40
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 9
Skąd: z kontenera
Wysłany: 26-12-2011, 20:16   

właśnie, oficjalne forum jest jeszcze nie dostępne, tutaj to ostatnie forum w galaktyce na ktorym jest jakaś aktywność :D
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-12-2011, 20:19   

Majkel napisał/a:
oficjalne forum jest jeszcze nie dostępne

Raczej już.

Podoba mi się określenie: "w galaktyce" :mrgreen:
 
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 26-12-2011, 20:58   

radar(0) wykrywa wszystkie mozliwe obiekty, gdzies jeszcze jest spis id wszystkich grzybow, krzaczkow etc ktore mozna wpisywac.

A wlasne goto() padlo ze wzgledu na brak narzedzi pozwalajacych na uzyskiwanie informacji o terenie + 101 powodow.
_________________
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 27-12-2011, 01:08   

W ogóle CoLoBoT mało optymalnie oblicza wektor poruszania się robota. Podjazd pod większą górkę płata problemy i masę zużytej energii, podczas gdy można lepiej.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-12-2011, 13:45   

Czyli następną misją jest ulepszenie funkcji goto.

Wydaje się że w niej używane są polecenia move i turn. Wystarczyłoby zamienić je na motor żeby uzyskać znaczną poprawę. Tutaj przydałoby się chyba polecenie drive, które można znaleść w CEEBOCIE
 
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 27-12-2011, 15:00   

drive() to to samo co motor() tylko w prostszej wersji.

zeby cokolwiek zrobic z goto() trzeba rozpracowac algorytm wyszukiwania drogi, z ktorego korzysta.
_________________
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 27-12-2011, 21:02   

Berserker napisał/a:
zeby cokolwiek zrobic z goto() trzeba rozpracowac algorytm wyszukiwania drogi, z ktorego korzysta

Albo go po prostu poprawić...
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 28-12-2011, 11:05   

Zeby go poprawic to chyba trzeba go poznac. Chyba, ze widzisz inny sposob...
_________________
 
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-12-2011, 11:51   

Inny sposób jest taki żeby zrobić nowe goto() od nowa zapominając o pierwotnej funkcji.
 
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 28-12-2011, 13:40   

Wlasnie ciezko, bo w silniku gry pewnie jest jakies praktyczniejsze narzedzie do odszukiwania drogi, niz tylko topo(), flatground() i space(). Fajnie by bylo sie dowiedziec, co jest uzywane i ewentualnie zrekonstruowac te funkcje za pomoca CBota. Piszac na nowo praktycznie nie wiem, od czego zaczac, kiedys probowalem to robot mi sie gubil i pakowal w dziwne rzeczy.
_________________
 
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-12-2011, 13:47   

Tak samo trudne jest napisanie tego od nowa jak i odnalezienie oryginału. Nie wiem co ma więcej sensu.
 
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 28-12-2011, 14:57   

Latwiej jest znalezc, pisanie od nowa w CBocie zeby uzyskac chociaz zblizona sprawnosc bedzie robota na miesiace.
_________________
 
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-12-2011, 18:49   

A ile według ciebie zajmie znalezienie oryginału?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012