Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Colonization
Autor Wiadomość
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 07-09-2011, 18:44   

Czyli teraz będziemy dyskutować o nazwie? Scenariusz do nazwy C-World: ludzie są podłączeni do urządzenia typu Matrix napisanego w języku C. Wybraniec musi ich wyzwolić bla bla bla... <joke> Po prostu wrzucę ikonę bez nazwy. BTW ten temat, i dział nazywają się "Colonization".
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 07-09-2011, 19:46   

Dobra, Colonization będzie naszą nazwą kodową tej gry. Scenariusz jest wciąż w przygotowaniu, i jak zobaczymy co w nim będzie, wtedy pomyślimy nad oficjalną nazwą.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-09-2011, 21:45   

W kwestii nazwy proponuję kombinować dodając coś co Colonization np. "Planet Colonization" itp, ale to rzeczywiście będzie zależało głównie od fabuły.

Natomiast mi wlaśnie udało się skompilować Hello World i lekko go zmodyfikować.

Udostępniam również kod: Pastebin
Adiblol, sprawdź co trzeba zmienić żeby to się skompilowało na linuksie (bo myślę, że Colonization będzie wieloplatformowy, czyż nie?).

PS. Kod ma równo 100 linijek
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 10-09-2011, 17:07   

krzys_h napisał/a:
sprawdź co trzeba zmienić żeby to się skompilowało na linuksie (bo myślę, że Colonization będzie wieloplatformowy, czyż nie?).
Chyba nic nie trzeba zmienić :> , zaraz skompiluję.

[ Dodano: 10-09-2011, 17:35 ]
Nic nie zmieniałem w kodzie. Skompilował się...
Kod:
adiblol@hydrogen:~/Projects/Colonization$ g++ -g -I /usr/include/irrlicht/ -l Irrlicht -o test main.cpp


Przy hardware'owej akceleracji wystąpił segfault. ;)
Kod:

#0  0x00000000 in ?? ()
#1  0xb7304f5c in intel_update_tex_wrapper_regions (intel=0x8066880, irb=0x8431398, intel_image=<optimized out>)
    at intel_fbo.c:573
#2  0xb7305c5f in intel_wrap_texture (texImage=0x83ac7b0, ctx=0x8066880) at intel_fbo.c:617
#3  intel_render_texture (ctx=0x8066880, fb=0x83d48f0, att=0x83d4ad0) at intel_fbo.c:722
#4  0xb732c83d in _mesa_set_texture_attachment (ctx=0x8066880, fb=0x83d48f0, att=0x83d4ad0, texObj=0x83adaa0,
    texTarget=3553, level=0, zoffset=0) at main/fbobject.c:362
#5  0xb732c958 in framebuffer_texture (zoffset=0, level=0, texture=2, textarget=3553, attachment=36064, target=36160,
    caller=0xb7531bd2 "2D", ctx=0x8066880) at main/fbobject.c:1948
#6  framebuffer_texture (ctx=0x8066880, caller=0xb7531bd2 "2D", target=36160, attachment=36064, textarget=3553, texture=2,
    level=0, zoffset=0) at main/fbobject.c:1852
#7  0xb732eea2 in _mesa_FramebufferTexture2DEXT (target=36160, attachment=36064, textarget=3553, texture=2, level=0)
    at main/fbobject.c:2003
#8  0xb742f9b4 in _mesa_meta_check_generate_mipmap_fallback (ctx=0x8066880, target=3553, texObj=0x83adaa0)
    at drivers/common/meta.c:2318
#9  0xb72ce66e in intelGenerateMipmap (ctx=0x8066880, target=3553, texObj=0x83adaa0) at intel_tex.c:83
#10 0xb737b184 in check_gen_mipmap (level=0, texObj=0x83adaa0, target=3553, ctx=0x8066880) at main/teximage.c:2284
#11 check_gen_mipmap (level=0, texObj=0x83adaa0, target=3553, ctx=0x8066880) at main/teximage.c:2376
#12 teximage (ctx=0x8066880, dims=2, target=3553, level=0, internalFormat=6408, width=512, height=256, depth=1, border=0,
    format=32993, type=33639, pixels=0xb63cb008) at main/teximage.c:2501
#13 0xb737b879 in teximage (pixels=0xb63cb008, type=33639, format=32993, border=0, depth=1, height=256, width=512,
    internalFormat=6408, level=0, target=3553, dims=2, ctx=<optimized out>) at main/teximage.c:2384
#14 _mesa_TexImage2D (target=3553, level=0, internalFormat=6408, width=512, height=256, border=0, format=32993, type=33639,
    pixels=0xb63cb008) at main/teximage.c:2540
#15 0xb7e3a94a in irr::video::COpenGLTexture::uploadTexture(bool, void*, unsigned int) () from /usr/lib/libIrrlicht.so.1.7a
#16 0xb7e3c4de in irr::video::COpenGLTexture::COpenGLTexture(irr::video::IImage*, irr::core::string<char, irr::core::irrAllocator<char> > const&, void*, irr::video::COpenGLDriver*) () from /usr/lib/libIrrlicht.so.1.7a
#17 0xb7e24299 in irr::video::COpenGLDriver::createDeviceDependentTexture(irr::video::IImage*, irr::core::string<char, irr::core::irrAllocator<char> > const&, void*) () from /usr/lib/libIrrlicht.so.1.7a
#18 0xb7e17720 in irr::video::CNullDriver::loadTextureFromFile(irr::io::IReadFile*, irr::core::string<char, irr::core::irrAllocator<char> > const&) () from /usr/lib/libIrrlicht.so.1.7a
#19 0xb7e19cfb in irr::video::CNullDriver::getTexture(irr::core::string<char, irr::core::irrAllocator<char> > const&) ()
   from /usr/lib/libIrrlicht.so.1.7a
#20 0x0804957b in main () at main.cpp:80

...podczas ustawiania tekstury:
Kod:
node->setMaterialTexture( 0, driver->getTexture("textures/test.bmp") );


Na swrast i burningsvideo działa:


[ Dodano: 10-09-2011, 17:52 ]
K***A J****A W D**E MAĆ MŁOTEM PNEUMATYCZNYM Tekstury mi w ogóle przestały działać :roll: . W każdym programie/grze...

[ Dodano: 10-09-2011, 19:16 ]
Z'downgrade'owałem Mesę i Xorg'a i działa. Inną sprawą jest że tekstury dziwnie wyglądają ale to szczegół ;)
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 11-09-2011, 00:36   

Dziwinie wyglądają bo model i tekstury są w żałosnej jakości xD Jak przyjdzie lepszy model + bakaed normals + dużo większe teksturki to to będzie lepiej wyglądać :)
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 11-09-2011, 01:52   

Nie. Screenshot był robiony na swrast. Przy akceleracji sprzętowej ewidentnie coś się wali.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Speeder6 
Zagrajmer


Twoja ulubiona misja: Ksionzyc nioch nioch :D
Wiek: 18
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 1
Skąd: Moskwa
Wysłany: 22-09-2011, 18:30   

A może by nazwać grę :
CITCTC (cooperative initiative to conquer the cosmos)
 
     
Zyper
Gość


Wysłany: 10-08-2012, 11:05   

No i co?
Projekt upadł jak można było się spodziewać?
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 10-08-2012, 11:38   

Powiedziałbym raczej, że został "zawieszony". Dostaliśmy w końcu kod źródłowy oryginalnego CoLoBoTa, więc są teraz ważniejsze priorytety.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-08-2012, 10:35   

Skoro mamy prawo do nazwy Colobot 2 to nie ma sensu nazywać tego Colonization.

Projekt raczej nie upadł tylko uległ zmianie.
 
 
     
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 18-08-2012, 11:32   

Colonization to nie Colobot 2, chyba cosik przeoczyłeś Mrocza
_________________
Windows w szacie Linuxa
 
     
tomangelo 


Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 32
Skąd: nieJestemBotem
Wysłany: 18-08-2012, 16:19   

@Emxx52: Ale skoro można użyć nazwy Colobot 2 to można rozwijać projekt Colonization już jako nową część Colobota.
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 18-08-2012, 16:39   

Nie łatwiej będzie po prostu zrobić kolejną część Colobota na tym samym, oczywiście zmodyfikowanym, silniku? W końcu mamy na to licencję. Poza tym ładniej to wygląda potem w recenzjach "gra stworzona na autorskim silniku..." :)
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-08-2012, 10:26   

Colonization to była tylko nazwa robocza bo nie mogliśmy tego nazwać Colobot 2. Teraz możemy!
 
 
     
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 19-08-2012, 15:41   

Jednak coś przeoczyłeś. Nie będę się powtarzał
_________________
Windows w szacie Linuxa
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012