Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: adiblol
02-10-2011, 02:27
Wybór silnika
Autor Wiadomość
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 22-06-2011, 20:38   

Jakiśczas temu słyszałem właśnie o spring, ale nie zainteresowałem się. LUA jest fajne, ale chyba lepiej w C++, są czasami denerwujące rzeczy:p

C4 Engine jest fajny, pozwala na zmianę rzeźby terenu w czasie rzeczywistym, ale chyba nie jest open source.
Chyba został nam albo Irrlicht (który o dziwo obsługuje DirectX 9 i openGL 1.2-3 albo ID Tech 4 (albo 5 jak da rade dostać).

A jak by ktoś się interesował polskimi wytworami, to tutaj fajny silniczek, podobno lepszy niż zagranicznik Cryengine 2:p
http://www.youtube.com/wa...feature=related
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 22-06-2011, 20:57   

Czyli nie pokładasz nadziei w przerabianie Springa na poziomie kodu w C++?
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 23-06-2011, 12:44   

Myśle, że lepiej jest użyć innego silnika i posłuzyć się SDK, niż przerabiać coś.

[ Dodano: 24-06-2011, 14:06 ]
Po zrobieniu małego wywiadu myślę, że albo użyjemy Ogre3d, ablo irlicht, albo UDK.
Ogre tutaj wygląda bardzo fajnie, także będę zachęcał do tego silnika. Tylko to trzeba się brać, niech mi to się zadeklaruje każdy kto chce pomóc i co może zrobić, bo inaczej nie ruszymy z pracą.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 24-06-2011, 14:15   

Ja mogę pomóc tak jak pisałem wcześniej w kreacji fabuły, ewentualnie będę zarzucał pomysłami nowych obiektów, które będą musiały być konieczne wprowadzone do tej gry. Nie jest to może duża pomoc, ale to zawsze coś...

Co do wyboru silnika to można zrobić orientacyjną ankietę.
_________________

 
     
Reaper 


Wiek: 19
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Opole
Wysłany: 25-06-2011, 08:28   

Madman07 napisał/a:
albo ciąg dalszy.


Jestem zdecydowanie za tym, aby tworzyć kontynuację Colobota.

Jako, że możemy potrzebować tej stronki, wpadłem na pomysł, żeby wykorzystać istniejącą już domenę, a znajdującą się w moim posiadaniu - www.neworld.pl

generalnie to nazwa 'new world' z 'new Earth' się łączą...

Tak więc stronka od roku leży nieużywana a trochę mnie to kosztuje, więc na stronce postawilibyśmy coś a'la forum, portal projektu i takie tam.
 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 25-06-2011, 12:17   

Coś możemy pomyśleć ze stronką, przyda się ;]

Ogre3D mi się podoba, wystarczy popatrzeć tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=woHZRUlOQqo
Co na to kolega Adiblol?
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 26-06-2011, 20:10   

Madman07 napisał/a:
Ogre3D
Wygląda nieźle, ale dlaczego by nie użyć znanego i lubianego Irrlicht'a?
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 28-06-2011, 00:08   

adiblol napisał/a:
Madman07 napisał/a:
Ogre3D
Wygląda nieźle, ale dlaczego by nie użyć znanego i lubianego Irrlicht'a?


No to bierim się za Irrlicht, jutro go ściągam i obczajam, jak działają modele i tekstury ;]'

Dodano:
Wygląda nieźle. Dodać więcej antyaliasingu, blur, bloom i gra będzie fajnie wyglądała. Fajnie, że obsługuje parallax mapping. Teraz chętni, którzy chcieli robić mapy - można pomału ściągać SDK i obczajać, jak się je robi. A programiści mogą się zagłębiać w kod;]

Dodano 2:
No to mały zrzut ekranu jak wygląda model w irrlicht (bump mapa wyszła masakrycznie, przesadziłem w ustawieniach ;/ ).

Dodaje posta jeszcze raz coby było mnie widać na głównej.

_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 28-06-2011, 08:45   

Wracając do muzyki, CroCop powiedział mi, że coś tam spróbuje zrobić. Na początek jakąś muzyczkę lecącą w menu głównym ;)
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 28-06-2011, 13:36   

Fajnie :)
Tutaj dla chętnych edytor świata do Irrlicht'a: http://www.ambiera.com/irredit/downloads.html
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 30-06-2011, 14:16   

Powiem tyle: irrlicht jest dobrym wyborem ;)

Co do gry: madman07, nie zakładaj, ze kazdy ma 2-rdzeniowe procki itp... Co do ramu i kraty: owszem, mam takie, ale procka ma 2-wątkowego. Uważam, że ta gra powinna działać na Pentium IV 1.8ghz, to bedzie dobrze. I zapewniam: w irrlichcie jest wiele opcji ciekawych. Moesz wybrac renderowanie: Opengl, dx8, dx9, software, video(software, tylko ze ladny). Możesz ustawiac swiatlo, możesz wybrać coś, co się nazywa real time shaders. Można to dodać do opcji, wtedy jak ktoś ma lepszy komp to włączy to, a ten real time shaders na moim sprzecie (Pentium IV 3.20, 1GB DDR RAM, GF6200 AGP8x 128mb) sie zacinać potrafiło, a bez tego szło 100fps. W grafice nie widze różnicy.

Także popieram adiblola jeśli chodzi o wymogi dot. sprzętu. Gra musi być pisana w c++, a nie w jakiś innych jezykach, które tylko będą to spowialniały... Wszystkie .net, javy i inne nie nadają sie do pisania gier...

Wogole musze skompilować przyklady z irrlichta na windowsa i odpalać na starych prockach, a także na linuxa i porownać ;) . Np. na procku 1000mhz, 1.6ghz, 2ghz, dwurdzeniowych itp. I na karcie GF2, zintegrowanych i jakiś na PCI :D
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 30-06-2011, 14:25   

No ale bez przesady, w tych czasach już coraz więcej ludzi ma 4 rdzeniowe procki i 4 GB ramu także trzeba iść pomału z postepem techniki. Nie chodzi przecież o to, żeby gra chodziła na procku typu 1000MHz... A jeżeli komuś będzie się cięło, to przecież po to sa ustawienia, żeby je zmieniać. Mozna zmniejszyć rozdzielczość, wyłaczyć antyaliasing, blur, bloom, cienie, zmienjszyć jakoś tekstur.

Wg mnie renderowanie tylko któreś z najnowszych OpenGL i DX9. Szkoda, że nie ma obsługi DX10 (o 8 nawet nie wspominam, toż to staroć).
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 01-07-2011, 00:10   

Skoro główne jądro gry będzie optymalne i proste (podobne do oryginalnego CoLoBoT), to co to za problem, by gra miała bogate ustawienia graficzne? Przy optymalnym jądrze i grafice ustawionej na ''Low'', podobnej do oryginalnego CoLoBoT, gra powinna zadziałać z powodzeniem przy Intel Pentium 3 1000 MHz, 512 MB RAM, grafice z 64/128 MB. W ustawieniach z powodzeniem dałoby się zmienić np. ilość polygonów obiektów, jakość renderingu cząstek, oświetlenie itd. dla silniejszych maszyn. Gra mogłaby obsługiwać też PlugIn'y graficzne z innymi teksturami, modelami, innymi efektami graficznymi...mi...
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 06-07-2011, 19:38   

cezar.512, to idź już teraz i zacznij optymalizować modele bo mi się nie będzie chciało :p A tak na serio to wszystkie modele jakie robię do C2 są LowPoly, bo nie ma w nich niczego, co by się klasyfikowało do HiPoly (czyli mają ok1-5K polygonów, gdzie niektóre z moich modeli do source'a mają nawet 30k polygonów).

adiblol, to ja powiem że mi jest smutno, bo Mafia2 wyciąga na low detalach 10fps i niestety muszę dalej grać w CS:S...

Jak mówiłem ,tu pie**** się jakieś ustawienia graficzne typu mniej zdetalowane tekstury, niższa jakość particles, wyłączy się antyaliasing, bloom, blur tudzież HDR. Zamiast się teraz kłócić albo zaczynamy to robić na obecnym silniku, albo wracam na stałe do source'a i gmoda. Ofc przez robienie mam na myśli zabawę model-tekstura-kod a nie bezsensowne gadanie.

Edit:

Hmm, COlobot I był edukacyjny, nie sądze, że ten będzie. Pamiętaj, ze wszystko na własność się po pewnym czasie zwraca. W każdym razie takie uzasadnienia nie mają sensu. U mnie (ok fakt że to uczelnia) mykamy na prockach rzędu 2x2.0GHz i 2Gb ramu:p

Edit:
Czyli jak, zamykamy tematy, usuwamy SVN i wyrzucam dotychczas zrobione modele/tekstury? Bo jakoś nie zapowiada się, ze ktoś coś zrobi w tym stuleciu.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 06-07-2011, 20:35   

Czy KTOKOLWIEK miał JAKIEKOLWIEK doświadczenie? Poważnie potrzebujecie reklamy. Projekt wygląda obiecująco tylko po prostu brak wam ludzi. I co z tymi wakacjami? Wszyscy pisali, że to w wakacje się będzie dziać, bo będzie dużo czasu itd. I co?
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012