Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: adiblol
02-10-2011, 02:27
Wybór silnika
Autor Wiadomość
Phitherek_ 


Twoja ulubiona misja: Nie wiem, bo nie znam wszystkich jeszcze...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 19
Skąd: Krk
Wysłany: 13-07-2011, 18:17   

Ja też niedługo wyjeżdżam i raczej nie będę miał czasu na programowanie. Nie umiem Irrlichta, ale być może spojrzę na niego i - kto wie - przyłączę się do projektu.

Taka propozycja ode mnie, aby kod hostować na GitHubie (github.com), będzie prościej pracować grupowo i lepsza kontrola wersji...
_________________
Posted by Phitherek_
 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 13-07-2011, 18:42   

Czyli wracamy do punktu, w którym brakuje programistów i projekt upada.
A w przypadku bardziej zaawansowanych silników nie trzeba się martwić o niektóre rzeczy ;]

[ Dodano: 14-07-2011, 13:06 ]
To jest to, co potrafi ogre3d. Nie przypomina wam to czasem Nowej Ziemi? :D Wygląda bardzo Colobotowo :)

_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Farkraj 
title = false;


Twoja ulubiona misja: każda :)
Wiek: 24
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: nieJestemBotem
Wysłany: 25-08-2011, 01:38   


A to, co potrafi mój silnik w OpenGL ! Tak wiem, chowają się wasze irrlichty i Ogre3D ! :)
 
     
Apus 


Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy
Wiek: 19
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 246
Skąd: ze wsi
Wysłany: 25-08-2011, 09:28   

@up What the ...!? Co to jest?
@2up Faktycznie, Terranova z lepszą grafiką, tylko śnieg na szczytach dodać. Jak daleko do zrobienia modeli owadów? Bo chce zobaczyć screena Nowej Ziemii z mrówkami. :-P A może by pająkowi dać mordę creepera? :mrgreen:
 
     
Bartek c++ 


Twoja ulubiona misja: Tropica - Czas na atak
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 390
Wysłany: 25-08-2011, 10:45   

najlepiej wybrać silnik który nie jest wymagający najlepiej 2.0ghz procek 256mb ram i karta graficzna 128mb

[ Dodano: 25-08-2011, 10:46 ]
jednak pozostaje problem modeli. jak mają wyglądać?a może te same kanciaste?
_________________

 
     
Wronq 


Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 27
Wysłany: 25-08-2011, 11:43   

Nie wiem, czy wy ciągle tylko gadacie o wyborze silnika od jakiś 3 miesięcy, czy ktoś też coś w związku z tym pisze.
Pogadałem trochę z Madmanem, podesłał mi modele, które jak pewnie z resztą widzieliście są praktycznie identyczne jak poprzednie, tylko z większą ilością szczegółów - ja bym przy takim rozwiązaniu został (o ile nie zawadza to o prawa autorskie). Co do silnika to wybrałem XNA z kilku powodów:
1. Po co nam mega wydajny silnik, skoro go nie wykorzystamy (przynajmniej ja nie byłbym w stanie sam) w całości? Wystarczy mniej wydajny, który wykorzystamy lżej.
2. XNA jest pod .NET, a jak .NET to C#, który znam bardzo bardzo dobrze i wiem, że pisanie w zwykłym Cpp mogłoby być dość upierdliwe (doświadczenie, a nie żadne spekulacje).
3. W necie jest masa tutoriali, ba nawet gotowców, które wspomogą moją pracę (w sumie jakby się dobrze zastanowić wystarczy skleić te gotowce, które mam i voila jakieś 70% pracy programisty odpadło).

Uważam, że jeżeli nie chcecie zadeklarować pomocy mi, to wybierzcie w końcu jakiś silnik i osoby, które wiedzą o co biega niech zaczną coś pisać.

Pozdrawiam, Wronq
_________________
Some people see things as they are, and say "why?". I dream things that never were and say "why not?".
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 25-08-2011, 13:12   

Bartek c++ napisał/a:
a może te same kanciaste?


A może frytki do tego?

Apus napisał/a:
A może by pająkowi dać mordę creepera?


Minecraft, Minecraft... Wszędzie Minecraft!
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Farkraj 
title = false;


Twoja ulubiona misja: każda :)
Wiek: 24
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: nieJestemBotem
Wysłany: 25-08-2011, 15:47   

XNA, nie jest to silnik ale całe SDK i do tego od Microsoftu. Jakie minusy niesie ze sobą ten lib ?
- Konieczność posiadania XNA Redist (nie karzde chce instalować dodatkowy syf w kompie)
- Konieczność pisania w mało wydajnym i jak dla mnie zbyt obiektowym C# (gorsza jest już tylko Java)
- Bez .Net sie nie pogra, na linuxie mogą być problemy (ale podobno sie da)
- jest od Microsoftu

Mówisz że pisanie w Cpp jest upierdliwe? Może po prostu potrzebujesz wyżejpoziomowego języka bo nie operujesz wystarczająco dobrze wskaźnikami i innymi dobrodziejstwami C, a może myślisz bardziej obiektowo niż strukturalnie i lubisz wszystko ładować w klasy.
C# i XNA jest dla tych którzy szybko chcą zobaczyć efekty bez męczenia się i bez żadnej matematyki, może tylko dla mnie normalizowanie wektorów i pisanie silnika od podstaw jest bardziej fascynujące niż sprowadzanie robienia gry do czegos pokroju Game Makera czy Unity3D. ;p
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 25-08-2011, 15:50   

Wronq, wątpie czy będzie inna pomoc niż tylko ode mnie...
Bartek c++, to może odrazu do poziomu sapera zejdźmy :D
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Wronq 


Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 27
Wysłany: 25-08-2011, 16:37   

Znalazłem kilka herezji w tym, co napisałeś:
1. Jak coś może być ZBYT obiektowe? Poza tym przewaga kodu niezarządzanego nad zarządzanym pod względem wydajności coraz bardziej maleje. Kod zarządzany ma natomiast przewagę np. w bezpieczeństwie i CZASIE PISANIA.
2. Od kiedy Cpp jest strukturalne? Jest prawie dokładnie tak samo zorientowane jak C# (różnicą jaką dostrzegam jest brak zmiennych globalnych).
3. Uwierz mi wskaźnikami operuję bardzo dobrze, wcześniej sporo pisałem w C++ i nadal do niego wracam, ale tylko wtedy kiedy grzebię w cudzym procesie bo C# się do tego nie nadaje. Poza tym wymień mi więcej dobrodziejstw w C, nie licząc luźniejszego dostępu do pamięci.
4. Ładowanie wszystkiego w klasy jest ok. Chyba ktoś po coś to umożliwił, nie? Jeżeli pisać by wszystko strukturalnie życie byłoby trudniejsze.
5. A to, że szybko chcę zobaczyć efekty jest złe? Lepiej pisać w ciemno, nie? Potem, żeby znaleźć błąd też trzeba się namęczyć.
6. Jakim cudem chcesz napisać grę bez matematyki? OpenGL C++'owy i XNA oferują mniej więcej to samo, co tyczy się matematyki. Jak chcesz popisać się matematyką to dokładnie jak mówisz - napisz własny silnik.
7. Ściągnięcie XNA, czy .NET (a raczej kliknięcie kilka razy guziczka dalej w wypadku załączenia tych środowisk do instalki) problemem nie jest. Poza tym jest to jednorazowa "inwestycja".

Pozdrawiam, Wronq
_________________
Some people see things as they are, and say "why?". I dream things that never were and say "why not?".
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 25-08-2011, 17:08   

Farkraj napisał/a:
Konieczność posiadania XNA Redist


Interesujące. Jeszcze nie spotkałem osoby, która miałaby jakiś problem z zainstalowaniem XNA, .NET czegoś tam itp. Żyję w innej rzeczywistości?

Farkraj napisał/a:
Konieczność pisania w mało wydajnym i jak dla mnie zbyt obiektowym C#


<facepalm>

Farkraj napisał/a:
jest od Microsoftu


Wada Colobota: jest od EPSITECA. ;s


Ja tu chyba czegoś nie rozumiem, dlaczego pisać w C# skoro zna się C++? To drugie to zdaje się "ulepszona" wersja tego pierwszego. Prawdopodobnie o czymś nie wiem.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Wronq 


Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 27
Wysłany: 25-08-2011, 17:31   

Jak dla mniej jest na odwrót C# to jest C++++. Jak się dobrze przyjrzeć to # ma takie 4 małe plusiki. Hahaha
Jak dla mnie C# jest biznesowe, C++ do reszty. Natomiast ja wybrałem C# i XNA po to, żeby zacząć robić cokolwiek, w jak najbardziej przyjemny dla mnie sposób i tyle. Zdania nie zmienię, a komentarze przyjmę do wiadomości i odpowiem.
Z tym facepalmem zareagowałem identycznie 8-)

Pozdrawiam, Wronq
_________________
Some people see things as they are, and say "why?". I dream things that never were and say "why not?".
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 25-08-2011, 19:31   

Simbax napisał/a:
Interesujące. Jeszcze nie spotkałem osoby, która miałaby jakiś problem z zainstalowaniem XNA, .NET czegoś tam itp. Żyję w innej rzeczywistości?

Zdziwisz się, ile osób nie chce instalować zasobożernych i dyskożernych "dodatków", które powinny być zintegrowane z systemem w najprostszej postaci. Microsoft jak zwykle chce wcisnąć "dodatki" i "aktualizacje" które niekiedy zmieniają zachowanie całego systemu. Poza tym myślę, że powinniśmy zachować jakieś minimum zgodności i uniwersalności wstecznej, zarówno sprzętowej, jak i systemowej. Nie mówię tu jednak o absolutnej rezygnacji z dobrej grafiki i kodu gry. Moim zdaniem dobry był Irrlight.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 25-08-2011, 19:38   

Jak dla mnie to możecie sobie zrobić Colonization nawet w Game Makerze, byleby było.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 25-08-2011, 19:42   

I tak właśnie jest tutaj na forum. Ktoś chce coś zrobić, ale zaraz znajdują się maruderzy, którzy powiedzą że jego rozwiązanie jest złe, ale sami nie chce pomóc.

Farkraj, pisanie własnego silnika jest ok. Pisanie własnego silnika, kiedy na rynku jest ich masa i che się stworzyć grę nie jest ok. To tak jakby chcąc założyć warsztat, sam byś chciał budować narzędzia typu tokarka, frezarka itp. Można, ale po co, skoro cel był inny? Jakkolwiek nie potępiam idei pisania własnego silnika.

Raptor , od strony graficznej zdecydowanie Ogre3D wg mnie.

A tu tutaj tak już humorystycznie, wada OpenGL? Jest na linuksa, w przeciwieństwie do DX :p
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012