Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: adiblol
02-10-2011, 02:27
Wybór silnika
Autor Wiadomość
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 18-06-2011, 22:12   Wybór silnika

//Wydzielono z tematu Colonization - krzys_h

Wiem że już wybraliśmy Unreal Engine, ale szczerze pisząc, zastanawiam się wciąż nad silnikiem Unity(które jest we flashu podobno) i ID Tech5 (mogą być problemy z nabyciem). Tutaj znalazłem poniekąd rozpiskę najlepszych darmowych silników gier:

http://corpocrat.com/2010...ame-developers/

Są gdzieś tam również silniki open source (co bardzo ucieszyło by adiblol'a). Sam nie wiem czemu o tym wspominam, być może nieświadomie próbuję zachęcić więcej linuksowców? 8-)

P.S. Illusion Graphic Engine, ten sam, co użyty w Mafii 2, chyba tez jest jakiś open source? http://sourceforge.net/projects/ige/
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
Ostatnio zmieniony przez krzys_h 27-06-2011, 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 18-06-2011, 22:48   

mysle, ze to nie powinno byc jako mod.... napisac to najlepiej w c++ i jako silnik to np. irrlicht (testowalem, zaje***ty! ;-) ). I zeby mialo male wymagania unikać javy i .net ;)
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 18-06-2011, 23:33   

Żaden silnik nie będzie ciął jak masz dobrego kompa.
Po przeglądnięciu kilku filmików na YT stwierdzam, że irrlicht wygląda raczej średnio graficznie, nic ciekawego.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 19-06-2011, 13:17   

Madman07 napisał/a:
Żaden silnik nie będzie ciął jak masz dobrego kompa.
Czy gra ma być tylko dla bogatych?
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 19-06-2011, 13:30   

adiblol napisał/a:
Madman07 napisał/a:
Żaden silnik nie będzie ciął jak masz dobrego kompa.
Czy gra ma być tylko dla bogatych?


Gra nie powinna wyglądać jak stary Colobot. Myślę, że w obecnych czasach większość graczy ma już 2 rdzeniowy procesor, 1GB Ram i kartę graficzną z min. 128mb ramu.

Dyskusja o silniku powinna być tutaj. Ja (prócz UDK) skłaniam się w stronę id Tech5. Unity niby nie jest otwartym silnikiem (jak aż tak bardzo wam zależy), a sądząc po filmach na YT, irrlicht jest raczej średnim wytworem.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 19-06-2011, 13:36   

Nie głupio tak w środku prac zmieniać silnik?

Irrlicht... podoba mi się. Fakt, Crysis 2 to to nie jest, ale co z tego? Tworzymy tu wielki hicior sprzedawany na Steam-ie i w Empiku czy odświeżamy Colobota?

I adiblol się zapewne zaangażuje w projekt... :>

Poza tym, oldschool. Kojarzy mi się ze starymi grami... Kiedy jeszcze były długie i ciekawe. A i tak będzie przewyższać Colobota.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
Ostatnio zmieniony przez Simbax 19-06-2011, 13:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 19-06-2011, 13:39   

Głupio. Ale głupio też we 2 osoby pracować nad nową grą. Dlatego zasugerowałem zmianę silnika na open source, ale zamiast mnie wspomóc, to adiblol zaczął mnie atakować wymaganiami sprzętowymi.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 19-06-2011, 13:51   

Hmm... A jak się nazywa silnik, na którym był Quake robiony? Ostatnio sobie zagrałem w jedną z gier robionych właśnie na nim. Może też jest Open Source?
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 19-06-2011, 15:40   

To będzie id Tech4. Myślę, że byłby ok. Jak adiblol zasugerował, jest on open source no i obsługuje wszystkie nowości, tzn bump mapping, spec mapping etc.

Krzys_h, sory za tą żonglerkę silnikami, kiedy zacząłeś się właściwe uczyć UDK, ale dobrze by było zebrać nieco większą ekipe nawet, jeżeli oznacza to zmianę silnika.

[ Dodano: 20-06-2011, 11:10 ]
Hmm czemu się tak nagle cicho zrobiło, czyżby jednak nikt nie miał ochoty pomóc? A przecież tyle było gadania żeby to było open source...
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 21-06-2011, 13:35   

No dalej, co z tym. Zaczęliśmy dyskutować o silnikach i nagle wszystko stanęło w miejscu.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 21-06-2011, 15:36   

Cóż, linuksowcy wykócili się o open source, ale nie zamierzają pomóc. Te najlepsze silniki z oepn source obsługują tylko OpenGL, nigdy DirectX 9, 10, bądź 11. Dlaczego? Widocznie closed source jest lepsze. Więc albo wracamy do UDK (które krzys_h juz nieźle rozkminia) albo wybieramy coś innego (jak unity).
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-06-2011, 22:26   

Madman07 napisał/a:
Cóż, linuksowcy wykócili się o open source, ale nie zamierzają pomóc.

Wiedziałem, że tak będzie :P

Madman07 napisał/a:
Te najlepsze silniki z oepn source obsługują tylko OpenGL, nigdy DirectX 9, 10, bądź 11. Dlaczego?

Chyba dlatego, że OpenGL jest open source, w przeciwieństwie do DirectX.

Madman07 napisał/a:
Więc albo wracamy do UDK (które krzys_h juz nieźle rozkminia) albo wybieramy coś innego (jak unity).

Proponuję wstrzymać się z decyzją do poniedziałku: zaczynają się wakacje i wiele osób będzie miało więcej czasu. Jeśli nikt nie zdecyduje się do tego czasu pomóc, to proponuję wrócić do UDK.
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 22-06-2011, 14:03   

Wystarczy zapomnieć o forum na dzień i zaczynają się pomówienia ;)

Oczywiście, jeśli silnik będzie otwarty to pomogę w programowaniu, tylko musi mnie ktoś oświecić jak wygląda architektura, albo znajdę to w dokumentacji.

[ Dodano: 22-06-2011, 14:06 ]
Nie znalazłem nigdzie że Unity jest otwarty i wolny.

Poza tym http://unity3d.com/unity/engine/programming :>
Będzie wooolno działać, dotnet, mono, python etc... wszystko wolniejsze od C++.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 22-06-2011, 18:58   

Unity nie jest najlepszym wyborem jednak. Ale czekam na propozycję, trochę już tutaj padło tytułów. Mi osobiście się skończyły pomysły już, także podaj jakiś engine i garść informacji jak np. dostępność sdk, łatwość tworzenia poziomów, modeli. Chyba nie muszę wspominać że silnik powinien obsługiwać wszystkie nowinki jak bumb mapping, spec mapping etc. Dobrze by było, żeby silnik obsługiwał DirectX (i tu pewnie będzie kłótnia bo OpenGL jest open source, ale jak to ktoś ładnie powiedział, OpenGL jest do profesjonalnych zastosowań, a DirectX do gier).

Co do spraw wydajnościowych: gra powinna chodzić płynnie (tzn 40-50 fps) na średnich ustawieniach przy średniej rozdzielczości (np 1440x900) na średnim sprzęcie (za który przyjmuje mój sprzęt, specyfikacje rzuciłem kilkadziesiąt postów wcześniej). A jak mamy iść w jedną stronę to powinno być dostosowane do szybszego, nie wolniejszego sprzętu.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 22-06-2011, 20:06   

Byle działało na OpenGL 1.2 :>
Ale o kompatybilność z kartami graficznymi to już się martwi silnik.

Jak będzie 15FPS na jednordzeniowym Pentium 2GHz z grafiką Mobility Radeon 7500 to będzie dobrze. :)
W wielu grach RAM nie gra roli (Armagetron Advanced, Minetest, Colobot), ale istnieje też wymagająca strategia a właściwie silnik ( :> nie sugerujcie się) strategii - Spring.

Dlaczego się nie sugerujcie? Bo Spring jest za daleko posuniętym silnikiem - na niego pisze się jedynie mody a nie kompletne gry. No i w dodatku w LUA. Za to ciekawa byłaby ingerencja w kod źródłowy Spring'a. Zyskalibyśmy bazę kodu do tworzenia strategii multiplayer, wystarczy dodać programowalność jednostek. A może wystarczy napisać w LUA moduł dla interfejsu, działałby z dowolnymi modami? :>
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012