Remake Colobota |
Autor |
Wiadomość |
DemoLisH
Zbanowany
Wiek: 24 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 273 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-07-2011, 13:13 Remake Colobota
|
|
|
biorę się od dzisiaj za dekompilację colobota linijka po linijce tych kilku tysięcy nie wiem co z tego będzie oby mi się nie odechciało
[ Dodano: 14-07-2011, 13:14 ]
aaa i postaram się żeby projekt był Open Source |
_________________ Compiling [Gość.exe]...
Zapraszam na grę zwaną League of Legends:
http://signup.leagueofleg...e98cec278372604 |
|
|
|
|
Madman07
Wiek: 28 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 133 Skąd: Ze Stargate ;]
|
Wysłany: 14-07-2011, 13:34
|
|
|
Czy się opłaca? Wydaje się, że lepiej było by zagospodarować Twoją więdzę przy projekcie Colonization. |
_________________
"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled." |
|
|
|
|
DemoLisH
Zbanowany
Wiek: 24 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 273 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-07-2011, 13:36
|
|
|
przykładowo tak wygląda funkcja WinMain w Colobocie:
Cytat: | int __stdcall WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nShowCmd)
{
int result; // eax@2
int v5; // ST10_4@5
char v6; // [sp+Ch] [bp-408h]@1
int v7; // [sp+3A0h] [bp-74h]@1
const CHAR Text; // [sp+3A4h] [bp-70h]@2
int v9; // [sp+410h] [bp-4h]@1
sub_4336FB(&v6);
v9 = 0;
v7 = sub_433C4B(lpCmdLine);
if ( v7 )
{
sub_4D3E5F(3, v7, &Text);
MessageBoxA(0, &Text, "COLOBOT", 0x10u);
v9 = -1;
sub_4339E9(&v6);
result = 0;
}
else
{
if ( sub_433F58(hInstance, (int)lpCmdLine) >= 0 )
{
v5 = sub_43464D(&v6);
v9 = -1;
sub_4339E9(&v6);
result = v5;
}
else
{
v9 = -1;
sub_4339E9(&v6);
result = 0;
}
}
return result;
} |
|
_________________ Compiling [Gość.exe]...
Zapraszam na grę zwaną League of Legends:
http://signup.leagueofleg...e98cec278372604 |
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 14-07-2011, 22:09
|
|
|
Taki projekt raczej nie będzie open source gdyż prawa do kodu ma Epsitec. Poza tym istnieją automatyczne dekompilatory (korzystasz z jakiegoś?).
//Prawnik adiblol czuwa - Abadon |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
Ostatnio zmieniony przez Abadon 15-07-2011, 10:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
DemoLisH
Zbanowany
Wiek: 24 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 273 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-07-2011, 17:16
|
|
|
używam dekompilatora HexRays
oczywiście, że Open Source jest możliwe popatrz na to: http://www.assembla.com/code/bb7/subversion/nodes
właśnie ten projekt mnie zainspirował
tylko nie wiem czy starczy mi umiejętności
trzeba poprzywracać nazwy zmiennych, funkcji, odtworzyć klasy itp, nie jest to takie łatwe, kilka już mi się udało ;p |
_________________ Compiling [Gość.exe]...
Zapraszam na grę zwaną League of Legends:
http://signup.leagueofleg...e98cec278372604 |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 15-07-2011, 18:14
|
|
|
Taki projekt jest raczej nielegalny. No ale prawo autorskie jest głupie więc kto by się przejmował |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
Madman07
Wiek: 28 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 133 Skąd: Ze Stargate ;]
|
Wysłany: 15-07-2011, 19:47
|
|
|
Nie żebym zniechęcał, ale czy warto, szczególe jeżeli ten silnik nie obsługuje całej masy nowych zaawansowanych efektów graficznych? |
_________________
"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled." |
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 15-07-2011, 19:53
|
|
|
Przynajmniej coś robi A kod źródłowy Colobota zawsze może się przydać, można go później przepisać na Linuksa, dodać nowe rzeczy, napisać funkcje takie jak w Ceebot no i odświeżyć grafikę, co oznacza więcej fanów i większa popularność Same zalety |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
DemoLisH
Zbanowany
Wiek: 24 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 273 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-07-2011, 20:08
|
|
|
@Madmax
Jeśli grasz tylko dla grafiki to pozdro... to już lepiej wyjrzeć przez okno. Poza tym po zdekompilowaniu możesz dodawać różne rzeczy jak np. "efekty", bo po co bym się męczył z dekompilacją, jeśli miałoby to nic nie dać?
ps. Po zdekompilowaniu Colobota będzie łatwiej napisać multiplayera |
_________________ Compiling [Gość.exe]...
Zapraszam na grę zwaną League of Legends:
http://signup.leagueofleg...e98cec278372604 |
|
|
|
|
krzys_h
Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 20 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-07-2011, 13:35
|
|
|
O, widzę, że wziąłeś się za coś co jakiś czas temu chciałem zrobić, ale mi się znudziło. Jednak udało mi się odtworzyć część struktury obiektu, potem wrzucę, może się przyda |
_________________ Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC? |
|
|
|
|
DemoLisH
Zbanowany
Wiek: 24 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 273 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-07-2011, 21:02
|
|
|
Ściągajcie załącznik
jest to pierwsza dekompilacja colobota ;p
colobot.rar
|
Pobierz Plik ściągnięto 75 raz(y) 597,77 KB |
|
_________________ Compiling [Gość.exe]...
Zapraszam na grę zwaną League of Legends:
http://signup.leagueofleg...e98cec278372604 |
|
|
|
|
Apus
Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy Wiek: 19 Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 246 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 22-07-2011, 09:20
|
|
|
@up Jak to otworzyć? Czy rozszerzenie pliku .c oznacza że to kod programu w języku programowania C? |
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 22-07-2011, 11:39
|
|
|
To można otworzyć normalnie w edytorze tekstu typu Notepad++ albo za pomocą jakiegoś IDE np. Visual C++. |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
DemoLisH
Zbanowany
Wiek: 24 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 273 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-07-2011, 14:40
|
|
|
tak jak wyżej najlepiej otworzyć to w Visual C++ wtedy łatwo da się z tego zrobić projekt,
lecz nie ma tu odtworzonych struktur, klas, nazw funkcji, zmiennych itp. |
_________________ Compiling [Gość.exe]...
Zapraszam na grę zwaną League of Legends:
http://signup.leagueofleg...e98cec278372604 |
|
|
|
|
|