Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Remake Colobota
Autor Wiadomość
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-07-2011, 13:13   Remake Colobota

biorę się od dzisiaj za dekompilację colobota linijka po linijce tych kilku tysięcy nie wiem co z tego będzie oby mi się nie odechciało :D

[ Dodano: 14-07-2011, 13:14 ]
aaa i postaram się żeby projekt był Open Source :D
_________________
Compiling [Gość.exe]...

Zapraszam na grę zwaną League of Legends:
http://signup.leagueofleg...e98cec278372604
 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 14-07-2011, 13:34   

Czy się opłaca? Wydaje się, że lepiej było by zagospodarować Twoją więdzę przy projekcie Colonization.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-07-2011, 13:36   

przykładowo tak wygląda funkcja WinMain w Colobocie:

Cytat:
int __stdcall WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nShowCmd)
{
int result; // eax@2
int v5; // ST10_4@5
char v6; // [sp+Ch] [bp-408h]@1
int v7; // [sp+3A0h] [bp-74h]@1
const CHAR Text; // [sp+3A4h] [bp-70h]@2
int v9; // [sp+410h] [bp-4h]@1

sub_4336FB(&v6);
v9 = 0;
v7 = sub_433C4B(lpCmdLine);
if ( v7 )
{
sub_4D3E5F(3, v7, &Text);
MessageBoxA(0, &Text, "COLOBOT", 0x10u);
v9 = -1;
sub_4339E9(&v6);
result = 0;
}
else
{
if ( sub_433F58(hInstance, (int)lpCmdLine) >= 0 )
{
v5 = sub_43464D(&v6);
v9 = -1;
sub_4339E9(&v6);
result = v5;
}
else
{
v9 = -1;
sub_4339E9(&v6);
result = 0;
}
}
return result;
}
_________________
Compiling [Gość.exe]...

Zapraszam na grę zwaną League of Legends:
http://signup.leagueofleg...e98cec278372604
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 14-07-2011, 14:08   

Powodzenia (przyda ci się) :P
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 14-07-2011, 22:09   

Taki projekt raczej nie będzie open source gdyż prawa do kodu ma Epsitec. Poza tym istnieją automatyczne dekompilatory (korzystasz z jakiegoś?).



//Prawnik adiblol czuwa :D - Abadon
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

Ostatnio zmieniony przez Abadon 15-07-2011, 10:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-07-2011, 17:16   

używam dekompilatora HexRays
oczywiście, że Open Source jest możliwe popatrz na to: http://www.assembla.com/code/bb7/subversion/nodes

właśnie ten projekt mnie zainspirował :D

tylko nie wiem czy starczy mi umiejętności :P
trzeba poprzywracać nazwy zmiennych, funkcji, odtworzyć klasy itp, nie jest to takie łatwe, kilka już mi się udało ;p
_________________
Compiling [Gość.exe]...

Zapraszam na grę zwaną League of Legends:
http://signup.leagueofleg...e98cec278372604
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 15-07-2011, 18:14   

DemoLisH napisał/a:
http://www.assembla.com/code/bb7/subversion/nodes
Taki projekt jest raczej nielegalny. No ale prawo autorskie jest głupie więc kto by się przejmował ;)
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 15-07-2011, 19:47   

Nie żebym zniechęcał, ale czy warto, szczególe jeżeli ten silnik nie obsługuje całej masy nowych zaawansowanych efektów graficznych?
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 15-07-2011, 19:53   

Przynajmniej coś robi :roll: A kod źródłowy Colobota zawsze może się przydać, można go później przepisać na Linuksa, dodać nowe rzeczy, napisać funkcje takie jak w Ceebot no i odświeżyć grafikę, co oznacza więcej fanów i większa popularność :mrgreen: Same zalety :)
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-07-2011, 20:08   

@Madmax
Jeśli grasz tylko dla grafiki to pozdro... to już lepiej wyjrzeć przez okno. Poza tym po zdekompilowaniu możesz dodawać różne rzeczy jak np. "efekty", bo po co bym się męczył z dekompilacją, jeśli miałoby to nic nie dać?

ps. Po zdekompilowaniu Colobota będzie łatwiej napisać multiplayera
_________________
Compiling [Gość.exe]...

Zapraszam na grę zwaną League of Legends:
http://signup.leagueofleg...e98cec278372604
 
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-07-2011, 13:35   

O, widzę, że wziąłeś się za coś co jakiś czas temu chciałem zrobić, ale mi się znudziło. Jednak udało mi się odtworzyć część struktury obiektu, potem wrzucę, może się przyda
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-07-2011, 21:02   

Ściągajcie załącznik :D

jest to pierwsza dekompilacja colobota ;p

colobot.rar
Pobierz Plik ściągnięto 75 raz(y) 597,77 KB

_________________
Compiling [Gość.exe]...

Zapraszam na grę zwaną League of Legends:
http://signup.leagueofleg...e98cec278372604
 
 
     
Apus 


Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy
Wiek: 19
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 246
Skąd: ze wsi
Wysłany: 22-07-2011, 09:20   

@up Jak to otworzyć? Czy rozszerzenie pliku .c oznacza że to kod programu w języku programowania C?
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 22-07-2011, 11:39   

To można otworzyć normalnie w edytorze tekstu typu Notepad++ albo za pomocą jakiegoś IDE np. Visual C++.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-07-2011, 14:40   

tak jak wyżej najlepiej otworzyć to w Visual C++ wtedy łatwo da się z tego zrobić projekt,
lecz nie ma tu odtworzonych struktur, klas, nazw funkcji, zmiennych itp.
_________________
Compiling [Gość.exe]...

Zapraszam na grę zwaną League of Legends:
http://signup.leagueofleg...e98cec278372604
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012