Titanium Collector |
Wasza ocena |
Świetny |
|
60% |
[ 3 ] |
Przeciętny |
|
40% |
[ 2 ] |
Słaby |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Głosowań: 5 |
Wszystkich Głosów: 5 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-12-2011, 07:56
|
|
|
Wystarczy po deklaracji zmiennych dorzucić to:
Kod: | item = radar(RedFlag);
if ( item != null )
{
message("Tytan składowany przy czerwonej fladze",DisplayInfo);
flag = item.position;
} |
I już mamy tytan przy fladze.
To było genialne posunięcie z mojej strony:
Cytat: | Kod: | else
{
if(category == Subber)
{
message("Niski stan baterii",DisplayError);
return;
}
if ( energyCell.energyLevel < 0.05 )... |
|
No cóż, najlepszym się zdarza. |
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 12-12-2011, 18:40
|
|
|
@Berserker Ja tylko przytoczyłem cytat, niekoniecznie działam zgodnie z jego myślą ;D Właściwie komentarzy używam tylko po to, aby objaśnić po co jest dana zmienna (np. // pomocnicza) i właśnie do oddzielenia od siebie fragmentów kodu. Wtedy program, przynajmniej według mnie, jest faktycznie czytelniejszy. |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-12-2011, 12:53
|
|
|
Mam nową koncepcję!
Gdyby tak po uformowaniu jednej grupki tytanu nie czekać tylko pracować dalej.
Wyglądało by to tak:
Idź do flagi;
Zwróć się w stronę przeciwną do huty;
Jeżeli przed tobą jest mniej niż j kostek umieść tytan w grupie przed tobą;
Else: obróć się w lewo i uformuj nową grupkę;
W ten sposób można stwożyć coś na kształt fraktala w którym ilość kostek byłaby równa j do kwadratu.
Dla przypomnienia:
Kod: | if(category == WingedGrabber) j=9;
else j=7; |
Co o tym myślicie? |
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 26-12-2011, 14:27
|
|
|
Po co komu tyle tytanu? Tylko limit obiektow bys zapelnial |
_________________
|
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-12-2011, 16:18
|
|
|
To tylko 49 kostek.
A jaki efekt!
Jaki jest limit? |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 26-12-2011, 17:52
|
|
|
MROCZA napisał/a: | Jaki jest limit? |
Z limitem jest właśnie taki problem, że nie wiadomo, jaki on jest. Kiedyś wyliczono coś około 600, jednak potem się okazało, że prawdopodobnie zależy to od rodzaju obiektów lub grup obiektów. Grzebanie w jądrze gry powinno przynieść więcej informacji. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 26-12-2011, 18:18
|
|
|
Kolo 400 obiektow przenosnych lub 50 innych. |
_________________
|
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-12-2011, 20:08
|
|
|
Roboty i budynki po prostu składają się z większej liczby segmentów a obiekty przenośne mają pojedyńczy model. To właśnie ilośc tych elementów jest ograniczona.
Jeżeli ograniczenie to około 400 mógłbym odpalic taki program do zbierania tytanu, jego rudy, baterii zwykłych i atomowych to zostałaby mi jeszcze połowa limitu na budynki i roboty. |
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 26-12-2011, 21:05
|
|
|
+ rudy tytanu/uranu rozrzucone po mapie, wszystkie drzewka, grzybki i kamyczki, no i obcy. |
_________________
|
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-12-2011, 21:10
|
|
|
Sporo tego.
Ale na 50 kostek zawsze się znajdzie miejsce. |
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 26-12-2011, 21:48
|
|
|
Po co komu 50 kostek? Ja zawsze ustawiam limit na 5, tylko sie po bazie walaja. |
_________________
|
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-12-2011, 21:55
|
|
|
No to zostaniemy przy siedmiu, ewentualnie dziewięciu dla transportera latającego.
[ Dodano: 12-01-2012, 10:44 ]
Mam teraz zajęcia z informatyki (prezentacje w power poincie) i wpadłem na ciekawy pomysł skrócenia programu. Nie mogę teraz sprawdzić czy to w ogóle działa ale to będzie coś takiego:
Kod: | extern void object::Titanium()
{
goto(radar(Titanium).position);
grab();
goto(radar(Converter).position);
drop();
move(-2.5);
wait(14);
move(2.5);
grab();
goto(space(position));
drop();
} |
|
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 12-01-2012, 20:03
|
|
|
Nie działa taka optymalizacja. goto musi się odwołać do konkretnej informacji o pozycji, a nie do funkcji radar. Nawet takie cudo: goto(object item = radar(Titanium).position); nie ma prawa działać. Definicja zmiennej nie jest można w funkcji.
[ Dodano: 12-01-2012, 20:06 ]
Aha! Tutaj już nalicza pościdła! Mrocza, nie ma co marudzić . |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-01-2012, 21:27
|
|
|
Po prostu pod item podstawiam radar(Titanium)
Ale coś takiego:
Kod: | int i;
i = 5;
move(i); |
Moge zastąpić tym:
Dlaczego więc tego:
Kod: | object item;
item = radar(Titanium);
goto(item.position); |
Nie mogę zastąpić tym:
Kod: | goto(radar(Titanium).position); |
[ Dodano: 12-01-2012, 21:42 ]
Yey! mam 146 postów! |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 12-01-2012, 21:46
|
|
|
Bo, jak już pisałem, goto nie może się odwołać do żadnej z tych funkcji, oprócz funkcji, zdaje się, space. Interpretuje tylko suche liczby oraz zmienne. Język CBOT nie jest w pełni uniwersalny. Można powiedzieć, że to emulacja języka programowania. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
|